2018-09-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läser man tidningar så får man en ganska god bild av vad åklagaren kan anse sig ha på SD. En dam skall alltså ha lämnat uppgifter som enligt polisen kan leda fram till en misstänkt gärningsman, och där måste man väl syfta på just SD. Enligt Tommy Lindh vid polisen i Bergslagen kan de här uppgifterna vara helt avgörande i utredningen, så man får väl anta att uppgifterna tros kunna koppla SD till brottet. Antagligen har hon väl känt igen honom, eller också har hon kanske kunnat lämna ett signalement:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/

Man skall också ha hittat nedblodade kläder i SD:s bostad och bil, och här får man väl utgå ifrån att polisen tror att det är just LW:s blod man har funnit:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus

Ja så kan det vara. Men det är många "får man anta".
I AB's artikel står det ordagrant:
"Nu kan Aftonbladet avslöja att kriminaltekniker anträffade nedblodade kläder i mannens bostad.
Enligt Aftonbladets källor beslagtogs kläderna och kördes till NFC, Nationellt forensiskt centrum. Man ska emellertid ännu inte ha fått något svar rörande blodet.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-21 kl. 11:45. Anledning: fattas ord
Citera
2018-09-21, 11:59
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Noterbart är iaf, utifrån tråduppgifter, att JG vände sig mot LW efter att han hört om otroheten SD + LW.

Varför inte bryta även med SD som var svikare han med? Nä, istället fortsätter han att umgås tajt med makarna D utan vidare avståndstagande mot SD eller skamkänslor att han står på den otrognas sida inför HD som han träffar också.

Det känns som om det är något skumt med relationerna inom kvartetten HD, SD, JG och LW. Någon pusselbild eller perspektiv som vi saknar.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?

Tack Honan6 för sammanfattningen!

De uppgifter jag då önskar vi visste är:

1.När får HD reda på otroheten ifall hon nu inte vetat om den hela tiden?

2. När, enligt uppgift, är det som LW och HD ska ha fikat och LW pratat om otroheten? Hur passar det in på tidslinjen?

3. Samt när får JG reda på sveket som han menar drabbar honom?

4. Visst cachar HD och SD ihop efter att HD skapat eget nick? Det har diskuterats mycket om huruvida LW och SD fortsatte träffas trots formell brytning och anmälan, men hur ser formella brytpunkter HD/SD ut i relation till ändå fortsatt umgänge?

5. Kan separation, skilsmässoansökan bara vara kosmetisk av någon anledning?
Citera
2018-09-21, 12:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD kan ha övertygat JG om att allt är rena lögner från LW som gör det som hämnd för att SD vill återförenas med HD. JG kan inte varit svårövertalad och vips är LW utsedd som den gemensamma "ormen i paradiset". SD skriver om historien så den passar alla dvs JG+HD och inte minst han själv. Plus geocache kompisarna. Därmed är fjäderdräkten putsad och klar.

Klokt! Den teorin köper jag.
Citera
2018-09-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Noterbart är iaf, utifrån tråduppgifter, att JG vände sig mot LW efter att han hört om otroheten SD + LW.

Varför inte bryta även med SD som var svikare han med? Nä, istället fortsätter han att umgås tajt med makarna D utan vidare avståndstagande mot SD eller skamkänslor att han står på den otrognas sida inför HD som han träffar också.

Det känns som om det är något skumt med relationerna inom kvartetten HD, SD, JG och LW. Någon pusselbild eller perspektiv som vi saknar.
Det fetade: Det är otroligt ologiskt att JG skulle tycka att LW hade begått ett större moraliskt "brott" än SD. Särskilt som kristen amerikan.
Det måste bero på något annat. Mest troligt kanske att han är vän särskilt med SD men även med HD och helt enkelt gör det han tror är bäst för att fortsätta vara en i gänget.
Något som är lika intressant är att HD och LW inte verkade ha något emot att vara på event tillsammans hela våren.
Citera
2018-09-21, 12:54
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det fetade: Det är otroligt ologiskt att JG skulle tycka att LW hade begått ett större moraliskt "brott" än SD. Särskilt som kristen amerikan.
Det måste bero på något annat. Mest troligt kanske att han är vän särskilt med SD men även med HD och helt enkelt gör det han tror är bäst för att fortsätta vara en i gänget.
Något som är lika intressant är att HD och LW inte verkade ha något emot att vara på event tillsammans hela våren.

JG har varit sambo med LI sedan 2010, vill jag minnas. Undrar hur JG:s partner ställer sig till denna för oss oklara röra kring förhållandena mellan JG-SD-HD-LW? Är LI aktiv inom Equmeniakyrkan? Geocachar hon? Finns det någon som helst möjlighet att JG och LI känner MH? Jag vill verkligen inte denna LI något illa utan tänker att hon rimligtvis också haft och har sina tankar kring LW. Om vi visste hur LI resonerar kunde vi kanske bättre förstå JG, menar jag.
Citera
2018-09-21, 13:15
Medlem
Då jag redan ligger i risksonen för oplanerad semester tänker jag nu uttrycka mig väldigt sparsamt, men här kommer min spaning som jag också hoppas att polisen har koll på.

Jag tror att GM planerat detta en tid, iaf lekt med tanken. Jag tror att GM är aktiv i denna tråd. Jag tror att om man tittar igenom GM historik på flashback så kommer man finna en stor mängd inlägg i andra trådar där hen skaffar sig kunskap kring hur man skall göra för att inte åka dit. Bla gällande alibi och dna-register.

