Citat:
NEJ. Han skäms inte överhuvudtaget.Skambrott begås som regel av psykopater. Jag påstår inte att en sexualsadist skäms inför sig själv. Eller skäms inför likasinnade. Däremot skäms de inför hela allmänheten och samhället. Kanske inte en så störd, grandios person som Peter Lundin. Men han tycks ju galen på riktigt.
Och i synnerhet inför familj,vänner och bekanta. Det har inget med samvete att göra. Utan att de vet vilka normer och värderingar som gäller. PM kunde lika gärna erkänna ,det inser han nog själv. Men han kommer aldrig att någonsin erkänna. För då vet han att han definitivt kommer att bli avskydd, föraktad och för evigt förbannad av alla människor. Och framförallt de människor han själv bryr sig om, som S, sina halvbröder och övrig familj och sina vänner/älskarinnor. Alla människor vill bli omtyckta. Även de som har en förmåga att distansera sig från sitt mordoffer när de talar om denna. Om de inte hade något slags skuldtänkande så skulle de väl inte distansera sig från offret?
Amagermannen stod ju tom och snackade skit om Amagermannen (dvs sig själv, innan han avslöjades). Typ, -Vilket äckligt svin den jävlen var som våldtog kvinnor. ,-Jag skulle vilja slå ihjäl det äcklet! osv. Kanske för att dölja sin skuld. Men mest för att få flockens gillande tror jag.
Varför tror du att det benämns Skambrott?
Och i synnerhet inför familj,vänner och bekanta. Det har inget med samvete att göra. Utan att de vet vilka normer och värderingar som gäller. PM kunde lika gärna erkänna ,det inser han nog själv. Men han kommer aldrig att någonsin erkänna. För då vet han att han definitivt kommer att bli avskydd, föraktad och för evigt förbannad av alla människor. Och framförallt de människor han själv bryr sig om, som S, sina halvbröder och övrig familj och sina vänner/älskarinnor. Alla människor vill bli omtyckta. Även de som har en förmåga att distansera sig från sitt mordoffer när de talar om denna. Om de inte hade något slags skuldtänkande så skulle de väl inte distansera sig från offret?
Amagermannen stod ju tom och snackade skit om Amagermannen (dvs sig själv, innan han avslöjades). Typ, -Vilket äckligt svin den jävlen var som våldtog kvinnor. ,-Jag skulle vilja slå ihjäl det äcklet! osv. Kanske för att dölja sin skuld. Men mest för att få flockens gillande tror jag.
Varför tror du att det benämns Skambrott?
Förstår du ens meningen med att inte ha samvete? Avsaknad av skamkänsla är nämligen det som underlättar för en psykopat att begå brott.
Börja där ska det förhoppningsvis klarna även för dig.
Om en psykopat blir ute i kylan så är hans fejkånger av samma klass som vid fängelsestraff. Förlorad frihet men inte en smack av bekymmer för offret.
Han ägnar sig åt självömkan över att han förlorat nåt som han hade haft fortsatt behov av.
Inte av ånger. Inte av bindningar till personer. Inte skuld. Inte av empati. Inte av skam. Han skäms inte.
Han grämer sig och tycker synd om sig själv. På sin höjd förbannar han sina egna drag. Han VET däremot mycket väl vad som är tabu.
En psykopat är alltid driven av vinstvinning och känner inte minsta skam inför omgivningen. Han är en självcentrerad fet egoist utan samvete.
Du analyserar psykopaten PM via egenskaper han inte ens besitter, tacka tusan att dina inlägg spretar åt alla håll.
Senast redigerad av develi 2018-09-22 kl. 21:50.
Senast redigerad av develi 2018-09-22 kl. 21:50.
Och ha sex med alla kvinnor, de gamla, de fula, de unga, de vackra.