2018-09-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Tess missbrukade både alkohol och läkemedel i kombination.

Tess tar gärna aldrig läkemedel endast om hon måste.
Citera
2018-09-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tack för fint svar. Nej, du har rätt, en del hittas aldrig och det är så fruktansvärt sorgligt och det är det överhuvudtaget när en människa försvinner.
Jag tror absolut att du och andra har tagit henne på allvar och försökt vad som går att hjälpa och finnas till för henne. Man får en bild av en människa med många bottnar.

Det verkar onekligen efter din beskrivning som att något allvarligt har hänt henne och att hon inte har försvunnit frivilligt. En sådan sak som katterna tyder på det också. Självklart ska du inte berätta sådant som kan äventyra sök och utredning. Bra med sådan utbrodering som ger en fylligare bild av henne dock, sådant som känns ok att berätta.

Hoppas verkligen att ni får ett svar på vad som har hänt henne. Helst ska hon dyka upp levande förstås.

Önskar att jag inte bodde så långt ifrån. Bor i Lisa Holms hemtrakter, detta hemska fall och öde.
Ska du vara med imorgon? Eller någon annan i tråden? Kommer att tänka mycket på Tess och er som söker nu.

Tack själv för en god samtalston, ush ja Lisa Holm fallet glömmer ingen av oss.
Jag kommer inte vara med och söka, det pallar jag inte och jag ska inte vara med för det kommer MPS hindra mig ifrån då jag står Tess nära, jag har redan pratat med en människa om det i MPS.
Dem har fått mitt nummer ifall det är något dem vill mig. Även polisen har fått mitt nummer.

Alla som försvinner bör hittas men vi måste också förstå att i en del fall så hittas aldrig de försvunna, men ingen människa går upp i "rök", det finns alltid någon eller några som vet vad som hänt. Det är min uppfattning.
Senast redigerad av spunkankan 2018-09-22 kl. 18:25.
Citera
2018-09-22, 18:28
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
3 Den 18 augusti skriver Tess en hel del på sin fb sida som gör att släkt och vänner litar på att hon vill ha lite tid för sig själv, ja hon skriver inte så, men för att ni ska förstå så skriver jag så. Men det tyder inte på att Tess mådde dåligt, tvärtom, hon skulle göra något som hon sedan kulle tala om för oss. Mer kan jag inte skriva, för detta får polisen kolla upp.
4 Umgängeskretsen är väldigt omfattande, Tess älskar människor och djur och gör inte skillnad på någon eller något. Tess har civilkurage i ryggen.
Enligt 3 ska hon alltså mellan raderna bett folk att lämna henne ifred, men inte för att hon mådde dåligt utan för hon skulle göra något. Eftersom vi inte får mer info än så kan det handla om allt från att börja virka till att flytta till Norrland och bli bondmora. Om det är sista säkra livstecknet från henne, kan försvinnandet mycket väl ha med det att göra, men det är som sagt omöjligt att avgöra när man inte vet exakt vad hon skulle göra och eventuellt med vem.

Punkt 4 är lite vansklig. Enligt uppgifter i tråden har hon haft lätt för att vara väldigt otrevlig och ”sakna spärrar”. Det i kombination med övriga uppgifter som vänner/anhöriga kommit med här, gör att det mycket väl kan finnas någon helt ny bekantskap som det har skurit sig rejält med, vilket lett till att hon nu är försvunnen. Jag tvivlar inte på att hon normalt sett är trevlig, men fel ord till fel människa vid fel tillfälle kan få ödesdigra konsekvenser.

Citat:
Har du missbruksproblem? En del människor dricker alltid för mycket alkohol, men försvinner inte ändå, så vad vill du säga med just "missbruksproblem"?
Nej, jag har haft förmånen att aldrig ha hamnat i någon form av missbruk själv, men har trots det stor insyn i problematiken. Det jag menar är att en person som själv missbrukar (oavsett om det bara är alkohol eller något mer) och umgås i missbrukarkretsar lever farligare än en person som inte gör det. Det tror jag att du håller med om?
Citera
2018-09-22, 18:30
Medlem
Citat:
Tess tar gärna aldrig läkemedel endast om hon måste.

Stämmer inte. Men det var det hon påstod. Hon blandade.
Citera
2018-09-22, 18:31
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Alla som försvinner bör hittas men vi måste också förstå att i en del fall så hittas aldrig de försvunna, men ingen människa går upp i "rök", det finns alltid någon eller några som vet vad som hänt. Det är min uppfattning.
Vet du vilket område sökandet kommer att koncentreras till? Jag är inte superbekant med Kallhäll, men vet att det finns en hel del skog och vatten nära.
Citera
2018-09-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Enligt 3 ska hon alltså mellan raderna bett folk att lämna henne ifred, men inte för att hon mådde dåligt utan för hon skulle göra något. Eftersom vi inte får mer info än så kan det handla om allt från att börja virka till att flytta till Norrland och bli bondmora. Om det är sista säkra livstecknet från henne, kan försvinnandet mycket väl ha med det att göra, men det är som sagt omöjligt att avgöra när man inte vet exakt vad hon skulle göra och eventuellt med vem.

