2018-09-20, 02:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Det är riktigt. Ungefär lika lämplig på en skola med hormonstinna tonåringar som om en man skulle bära en skjorta som Kjell Hansson gör i första länken i din signatur. Han visar halva bringan, hon halva pattarna. Det är knappast islamistiskt, utan sunt förnuft att inte gå in för att klä sig "sexigt" som lärare. Hennes elever är där för att lära sig svenska, inte för att tillfredställa hennes behov av uppmärksamhet. I tråden har lärarutbildade påpekat att det finns klädesrekommendationer men att vissa då protesterar att det kränker deras rätt att "uttrycka sig".

Kjell Hansson levde i ett lite lugnare samhälle.
Citera
2018-09-20, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Hur kan klädval gjorda för arbete vara fel? Och även om du menar tvärtom. Tänk dig själv. Måste man vara oklanderlig för att kunna jobba på en skola?
Hur arbetskläder kan vara felvalda? Ställer du den frågan på riktigt? Jag menar inget tvärtom utan är väldigt rak här. Är man lärare i gymnasieskolan så bör man ej utmana eleverna genom klädsel. Oavsett om det är politiska budskap eller för egen vinnings skull. Håller du inte med om det?

Kan ge femhundratjuttioåtta exempel på dåliga arbetskläder i andra yrken. Det är inte svårt.
Citera
2018-09-20, 02:44
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Aldrig akut.
Fittjakt tar man på sin fritid, man får inte lön för att gå och fickrunka över sig själv.

Alltid kostym och stelt leende. LOL
Citera
2018-09-20, 02:45
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
Hur arbetskläder kan vara felvalda? Ställer du den frågan på riktigt? Jag menar inget tvärtom utan är väldigt rak här. Är man lärare i gymnasieskolan så bör man ej utmana eleverna genom klädsel. Oavsett om det är politiska budskap eller för egen vinnings skull. Håller du inte med om det?

Kan ge femhundratjuttioåtta exempel på dåliga arbetskläder i andra yrken. Det är inte svårt.

En sommarklänning kan omöjligt utmana. God natt!
Citera
2018-09-20, 02:48
Medlem
Citat:
En sommarklänning kan omöjligt utmana. God natt!
http://oi66.tinypic.com/xd607n.jpg

Nä, det här är inte utmanande i matsalen på ett gymnasium. Inte alls. Vart vill du komma egentligen?
Citera
2018-09-20, 02:50
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Alltid kostym och stelt leende. LOL

Skulle du ha förtroende för t.ex. en läkare som tog emot dig naken? Eller en lärarinna i bikini? Det skulle just du iofs säkert ha, men typ ingen som verkar i den verkliga världen.
Citera
2018-09-20, 02:54
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonsblockeringen
http://oi66.tinypic.com/xd607n.jpg

Nä, det här är inte utmanande i matsalen på ett gymnasium. Inte alls. Vart vill du komma egentligen?

Här har vi en annan outfit från jobbet. Jag tänker i alla fall mer på att göka än på att nöta svenska glosor när jag ser de tightsen, och nyanlända afghaner lär ju få kåtslag:

https://joypassiondesire.com/2018/06/11/finally-a-cloudy-day-with-a-chance-of-rain/
Citera
2018-09-20, 03:10
Medlem
Importerat så klart (Statslös). Nån sjuk typ kanske går igång på feta hucklens trosor https://www.svegot.se/2018/09/19/utlanning-begars-haktad-for-valdtakt-mot-larare/
Citera
2018-09-20, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Det är väl att väcka "anstöt" om man dinglar med benen och drar sig i hårslingor medans man fotar sig och dagliga Sin Outfit i självaste skolan. https://joypassiondesire.com/2018/08/20/
(skrolla ner en bild, och säg om man har en sån luftblås i hemma, typisk skolventilation)

Ska inte eleverna stå i fokus när läraren är i tjänst? Hemma kan hon ju beundra sig själv och sin lyckade buttlift, men i skolan ska man inte utsända sexuella signaler -då blir det tyvärr såhär (när man dessutom är bland rovdjur)

Tror hon blev glad av att ha frestat en av männen till att go nuts! Det var ju hennes syfte att va kokteaser

Din kommentar är inte okej.

