2018-09-22, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skambrott begås som regel av psykopater. Jag påstår inte att en sexualsadist skäms inför sig själv. Eller skäms inför likasinnade. Däremot skäms de inför hela allmänheten och samhället. Kanske inte en så störd, grandios person som Peter Lundin. Men han tycks ju galen på riktigt.

Och i synnerhet inför familj,vänner och bekanta. Det har inget med samvete att göra. Utan att de vet vilka normer och värderingar som gäller. PM kunde lika gärna erkänna ,det inser han nog själv. Men han kommer aldrig att någonsin erkänna. För då vet han att han definitivt kommer att bli avskydd, föraktad och för evigt förbannad av alla människor. Och framförallt de människor han själv bryr sig om, som S, sina halvbröder och övrig familj och sina vänner/älskarinnor. Alla människor vill bli omtyckta. Även de som har en förmåga att distansera sig från sitt mordoffer när de talar om denna. Om de inte hade något slags skuldtänkande så skulle de väl inte distansera sig från offret?

Amagermannen stod ju tom och snackade skit om Amagermannen (dvs sig själv, innan han avslöjades). Typ, -Vilket äckligt svin den jävlen var som våldtog kvinnor. ,-Jag skulle vilja slå ihjäl det äcklet! osv. Kanske för att dölja sin skuld. Men mest för att få flockens gillande tror jag.

Varför tror du att det benämns Skambrott?
NEJ. Han skäms inte överhuvudtaget.
Förstår du ens meningen med att inte ha samvete? Avsaknad av skamkänsla är nämligen det som underlättar för en psykopat att begå brott.
Börja där ska det förhoppningsvis klarna även för dig.

Om en psykopat blir ute i kylan så är hans fejkånger av samma klass som vid fängelsestraff. Förlorad frihet men inte en smack av bekymmer för offret.
Han ägnar sig åt självömkan över att han förlorat nåt som han hade haft fortsatt behov av.
Inte av ånger. Inte av bindningar till personer. Inte skuld. Inte av empati. Inte av skam. Han skäms inte.
Han grämer sig och tycker synd om sig själv. På sin höjd förbannar han sina egna drag. Han VET däremot mycket väl vad som är tabu.
En psykopat är alltid driven av vinstvinning och känner inte minsta skam inför omgivningen. Han är en självcentrerad fet egoist utan samvete.
Du analyserar psykopaten PM via egenskaper han inte ens besitter, tacka tusan att dina inlägg spretar åt alla håll.
Senast redigerad av develi 2018-09-22 kl. 21:50.
Citera
2018-09-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förstår du ens meningen med att inte ha samvete? Avsaknad av skamkänsla är nämligen det som underlättar för en psykopat att begå brott.

Om en psykopat blir ute i kylan så är hans fejkånger av samma klass som vid fängelsestraff. Förlorad frihet men inte en smack av bekymmer för offret.
Han ägnar sig åt självömkan över att han förlorat nåt som han hade haft fortsatt behov av.
Inte av ånger. Inte av bindningar till personer. Inte skuld. Inte av empati. Inte av skam. Han skäms inte.
Han grämer sig och tycker synd om sig själv. På sin höjd förbannar han sina egna drag. Han VET däremot mycket väl vad som är tabu.
En psykopat är alltid driven av vinstvinning och känner inte minsta skam inför omgivningen. Han är en självcentrerad fet egoist utan samvete.
Du analyserar psykopaten PM via egenskaper han inte ens besitter, tacka tusan att dina inlägg spretar åt alla håll.

PM har studerat hur normala känsloyttringar ser ut samt lärt sig härma dessa för att det ger vinstvinning, men han känner ingenting alls. Ofta hamnar han fel och överdriver dessa pga att det är oäkta.

Detta har man klarlagt via PET-scanning. Finns inte tillstymmelse till reaktion/aktivitet i hjärnan hos en psykopat som naturligt visas hos friska/normala hjärnor vid samma beskrivningar och foton på olika händelser.

