Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 15:44
  #28537
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hon hade egna barn och förstod säkert sitt ansvar för dem och för sig själv. Troligtvis uppfattade hon inget påtagligt hot som hon inte upplevde att hon kunde eller borde kunna hantera.

Exakt.
Citera
2018-10-01, 15:45
  #28538
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var inte EGT som nämnde det först utan flixa81.

Tack för hjälpen med det.
Citera
2018-10-01, 15:48
  #28539
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är ju helt väck, vi har ingenstans utmålat Lena som vek, utsatt och viljelös det är dina ord, inte våra. Tvärtom har vi framhålligt hur stark och framåt hon var.
Även om så vore, vore det mer ok att mörda någon som är viljelös än en som är viljestark?

Din enda position är i dynghinken där du hör hemma, det finns ingen anledning att som du söka efter alla skvaller och negativt skit om en mördad människa. Ditt "väsen" är oerhört kvinnofientligt, du öser skuld och framställer offret som förövare, som förtjänat sitt öde. Håll dina värdelösa och stinkande kommentarer för dig själv, de bidrar inte med något.

Lena blev utsatt för våld, ofredad och mördad, hur stark och självständig hon än var.
Jag blir så förbannad på dig och sådana som du. Ja nu är jag så arg så jag slänger skit på JG också, ni passar nog utmärkt ihop. Han tyckte angående bilincidenten
JG hade själv drabbats av otrohet och tyckte inte om det. Att misshandeln var helt ok tyckte JG med motiveringen ”SDhade skäl till det”. Väldigt skev moral

JG: Om han själv har drabbats av otrohet och inte tycker om det;
varför fortsätter han att umgås med SD?
Helt ologiskt.

Misshandeln var helt OK?
Han hade skäl till det?
Vad är det för BS?
Vad LW än gjorde så hade SD ingen rätt att
misshandla henne.

Ja, de passar nog bra ihop SD och JG.
Sätt dem på en öde ö så kan de sitta där
och hata kvinnor bäst de vill.
Citera
2018-10-01, 15:48
  #28540
Medlem
Champagneoclocks avatar
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
Har RMV lämnat ut kroppen ännu? Har inte sett någon begravningsannons.
Citera
2018-10-01, 15:53
  #28541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du är ju helt väck, vi har ingenstans utmålat Lena som vek, utsatt och viljelös det är dina ord, inte våra. Tvärtom har vi framhålligt hur stark och framåt hon var.
Även om så vore, vore det mer ok att mörda någon som är viljelös än en som är viljestark?

Din enda position är i dynghinken där du hör hemma, det finns ingen anledning att som du söka efter alla skvaller och negativt skit om en mördad människa. Ditt "väsen" är oerhört kvinnofientligt, du öser skuld och framställer offret som förövare, som förtjänat sitt öde. Håll dina värdelösa och stinkande kommentarer för dig själv, de bidrar inte med något.

Lena blev utsatt för våld, ofredad och mördad, hur stark och självständig hon än var.
Jag blir så förbannad på dig och sådana som du. Ja nu är jag så arg så jag slänger skit på JG också, ni passar nog utmärkt ihop. Han tyckte angående bilincidenten
misshandeln var helt ok tyckte JG -”SD hade skäl till det”. Väldigt skev moral..

Man kan ju fråga sig hur JG fick sin uppfattning om bilhändelsen, om han inte suttit i baksätet förstås.
Nja, han har troligast fått höra en något putsad version direkt från våldsverkaren.
Citera
2018-10-01, 15:59
  #28542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
Har RMV lämnat ut kroppen ännu? Har inte sett någon begravningsannons.

Nej kroppen är kvar på NFC.
Jag tror i motsatts till dig att det kommer bli löst, hyser tilltro till utredningen och NFC. Förhoppningsvis kommer något hända snart.
Citera
2018-10-01, 16:01
  #28543
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
Har RMV lämnat ut kroppen ännu? Har inte sett någon begravningsannons.

