2018-09-21, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Är det långsökt att tänka att SD och HD trots allt kan ha haft ett slags variant av öppet förhållande och på något underligt vis uppskattat kryddan i sexlivet av en tredje part, LW, fram till att något skar sig varpå LW måste bort? Kanske ifall SD började få riktiga känslor för LW vilket inte HD uppskattade som däremot inte hade något emot att han hade sex med henne? Skulle kunna förklara att hon annars citat "måste vara både naiv och korkad"? I ett sådant fall kanske man kan få ihop både otroheten, HD som inte reagerade under alla åren förrän mot slutet, paret Ds sammansvetsade agerande nu då det inte finns något agg dem emellan såsom vi utifrån kan bedöma det angående långvarig otrohet, utan bara koncentrerat kring något som hände mot slutet och som HD då kan förlåta SD för bara LW är borta? Ber om ursäkt på förhand för långsökta nattsuddsspekulationer.

Det är en intressant teori, och den första i denna rktning. HD har ju varit sjukskriven för depression och hade inte någon sexlust under lång tid.
Kanske hon tillät SD-LW för att hon inte ville, kanske var hon med ibland.
SD och HDs äktenskap började krackelera när LW inte längre bidrog till ett lyckligt sexliv. SD kanske hade erektionsproblem utan LW?
Bägge kanske var kära i LW och tillsammans skulle prata henne tillrätta för att återuppta trekanten och sexet.

LW öppnar för HD som knackar på mitt i natten, SD står runt hörnet och sliter ut henne, nu måste de ha ett svar, för deras skull måste LW återigen ingå.

Långsökt ja men inte otänkbart.
Citera
2018-09-21, 05:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det är en intressant teori, och den första i denna rktning. HD har ju varit sjukskriven för depression och hade inte någon sexlust under lång tid.
Kanske hon tillät SD-LW för att hon inte ville, kanske var hon med ibland.
SD och HDs äktenskap började krackelera när LW inte längre bidrog till ett lyckligt sexliv. SD kanske hade erektionsproblem utan LW?
Bägge kanske var kära i LW och tillsammans skulle prata henne tillrätta för att återuppta trekanten och sexet.

LW öppnar för HD som knackar på mitt i natten, SD står runt hörnet och sliter ut henne, nu måste de ha ett svar, för deras skull måste LW återigen ingå.

Långsökt ja men inte otänkbart.

Jag funderar på om HD äter antidepp.
Då kan man bli väldigt avtrubbad.
Det kanske är därför hon inte har sagt ifrån tidigare.
Om hon ev har slutat ta medicinen och mår bättre
så kanske det var därför hon till sist fick kraft till
att begära skilsmässa och flytta från SD.

Men det förklarar ju inte varför hon är så tajt
med honom nu.
Citera
2018-09-21, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Märkligt att de i villan närmast planket inte hört något skrik men en på andra sidan motorvägen har hört. Om den där tanten hört någon samtala vid den tidpunkten så borde ju samma tant hört skriket om hon bor i närheten av FP. Planket dämpar ju en del men inte så mycket.

Jag tror det vittnet inte finns eller att det är någon form av missuppfattning av vad tanten menat med "närheten". Alternativt var det inget skrik.

Tanten har tydligen sett någon prata, inte hört, tyder det
som att hon sett någon med något som hon uppfattat som en mobil.

Om nu Tant Grå överhuvudtaget existerar.
Citera
2018-09-21, 05:33
Medlem
Philomenas avatar
Ifall SD eller HD är GM har jag svårt att förstå hur tajta de är nu annat än att de båda är mer eller mindre involverade i mordet och inte bara en av dem. Och isåfall så är det inte långt till att tänka att SDs otrohet med LW kanske var medgiven av HD ända fram till det skar sig i fjol.

Ibland, när jag läser om spekulationerna i tråden, får jag en otäck känsla av att SD och HD står tajta hela tiden och leker med LW som manipuleras in i deras värld. Men utifrån ser det ut som att HD är ett offer för otrohet och att det är LW som lever promiskuöst och rykten sprids om att hon har ihop det med karlar i geocachingvärlden medan hon i själva verket försöker hantera hur hon hamnat i klorna på ett par med bisarra böjelser för att manipulera sin omgivning och använda henne. Antagligen är det inte alls så här och det är som sagt bara en känsla, men ibland börjar man ju undra baserat på motsägelserna i hur polisen står fast vid att SD är den ende misstänkte och HD efter separation, framskriden skilsmässa och mordanklagad make verkar stå tajtare ihop med honom än de flesta lyckliga fruar.
Citera
2018-09-21, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men det förklarar ju inte varför hon är så tajt
med honom nu.

Tog ur denna nyckelmening.
Känns som en springande punkt, varför så tajt med ett otroget as man har flyttat ifrån och ska skiljas från?
En som är misstänkt för mord på sin älskarinna, ens vigselpator, granne och kompis.

Ganska otroligt när man tänker på det. Men det skulle lätt kunna förklaras om de tillsammans tog LW av daga. Mord sammansvetsar och de skulle inte vara det första paret.

Var är EGT förresten? Inte har hen tagit LWs plats?
Citera
2018-09-21, 05:58
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tog ur denna nyckelmening.
Känns som en springande punkt, varför så tajt med ett otroget as man har flyttat ifrån och ska skiljas från?
En som är misstänkt för mord på sin älskarinna, ens vigselpator, granne och kompis.

Ganska otroligt när man tänker på det. Men det skulle lätt kunna förklaras om de tillsammans tog LW av daga. Mord sammansvetsar och de skulle inte vara det första paret.

Var är EGT förresten? Inte har hen tagit LWs plats?