Du utgår inte från korrekta fakta vid dina "analyser" av PM varför du hamnar totalt fel i dina resonemang.
Citera
2018-09-22, 22:32
Medlem
Citat:

Inte av ånger. Inte av bindningar till personer. Inte av empati. Inte av skam. Han skäms inte.

Jag har nog lite fel om skambrott. Det är sexuella övergrepp av olika slag som begås av människor som stoppar undan sitt samvete och låter kåtheten själviskt ta över helt i stunden. Lite grovt på ett ungefär.

Jag har aldrig påstått att sexualsadister/psykopater känner minsta bekymmer för sitt offer.
Inte någon ånger eller skuldkänslor heller. Men jag tror att de ändå kan ha ett behov av att distansera sig från sitt offer. Rationalisera bort det. Men något slags intellektuellt skuldtänkande. Vid andra tillfällen kan de ta fram minnen av brottet och ge sig hän och njuta av det.

Du går väldigt mycket efter handboken. Jag tycker att det finns en hel del som tyder på att psykopater kan ha selektiv empati. Nu har du ju själv erkänt att hans sadism hänger ihop med hans perversa sexuella läggning. Han är alltså inte en allmänsadist som njuter av grymhet för grymhetens skull.

Tex i rättsalen. Det är inte så att Madsen njöt (fick sädesutlösning i kallingarna) av att en gammal nämndeman höll på att dö. Liksom de flesta reagerade han med chock (nej, han storbölade inte.) och han såg tagen ut när han leddes ut. Precis som de andra i salen.
Att tro att mördaren på 2 röda sekunder skulle fatta ens vad som höll på att hända och snabbt på en sekund bestämt sig för att skådespela mänskliga känslor av chock är ju löjligt tycker jag.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Att en psykopatisk, sexualsadist totalt kan stänga av sin empati och göra något sinnessjukt och totalt omänskligt ,betyder inte att de går omkring alltid hela livet och skådespelar mänskliga egenskaper. Som i den amerikanska TV-serien V, där utomjordingar bakom en konstgjord mänsklig mask är kallblodiga,empatilösa ödlor som glufsar i sig levande föda, små söta guldhamstrar. Jag tror att det är mer komplicerat än så. Men väldigt olika från GM till GM utifrån förutsättningar.

EDIT: Jag bortser inte från att Madsen har narcissistiska,psykopatiska drag. Men vi vet ju inte hur högt han hamnar på psykopatchecklistan. Tydligen tillräckligt högt för att betecknas som Psykopat.
Och eventuellt andra störningar fick vi inte veta. Bara det som var relevant för brottet, tror jag iallafall.
Citera
2018-09-22, 22:32
Medlem
[quote=ottoplommon|65330337]

Hej,

får man ställa några frågor angående dina hypoteser?

Citat:
Jag tror att hans mordplan såg ut ungefär så här: Dyk+mord ca 20.30- ca 22.00
(Kom upp kl 23, omtumlad av någon rektion, ur kurs, närapå påseglad av fartyget Ternveg.
Skärrad, skakad och skraj för kustbevakningen pga olycksincidenten.)

Varför skulle en sexualsadistisk mördare som gjort stora ansträngingar för att fånga ett offer i ett slutet utrymme "mörda" på 1,5 timma?

Varför skulle han inte använda tiden till en längre sexualsadistisk akt?

Vad finns det för evidens för att han inte använde längre tid när han hade den?

Citat:
Partering och paketering under vägen till köge bukt ca 22- ca 24.30 enligt planen.
( kommer iväg först ca kl 23.30 framme ca kl 01.30, klarar inte av att göra något alls mer än att dra in kroppen i duschutrymmet pga av reaktionen).

När båten som "räddade" honom kom var han inte klar. Betyder det att han hade försenats och gjort en räcka misstag, eller betyder det att han använde all den tid han kunde för den längre sexualsadistiska akten?

Vilka evidens finns det för att han inte använde en längre tid?

