2018-09-21, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja de är lika tragiska som alla kräk som åker ner till Thailand för att köpa kött.

Undrar förresten vad vanliga thailändska män tycker om alla utlänningar som kommer dit för att ligga med "deras" kvinnor....... med tanke på vad svenska män tycker om alla araber, svarta och afghaner som kommer hit och dejtar svenska tjejer. Så mycket för den broderskärleken.
Det handlar enbart om mannens rätt att förtrycka kvinnor och använda dem själva som de önskar, inte om broderskärlek utan egoism.
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är verkligen så talande det kan bli, att när kvinnor köper sex så kallas det att "de köper sällskap" - men när män gör det så är de "äckliga och tragiska kräk som köper kött".

Hur pass fördömande lät den dokumentären mot negerpojksknullande svenskor som åker till Gambia - kontra hur det låter i media mot svenska gubbar som köpeknullar thailändska flickor? Vilka är mest stigmatiserade?
Givetvis ska det vara lika stigmatiserande att köpa sex eftersom det är vidriga människor som använder pengar som makt över antingen fattiga eller människor med psykiska störningar eller missbruksproblem som gör dem till människor som inte kan uppträda värdigt mot dem själva. I Sverige behöver inte människor köpa sex utan enbart dem som vill ta genvägar och slippa vara någon som är någon för andra som partner.
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Människor i fattiga länder får en försörjning från det. Om valet är mellan att svälta och att sälja sin kropp är ju det sistnämnda att föredra.

I Sverige hade statliga bordeller varit en verklighet om inte vänstern visste att de skulle förlora så gott som alla kvinnliga röster på det om förlaget godkändes.
Hade jag bott i ett skjul med svältande barn, hade jag sannolikt sålt mig också för att kunna ge mina barn minsta brödbit, kläder och tak över huvudet. Här i Sverige skulle en sådan situation inte uppstå eftersom alla har grundläggande rättigheter här utan att behöva ligga med äckel som smutsar ner en som människa för att hålla döden borta genom att få råd med boende, mat och mediciner.
Citat:
Kräk som kräk (kvinnligt/manligt). Jag har inget ansvar alls för hur de skildras på teve.
Nej. Det är könslöst om vidret är kvinna eller man.
Citat:
Ja jo det kan man ju tro. Men sen kollade jag rätt mycket på Best Gore ett tag och vissa av filmerna handlade om vita gubbar som blev slaktade nere i Thailand. Som om när thailändarna väl fick chansen så avreagerade de sig rejält. De talar också väldigt nedsättande om dessa utlänningar som de föraktar, men är beroende av eftersom hela landet är genomkorrumperat.
Varför skulle sexköpare ha något anseende när de uppträder som människor som är själva definitionen av rasism och våldtar barn eller vuxna genom kränkningar och prostitution? Sedan lämnar de barn som är otroligt hårt ansatta och djupt föraktade då de alltid är vandrande påminnelser om prostitutionen och människohandeln som sker.

Jag brydde mig inte ett skit när tsunamin tog västerländska turister medan alla andra hycklande nästintill landssorg här. Visst berörs jag av återberättelse man kan se i media om människor som förlorat sina barn etc men ändå, de inhemska barnen då?
Citera
2018-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Sexkösplagen gäller även män.

Den är soecialskriven för att sätta dit män, inte för att hjälpa utsatta män.

Det är en ideologisk lag, den har inget med att skydda någon att göra
Citera
2018-09-21, 15:29
Medlem
Citat:
Det var väl inte så länge sen som det visades hur äldre damer åker ner till Afrika för att köpa sig sällskap?

Det verkar som dom konternueligt visar dokumentärer
om gubbar som är i hop med thailänskor , ungefär en
gång i månaden det senaste året.
Jag har aldrig sett någon dokumentär om kvinnliga sexturister på svt , men det finns en del på youtube.

När dom filmatiserade Kerstin Thorvalls bok tog dom
inte med kapitlen när hon köpte sex i Gambia.

