2018-09-21, 04:41
Medlem
Brukade T vara ute och jogga? Har man i såna fall kollat dessa platser? Vilka andra platser brukade hon befinna sig på? Hur långt hade hon kommit i sin sjuksköterskeutbildning? Jobbade kanske extra på något sjukhus? Har man i såna fall hört personalen där?
Citera
2018-09-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Jag har bott i Kallhäll i mer än 10 år. De senaste åren har det blivit allt fler alfanegrer som är två meter långa och så. För att inte tala om allt fler araber. Mycket finnar här också men de har bott här i decennier. Lokaltrashen sitter vid puben på torget.

Och det finns massor av "alfahannar" som är svenskar och som är åt helvete elaka.
Vet du? Ditt resonemang funkar inte. Ja det finns många rasister/nazister på flashback.

Fruktansvärda uttalande om andra människor pågår alltid.

Håll dig till Tess försvinnande.
Citera
2018-09-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backarna
Mina tankar utifrån vad som har sagts.

1. Någon nämde problem, depression.

2. Relation? Tom?

3. Rättegång.

4. Ett sista missat samtal till sin granne. Känns som ett sista försök till hjälp?

Ifall hon skulle ta självmord hade hon då inte försökt ringa sin syster? Varför ringa grannen kanske för att få någon att snabbt agera? Befann hon sig i en nödsituation?

Efter att ha varit borta så många dagar tror jag tyvärr inte det bådar gott.

Tycker även det är märkligt att Tom har skriven en ung person i 25 års åldern i sin lägenhet är det hans son?, hur mycket vet denna person? Kan han ha med händelsen att göra något som kan binda han till hennes lägenhet?

Depression? Ja inte mådde T bra efter misshandeln.
Ingen aning vilken relation T hade till T*m.
Rättegången. Ja hur skulle du må och träffa gärningsmannen i en rättegång?
sista missade samtalet behöver inte betyda ett försök till hjälp. Tess pratar ofta med människor i telefon. Jag och T har haft många och långa samtal. Tess är en underbar person och en god lyssnare, jag är en god lyssnare också. Att stötta varandra i livet är ett måste, eller hur?

Titta på Efterlyst, lyssna vad Tess´s syster säger. Allt annat är inte relevant anser jag.

Jag säger, det enda som skulle få Tess att gå hemifrån och från sina älskade katter är att Tess hamnat i en psykos eller så har något annat hänt men vad? Vart är Tess?

Skyddad identitet? Nej, då hade någon eller några tagit hand om katterna.

Se Efterlyst och fundera ...
Hjälp oss hitta Tess!
Citera
2018-09-21, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
Brukade T vara ute och jogga? Har man i såna fall kollat dessa platser? Vilka andra platser brukade hon befinna sig på? Hur långt hade hon kommit i sin sjuksköterskeutbildning? Jobbade kanske extra på något sjukhus? Har man i såna fall hört personalen där?

Jag är helt övertygad om att MPS har kollat en hel del platser som är prio ett i ett eftersök av försvunnen person.
Citera
2018-09-21, 10:04
Medlem
mb20guys avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen
Citera
2018-09-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1L8nQ/tess-44-skulle-vittna-i-rattegang--ar-sparlost-forsvunnen

Bra du la upp detta men kom ihåg att alltid skriva vad det handlar om, vi vet inte vad vi trycker på för filer.
Citera
2018-09-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Om jag lyckats få till det här så är detta stämningsansökan i misshandelsfallet.

https://minfil.com/q0CbH9h6b9/08B3D10D-A11B-4BFC-AA95-F3F558EC619C_png

https://minfil.com/pbCfHfh9bd/11434F1A-F9DA-4B43-93E8-E68BAD7DEBA4_jpeg

Egentligen är det aldrig okej och lägga ut något som pågår, nu har du tyvärr avslöjat ett vittne.
Var noga med integriteten när det gäller alla inblandade.
Domen har ju inte fallit, så egentligen så är detta skyddat material även på Flashback.
Jag gillar det inte alls.
I ett rättssamhälle så skyddar vi alla och så måste det även vara på flashback.
Citera
2018-09-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Depression? Ja inte mådde T bra efter misshandeln.
Ingen aning vilken relation T hade till T*m.
Rättegången. Ja hur skulle du må och träffa gärningsmannen i en rättegång?
sista missade samtalet behöver inte betyda ett försök till hjälp. Tess pratar ofta med människor i telefon. Jag och T har haft många och långa samtal. Tess är en underbar person och en god lyssnare, jag är en god lyssnare också. Att stötta varandra i livet är ett måste, eller hur?

Titta på Efterlyst, lyssna vad Tess´s syster säger. Allt annat är inte relevant anser jag.

Jag säger, det enda som skulle få Tess att gå hemifrån och från sina älskade katter är att Tess hamnat i en psykos eller så har något annat hänt men vad? Vart är Tess?

Skyddad identitet? Nej, då hade någon eller några tagit hand om katterna.

Se Efterlyst och fundera ...
Hjälp oss hitta Tess!

Citat:
Och det finns massor av "alfahannar" som är svenskar och som är åt helvete elaka.
Vet du? Ditt resonemang funkar inte. Ja det finns många rasister/nazister på flashback.

Fruktansvärda uttalande om andra människor pågår alltid.

Håll dig till Tess försvinnande.

Det hade ju varit fint om systern hade varit sanningsenlig, för enligt Efterlyst så hade hon ju kollat till i lägenheten efter några dagar bara sedan de sist pratades vid, och det är ju rent hittepå. Hon gick dit efter mer än 2 veckor, för det var då polisen omhändertog katterna.
Citera
2018-09-21, 11:35
Medlem
Håller med dig fullständigt . Om systern nu var redan efter några dagar orolig , såg att katterna mådde inte bra, fick ingen kontakt med Tess, hur kunde hon vänta över 2 v ?!?!
Citera
2018-09-21, 11:38
Medlem
Citat:
Egentligen är det aldrig okej och lägga ut något som pågår, nu har du tyvärr avslöjat ett vittne.
Domen har ju inte fallit, så egentligen så är detta skyddat material även på Flashback.

Det är offentligt material så det är helt okej att posta.

Kan försvinnandet ha något att göra med den rättegången? Känns lite osannolikt. Men kan självklart vara någon konflikt som har trappats upp i samband med att rättegången närmat sig.
Citera
2018-09-21, 12:35
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:

"Skyddat material" herregud tomte, du kan gå till tingshuset och begära ut dessa dokument när och hur du vill
Citera
2018-09-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
"Skyddat material" herregud tomte, du kan gå till tingshuset och begära ut dessa dokument när och hur du vill

Det är en sak att gå till tingshuset och få ut material och en annan sak att dela det offentligt med andra fattar du väl tomte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in