Låt mig påpeka att det inte finns någon evidens för någon hindrande "reaktion".

Citat:
Dumpning ca 24.30-02.00 enligt planen.

Varför skulle den sexualsadistiske mördaren ha begränsat sig själv i förväg med en tidsförkortande plan?

Finns det någon evidens för det?

Citat:
(kl 01.30 Inser att allt håller på att gå åt H-e.
Fortfarande påverkad och försenad ca 4 timmar.

Viss är detta en ad hoc-hypotes som utgår från hans senare lögner om "självmordstankar" och sovande?

Citat:
Förmår inte ta itu med kroppen. Självmordstankar. Stoppet 50 min ,ca 02-03 (var det väl?) bestämmer sig för att stå still och vila sig ett tag. Funderar ut en ny plan.)

Detta är en del av mördarens lögner. Varför skulle han ha talat sanning om detta? Ju värre förlopp i ubåten, desto mer straff.

Varför bygger du en hypotes om klanterier, "påverkan" och "försening" på mördarens lögner i rätten?

Citat:
Enligt sin ursprungliga plan skulle han varit på väg från Köge bukt
kl 02.00 och skurat och rengjort båten på hemväg och vara framme ca kl 04.00 och hinna med att undanröja de sista spåren.

Varför bråttom att komma bort från den situation man drömt om så länge?

Och hur vet du att det faktum att han inte var klar när gubbarna kom inte berodde på att han njutit länge av sin situation? Att han inte ville sluta?

Citat:
Blir "plötsligt så trött. Kan inte tänka mer. Bestämmer sig för att sova ett par timmar på havsbotten.
(Sover till 05.30.) Från kl 06 -09.15 stressar PM som en Gnu för att hinna med allt som han ej förmådde att ta itu med på mordnatten. Försenad ca 7 timmar

Tror du en sexualsadistisk mördare som är i sitt livs esse skulle lägga sig och sova?

Tror du vidare att han sedan skulle säga sanningen i rätten?

Citat:
Om mördaren hade en mordplan så var det ju också enligt en beräknad tidsplan. Han måste ha räknat på de olika momenten. Två kritiska förlopp. Mordet samt parteringen. Två dyk som var dolda för världens ögon.

Varför måste det vara så?

Och varför, framförallt, skulle en tidsplan vara kort och begränsande för honom själv?

Citat:
Därför är jag till 100 % säker på att mordoffret var död till ca kl.23 den 10/8 precis som PM sagt också.
Han sa även att Raket-Madsen döde den 10/8. Pga att han inte förmådde att fullfölja sin plan.

Han sa att han "avgick" med döden. Men varför bygger du hypoteser på mördarens lögner?

Varför tror du att denne lögnare talat sanning i rätten?

Tacksam för svar.
Senast redigerad av Qavalah 2018-09-22 kl. 22:35.
Citera
2018-09-22, 22:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
PM kunde lika gärna erkänna ,det inser han nog själv. Men han kommer aldrig att någonsin erkänna. För då vet han att han definitivt kommer att bli avskydd, föraktad och för evigt förbannad av alla människor.
Nu kan man ju då hävda att han indirekt redan gjort ett erkännande genom att avstå från att
överklaga själva delen med skuldfrågan. Och alla dessa damer som sluter upp vid hans sida
bör inte vara dummare och naivare än att de allesammans är fullt på det klara med att
han är skyldig till att mördat Kim Wall och för länge sen slutat tro på någon olyckshändelse
som orsak till dödsfallet ombord på Nautilus.
Och utgående från detta mycket troliga att de är införstådda med Madsens skuld så märks
ju inte av någon avsky, något förakt, något avståndstagande för den sakens skull.
De verkar ju inte bry sig.
De gillar Madsen ändå. De stöttar honom i rättssalen, de brevväxlar med honom och snart
är det fråga om lite mysigt kuttrasju i besöksrummet på Herstedvester också.
En medsyster har på värsta tänkbara brutala vis plågats ihjäl och därefter styckats och
kastats i havet som andra sopor och allt är gjort av deras Peter och de inser detta men
inte förfäras man för det, inte blir man förbannade och hatar honom för detta ofattbart
grymma och hemska.