Hur enormt tajta HD och SD verkar vara tyder, spekulerar jag, på något av följande ifall SD åtminstone är GM:
1. HD är rädd för SD och vågar inte annat än uppvisa världens lojalitet. Hon skyddar barnen med sin underkastelse då hon fruktar att mannen ska ge sig på sin egen familj om han rubbas mer eller misstänker att de inte är lojala mot honom.
2. HD är avtrubbad pga depressioner och antidepp. Ser dock inte vidare avtrubbad ut i sina loggar.
3. HD är väldigt naiv, väldigt lojal, väldigt kär ännu och extremt snäll och plikttrogen äktenskapet ut trots att skilsmässan är ett faktum. HD tror inte att hennes man kan ha gjort något. Han kan visserligen bedra henne i sex år med deras vigselpräst men han skulle aldrig lura henne frånsett från det då. Han är inte GM och hon har förvisso fått nog av honom så att hon ansökt om skilsmässa men hon litar på honom när det gäller mordanklagelser.
4. HD är inte ett dugg rädd utan glad och nöjd med livet då hon själv är den som mördat LW och nu kan både se sin rival borta och få SD helt tillbaka samt plåga honom som hämnd med att vara utpekad GM medan hon själv åtnjuter rollen som stackars offer.
5. SD och HD hade tillsammans en öppen relation med LW under flera år tills något gick på tok och LW ville göra sig fri, anmälde SD och hotade att anmäla för mer saker. Båda tyckte om att kontrollera, manipulera och styra LW som nu visade att hon gick vidare med livet. Möjligen visste hon om saker utöver relationen som de båda fann hotade deras liv som de nu levde det och ville tysta henne, eller iaf återfå kontrollen varpå de sökte upp henne och lurade ut henne.
6. HD är ensam GM och det är SD som fått skulden vilket varit enkelt med hans besvärande historik och hur hans personlighet framstår jämfört med HDs. HD mår inte bra och SD fruktar att hon ska ge sig på barnen varav det är han som aldrig släpper dem ifrån sig en dag under sommaren, därav tajtheten (se Ulljohs spekulationer). SD, måhända inte sympatisk, men skyddar ändå barnen från HD.

Nej, jag blir inte klok på paret D ifall en av dem är GM. Och är båda oskyldiga så har jag inga problem med att tillstå att jag spekulerat uppåt väggarna hela tiden, men jag får inte ihop tajtheten som sagt jag med.
Senast redigerad av Philomena 2018-09-21 kl. 06:29.
Citera
2018-09-21, 06:41
Medlem
Honan6s avatar
Någon skrev tidigare att LW:s blod kunde finnas hemma hos SD och att MGM t o m hade tagit upp saken själv med polisen och gett en förklaring.
Undrar om de fann något blod.

Jag hoppas verkligen de även kollat HD:s hem.

Paret som skulle skilja sig blev tajtare efter LW mördats. Skumt.

Är de partners i mord? Har de nyttjat vännen JG till diverse små uppdrag?
Citera
2018-09-21, 07:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon skrev tidigare att LW:s blod kunde finnas hemma hos SD och att MGM t o m hade tagit upp saken själv med polisen och gett en förklaring.
Undrar om de fann något blod.

Jag hoppas verkligen de även kollat HD:s hem.

Paret som skulle skilja sig blev tajtare efter LW mördats. Skumt.

Är de partners i mord? Har de nyttjat vännen JG till diverse små uppdrag?

Noterbart är iaf, utifrån tråduppgifter, att JG vände sig mot LW efter att han hört om otroheten SD + LW.

Varför inte bryta även med SD som var svikare han med? Nä, istället fortsätter han att umgås tajt med makarna D utan vidare avståndstagande mot SD eller skamkänslor att han står på den otrognas sida inför HD som han träffar också.

Det känns som om det är något skumt med relationerna inom kvartetten HD, SD, JG och LW. Någon pusselbild eller perspektiv som vi saknar.
Senast redigerad av Philomena 2018-09-21 kl. 07:13.
Citera
2018-09-21, 07:30
Medlem
Honan6s avatar
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?
Citera
2018-09-21, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vad hände mellan SD och LW efter sommaren -16?

Tidigt i november -16 gör LW anmälan om trakasseri, men drar tillbaka den.

Januari -17 blir SD arg och knogar hennes huvud. Hon anmäler.

Mars/april -17 unfriendas det på Fb. Anmälan kommit till kännedom?

Juli -17 ordnar HD eget geocachekonto.

LW är ute och geocachar med nya och nygamla vänner som t ex ML, AL, JD och Mr W*nt*r.

Under hösten -17 läggs förundersökning om misshandel ned.

Under -18 umgås LW mkt med AL, ML och sedermera JH (Beh*lderX) som hon planerade event med. Han var även med i Norgesällskapet som skulle hämta upp LW på vägen.

SD nämns inte, förutom som Tummetott i mars när han samlat geocachare till Vågentorget dit LW fått skjuts av hjälpsamma C*j*o.

I maj är SD ensam och övergiven av såväl fru som tidigare älskarinna och geocachevän.

Har SD fått en knäpp i huvudet den 14 maj eller har en hemsk idé grott sen en tillbaka?
Bra sammanfattning där!

SD hade iaf JG (kanske går lika bra)
Citera
2018-09-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur menar du nu, kan du utveckla?
Läser dagligen. tyckte bara spekulationerna var lite för fantasifulla! Men funderar på om Gloriouslife vet mer om HD eftersom hen återkommer till henne så ofta?
Citera
2018-09-21, 09:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
24 May 18 är SDs och HDs första cach efter mordet.
Då var de i Örebro.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6344bf4a-65c4-45b5-b566-ea6303a8d1e9

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=62676368-1c56-4293-907c-44ac483af0ca

Jag hittar inga cacher från London...

Okej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in