Jan Helin på svt är en skum jävel ,man kan fundera på om
han är någon putin agent .
Citera
2018-09-21, 15:43
Medlem
Citat:
De kommer ju göra det i alla fall. Eller hur?

Det kan vara otroligt välbetalt så dom kan nog inte
låta bli , många kan nog ta andra arbeten också.

Jag köper inte sex men jag vet att det kostar ungefär
500 kr i sverige , normalpris 30 min.

Det blir 1500 kr på lite mer än en timma.
Dom kan tjäna väldigt bra och väljer det ofta själva.
Citera
2018-09-21, 15:52
Medlem
Citat:
Kräk som kräk (kvinnligt/manligt). Jag har inget ansvar alls för hur de skildras på teve.

När män tar arbeten och skadas ,får canser pga gifter mm
struntar samhället totalt.

Tvångsrekryteringen till försvaret är ett exempel ingen
kvinna har hitils dömts till fängelse för att dom rymt
från militärtjänstgöringen och av dom antagna är
10 procent kvinnor.
Citera
2018-09-21, 22:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag tror nog att scenariet med en leende Stina är en manlig fantasi mer än en verklighet.

Jag såg på Las Vegas jailhouse på TV igår. Fullt med prostituerade. Polisen pratade öppet med dem "Sluta nu med det här jobbet" efter att ha tagit in samma unga tjej 36 gånger. Leende svarade hon "Nu går jag direkt tillbaka till mitt jobb. Vi ses snart igen".

Men hon var kvinna. Inte kan väl hon veta sitt eget bästa. Feminismens gåta: kvinnor är förtryckta av män så vi kvinnliga feminister måste tala om för dem vad som är bäst.
Senast redigerad av Paris24 2018-09-21 kl. 22:34.
Citera
2018-09-21, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag såg på Las Vegas jailhouse på TV igår. Fullt med prostituerade. Polisen pratade öppet med dem "Sluta nu med det här jobbet" efter att ha tagit in samma unga tjej 36 gånger. Leende svarade hon "Nu går jag direkt tillbaka till mitt jobb. Vi ses snart igen".

Men hon var kvinna. Inte kan väl hon veta sitt eget bästa. Feminismens gåta: kvinnor är förtryckta av män så vi kvinnliga feminister måste tala om för dem vad som är bäst.

Varför prostituerade hon sig?

Var där feminister som försökte stoppa henne? Var polisen feminist?
Citera
2018-09-21, 23:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Varför prostituerade hon sig?

Var där feminister som försökte stoppa henne? Var polisen feminist?
För att tjäna pengar? För att hon gillar sex? Spelar det någon roll? Hon var vuxen och bestämmer över sin egen kropp.

Feminister har nog inte tillträde till USA-jail.
Citera
2018-09-21, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
För att tjäna pengar? För att hon gillar sex? Spelar det någon roll? Hon var vuxen och bestämmer över sin egen kropp.

Feminister har nog inte tillträde till USA-jail.

Så där var alltså inga feminister som stoppade henne eller talade om för henne vad som var bäst för henne.

Du har inte läst hela eller delar av tråden va?
Senast redigerad av Jenny9 2018-09-21 kl. 23:58.
Citera
2018-09-21, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?
För att de själva inte får sex!
Citera
2018-09-22, 00:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullet83
För att de själva inte får sex!

Detta stämmer inte och det vet du själv. Kvinnor får sex om de vill ha sex.
Citera
2018-09-22, 03:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta stämmer inte och det vet du själv. Kvinnor får sex om de vill ha sex.
Korrekt!
Det stora skälet är att de hatar män och tar gärna ifrån dem deras nöjen och intressen, om inte annat så för att sparka dem på pungen för att de kan. Pussy power!
De vill ha sina män i koppel.
De frågade inte ens de svenska "sexarbetarna" om de ville ha en sexköpslag utan bestämde det ovanför deras huvuden.
Till och med Amnesty International är emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in