Punkt 4 är lite vansklig. Enligt uppgifter i tråden har hon haft lätt för att vara väldigt otrevlig och ”sakna spärrar”. Det i kombination med övriga uppgifter som vänner/anhöriga kommit med här, gör att det mycket väl kan finnas någon helt ny bekantskap som det har skurit sig rejält med, vilket lett till att hon nu är försvunnen. Jag tvivlar inte på att hon normalt sett är trevlig, men fel ord till fel människa vid fel tillfälle kan få ödesdigra konsekvenser.

Nej, jag har haft förmånen att aldrig ha hamnat i någon form av missbruk själv, men har trots det stor insyn i problematiken. Det jag menar är att en person som själv missbrukar (oavsett om det bara är alkohol eller något mer) och umgås i missbrukarkretsar lever farligare än en person som inte gör det. Det tror jag att du håller med om?

Ja alla som finns i närheten av missbrukare kan leva farligt, så är det och tyvärr.

Fel ord till fel människor ska ALDRIG leda till misshandel eller till mord, då är det den som får fel ord mot sig som har problem, jag anser inte att Tess ska ha någon som helst skuld och skam i detta.
ATT det finns våldsamma människor i den miljö Tess var ibland det vet vi alla, men när man sjunger i kyrkan så är det tvärtom eller hur?

Varje gång en kvinna blir t e x mördad eller våldtagen så är det ofta att en del människor skuldbelägger kvinnan, kan vi vara överens OM att det ALDRIG är kvinnors fel om dem blir mördade eller våldtagna?
Citera
2018-09-22, 18:45
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ja alla som finns i närheten av missbrukare kan leva farligt, så är det och tyvärr.

Fel ord till fel människor ska ALDRIG leda till misshandel eller till mord, då är det den som får fel ord mot sig som har problem, jag anser inte att Tess ska ha någon som helst skuld och skam i detta.
ATT det finns våldsamma människor i den miljö Tess var ibland det vet vi alla, men när man sjunger i kyrkan så är det tvärtom eller hur?

Varje gång en kvinna blir t e x mördad eller våldtagen så är det ofta att en del människor skuldbelägger kvinnan, kan vi vara överens OM att det ALDRIG är kvinnors fel om dem blir mördade eller våldtagna?
Om du tror att jag på minsta sätt lägger någon skuld på Tess i detta, så tror du helt fel. Om någon har gjort henne något som gjort att hon nu är borta, så ligger det till 100% på den personen. Att jag resonerar kring hennes missbruk, hennes personlighet och hennes umgängeskrets handlar bara om att jag vill veta vad som kan ha hänt henne.
Senast redigerad av HerrFlygmyra 2018-09-22 kl. 19:03. Anledning: Stavfel
Citera
2018-09-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Vet du vilket område sökandet kommer att koncentreras till? Jag är inte superbekant med Kallhäll, men vet att det finns en hel del skog och vatten nära.

Ingen aning men om jag känner MPS väl så kommer dem gå efter MSO.
Citera
2018-09-22, 20:14
Medlem
Citat:
Har du missbruksproblem? En del människor dricker alltid för mycket alkohol, men försvinner inte ändå, så vad vill du säga med just "missbruksproblem"?
Trollar du? Du är helt otrolig.
Citera
2018-09-22, 21:20
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Trollar du? Du är helt otrolig.

Du ska inte tro för ett ögonblick att du får skriva något som inte passar "trollet".
"Trollet" är ett ovanligt otrevligt "troll" som inte tål att läsa en text som inte passar "trollet"

Ont, alla i en försvunnens bekatskapskrets är intressanta.
De senaste 48 timmarna innan försvinnandet brukar kunna innehålla lösningen.
Citera
2018-09-22, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Du ska inte tro för ett ögonblick att du får skriva något som inte passar "trollet".
"Trollet" är ett ovanligt otrevligt "troll" som inte tål att läsa en text som inte passar "trollet"

Ont, alla i en försvunnens bekatskapskrets är intressanta.
De senaste 48 timmarna innan försvinnandet brukar kunna innehålla lösningen.
1+ på den.
Förvränger och förvanskar. Tycker denna tråd haft en god ton i övrigt.
Citera
2018-09-22, 22:38
Medlem
Citat:
MPS har en ny skallgång i morgon söndag.

Fint!
Då tycker jag att du ska följa med ut och leta och samtidigt hålla stenhård koll på att inte nån elaking hos MPS går åt fel håll eller ställer fel frågor om Tess eller nåt annat som inte faller dig på läppen, så kanske vi andra kan få spekulera lite friare här i tråden utan att det urartar sig till att bli nån jävla chatt.

Du vet väl att du inte måste svara på vartenda inlägg, eller hur?
Speciellt eftersom du hela tiden kommer med pekpinnar och inte besvarar frågor från flasharna, troligen för att du kanske inte är så nära vän till T som du vill ge sken av.

Seså, leta fram stövlarna, bred några limpmackor och lite saft att ta med dig ut i skogen nu...så så schas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in