Han kan ta steget fullt ut och leverera en regelrätt bekännelse, redogöra i minsta detalj
för vad som utspelat sig ombord på ubåten den kvällen, inte utelämna ett pillekvitt av
ohyggligheterna, och de som nu står vid hans sida kommer sannolikt även då att göra det
allt framgent.

Så "alla människor" reagerar inte som man borde göra här såsom du påpekar och det
är ytterst beklagligt. Mycket olustigt och mycket svårförståeligt men så verkar det vara
dessvärre.
Senast redigerad av Grandioso 2018-09-22 kl. 22:44.
Citera
2018-09-22, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har nog lite fel om skambrott. Det är sexuella övergrepp av olika slag som begås av människor som stoppar undan sitt samvete och låter kåtheten själviskt ta över helt i stunden. Lite grovt på ett ungefär.

Jag har aldrig påstått att sexualsadister/psykopater känner minsta bekymmer för sitt offer.
Inte någon ånger eller skuldkänslor heller. Men jag tror att de ändå kan ha ett behov av att distansera sig från sitt offer. Rationalisera bort det. Men något slags intellektuellt skuldtänkande. Vid andra tillfällen kan de ta fram minnen av brottet och ge sig hän och njuta av det.

Du går väldigt mycket efter handboken. Jag tycker att det finns en hel del som tyder på att psykopater kan ha selektiv empati. Nu har du ju själv erkänt att hans sadism hänger ihop med hans perversa sexuella läggning. Han är alltså inte en allmänsadist som njuter av grymhet för grymhetens skull.

Tex i rättsalen. Det är inte så att Madsen njöt (fick sädesutlösning i kallingarna) av att en gammal nämndeman höll på att dö. Liksom de flesta reagerade han med chock (nej, han storbölade inte.) och han såg tagen ut när han leddes ut. Precis som de andra i salen.
Att tro att mördaren på 2 röda sekunder skulle fatta ens vad som höll på att hända och snabbt på en sekund bestämt sig för att skådespela mänskliga känslor av chock är ju löjligt tycker jag.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Att en psykopatisk, sexualsadist totalt kan stänga av sin empati och göra något sinnessjukt och totalt omänskligt ,betyder inte att de går omkring alltid hela livet och skådespelar mänskliga egenskaper. Som i den amerikanska TV-serien V, där utomjordingar bakom en konstgjord mänsklig mask är kallblodiga,empatilösa ödlor som glufsar i sig levande föda, små söta guldhamstrar. Jag tror att det är mer komplicerat än så. Men väldigt olika från GM till GM utifrån förutsättningar.

EDIT: Jag bortser inte från att Madsen har narcissistiska,psykopatiska drag. Men vi vet ju inte hur högt han hamnar på psykopatchecklistan. Tydligen tillräckligt högt för att betecknas som Psykopat.
Och eventuellt andra störningar fick vi inte veta. Bara det som var relevant för brottet, tror jag iallafall.
Jag går VÄLDIGT MYCKET efter "handboken" eftersom det finns mycket tydligt beskrivna personlighetsdrag vid psykopati och vad en sådan saknar. Det handlar nämligen om tydliga kriterier.

Det finns ingenting som heter selektiv empati och PM har svår/grav psykopati. Ju värre, ju mindre empati snarare. En psykopat ägnar sig åt vad som kallas kognitiv empati.

Skambrott är en term som främst används i media om sexualbrott gällande pedofili och våldtäkter.
Vi diskutera sexuell sadism.
Terminologin säger däremot inte ett dugg om PM som psykopat; om han har nån förmåga att känna skam överhuvudtaget.

Skam och skuld är förutsättningar för att ha ett samvete öht. Fortsättningsvis leder det till ånger i bästa fall, personen s.a.s skäms och ber om ursäkt via äkta empati. Därför finns ROS-programmet men det lär inte bita på en sån som PM, snarare riskerar han blir mer slipad.

