2018-09-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Tycker det är dömande det du skriver om vilka som läser här.
Det är nog en salig blandning av människor, men jag tillhör inte någon av dom du beskriver.
Jo polisen läser här... Just för att dom vet att det finns personer här som är duktiga på att luska ut saker o har kontakter.
Det finns ett avsnitt på podden Svenska mordhistorier som löstes av en flashare.

En del läser av nyfikenhet, andra för att man vill hjälpa.

Nej det är nog ingen som vill att ens anhörig fläks ut här, men just därför ska man undvika att läsa på flashback.

Så sant som du skriver att man hade kunnat hjälpas åt att tråda i detta med Tess. Tråden skapades av dem anledningen. Tyvärr så läggs fokus på en som förstör och tiden rinner iväg, ju fler dagar som går desto mörkare ser det ut med Tess försvinnande. Måste ändå säga att merparten som är på denna tråd verkar ytterst villiga att hjälpa till och hitta Tess. Tacksamt att det finns så mycket godhet i människor.
Citera
2018-09-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Att du ens lägger energi på att skriva här med tanke på vad det är för sorts människor som finns här på Flashback?

Då tar jag det en gång till: för att Tess är inte här och kan försvara sig själv.

Hur gör du med dina vänner? Försvarar du aldrig dem?
Citera
2018-09-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Så sant som du skriver att man hade kunnat hjälpas åt att tråda i detta med Tess. Tråden skapades av dem anledningen. Tyvärr så läggs fokus på en som förstör och tiden rinner iväg, ju fler dagar som går desto mörkare ser det ut med Tess försvinnande. Måste ändå säga att merparten som är på denna tråd verkar ytterst villiga att hjälpa till och hitta Tess. Tacksamt att det finns så mycket godhet i människor.

Ja jag är tacksam också att det finns många härliga människor kvar som ärligt vill hjälpa till och hitta Tess.
Men så finns det alltid en risk när många spekulerar att den eller de som gjort något som gör att en person försvinner även läser här.

Man kan faktiskt spekulera utan att skriva allt här eller hur?
Eller vill du att någon eller några ska se till så vi aldrig mer hittar Tess?

Tess är ingen sak som alla äger, hon är en värdefull människa som alla bör ha respekt och hänsyn till.
Är det så svårt och förstå det?

Nu är inte Tess här så hon kan säga det själv ...
Citera
2018-09-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018

Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Då tar jag det en gång till: för att Tess är inte här och kan försvara sig själv.

På vilket sätt försvarar du? Tess som jag känner henne skulle bli vansinnig att någon förde hennes talan. Det är inte någon som nämner någon skit om henne. Om du mår så dåligt över detta så ta hjälp av någon för du tycks vara instabil helt ärligt.
Citera
2018-09-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ni dödar tråden med att säga saker om Tess som är elakt.

Fortsätt och spekulera ni, men ingen kan säga att jag ska var tyst, för det kommer jag inte och vara alls.

Jag har sagt att jag anser att polisen bör förhöra några från SD och det står jag fortfarande för.
Likväl som dem behöver förhöra ex pojkvänner.
Likväl som de behöver förhöra den man som misshandlade Tess förra midsommaren.

Så, det är vad jag tycker och anser.

Du får absolut säga vad du tycker o tänker, precis som vi andra.
Jag är oxå vän med Tess o jag drar i alla trådar som går, vilket inkluderar Flaschback.
Tråkigt att du är så fientlig, det finns alltid folk som beter sig illa härinne, men man får helt enkelt ignorera dom. Då försvinner dom snart.
Vet faktiskt inte alls hur du kan dra nån liknelse att du inte ska få gå ut heller?
Citera
2018-09-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ja jag är tacksam också att det finns många härliga människor kvar som ärligt vill hjälpa till och hitta Tess.
Men så finns det alltid en risk när många spekulerar att den eller de som gjort något som gör att en person försvinner även läser här.

Man kan faktiskt spekulera utan att skriva allt här eller hur?
Eller vill du att någon eller några ska se till så vi aldrig mer hittar Tess?

Tess är ingen sak som alla äger, hon är en värdefull människa som alla bör ha respekt och hänsyn till.
Är det så svårt och förstå det?

Nu är inte Tess här så hon kan säga det själv ...
Ursäkta? Om jag inte vill att hon ska hittas? Vet du vad jag tycker att du försöker lämna denna tråden nu för du skapar oreda här och det var inte meningen från början. Nu har jag läst tillräckligt från dig och då har det gått långt . Inse att människor försöker hjälpa till här men du förstör och vänder tråden till dig. Det är många mer än dig som oroar sig för Tess, men vi andra söker inte den uppmärksamheten genom Tess som du gör. Det här handlar inte om dig och ditt försvar och ditt prat om poliser , detta handlar om människor som försöker hjälpa till att hitta Tess .
Citera
2018-09-25, 20:14
Medlem
Citat:
Om Tess har, mot sin vilja blivit bortförd så är det av en människa, förmodligen en man med kontrollbehov, makt och härskarteknik/machokultur/maskulinitet.

