Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Jag förstår verkligen inte varför du upprepar samma sak hela tiden. Det första jag skrev till dig var att bortse från att det finns kvinnor som jobbar under dåliga förhållanden. Jag är fullt medveten om att det finns kvinnor som tvingas(här räknar jag inte dålig ekonomi som tvång) till prostitution och att det är att likställa med våldtäkt. Men det är inte dessa kvinnor vi diskuterar här.
För att göra det lite tydligare. Vi låtsas att Stina är en skitsnygg brud som nästan alla killar finner attraktiv. Stina inser att hon är väldigt vacker och att hon därför kan tjäna pengar på det. Marcus som är 25år gammal får ingen uppmärksamhet från kvinnor överhuvudtaget och vänder sig då till Stina och frågar henne ifall hon är villig att ha sex med han mot en betalning, Stina tackar ja och dom gör sin grej. Efteråt går dom skilda vägar med ett leende på läpparna båda två.
Hur är exemplet ovan något som borde förbjudas med lag enligt dig?
Däremot förstår jag dig ifall du menar att det är negativt att det ska behöva finnas en efterfrågan. Men då får man ju också faktiskt göra något åt "problemet" vilket feminister inte är villiga att göra. Det finns massvis med youtubekanaler där man lär unga män hur man raggar upp tjejer. Dessa grupper får dock väldigt mycket kritik från en viss grupp. Du gissade rätt, feminister...
Jag tror nog att scenariet med en leende Stina är en manlig fantasi mer än en verklighet.
Jag tror säkert att där finns människor som liksom kan förbikoppla sin känslovärld med situationen att ha sex med någon man inte är attraherad av.
men jag tror de flesta män som kvinnor är födda med en sexuell integritet, dvs denna handling är för intim och direkt hårdwired in till sitt mentala centrum för att de ska kunna klara psykiskt bortse från det.
Dvs skulle du tvinga dig själv att suga av en gubbe, eller en tant, så skulle du inte gå därifrån med ett "leende" utan du skulle känna dig äcklad och må dåligt, hur mycket du än fick betalt.
och tvigas du göra detta mot dig själv 20 ggr om dagen så bli du snart psykiskt påverkad.
och ännu mera så om du även lever i ett samhälle där denna handling just för dig är gravt stigmatiserad, vilket det är för de flesta kvinnor över världen ex.