PM är en patologisk lögnare. Det går hur bra som helst att ljuga om man inte har ett samvete.
Det är inte ens mening att tala om självbedrägeri gällande dessa störda personer eftersom det är deras grundpersonlighet.
De saknar självinsikt kombinerat med att inte bry sig om annat än sig själv.
De beskyller allt och alla för sina egna tillkortakommanden.
De vet precis vad som är rätt eller fel. De har full koll på vad som är tabubelagt i ett samhälle.
... och de vet vart det ligger vinstvinning.

Han har garanterat förbannat Kim som dök upp vid strandkanten - det enda han var ute efter var att komma undan lagens långa arm.
PM kan inte förneka att han styckat henne, det fanns ingen annan än han och Kim på ubåten. Han kör en semivariant och låtsas bry sig om Kims föräldrar och urskuldar sig själv som desperat.

Vart ligger vinstvinningen i att blåneka brutalt sexövergrepp och mord gällande PM?
Givetvis för ett kortare straff. Han ska sen ut och ämnar fortsätta predika sin oskuld och börja om på ny kula där den dummme snuten grep honom.
Han kommer fortsätta köra sina valser som missförstådd, felaktigt dömd man som i nån sorts självmordspsykos styckat henne i panik.
Allt för att framstå som en hyvens kille som bara var desperat. Han rent av tror på sina egna lögner om han ältat dem tillräckligt länge. Finns nog ingen som lyckas leva i en bubbla likt en psykopat som tycker synd om sig själv. Hans självbild är skevare än skev.

Han vet vad som är tabu i samhället. Han vet vad folk anser om en galen sexualsadistisk mördare.
Bryr han sig innerst inne om vad omgivningen tycker gällande sexuell sadism? Inte ett smack.
Inte undra på att PM vill leva i en utopisk värld där han kan leva ut sina perversiteter fritt som han skrev om i sms. Han avskyr regler, lagar, normer vilket inkluderar moral och samvetsfrågor.
Senast redigerad av develi 2018-09-22 kl. 22:51.
Citera
2018-09-22, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
PM har studerat hur normala känsloyttringar ser ut samt lärt sig härma dessa för att det ger vinstvinning, men han känner ingenting alls. Ofta hamnar han fel och överdriver dessa pga att det är oäkta.

Detta har man klarlagt via PET-scanning. Finns inte tillstymmelse till reaktion/aktivitet i hjärnan hos en psykopat som naturligt visas hos friska/normala hjärnor vid samma beskrivningar och foton på olika händelser.

Du utgår inte från korrekta fakta vid dina "analyser" av PM varför du hamnar totalt fel i dina resonemang.
Sista meningen begrep jag inte vad du menar (?) för det andra är exakt vad det handlar om. Amygdala out of order. Copy cat för att "kompensera" det som saknas och känner noll för andra.
Citera
2018-09-22, 22:56
Medlem
Citat:
Sista meningen begrep jag inte vad du menar (?) för det andra är exakt vad det handlar om. Amygdala out of order. Copy cat för att "kompensera" det som saknas och känner noll för andra.

He he en kommentar till Otto. Stryk. Pratade i telefon före slutstycket. Sorry.
Citera
2018-09-22, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
He he en kommentar till Otto. Stryk. Pratade i telefon före slutstycket. Sorry.
Hahaha. Ja, nu fick jag myror i huvudet. Hellre det än brister på en CT iofs.
Citera
2018-09-22, 23:33
Medlem
Citat:
Jag går VÄLDIGT MYCKET efter "handboken" eftersom det finns mycket tydligt beskrivna personlighetsdrag vid psykopati och vad en sådan saknar. Det handlar nämligen om tydliga kriterier.

Det finns ingenting som heter selektiv empati och PM har svår/grav psykopati. Ju värre, ju mindre empati snarare. En psykopat ägnar sig åt vad som kallas kognitiv empati.

