2018-09-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, SD-sekten är tillbaka med full kraft.
De känns bara mer och mer desperata.
Det sorgliga är att de inte förstår att de inte
hjälper SD ett dugg.
Om det inte vore för dem så skulle jag inte
vara så övertygad om att SD är den skyldige.
Men pga vad jag ser här i tråden så blir
jag bara mer och mer säker.
Man kan undra om det är deras agenda?
Att de bara utger sig för att tro på SD
men egentligen vill misstänkliggöra honom.
I så fall har de lyckats.

Jag brukar inte gå i polemik men gör ett undantag innan jag loggar ut för idag.
Jag skiter i om du/ni sortera in mig i det ni kallar för SD-sekt men jag vill att du ska veta att det är tröttsamt med er retorik. Den ärar er inte, för att uttrycka mig milt. Om ni inte upprepar "SD-sekt" så återanvänder ni ord som "desperat". Är hån och förlöjligande det enda du/ni har att komma med? Tanken har aldrig slagit dig/er att vi är många som försöker se objektivt på ett fall där ytterst lite information har släppts? Att förlöjliga skribenter som inte delar er åsikt leder ingenstans och hela tråden kommer stanna av. Är det kanske målet?
Citera
2018-09-25, 23:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag brukar inte gå i polemik men gör ett undantag innan jag loggar ut för idag.
Jag skiter i om du/ni sortera in mig i det ni kallar för SD-sekt men jag vill att du ska veta att det är tröttsamt med er retorik. Den ärar er inte, för att uttrycka mig milt. Om ni inte upprepar "SD-sekt" så återanvänder ni ord som "desperat". Är hån och förlöjligande det enda du/ni har att komma med? Tanken har aldrig slagit dig/er att vi är många som försöker se objektivt på ett fall där ytterst lite information har släppts? Att förlöjliga skribenter som inte delar er åsikt leder ingenstans och hela tråden kommer stanna av. Är det kanske målet?

OK.
Om ni vill hitta andra gärningspersoner så ska jag hjälpa
er lite. Det förvånar mig att ingen av er tänkt på det.
De två cykeltjejerna som tydligen inte vill bli hittade
av polisen.
Det kanske var de som mördade LW?
Hon kankse stötte på deras pappa eller så hade hon
en ful tröja. Eller så gjorde de något olämpligt utanför LW
och hon sa ifrån till dem.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-25 kl. 23:15.
Citera
2018-09-25, 23:14
Medlem
Citat:
Via PM från en användare har jag fått svar om att AL och LW hade en relation under detta år.

Hur mycket ett PM nu kan vara värt. Om man läser dina inlägg från början, verkar din agenda mest vara att upplysa oss om vilken omoralisk och otrevlig person LW var. En dålig mor, som var våldsam och låste in sina barn. Hon höll inte vad hon lovade mm mm. Ja, jag hoppas för LWs skull att hon hade en lycklig affär med AL under våren 2018 och fick lite kärlek innan hon dog. Men andra som anser sig ha god insyn (EGT) talar ju om en säker relation med Beholder X.
Baktalande av offret borde ge en direkthiss till helvetet, de ”fromma” verkar vara de värsta.
Citera
2018-09-25, 23:16
Medlem
Liberty75s avatar
Har försökt läsa i kapp, men det är verkligen inte lätt. Den här tråden är precis som klädmode - väntar man tillräckligt länge så kommer allt tillbaka igen.

Tänk om GM inte över huvud taget kommer från geocache-gänget? Så mycket tid som gått åt till att marknadsföra denna sport. Som för övrigt verkar spännande på flera sätt än ett ...

Så gott som ingen har tagit upp LW:s kontakter på jobbet, vilket jag finner märkligt. Är det alltså bortom all tvivel att kollegor, klienter etc kan ha haft något att göra med mordet?
Citera
2018-09-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Har försökt läsa i kapp, men det är verkligen inte lätt. Den här tråden är precis som klädmode - väntar man tillräckligt länge så kommer allt tillbaka igen.

Tänk om GM inte över huvud taget kommer från geocache-gänget? Så mycket tid som gått åt till att marknadsföra denna sport. Som för övrigt verkar spännande på flera sätt än ett ...

Så gott som ingen har tagit upp LW:s kontakter på jobbet, vilket jag finner märkligt. Är det alltså bortom all tvivel att kollegor, klienter etc kan ha haft något att göra med mordet?