Den här läraren är helt uppenbart ung, och unga kvinnor idag har mycket press på sig att vara snygga och sexiga. Jag är själv lärare, och även om jag inte har någon kvinnlig kollega som klär sig sexigt, så ser jag hur massor av unga tonårstjejer på min skola klär sig utmanande. Och tro mig, det gör de inte för att de vill att vilken random kille som helst ska kasta sig över dem och våldta dem. De gör det för att de anser att man "ska" göra det och för att det skulle kännas töntigt att inte göra det.

En del gör det för att stärka sig eget självförtroende, och så kan det faktiskt vara för den här unga läraren.

Jag gillar inte det här alltför sexiga modet för unga tjejer, för jag anser att det ökar riskerna för dem. Men situationen är som den är. Och en sak är säker: Ingen kille har rätt att våldta en kvinna för att hon klär sig på ett visst sätt.

Men kan man inte kräva av en lärare att hon ska klä sig "sedesamt"? Nej, det kan man inte. Man kan inte både tillåta vissa lärare att bära slöja och långkjol på jobbet och samtidigt förbjuda andra lärare att klä sig urringat och kortkort. Om det ena ska vara tillåtet, så måste det andra också vara det. Ja, det finns gränser för hur mycket av ansiktet som slöjan får dölja på en lärare och det finns gränser för hur kort och urringad klänningen får vara. Men inom rimliga gränser, så är båda dessa utstyrslar tillåtna.

Men måste rektorerna anställa kvinnliga lärare som kommer till jobbintervjun i kortkort? Nej, det måste de inte. Men det råder stor lärarbrist i Sverige, och många rektorer tar vad de kan få. Och det är ju inte säkert att den här unga kvinnan var klädd på det där viset när hon kom till intervjun.

Och ingen kvinna "förtjänar" att bli våldtagen för att hon bar en urringad och kort klänning. Det måste alla ensamkommande afghaner lära sig, och det måste du också lära dig, R291.
Citera
2018-09-20, 03:24
Medlem
Är det så konstigt att hon är stolt över din kropp. Inte många svenska morsor som lyckas behålla sin kropp i fin form. De flesta går in i ett totalt förfall.
Därför är det självklart hon ska kunna gå klädd på det viset utan att bli våldtagen.
Sedan är det klart att hon borde ha tänkt som vi som insett ett och annat om hennes elever: det är en jävligt stor risk att ta på sig något liknande bland dessa analfabeter. Men antar att hon som så många andra med "öppet hjärta" inte förstått detta än. Får väl hoppas i alla fall att hon fick sig en tankeställare om dessa individer och vad man kan förvänta sig av dem - det nya Sverige tyvärr.
Citera
2018-09-20, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Men era jävla halvislamister. Sluta gaffla om hur hon klär sig. Att ni inte kan hantera lättklädda kvinnor är ert problem.

Det intressanta och märkvärdiga här är hur mycket hon bloggar, facebookar och twittrar trots att hon just blivit våldtagen. Detta är betydligt mer anmärkningsvärt än vilka tyger hon bär på sin kropp.
De är väldigt anmärkningsvärt att hon bär klänningar/kjolar som en prostituerad, hon måste ju velat att killarna skulle bli hårda. Säger verkligen inte att hon ville bli våldtagen! Så försök inte vrida allt vänsterfitter
Citera
2018-09-20, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRonin
Är det så konstigt att hon är stolt över din kropp. Inte många svenska morsor som lyckas behålla sin kropp i fin form. De flesta går in i ett totalt förfall.
Därför är det självklart hon ska kunna gå klädd på det viset utan att bli våldtagen.
Sedan är det klart att hon borde ha tänkt som vi som insett ett och annat om hennes elever: det är en jävligt stor risk att ta på sig något liknande bland dessa analfabeter. Men antar att hon som så många andra med "öppet hjärta" inte förstått detta än. Får väl hoppas i alla fall att hon fick sig en tankeställare om dessa individer och vad man kan förvänta sig av dem - det nya Sverige tyvärr.
jag tycker inte hennes val av kläder är intressant för att det är moraliskt eller något liknande. dock tyder det tillsammans med det hon har skrivit på sin blogg att hon inte är psykiskt frisk. hon skriver i princip att hon är bipolär och en av de karakteristiska beteendena för ett maniskt skov är att man tar risker sexuellt bla.

det rättfärdigar naturligtvis inte en våldtäkt men det kan ge en mera nyanserad bild av händelseförloppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in