Skambrott är en term som främst används i media om sexualbrott gällande pedofili och våldtäkter.
Vi diskutera sexuell sadism.
Terminologin säger däremot inte ett dugg om PM som psykopat; om han har nån förmåga att känna skam överhuvudtaget.

Skam och skuld är förutsättningar för att ha ett samvete öht. Fortsättningsvis leder det till ånger i bästa fall, personen s.a.s skäms och ber om ursäkt via äkta empati. Därför finns ROS-programmet men det lär inte bita på en sån som PM, snarare riskerar han blir mer slipad.

PM är en patologisk lögnare. Det går hur bra som helst att ljuga om man inte har ett samvete.
Det är inte ens mening att tala om självbedrägeri gällande dessa störda personer eftersom det är deras grundpersonlighet.
De saknar självinsikt kombinerat med att inte bry sig om annat än sig själv.
De beskyller allt och alla för sina egna tillkortakommanden.
De vet precis vad som är rätt eller fel. De har full koll på vad som är tabubelagt i ett samhälle.
... och de vet vart det ligger vinstvinning.

Han har garanterat förbannat Kim som dök upp vid strandkanten - det enda han var ute efter var att komma undan lagens långa arm.
PM kan inte förneka att han styckat henne, det fanns ingen annan än han och Kim på ubåten. Han kör en semivariant och låtsas bry sig om Kims föräldrar och urskuldar sig själv som desperat.

Vart ligger vinstvinningen i att blåneka brutalt sexövergrepp och mord gällande PM?
Givetvis för ett kortare straff. Han ska sen ut och ämnar fortsätta predika sin oskuld och börja om på ny kula där den dummme snuten grep honom.
Han kommer fortsätta köra sina valser som missförstådd, felaktigt dömd man som i nån sorts självmordspsykos styckat henne i panik.
Allt för att framstå som en hyvens kille som bara var desperat. Han rent av tror på sina egna lögner om han ältat dem tillräckligt länge. Finns nog ingen som lyckas leva i en bubbla likt en psykopat som tycker synd om sig själv. Hans självbild är skevare än skev.

Han vet vad som är tabu i samhället. Han vet vad folk anser om en galen sexualsadistisk mördare.
Bryr han sig innerst inne om vad omgivningen tycker gällande sexuell sadism? Inte ett smack.
Inte undra på att PM vill leva i en utopisk värld där han kan leva ut sina perversiteter fritt som han skrev om i sms. Han avskyr regler, lagar, normer vilket inkluderar moral och samvetsfrågor.

Jaha. Din analys av GM har du dragit väldigt många ggr.

"Ursprungligen postat av *Wtfwtfwtfwtf"
"Ja så är det nog. Hur som helst galet. Men det kanske är därför han heter Mad-sen."

Mitt svar till denna skribent.
"Förstår din poäng. Man kan vara så allvarligt störd att det gränsar till sinnessjukdom. Enligt Sten Levander hamnar mördaren Peter Lundin så högt upp på psykopatchecklistan att det gränsar till sinnessjukdom. Men så står ju PL också i en klass för sig själv.

När det gäller parafilin sexualsadism så kan man ju undra. Parafilier uppstår ju inte av sig själv. Utan grundas ofta tidigt i barndomen, ofta av barndomstrauman. Man måste också ha en medfödd känslighet. Det finns forskning på att det kan ha en ärftlig komponent. Tex att halvbröder som växer upp i olika miljö ,hos olika familjer och som begår sexualbrott som vuxna oberoende av varandra. Det gäller nog inte PMs halvbröder eftersom de har olika fäder Och ärftligheten här ligger nog på PMs pappas sida.
Så ärftlighet och en dysfunktionell miljö. PM hade båda.
Så även om sådana här gärningsmän lever i samma verklighet som oss andra ( ej vanföreställningar) så vete sjutton om det inte ska klassas som sjukdom ändå? Tvångsfantasier samt även tvångshandlande kan ingå. Det vill säga att de kan inte stoppa ens om de skulle vilja."