Jo det har också varit uppe, och säkert har polisen kollat dem. Vad skulle motivet vara för att slå ihjäl en kollega?
Citera
2018-09-25, 23:29
Medlem
Citat:
Du har, vad jag förstått, en god relation till denna användare. Nog sagt om saken.
Jag nöjer mig så. Tack

Citat:

Att LW hade en kärleksrelation med AL under detta år (således någon gång januari och fram till sin död) är ny information för mig och eftersom ingen tidigare bekräftat detta så anser jag att det är mycket intressant information. Han är den sista som geocachar med LW, dagar före hennes död.
Det här går faktiskt inte att komma runt, hur illa jag än tycker om att man vänder ut och in på LWs privatliv. Hoppas utredare känner till detta och förhört aktuell person.
Senast redigerad av glendale 2018-09-25 kl. 23:34.
Citera
2018-09-25, 23:31
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo det har också varit uppe, och säkert har polisen kollat dem. Vad skulle motivet vara för att slå ihjäl en kollega?

Tja, varför tar man död på en annan människa? Otrohet, bedrägeri, avundsjuka, en småsak som eskalerar, falskhet, hemligheter som inte får komma ut m.m. Stoppa in någon med psykopat-tendenser, en narcissist etc så behövs inte så mycket för att det skall gå för långt.
Citera
2018-09-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hur mycket ett PM nu kan vara värt. Om man läser dina inlägg från början, verkar din agenda mest vara att upplysa oss om vilken omoralisk och otrevlig person LW var. En dålig mor, som var våldsam och låste in sina barn. Hon höll inte vad hon lovade mm mm. Ja, jag hoppas för LWs skull att hon hade en lycklig affär med AL under våren 2018 och fick lite kärlek innan hon dog. Men andra som anser sig ha god insyn (EGT) talar ju om en säker relation med Beholder X.
Baktalande av offret borde ge en direkthiss till helvetet, de ”fromma” verkar vara de värsta.

Ja hur mycket ett PM nu kan vara värt. Jag kan inte gå i god för vad någon annan skriver men användaren som delade informationen är på "din" sida om jag har förstått alla grupperingar rätt. Önskvärt vore om personen kunde träda fram och bekräfta eftersom jag inte själv förstår varför uppgiften ska vara hemlig och tas via PM.
Gällande min agenda så har den hela tiden varit att dela saker jag hört i och från LWs stora bekantskapskrets. Absolut att det även gäller negativa saker. Det går inte att utesluta dessa om vi ska få en helhetsbild. Jag hoppas också att LW hade en lycklig affär med AL under våren 2018 men hade hon även en sådan med Beholder X så växer ju ett nytt motiv fram, eller hur?
Vi får höras i morgon för jag antar att samtalet kommer fortsätta.
Citera
2018-09-25, 23:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tja, varför tar man död på en annan människa? Otrohet, bedrägeri, avundsjuka, en småsak som eskalerar, falskhet, hemligheter som inte får komma ut m.m. Stoppa in någon med psykopat-tendenser, en narcissist etc så behövs inte så mycket för att det skall gå för långt.

OM uppgiften i tråden att LW bara var intresserad
av "upptagna" män stämmer så är risken stor att
hon till sist stöter på en kvinna som inte accepterar
att hon stöter på mannen. Då kan vad som helst hända.
Alla är inte lika flata som HD.
Citera
2018-09-25, 23:50
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så kan man väl inte säkert tolka det hela?

Din tolkning menar du är att hon ville bjuda på fika, han ville inte, hon kunde inte ta det? Det var det som orsakade knog- gnuggningen?

Som du säger, vet ingen vad som hände i bilen. Det kunde inte ens rätten ta ställning till. Och vi fick enbart den maskade berättelsen.

Upprinnelsen till bråket i bilen kan ha varit det avvisade fikat. Men sedan började de tjafsa om allt möjligt. Det var då han ville att hon skulle gå ur bilen, men hon ville att de skulle snacka färdigt. Då drog han ner hennes huvud genom att ta armen runt huvudet och knog- gnuggade hennes huvud.

Min tolkning blir därför att det var det fortsatta bråket som var upprinnelsen till att han ville att hon skulle lämna bilen. Bråket som var om allt möjligt, kan ha handlat om den ojämna synen på hur de ska umgås?

Sedan är min teori att när hon ville prata färdigt, då blev han så frustrerad, så arg att han inte kunde behärska sig. Då knoggnuggande han henne.

Inte för att hon skulle gå ut.
Utan för att han var så frustrerad. Han kunde inte hantera sin ilska...

Min starka övertygelse.

Jag delar din tolkning. Hatten av för ett bra och viktigt inlägg.
Citera
2018-09-25, 23:52
Medlem
Citat:
Via PM från en användare har jag fått svar om att AL och LW hade en relation under detta år.

Gammal info.
Citera
2018-09-25, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag delar din tolkning. Hatten av för ett bra och viktigt inlägg.

Det närmar sig. Men det är inte fikat som är grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in