2018-09-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Bekräftar bara vad jag skrev och menade, det finns ingen efterfrågan för manliga prostituerade av kvinnor då dom alltid har tillgång till sex.

En prostituerad har ju inte sex för sexets skull utan för att tjäna pengar. Nu gör du ju egentligen samma sak, du debatterar mot en halmgubbe. Principiellt när man diskuterar sexköp så handlar det ju om att man vill tjäna pengar, inte orgasmer. Dessa tjejer gör ju det i syfte att tjäna snabba och stora pengar så hur är deras njutning relevant när det varken handlar om det eller görs under tvång?

Det finns kvinnor som köper sex, men ja! dessa är nog rätt udda fortfarande, och nej, det beror nog inte på att alla kvinnor kan få sex precis så som de vill, med vem de vill, nä de vill, ok? För det kan de inte.
Det bero nog mer på tradition, samt att kvinnor nog inte finner tanken/ situationen lika "sexig".

Jag intresserar mig inte speciellt för anledningar för människor att SÄLJA sex, inte det som är förbjudet, jag intresserar mig för varför människor väljer att KÖPA sex. För är det som är efterfrågan som driver hela fenomenet inkl. sextrafficking etc. och det som är förbjudet.
Citera
2018-09-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns kvinnor som köper sex, men ja! dessa är nog rätt udda fortfarande, och nej, det beror nog inte på att alla kvinnor kan få sex precis så som de vill, med vem de vill, nä de vill, ok? För det kan de inte.
Det bero nog mer på tradition, samt att kvinnor nog inte finner tanken/ situationen lika "sexig".

Jag intresserar mig inte speciellt för anledningar för människor att SÄLJA sex, inte det som är förbjudet, jag intresserar mig för varför människor väljer att KÖPA sex. För är det som är efterfrågan som driver hela fenomenet inkl. sextrafficking etc. och det som är förbjudet.
Jag förstår verkligen inte varför du upprepar samma sak hela tiden. Det första jag skrev till dig var att bortse från att det finns kvinnor som jobbar under dåliga förhållanden. Jag är fullt medveten om att det finns kvinnor som tvingas(här räknar jag inte dålig ekonomi som tvång) till prostitution och att det är att likställa med våldtäkt. Men det är inte dessa kvinnor vi diskuterar här.

För att göra det lite tydligare. Vi låtsas att Stina är en skitsnygg brud som nästan alla killar finner attraktiv. Stina inser att hon är väldigt vacker och att hon därför kan tjäna pengar på det. Marcus som är 25år gammal får ingen uppmärksamhet från kvinnor överhuvudtaget och vänder sig då till Stina och frågar henne ifall hon är villig att ha sex med han mot en betalning, Stina tackar ja och dom gör sin grej. Efteråt går dom skilda vägar med ett leende på läpparna båda två.

Hur är exemplet ovan något som borde förbjudas med lag enligt dig?

Däremot förstår jag dig ifall du menar att det är negativt att det ska behöva finnas en efterfrågan. Men då får man ju också faktiskt göra något åt "problemet" vilket feminister inte är villiga att göra. Det finns massvis med youtubekanaler där man lär unga män hur man raggar upp tjejer. Dessa grupper får dock väldigt mycket kritik från en viss grupp. Du gissade rätt, feminister...
Citera
2018-09-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag förstår verkligen inte varför du upprepar samma sak hela tiden. Det första jag skrev till dig var att bortse från att det finns kvinnor som jobbar under dåliga förhållanden. Jag är fullt medveten om att det finns kvinnor som tvingas(här räknar jag inte dålig ekonomi som tvång) till prostitution och att det är att likställa med våldtäkt. Men det är inte dessa kvinnor vi diskuterar här.

För att göra det lite tydligare. Vi låtsas att Stina är en skitsnygg brud som nästan alla killar finner attraktiv. Stina inser att hon är väldigt vacker och att hon därför kan tjäna pengar på det. Marcus som är 25år gammal får ingen uppmärksamhet från kvinnor överhuvudtaget och vänder sig då till Stina och frågar henne ifall hon är villig att ha sex med han mot en betalning, Stina tackar ja och dom gör sin grej. Efteråt går dom skilda vägar med ett leende på läpparna båda två.

Hur är exemplet ovan något som borde förbjudas med lag enligt dig?

Däremot förstår jag dig ifall du menar att det är negativt att det ska behöva finnas en efterfrågan. Men då får man ju också faktiskt göra något åt "problemet" vilket feminister inte är villiga att göra. Det finns massvis med youtubekanaler där man lär unga män hur man raggar upp tjejer. Dessa grupper får dock väldigt mycket kritik från en viss grupp. Du gissade rätt, feminister...

Jag tror nog att scenariet med en leende Stina är en manlig fantasi mer än en verklighet.

Jag tror säkert att där finns människor som liksom kan förbikoppla sin känslovärld med situationen att ha sex med någon man inte är attraherad av.

men jag tror de flesta män som kvinnor är födda med en sexuell integritet, dvs denna handling är för intim och direkt hårdwired in till sitt mentala centrum för att de ska kunna klara psykiskt bortse från det.

Dvs skulle du tvinga dig själv att suga av en gubbe, eller en tant, så skulle du inte gå därifrån med ett "leende" utan du skulle känna dig äcklad och må dåligt, hur mycket du än fick betalt.
och tvigas du göra detta mot dig själv 20 ggr om dagen så bli du snart psykiskt påverkad.

och ännu mera så om du även lever i ett samhälle där denna handling just för dig är gravt stigmatiserad, vilket det är för de flesta kvinnor över världen ex.
Citera
2018-09-21, 10:34
Medlem
Citat:
Jag tror nog att scenariet med en leende Stina är en manlig fantasi mer än en verklighet.

