2018-09-25, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Otroligt jobbigt med fall som detta med Therese. Jag lider med hennes anhöriga, vänner och alla som bryr sig om henne och hoppas att hon kommer tillrätta på något sätt.

Till er som känner henne. Även om hon aldrig skulle lämnat sina katter frivilligt, kan hon ha hamnat i en psykos? Är det någon som vet om hennes pass har hittats? Det troligaste är väl tyvärr att något annan har hänt, men greppar man efter ett halmstrå kan man tänka sig psykos och utlandsresa som förklaring till frånvaron och de övergivna katterna.

Jag kan tyvärr inte bidra med något konkret annars.

En ordningsfråga i tråden. Alla konstruktiva diskussioner som syftar till att kasta ljus över försvinnandet blir bättre om alla slutar svara och citera spunkankan utom i de fall spunkankan bidrar konkret till diskussionen. Om inlägg går offtopic finns också alltid möjlighet att rapportera dem så kommer mod att rensa bort.

Till spunkankan. Jag har djup respekt för din vilja att försvara din vän. Det är otroligt, otroligt jobbigt när någon man bryr sig om är försvunnen. Ingen, undantaget mod, har rätt att kasta ut dig från tråden. Fokusera bara din energi på saker som kan hjälpa till att hitta Therese. Att hindra människor att skriva saker på Flashback är inte möjligt annat än då det de skriver bryter mot forumets regler.
Jag har lite svårt att tro att hon har fått psykos då det brukar märkas innan psykosen träder in. Jag tror inte hon är speciellt psykosbenägen, däremot om man dricker mycket alkohol kan man få delerium och det borde nog någon ha märkt, vad det beträffar utlandsresa så vet jag att det är undersökt och då borde det kommit fram. Helt ärligt så är jag inne på samma spår som en del andra, hon finns inte längre och frågan är så klart vad som har hänt?
Citera
2018-09-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag har lite svårt att tro att hon har fått psykos då det brukar märkas innan psykosen träder in. Jag tror inte hon är speciellt psykosbenägen, däremot om man dricker mycket alkohol kan man få delerium och det borde nog någon ha märkt, vad det beträffar utlandsresa så vet jag att det är undersökt och då borde det kommit fram. Helt ärligt så är jag inne på samma spår som en del andra, hon finns inte längre och frågan är så klart vad som har hänt?

Ja något har hänt och det här är fruktansvärt
Citera
2018-09-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
En vädjan från mig men den största vädjan kommer från syster Pernilla, LYSSNA NOGA PÅ VAD PERNILLA SÄGER och sluta jaga mig, en sista vädjan, LYSSNA FÖR GUDS SKULL:

https://www.facebook.com/EfterlystSE/videos/234897447373370/

Lyssna in vad Pernilla säger ....
Citera
2018-09-25, 21:27
Medlem
Citat:

Låter inte troligt med psykos då.

Olycka verkar otroligt eftersom man då borde ha hittat henne.

Brott är i så fall troligast. Otroligt sorgligt i så fall. F.d. pojkvän är nog mer troligt än att hon har blivit utsatt för ett mer slumpartat brott. Kan hennes meddelande innan försvinnandet om att hon tänkte vara ifred ett tag betyda att hon skulle träffa någon? Har hennes vänner i så fall koll på vem? Var hon mer öppen eller mer sluten i allmänhet kring relationer hon hade?
Citera
2018-09-25, 21:35
Medlem
Citat:
Lyssna in vad Pernilla säger ....

Har du pratat med Pernilla ?
Citera
2018-09-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Låter inte troligt med psykos då.

Olycka verkar otroligt eftersom man då borde ha hittat henne.

Brott är i så fall troligast. Otroligt sorgligt i så fall. F.d. pojkvän är nog mer troligt än att hon har blivit utsatt för ett mer slumpartat brott. Kan hennes meddelande innan försvinnandet om att hon tänkte vara ifred ett tag betyda att hon skulle träffa någon? Har hennes vänner i så fall koll på vem? Var hon mer öppen eller mer sluten i allmänhet kring relationer hon hade?
Nu känns det som att du kommer in på ett bra spår. Om man träffar någon som inte andra tycker om och har åsikter om som inte är positiva så kan en välja att få vara ifred och tänka lite själv och bilda sig en egen uppfattning om personen utan att bli påverkad av andra. Jag vet att Tess bett att få vara ifred innan och en del handlade om att hon ville få tänka själv.
Citera
2018-09-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ja något har hänt och det här är fruktansvärt
Ja och jag förstår att du med andra är otroligt ledsen över detta och det är helt naturligt men, försök ändå att vara lite ödmjuk och se inte alla som dumma. Vi är många som är ledsna 😢
Citera
2018-09-25, 21:44
Medlem
Citat:
Nu känns det som att du kommer in på ett bra spår. Om man träffar någon som inte andra tycker om och har åsikter om som inte är positiva så kan en välja att få vara ifred och tänka lite själv och bilda sig en egen uppfattning om personen utan att bli påverkad av andra. Jag vet att Tess bett att få vara ifred innan och en del handlade om att hon ville få tänka själv.