Nej jag tycker inte det här är kul och prata om, men det här är på riktigt.
Definiera maskulinitet? En man är maskulin.
Citera
2018-09-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Tycker det är dömande det du skriver om vilka som läser här.
Det är nog en salig blandning av människor, men jag tillhör inte någon av dom du beskriver.
Jo polisen läser här... Just för att dom vet att det finns personer här som är duktiga på att luska ut saker o har kontakter.
Det finns ett avsnitt på podden Svenska mordhistorier som löstes av en flashare.

En del läser av nyfikenhet, andra för att man vill hjälpa.

Nej det är nog ingen som vill att ens anhörig fläks ut här, men just därför ska man undvika att läsa på flashback.
Om vi bortser från ex eller mannen som misshandlade Tess, vad finns kvar att utgå ifrån? Hade hon av olyckshändelse ramlat i sjön borde kroppen flytit upp, var det någon bekantskap som inte var från Sthlm som hälsade på henne? Vilka umgicks hon med dem två sista dagarna? Om hon har valt att inte leva längre, vart skulle hon då välja för plats? Hur tänker du? Du verkar ju känna till henne med och känns förståndig.
Citera
2018-09-25, 20:41
Medlem
Citat:
Att säga att jag inte borde vara härinne är som att säga att jag inte ens borde gå ut.

Vem är fientlig? Det är ju ni som är det mot mig.

Sluta bara upp NU!

Du har aldrig tänkt på att reflektera dig själv och hur du bemöter andra? Måste finnas en anledning till att människor här reagerar på dig, det kan väl inte vara fel på alla? Likadant på efterlyst sida där du ber moderatorn att stänga av människor från sidan. Vem är du att bestämma? Du tror att du är så förbannat duktig, du tror att du är den enda vännen Tess har. Nu är det ju faktiskt så att Tess har andra vänner och inte minst en storasyster som mer än gärna vill ha hem sin älskade lillasyster oavsett om det är polis eller frivilliga , snälla medborgare som försöker hjälpa till. Ta nu och sätt dig ner i båten, du ger inget i letandet, men vi andra kommer göra det så gott vi kan.
Citera
2018-09-25, 20:46
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:

Kan Du kort förklara vad det är som Tess skulle försvara sig emot om hon kunde själv,eftersom Du har tagit på dig offerkoftan för att försvara henne mot något som jag inte begriper?

Vad har hon gjort som behöver försvaras, hon är troligen stendöd är det något hon skulle behöva försvara/förklara varför hon är det ?

Jo jag tror alla försvarar sina vänner, förutsatt att det är rimligt att göra det, men vad är det Du försöker dölja genom ditt motiv att försvara henne?
Lägger Du ut rökridåer för att skydda dig själv i samband med Tess försvinnande ?

Jag tror Du behöver söka professionell hjälp Du verkar inte ha alla hästar hemma.
Är Du så jävla dum så Du tror folk är här för att skriva skit om en människa som är saknad och försvunnen.
Citera
2018-09-25, 20:49
Medlem
Otroligt jobbigt med fall som detta med Therese. Jag lider med hennes anhöriga, vänner och alla som bryr sig om henne och hoppas att hon kommer tillrätta på något sätt.

Till er som känner henne. Även om hon aldrig skulle lämnat sina katter frivilligt, kan hon ha hamnat i en psykos? Är det någon som vet om hennes pass har hittats? Det troligaste är väl tyvärr att något annan har hänt, men greppar man efter ett halmstrå kan man tänka sig psykos och utlandsresa som förklaring till frånvaron och de övergivna katterna.

Jag kan tyvärr inte bidra med något konkret annars.

En ordningsfråga i tråden. Alla konstruktiva diskussioner som syftar till att kasta ljus över försvinnandet blir bättre om alla slutar svara och citera spunkankan utom i de fall spunkankan bidrar konkret till diskussionen. Om inlägg går offtopic finns också alltid möjlighet att rapportera dem så kommer mod att rensa bort.

Till spunkankan. Jag har djup respekt för din vilja att försvara din vän. Det är otroligt, otroligt jobbigt när någon man bryr sig om är försvunnen. Ingen, undantaget mod, har rätt att kasta ut dig från tråden. Fokusera bara din energi på saker som kan hjälpa till att hitta Therese. Att hindra människor att skriva saker på Flashback är inte möjligt annat än då det de skriver bryter mot forumets regler.
Citera
2018-09-25, 21:13
Medlem
En vädjan från mig men den största vädjan kommer från syster Pernilla, LYSSNA NOGA PÅ VAD PERNILLA SÄGER och sluta jaga mig, en sista vädjan, LYSSNA FÖR GUDS SKULL:

https://www.facebook.com/EfterlystSE/videos/234897447373370/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in