Vad jag talade om var hurvida en allvarlig störning (allmänt om parafilin sexualsadism) kan vara så allvarlig att det nästan gränsar till sjukdom. När det är så allvarligt, att det är sadistiska, sexuella övergrepp med en önskan om att döda offret.
Det betyder INTE att jag på något sätt anser att GM i detta fallet INTE har ansvar för sitt mord. Om det nu var det du försökte få det till?
Citera
2018-09-22, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad jag talade om var hurvida en allvarlig störning (allmänt om parafilin sexualsadism) kan vara så allvarlig att det nästan gränsar till sjukdom. När det är så allvarligt, att det är sadistiska, sexuella övergrepp med en önskan om att döda offret.
Det betyder INTE att jag på något sätt anser att GM i detta fallet INTE har ansvar för sitt mord. Om det nu var det du försökte få det till?
Inte alls. Däremot har du kommit med många påståenden sen detta inlägg. Nu senast påsåtod du att han skulle skämmas.
Varav jag fortsatte beskriva anledning till att han håller käften snarare än att skämmas för nåt skambrott.
Citat:
’Det eneste, der stod i vejen for, at Rumlaboratoriet kunne fortsætte, var, at jeg havde en død journalist i min ubåd’.
https://www.information.dk/indland/2018/03/peter-madsen-viser-ingen-tegn-paa-anger-medfoelelse
Senast redigerad av develi 2018-09-23 kl. 00:02.
Citera
2018-09-23, 00:56
Medlem
Citat:
Inte alls. Däremot har du kommit med många påståenden sen detta inlägg. Nu senast påsåtod du att han skulle skämmas.
Varav jag fortsatte beskriva anledning till att han håller käften snarare än att skämmas för nåt skambrott.

Det är ingen mening att fortsätta. Det känns aldrig som du svarar på vad jag skriver. Utan som du läser in saker mellan raderna på vad jag skriver och sedan svarar du på det istället. Lite svårt för mig att förstå vad du svarar på, då jag inte varken skrivit eller ens tänkt vad du nu inbillar dig att jag tänker. Men det ligger mycket i vad du säger och jag invänder i stora drag inte mot det.

Eftersom de döljer sin perversitet för alla, tyder det ju på att de vet att det är väldigt tabubelagt.
De vet precis som alla andra vad sunda normer och värderingar, moral osv innebär.
Vi vill alla bli omtyckta. Det är ju väldigt själviskt och handlar om vårt ego så klart.
Samma sak med den här typen av GM. Skam kan vara fel uttryckt. Men det kan vara olika från GM till GM. Jag har aldrig påstått att de känner skuldkänslor. Däremot kan de nog fundera rent intellektuellt på skuldtankar om de är tänkande människor. De kan nog distansera sig från sitt offer också. Det där objektet som flög förbi som hastigast. Det vill de inte tänka på. Det beror nog på var de hamnar på psykopatchecklistan.

En sådan som Peter Lundin tex som brevväxlar med sin gamla faster och skriver om hur mycket han längtar ut till friheten för att döda. Och ha sex med alla kvinnor, de gamla, de fula, de unga, de vackra.
Att den personen totalt saknar samvete och empati köper jag rakt av. Men så hamnade han ju i topp på psykopatchecklistan också.

Jag tycker inte att det går att lägga karbonpapper mellan olika psykopater och påstå tvärsäkert att alla fungerar till 100 % lika dant. Handbok kan man nog ha som ett hjälpmedel. Men det är väldigt mycket att väga in utifrån en massa olika förutsättningar.

När det gäller mördaren i detta fallet så är ju RPU sekretessbelagd. Det vi vet är det Åklagaren tyckte var relevant för att förstå brottet. Så jag tror inte att vi från det, kan göra en bergsäker analys av GM.
Det kan nog bara en behandlande rättspsykiatriker som är helt insatta i alla delar och som lär känna personen ifråga över många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in