Ok, det skulle kanske kunna vara så att hon velade i om hon skulle lyssna på andra eller inte när det gällde relationen till en specifik person? Omgivningen avråder och tror inte att det är någon bra person för henne, men av olika skäl drar hon ändå åt det hållet. Hon vill vara ifred för att bottna i vad hon vill utan påverkan från andra. Kunde det i så fall vara så att hon kom fram till att personen ifråga ändå var något hon ville satsa på? Det blir en träff som omgivningen inte känner till på grund av att hon isolerat sig i sitt beslut. Träffen går sedan åt helvetet på något sätt och resulterar i situationen nu att hon är borta.
Citera
2018-09-25, 21:50
Medlem
Citat:
Om vi bortser från ex eller mannen som misshandlade Tess, vad finns kvar att utgå ifrån? Hade hon av olyckshändelse ramlat i sjön borde kroppen flytit upp, var det någon bekantskap som inte var från Sthlm som hälsade på henne? Vilka umgicks hon med dem två sista dagarna? Om hon har valt att inte leva längre, vart skulle hon då välja för plats? Hur tänker du? Du verkar ju känna till henne med och känns förståndig.

Jag vet att Tess mådde väldigt dåligt i perioder, men hon var aktiv inom olika aktiviteter o gjorde sitt bästa för att förgylla sitt liv.
Jag vet att det har skett en mängd olika saker efter misshandeln o hon har varit både arg o ledsen. O säkert rädd oxå, men Tess var en person som inte lät sig skrämmas o stod för rättvisa.
Något har hänt henne, det är ingen tvivel om saken o jag har ingen anledning att tro annat än att det har med rättegången att göra.
Jag tror inte att Tess tagit sitt liv.
Citera
2018-09-25, 21:53
Medlem
Citat:
En vädjan från mig men den största vädjan kommer från syster Pernilla, LYSSNA NOGA PÅ VAD PERNILLA SÄGER och sluta jaga mig, en sista vädjan, LYSSNA FÖR GUDS SKULL:

https://www.facebook.com/EfterlystSE/videos/234897447373370/

Bästa om du håller dig härifrån, ta en promenad ner till bibblan
Citera
2018-09-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Jag vet att Tess mådde väldigt dåligt i perioder, men hon var aktiv inom olika aktiviteter o gjorde sitt bästa för att förgylla sitt liv.
Jag vet att det har skett en mängd olika saker efter misshandeln o hon har varit både arg o ledsen. O säkert rädd oxå, men Tess var en person som inte lät sig skrämmas o stod för rättvisa.
Något har hänt henne, det är ingen tvivel om saken o jag har ingen anledning att tro annat än att det har med rättegången att göra.
Jag tror inte att Tess tagit sitt liv.

Jag vill minnas att det var du som tidigare berättade att kände henne online och via telefon? Sorry om jag blandar ihop dig med någon.

Känner du att du kan berätta lite mer om det utan att outa dig eller henne allt för mycket?
Speciellt undrar jag över om hon pratade om närmare om misshandeln och den kommande rättegången med dig?
Citera
2018-09-25, 21:56
Medlem
Citat:
Att säga att jag inte borde vara härinne är som att säga att jag inte ens borde gå ut.

Vem är fientlig? Det är ju ni som är det mot mig.

Sluta bara upp NU!

Jag har aldrig menat att du inte ska vara här.. Det jag menar är att man ska vara medveten om som anhörig lr vän att det inte bara skrivs trevliga saker här.
O för sin egen skull kanske man ska låta bli att läsa.

Det känns som att det inte spelar någon roll vad jag skriver.. Jag förstår din panik o oro för Tess. Jag känner likadant, men väljer att inte kommentera mer runt detta nu.
Allt gott till dig o jag önskar innerligt att vi snart får veta vad som hänt Tess!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in