2018-09-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
B1U jag är helt säker på att hon inte försvunnit frivilligt. Katterna var hennes allt.

Är enig med dig, katterna är Tess allt. Därför är vi alla jäkligt oroliga. Jag kan intyga om att katterna tog polisen hand om eftersom ni pratar om det.
Varje dag går åt till att undra vart Tess är
Citera
2018-09-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Hon skulle ha varit på rättegång nu i dagarna, kanske tom idag. Gällande en misshandel hon blivit utsatt för.
Kan den åtalade ha något med försvinnandet att göra🤔

När du tar upp detta, så visst kan det finnas en hotbild mot Tess, säger inte att det är så för jag vill inte peka ut någon. Jag (och fler) hoppas polisen kollar upp detta ordentligt, ja med mannen som gjorde T illa.
Citera
2018-09-18, 23:27
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Nästa fråga är ju om denne person dök upp i tingsrätten. Han kanske visste säkert, att käranden inte skulle komma.

Det blev uppskjutet eftersom hon är försvunnen.

Känns ju som att man borde veta att man blir huvudmisstänkt om man står åtalad för att ha misshandlat någon och denna försvinner spårlöst, men å andra sidan så är det ju inga genier som spöar tjejer så man kanske inte tänker så långt..
Citera
2018-09-19, 06:21
Medlem
Citat:
Det blev uppskjutet eftersom hon är försvunnen.

Känns ju som att man borde veta att man blir huvudmisstänkt om man står åtalad för att ha misshandlat någon och denna försvinner spårlöst, men å andra sidan så är det ju inga genier som spöar tjejer så man kanske inte tänker så långt..

Det finns många anledningar till att jag och fler vill att vi är alla lite försiktiga i att spekulera.
Det vi vet är att Tess aldrig går ifrån sina katter utan att han kattvakt. Polisen tog hand om katterna. Tess har blivit misshandlad av en för henne okänd man. Nu är Tess borta, vart är hon?
Jag hoppas återigen att polisen vet mer men dem har ju tystnadsplikt.

Självklart vill jag och fler att människor letar efter Tess, men att sitta här på flashback och säga taskiga saker om Tess löser inga "problem". Ja det säger jag till alla.
Citera
2018-09-19, 19:01
Medlem
Tess försvinnande kommer vara med på "efterlyst" i morgon.
Älskade Tess jag saknar dig ❤
Senast redigerad av Maarit71 2018-09-19 kl. 19:02. Anledning: .
Citera
2018-09-19, 19:19
Bannlyst
Har Tess slaktingar / vanner norr eller soder-over?
Citera
2018-09-19, 19:49
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Det finns många anledningar till att jag och fler vill att vi är alla lite försiktiga i att spekulera.
Det vi vet är att Tess aldrig går ifrån sina katter utan att han kattvakt. Polisen tog hand om katterna. Tess har blivit misshandlad av en för henne okänd man. Nu är Tess borta, vart är hon?
Jag hoppas återigen att polisen vet mer men dem har ju tystnadsplikt.

Självklart vill jag och fler att människor letar efter Tess, men att sitta här på flashback och säga taskiga saker om Tess löser inga "problem". Ja det säger jag till alla.

Jaha, så denne TPS är inget ex eller återkommande antagonist. Oftast när spunkankan öppnar näbben, säger den något av betydelse.

Hur svår var misshandeln? Örfil eller frakturer och köttsår?

Tillägg: Vederbörande verkar inte finnas på Lexbase i alla fall.
Senast redigerad av MegaLomani 2018-09-19 kl. 19:53.
Citera
2018-09-19, 22:16
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Jaha, så denne TPS är inget ex eller återkommande antagonist. Oftast när spunkankan öppnar näbben, säger den något av betydelse.

Hur svår var misshandeln? Örfil eller frakturer och köttsår?

Tillägg: Vederbörande verkar inte finnas på Lexbase i alla fall.

Om jag lyckats få till det här så är detta stämningsansökan i misshandelsfallet.

https://minfil.com/q0CbH9h6b9/08B3D10D-A11B-4BFC-AA95-F3F558EC619C_png

https://minfil.com/pbCfHfh9bd/11434F1A-F9DA-4B43-93E8-E68BAD7DEBA4_jpeg
Senast redigerad av Alternativ1 2018-09-19 kl. 22:18. Anledning: Fel ordning på bilderna
Citera
2018-09-20, 08:28
Bannlyst
Citat:
Om jag lyckats få till det här så är detta stämningsansökan i misshandelsfallet.

https://minfil.com/q0CbH9h6b9/08B3D10D-A11B-4BFC-AA95-F3F558EC619C_png

https://minfil.com/pbCfHfh9bd/11434F1A-F9DA-4B43-93E8-E68BAD7DEBA4_jpeg

Rivtorpsvagen 5?! Mitt uti busken...

Adressen verkar inte ens finnas, inte 5:an i alla fall.
Citera
2018-09-20, 10:37
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Rivtorpsvagen 5?! Mitt uti busken...

Adressen verkar inte ens finnas, inte 5:an i alla fall.

Verkar ju inte ha varit i eller i anslutning till lokal, vad jag förstår. Svaranden uppger minneslucka. Nåja, det hör väl till.
Råkar det vara sanning så har han väl varit påverkad av något. Det ger ju intryck av fyllebråk. Lite udda att det skulle ske ute i terränglådan dock.

I vilket fall svårt, att få det till att det är något, som skulle fortsätta som människorov, mord eller dråp i senare skede. Svaranden riskerar väl att åka på skadestånd.

Gissningsvis får man nog leta annorstädes efter orsak till försvinnandet.
Citera
2018-09-20, 11:54
Medlem
descendingangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Det finns många galningar på flashback, inget nytt under solen.
Vem vill tysta vem?

Ja du, jag vet hur ni är en del av er här inne på flashback och tyvärr.
Gå ut och leta istället med MPS.

Kan bara tala om att allt är inte ont på fb.
Min pojkvän var försvunnen. Och tack vare spekulationer mm på flashback hittades han.
Citera
2018-09-20, 15:18
Medlem
MegaLomanis avatar
Det verkar inte ha försports något mer om likfyndet vid Drevviken i måndags. I alla fall kan inte jag hitta något mer om detta. Polisen talade om att inleda mordutredning för att få större befogenheter, men det var tydligen inte särskilt suspekt.
Ingen som har hört mer om vem det kan ha varit? Man eller kvinna? Intrycket av notisen var ju att det rörde sig om en tämligen "ny kropp". En kanotist, som råkade på den och gjorde anmälan.

Det troliga är väl, att detta inte har med Tess försvinnande att göra alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in