2018-09-25, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ok, det skulle kanske kunna vara så att hon velade i om hon skulle lyssna på andra eller inte när det gällde relationen till en specifik person? Omgivningen avråder och tror inte att det är någon bra person för henne, men av olika skäl drar hon ändå åt det hållet. Hon vill vara ifred för att bottna i vad hon vill utan påverkan från andra. Kunde det i så fall vara så att hon kom fram till att personen ifråga ändå var något hon ville satsa på? Det blir en träff som omgivningen inte känner till på grund av att hon isolerat sig i sitt beslut. Träffen går sedan åt helvetet på något sätt och resulterar i situationen nu att hon är borta.
Jag vet bara att hon har blivit misshandlad innan av män och ja hon gick ändå tillbaka i hopp om att det skulle ändras. Jag vet inte hur många nattliga samtal vi har haft efter att hon blivit illa behandlad sista var nog när hon var på Öland då åkte hon på en ordentlig misshandel med, av vem vet jag inte. Jag blev ledsen när hon inte insåg att hon drogs till fel människor. Och ja nu lämnar jag ut en del här, men vad finns att förlora? Finns hon i livet vilket jag har svårt att tro, då är det bråttom att hitta en lösning på det här.
Citera
2018-09-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Jag vet att Tess mådde väldigt dåligt i perioder, men hon var aktiv inom olika aktiviteter o gjorde sitt bästa för att förgylla sitt liv.
Jag vet att det har skett en mängd olika saker efter misshandeln o hon har varit både arg o ledsen. O säkert rädd oxå, men Tess var en person som inte lät sig skrämmas o stod för rättvisa.
Något har hänt henne, det är ingen tvivel om saken o jag har ingen anledning att tro annat än att det har med rättegången att göra.
Jag tror inte att Tess tagit sitt liv.
Nej, hon lät sig verkligen inte skrämmas det vet jag. Hon stod upp för sitt men, jag vet även att hon var rädd periodvis av misshandlar och en del män. Kanske kan det ha med misshandeln att göra och om då denna man jobbar för Säpo som är skrivet i tråden då är han expert på detta med att gömma lik och ledtrådar till den försvunna.
Citera
2018-09-25, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag vet bara att hon har blivit misshandlad innan av män och ja hon gick ändå tillbaka i hopp om att det skulle ändras. Jag vet inte hur många nattliga samtal vi har haft efter att hon blivit illa behandlad sista var nog när hon var på Öland då åkte hon på en ordentlig misshandel med, av vem vet jag inte. Jag blev ledsen när hon inte insåg att hon drogs till fel människor. Och ja nu lämnar jag ut en del här, men vad finns att förlora? Finns hon i livet vilket jag har svårt att tro, då är det bråttom att hitta en lösning på det här.

Sorgligt att höra. Det verkar otroligt att hon skulle vara i livet och fast mot sin vilja. Inte omöjligt, men sådant är väldigt ovanligt vad jag vet. Om någon har gjort henne illa så finns det så klart ett stort värde i att personen i fråga åker fast för det även om det är för sent för att hjälpa din vän.

Var Öland nyligen? Hon skulle nog inte åkt tillbaka dit igen utan att se till att situationen fungerade för katterna. Däremot skulle så klart någon från Öland ha kunna vara på besök i Stockholmsområdet, så att en eventuell träff skulle ha varit medan endast över dagen.
Citera
2018-09-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Sorgligt att höra. Det verkar otroligt att hon skulle vara i livet och fast mot sin vilja. Inte omöjligt, men sådant är väldigt ovanligt vad jag vet. Om någon har gjort henne illa så finns det så klart ett stort värde i att personen i fråga åker fast för det även om det är för sent för att hjälpa din vän.

Var Öland nyligen? Hon skulle nog inte åkt tillbaka dit igen utan att se till att situationen fungerade för katterna. Däremot skulle så klart någon från Öland ha kunna vara på besök i Stockholmsområdet, så att en eventuell träff skulle ha varit medan endast över dagen.
Öland är ett tag sen, men som sagt det var även det en ordentlig misshandel. Från vem vet jag inte och hon visste nog inte det själv . Jag ser bara ett mönster i detta.
Citera
2018-09-25, 22:18
Medlem
Citat:
Öland är ett tag sen, men som sagt det var även det en ordentlig misshandel. Från vem vet jag inte och hon visste nog inte det själv . Jag ser bara ett mönster i detta.

Ok, då verkar just Öland rätt random och har troligen inte alls något att göra med hennes försvinnande. Jo, en del har ett sådant mönster - dras till fel personer.

Är det någon som vet när hon var sista gången på fest eller lokal? Kanske hittade hon någon ny 'fel typ' där i så fall.
Citera
2018-09-25, 22:30
Medlem
vemvisstes avatar
Detta är off topic.
Vad gott att tråden har styrts upp lite, nu kan man hoppas på lite vettig information.
Oaktat vad och varför hon är försvunnen så känner jag empati för och med alla närstående utom spunkkärringen.
Ölands spåret, hur stor vikt skall man lägga till det ?
Om jag tolkar er med person kännedom så var hon i sitt utsatta läge trots allt rätt stark och motståndskraftig.
Tog hon stryk och lätt det vara bra med det, eller blev hon hämnd lysten?
Citera
2018-09-25, 22:32
Medlem
Citat:
Har du pratat med Pernilla ?

Lite .. ja ... men hon måste få vara ifred också, hon är så ledsen
Citera
2018-09-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ja och jag förstår att du med andra är otroligt ledsen över detta och det är helt naturligt men, försök ändå att vara lite ödmjuk och se inte alla som dumma. Vi är många som är ledsna 😢

Ursäkta men en del är dumma på riktigt här inne och irl, det är väl kanske just av den anledningen Tess är försvunnen, det vet du med.
Citera
2018-09-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Detta är off topic.
Vad gott att tråden har styrts upp lite, nu kan man hoppas på lite vettig information.
Oaktat vad och varför hon är försvunnen så känner jag empati för och med alla närstående utom spunkkärringen.
Om jag tolkar er med person kännedom så var hon i sitt utsatta läge trots allt rätt stark och motståndskraftig.
Svårt att tro henne som hämndlysten. Hon är/ var förlåtande. Gick igenom våra samtal nu och där skriver hon ofta att hon kommer dra sig ur sociala medier för att få vara ifred och ensam. Ja, hon är faktiskt väldigt stark trots allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Detta är off topic.

Vad då hämdlysten? Näe det är svårt och komma ur destruktiva förhållanden utan att man blir ihjälslagen eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Svårt att tro henne som hämndlysten. Hon är/ var förlåtande. Gick igenom våra samtal nu och där skriver hon ofta att hon kommer dra sig ur sociala medier för att få vara ifred och ensam. Ja, hon är faktiskt väldigt stark trots allt.

Är enig med dig.
Citera
2018-09-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Ursäkta men en del är dumma på riktigt här inne och irl, det är väl kanske just av den anledningen Tess är försvunnen, det vet du med.

Absolut vet jag det, och det är otroligt sorgligt att det finns sånna människor, dock är det något varken du eller jag eller någon annan kan styra över. Det enda man kan göra är att skydda sig själv så gott en kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in