Polisen verkar trots allt vara inställd på vem som gjort det här men att kunna binda den personen vid
dådet ... jo, jag tror att de lyckas till slut!
Citera
2018-10-01, 16:38
  #28544
Medlem
LW enligt UWs exfru:
"Hon som misshandlat barn, lämnat dom själva om natten när det börjat brinna och voltat med barn i bilen när hon uppdaterade… Facebook"

Enligt MB ska mycket riktigt Soc varit inkopplade och stor utredning gjorts.

Hon ger en bild av LW som ego, dominant, manisk/för på/ivrig.
Som andra vittnat om, hört av sig mitt i natten om hon kommit på att hon ville något.
Många relationer utan att släppa taget om UW.

Jag tror absolut på den bilden av LW.
Jag tror också på bilden av henne som en starkt lysande stjärna.
Hon verkar på alla sätt varit en intensiv person.

Om man ska tänka utanför SD, så finns det säkerligen många hon trampat på fötterna som man kan tänka sig vara gärningspersonen.
MEN, om man ska kolla på vad som grävts fram här om andra och ställa det mot bilden som ges av SD, så är det enligt mig bara han som är tänkbar mördare, baserat på personlighet

Däremot finns det säkerligen folk som kan anses ha ett stort horn i sidan till henne, allt från barn, älskare, älskares partners, exman, exmans exfru och barn, folk från jobb och kyrka.

En intensiv person som LW går nog inte omärkt i sin omgivning. En del tar henne positivt andra negativt.

Kanske inte så svårt för SD att få JG på sin sida om JG visste om allt negativt bakom LWs fasad. Då menar jag i splitten efter anmälan 2017. Tror verkligen inte JG stöttat SD i mord.
Citera
2018-10-01, 16:51
  #28545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
LW enligt UWs exfru:
"Hon som misshandlat barn, lämnat dom själva om natten när det börjat brinna och voltat med barn i bilen när hon uppdaterade… Facebook"

Enligt MB ska mycket riktigt Soc varit inkopplade och stor utredning gjorts.

Hon ger en bild av LW som ego, dominant, manisk/för på/ivrig.
Som andra vittnat om, hört av sig mitt i natten om hon kommit på att hon ville något.
Många relationer utan att släppa taget om UW.

Jag tror absolut på den bilden av LW.
Jag tror också på bilden av henne som en starkt lysande stjärna.
Hon verkar på alla sätt varit en intensiv person.

Om man ska tänka utanför SD, så finns det säkerligen många hon trampat på fötterna som man kan tänka sig vara gärningspersonen.
MEN, om man ska kolla på vad som grävts fram här om andra och ställa det mot bilden som ges av SD, så är det enligt mig bara han som är tänkbar mördare, baserat på personlighet

Däremot finns det säkerligen folk som kan anses ha ett stort horn i sidan till henne, allt från barn, älskare, älskares partners, exman, exmans exfru och barn, folk från jobb och kyrka.

En intensiv person som LW går nog inte omärkt i sin omgivning. En del tar henne positivt andra negativt.

Kanske inte så svårt för SD att få JG på sin sida om JG visste om allt negativt bakom LWs fasad. Då menar jag i splitten efter anmälan 2017. Tror verkligen inte JG stöttat SD i mord.

Vad kom soc fram till i utredningen då? Råder ju inga tvivel om vad OWs exfru tyckte om LW iaf.
Jo hon var intensiv, för mig på ett positivt sätt, och du har nog rätt i att många kunde uppleva detta på ett negativt sätt.

Det låter illa att du skriver allt negativt bakom LWs fasad som att det vore en etablerad sanning, vore bättre med JG upplevde att hon hade negativa sidor
Nej jag tror inte heller JG stöttar SD i mord, däremot VET vi att JG stöttat SD vid bilincidenten och otrohetsaffären då han helt ställde sig på SDs sida, ja t.o.m "godkände" SDs våld mot henne.
Citera
2018-10-01, 17:07
  #28546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jag har följt detta från dag 1 och jag är övertygand om att polisen gått bet på att hitta gärningsmannen.
Eller rättare sagt leda i bevis att SD är gärningsmannen. Vid detta lag ska NFC vara klara med sådant som polisen skickat in. Det här kommr bli olöst, helt säker på det.
Har RMV lämnat ut kroppen ännu? Har inte sett någon begravningsannons.