Jag tror säkert att där finns människor som liksom kan förbikoppla sin känslovärld med situationen att ha sex med någon man inte är attraherad av.

men jag tror de flesta män som kvinnor är födda med en sexuell integritet, dvs denna handling är för intim och direkt hårdwired in till sitt mentala centrum för att de ska kunna klara psykiskt bortse från det.

Dvs skulle du tvinga dig själv att suga av en gubbe, eller en tant, så skulle du inte gå därifrån med ett "leende" utan du skulle känna dig äcklad och må dåligt, hur mycket du än fick betalt.
och tvigas du göra detta mot dig själv 20 ggr om dagen så bli du snart psykiskt påverkad.

och ännu mera så om du även lever i ett samhälle där denna handling just för dig är gravt stigmatiserad, vilket det är för de flesta kvinnor över världen ex.
Det är ju lätt för oss två att säga. Men ifall Stina får ett erbjudande på rätt stora pengar för en liten avsugning så kommer det nog vara rätt lockande oavsett vem som frågar.

Sedan kan man ju ta det ännu längre, ifall Stina enbart säljer sin kropp till killar hon inte tycker är fula/äckliga(inte nödvändigtvis snygga), är det okej då?

Sen går ju det här tillbaka till alla andra diskussioner jag och du haft, där kvinnlig och manlig sexualitet skiljer sig åt och att det är anledningen till att efterfrågan för sexköp är ensidigt. Varför är feminister så ovilliga att lösa den kris som verkar finnas bland många män när det kommer till sex? Som Gudrun Schyman brukar säga "allt hänger ihop"
Citera
2018-09-21, 10:39
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Denna "sexuella makt" du talar om, är ju en illusion feminister vill motverka genom att avsexualisera kvinnokroppen och låta kroppar få vara kroppar.

Lycka till!
Citera
2018-09-21, 11:07
Medlem
Citat:

Jag får ingenting ut av att köpa sex och så är det nog med
minst 90 procent .
Jag vill känna frihet . I sverige måste man som man bli
uppfostrad till att vara perfekt och att kvinnor ska behandlas som glas .

En del människor kan inte få sex och närhet på annat
sätt och känner stor sorg och det kan nog i värsta fall leda
till självmord.

Det finns anledningar till att amnesty anser att det ska vara
lagligt.

Tycker sexarbetaren att det är äckligt får hon göra något
annat.
Citera
2018-09-21, 11:16
Medlem
Citat:
Sexkösplagen gäller även män.

Men tanken med lagen är att kontrollera mäns sexualitet.

Det finns kvinnor som köper sex men man visar inte
dokumentärer om kvinnliga köpare och sexturister på svt
för den tv kanalen används som ett feministiskt propaganda
organ.
Målet är att odla fram ett förakt för männen och skapa konflikt.
Citera
2018-09-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Men tanken med lagen är att kontrollera mäns sexualitet.

Det finns kvinnor som köper sex men man visar inte
dokumentärer om kvinnliga köpare och sexturister på svt
för den tv kanalen används som ett feministiskt propaganda
organ.
Målet är att odla fram ett förakt för männen och skapa konflikt.

Det var väl inte så länge sen som det visades hur äldre damer åker ner till Afrika för att köpa sig sällskap?
Citera
2018-09-21, 12:56
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det var väl inte så länge sen som det visades hur äldre damer åker ner till Afrika för att köpa sig sällskap?

Roligaste är kvinnorna som gifter sig med sina 30 år yngre afrikanska toyboys och blir chockade när de lämnar dem efter att visumet är fixat.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3138825/Wheelchair-bound-pensioner-Tunisian-toyboy-husband-36-years-junior-left-fortnight-says-thought-One.h tml

Svenska Marie gifter sig för tredje gången med en gambiansk man efter att den förra lämnade henne så fort han fått uppehållstillstånd.

https://www.expressen.se/nyheter/har-gifter-sig-maire-71-med-karleken-lamin-34/
Senast redigerad av Darwinist 2018-09-21 kl. 13:07.
Citera
2018-09-21, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Roligaste är kvinnorna som gifter sig med sina 30 år yngre män och blir chockade när de lämnar dem efter att visumet är fixat.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-3138825/Wheelchair-bound-pensioner-Tunisian-toyboy-husband-36-years-junior-left-fortnight-says-thought-One.h tml

Svenska Marie gifter sig för tredje gången med en gambiansk man efter att den förra lämnade henne då fort han fått uppehållstillstånd.

https://www.expressen.se/nyheter/har-gifter-sig-maire-71-med-karleken-lamin-34/

Dessa kvinnor är idioter. Finns inte mycket mer att säga egentligen.

Men det kan väl vara överväldigande för någon som inte fått så mycket som en blick från en man på 40 år att plötsligt få uppmärksamhet av en.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-09-21 kl. 13:04.
Citera
2018-09-21, 13:13
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Dessa kvinnor är idioter. Finns inte mycket mer att säga egentligen.

Men det kan väl vara överväldigande för någon som inte fått så mycket som en blick från en man på 40 år att plötsligt få uppmärksamhet av en.

Håll med om att det är lite kul i alla fall.
Citera
2018-09-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Håll med om att det är lite kul i alla fall.

Tycker mer det hela är väldigt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in