Om polisen via GM dator kan hitta användarnamn på fb samt inlägg i tidigare trådar så skulle nog GM kunna ligga pyrt till.
Citera
2018-09-21, 13:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Då jag redan ligger i risksonen för oplanerad semester tänker jag nu uttrycka mig väldigt sparsamt, men här kommer min spaning som jag också hoppas att polisen har koll på.

Jag tror att GM planerat detta en tid, iaf lekt med tanken. Jag tror att GM är aktiv i denna tråd. Jag tror att om man tittar igenom GM historik på flashback så kommer man finna en stor mängd inlägg i andra trådar där hen skaffar sig kunskap kring hur man skall göra för att inte åka dit. Bla gällande alibi och dna-register.

Om polisen via GM dator kan hitta användarnamn på fb samt inlägg i tidigare trådar så skulle nog GM kunna ligga pyrt till.
Jag är delvis inne på din linje men jag tror inte att GM planerat det, iaf inte såtillvida att h*n gick dit den kvällen med intentionen att där och då ta livet av LW. Däremot tror även jag att h*n haft såna tankar snurrande i skallen en tid, vant sig vid tanken och krattat manegen... och när h*n fick chansen tog h*n den. Skulle det visa sig stämma tror jag inte domen stannar vid dråp.
Citera
2018-09-21, 14:08
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

Ifall du har några misstankar så tycker jag att du bör vända dig till polisen så att dessa kommer utredningen till gagn. Det skadar inte. Jag har gjort det tidigare kring mest troligt vad det visade sig ett falskt bispår vilket visade sig bara vara att jag blivit lurad men trots allt så skadar det nog inte att polisen får in allt som ev kan ge en större helhetsbild av vad som sker. Polisen har nog kännedom om tråden men jag vet inte i vilken mån de bevakar den eller bara avfärdar den som trams. Har du kännedom om något eller stora misstankar så ring och delge dem det du anar.
Citera
2018-09-21, 14:13
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
JG har varit sambo med LI sedan 2010, vill jag minnas. Undrar hur JG:s partner ställer sig till denna för oss oklara röra kring förhållandena mellan JG-SD-HD-LW? Är LI aktiv inom Equmeniakyrkan? Geocachar hon? Finns det någon som helst möjlighet att JG och LI känner MH? Jag vill verkligen inte denna LI något illa utan tänker att hon rimligtvis också haft och har sina tankar kring LW. Om vi visste hur LI resonerar kunde vi kanske bättre förstå JG, menar jag.

Det fetade: Minns att du har ställt denna fråga tidigare. Jag finner den också intressant då jag tidigare varit inne och spekulerat kring MH utifrån bloggen som kom tråden till kännedom (som du ser så har jag svängt hela tiden mellan olika MGMs). Men du får gärna förklara om det är av någon särskild anledning som du tänker att det vore intressant om det finns en länk mellan JG/LI och MH för även om jag reagerat på dessa personer som figurerat i tråden så ser jag inte själv en uppenbar länk dem emellan, mer än då MHs konstaterade kristna tillhörighet och JGs antagna amerikanska kristendom. Tänker du att de har någon kristen koppling med relevans? Eller mer att de har något allmänt gemensamt intresse av att ta ställning kring LW, ev hysa agg eller skydda SD? Eller är det bara en fråga ställd i största allmänhet?
Citera
2018-09-21, 14:20
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse

Jag får ärligt inte riktigt ihop den där sociala ekvationen... det är rimligt att om JG och SD är nära vänner så väljer han SD före LW. Men om vänskapen är mest stark med HD, som jag fattat det av Sherlock, så borde ju det rimliga vara att bryta med både SD och LW och stötta HD lojalt samt få henne att orka bryta med den taskmört som bedragit henne om det nu var så. Så hade iaf jag resonerat ifall jag hamnat i ett läge där jag måstat välja sida så dramatiskt. Detta givet då att det var en otrohet bakom ryggen på HD och inte som Snor-Johan ifrågasatte en gång att det hypotetiskt kunde röra sig om att de hade en öppen relation.

Men ja, det du skriver sedan är märkligt. Och åter igen hamnar vi i samma dilemma av hur vi ska bedöma HD och hennes attityd till affären mellan äkte mannen SD och LW.
Senast redigerad av Philomena 2018-09-21 kl. 14:30.
Citera
2018-09-21, 14:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var det hösten 2016 eller 2017 som det “interna skämtet” med falsklogg av LW gjordes? Jag tänker också att LW ville avsluta sin kärleksrelation med SD under 2016, följt av trakasserier från hans sida. Sannolikt hade de pågått en längre tid före hon anmälde (och drog tillbaka) nov-dec 2016.

Hösten - 16 med loggningen som gjordes den 3 september som JG sen förklarar med ett tillägg i loggtexten den 13 sep -18 ... Tillägget talar för att JG läser i denna tråd.
Citera
2018-09-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hösten - 16 med loggningen som gjordes den 3 september som JG sen förklarar med ett tillägg i loggtexten den 13 sep -18 ... Tillägget talar för att JG läser i denna tråd.

Japp Alla läser här inne!
Polisen, GM?-SD, JG, HD, mgl mfl
Vore ju bättre att alla bara sa sanningen här på en gång så är det löst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in