Jag är nästan beredd att hålla med dig. Kroppen är fortfarande kvar på RMV. Ingen är anhållen eller häktad. En person är skäligen misstänkt men inte frihetsberövad.
Jag börjar som sagt oroa mig, det känns liiiite tunt med svar från NFC. Okej, det har varit semestertider juni-juli samt dagar in i augusti, men nu har det snart gått 5 månader.

Bara det att kroppen fortfarande är kvar är för mig anmärkningsvärt - det verkar som man vill/försöker hitta spår mot en GM. Jag har tagit upp detta flera gånger tidigare i tråden.
På något sätt ter det som om FU riktat in sig på en specifik MT för att SEDAN leta spår/bevisning mot honom.

Jag ger detta max tre veckor - har man ingen häktad då. Ja, då blir det svårt. Det är vad jag tror
Citera
2018-10-01, 17:13
  #28547
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nja, en å annan kanske har funderat åt det hållet

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)


Ber om ursäkt, jag missade ditt inlägg i min vilda scrollning förbi allt djävla trams som florerar i tråden.

Eftersom jag är en kriminalnörd och hänger här i AB&K för jämnan så försöker jag komma på ett fall där åklagaren så illa bedömt läget för bevisning att hon/han åker på däng två gånger och jag måste erkänna, jag går bet på det.

Förhoppningsvis så har det inte gått prestige i ärendet, vore ju djävligt illa om man håller MGM "skäligen misstänkt" endast för att man inte kan erkänna att man tänkt fel initialt.

Annars är det ju ett djävligt märkligt fall där MGM uppenbarligen inte har lämnat några tekniska spår efter sig, NFC måste rimligtvis vara klara nu med det som utredarna velat analysera och inget har hänt.

Vittnet som efterlystes är hört och det gav ju som det verkar inget handfast att bita i.
Citera
2018-10-01, 17:16
  #28548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
LW enligt UWs exfru:
"Hon som misshandlat barn, lämnat dom själva om natten när det börjat brinna och voltat med barn i bilen när hon uppdaterade… Facebook"

Enligt MB ska mycket riktigt Soc varit inkopplade och stor utredning gjorts.

Hon ger en bild av LW som ego, dominant, manisk/för på/ivrig.
Som andra vittnat om, hört av sig mitt i natten om hon kommit på att hon ville något.
Många relationer utan att släppa taget om UW.

Jag tror absolut på den bilden av LW.
Jag tror också på bilden av henne som en starkt lysande stjärna.
Hon verkar på alla sätt varit en intensiv person.

Om man ska tänka utanför SD, så finns det säkerligen många hon trampat på fötterna som man kan tänka sig vara gärningspersonen.
MEN, om man ska kolla på vad som grävts fram här om andra och ställa det mot bilden som ges av SD, så är det enligt mig bara han som är tänkbar mördare, baserat på personlighet

Däremot finns det säkerligen folk som kan anses ha ett stort horn i sidan till henne, allt från barn, älskare, älskares partners, exman, exmans exfru och barn, folk från jobb och kyrka.

En intensiv person som LW går nog inte omärkt i sin omgivning. En del tar henne positivt andra negativt.

Kanske inte så svårt för SD att få JG på sin sida om JG visste om allt negativt bakom LWs fasad. Då menar jag i splitten efter anmälan 2017. Tror verkligen inte JG stöttat SD i mord.


Som jag också nämnt tidigare i tråden;

Människors personlighet, energi, aura - kalla det vad ni vill - påverkar människor på olika sätt.
Man känner människor på olika sätt
Frågar man tio personer hur de skulle beskriva en specifik person, så skulle du få tio olika svar.

Man har också olika förhållanden till olika personer. Vissa umgås man med för att...Vissa gör man saker tillsammans med för att....Vissa vill man inte umgås med för att....osv.

Man känner aldrig en person helt och hållet, till 100%. Tror du inte mig kan du fråga HD.

Bara att reflektera. Ni som har åsikter om LW's person och hur hon var.
Jag är säker på att hon var sådan hon ville bli uppfattad som.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback