Citat:
Ursprungligen postat av
spunkankan
3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp.
4 Umgängeskretsen är väldigt omfattande, Tess älskar människor och djur och gör inte skillnad på någon eller något. Tess har civilkurage i ryggen.
Enligt 3 ska hon alltså mellan raderna bett folk att lämna henne ifred, men inte för att hon mådde dåligt utan för hon skulle göra något. Eftersom vi inte får mer info än så kan det handla om allt från att börja virka till att flytta till Norrland och bli bondmora. Om det är sista säkra livstecknet från henne, kan försvinnandet mycket väl ha med det att göra, men det är som sagt omöjligt att avgöra när man inte vet exakt vad hon skulle göra och eventuellt med vem.
Punkt 4 är lite vansklig. Enligt uppgifter i tråden har hon haft lätt för att vara väldigt otrevlig och ”sakna spärrar”. Det i kombination med övriga uppgifter som vänner/anhöriga kommit med här, gör att det mycket väl kan finnas någon helt ny bekantskap som det har skurit sig rejält med, vilket lett till att hon nu är försvunnen. Jag tvivlar inte på att hon normalt sett är trevlig, men fel ord till fel människa vid fel tillfälle kan få ödesdigra konsekvenser.
Citat:
Ursprungligen postat av
spunkankan
Har du missbruksproblem? En del människor dricker alltid för mycket alkohol, men försvinner inte ändå, så vad vill du säga med just "missbruksproblem"?
Nej, jag har haft förmånen att aldrig ha hamnat i någon form av missbruk själv, men har trots det stor insyn i problematiken. Det jag menar är att en person som själv missbrukar (oavsett om det bara är alkohol eller något mer) och umgås i missbrukarkretsar lever farligare än en person som inte gör det. Det tror jag att du håller med om?