2018-09-18, 10:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste ju älska loserklubben spurs inställning. Man kämpar stenhårt för att komma till champions league, sen när man väl kommer dit vilar man sina bästa spelare. Toby och trippier idag. Inte första gången det hänt heller.
Citera
2018-09-18, 11:42
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Måste ju älska loserklubben spurs inställning. Man kämpar stenhårt för att komma till champions league, sen när man väl kommer dit vilar man sina bästa spelare. Toby och trippier idag. Inte första gången det hänt heller.
Och hur bra koll har du på Spurs och hårt matchande överlag? Börjar tvivla..
Rotera i truppen kallas detta fenomen.

Rose spelade istället för Davies mot Liverpool, trots att vi alla nog är överens om att Davies är bättre.
Men nu roteras han in och spelar ikväll med största sannolikhet.

Trippier / Alderweireld kontra Aurier / Sanchez är ingen konstig rotation alls.

Vi kan nog också få se Lucas vila och Son starta.

Förra säsongen gjorde man exakt likadant och lyckades vinna sin tuffa CL-grupp.

Och förresten..
Att City startar med Mahrez en match, Sane en annan och i den tredje startar ingen.
Betyder det då att City inte "går in" för någon tävling alls?
Citera
2018-09-18, 14:32
Medlem
Tenedors avatar
Otroligt tragiskt att den 29-åriga Liverpoolprodukten Stephen Darby drabbats av ALS (MND för att vara exakt, men troligen ALS). Han tillhör(de) Bolton, precis som den deprimerade Gary Speed gjorde. All respekt till honom och hans familj!

---

I PL Chelsea ser otroligt intressanta ut hittills, och Sarri vet vi redan att hans kvalitet är på allvar. Det går nog inte att överdriva hyllningarna av Chelsea just nu. För ett par veckor sedan var det en klubb i halvkris, där fler än Courtois förväntades lämna (främst Willian och Hazard). Från första arbetsdagen har Sarri gjort om Chelsea till ett lag som är i en välförtjänt ligaledning. Jag avskyr Chelsea, men har ändå svårt att inte unna denna upplaga en titelstrid.

Liverpool överraskar faktiskt också lite. Jag trodde definitivt inte på 5 raka vinster (8 poäng efter 5 matcher förra året om jag inte misstar mig). Jag trodde däremot på förhand att Mané skulle bli deras bästa målskytt i år (inte helt missnöjd över att ha valt honom före Salah i FPL), och håller fast vid det. Mané kommer vara livsfarlig i år. Firmino ser lika bra ut som alltid, Milner blir bättre för varje år, och Gomez imponerar något extremt bredvid VvD. När Keita och Fabinho kommer in i lagets tempo kommer det bli ännu bättre. Salah kommer också göra en bra säsong, men förmodligen "bara" 20-25 mål och 5-10 assists på det.

Gillade också Nivas analys av Spurs. Jag såg det som en styrka att behålla samma trupp, men det verkar inte vara så. Truppen verkar helt enkelt vara trött. Att ha en stjärna som sprider dåliga vibbar i Alderweireld är också ett problem. Pochettino är ligans kanske smartaste manager. Frågan är om han stannar för en generationsväxling. Jag hoppas det. Spurs är ett sympatiskt lag, och Poch är en väldigt sympatisk manager. Den här säsongen får jag nog däremot svälja mina ord om att Spurs är en titelkandidat.

Även Arsenal har varit en negativ överraskning, trots vissa positiva tecken i spelet. De börjar hitta mer och mer rätt, men det finns ändå för många frågetecken. Försvaret är darrigt, Cech är slut, och Özil är så fruktansvärt överskattad att det gör ont att se honom spela. Truppen är ändå bra, och jag håller fast vid att Emery är helt rätt manager för dem.

Arsenal och Spurs bjuder in United till en kamp om fjärdeplatsen. Jag håller fortfarande United som sexa i ligan, om inte lägre, men bakom topp 3 verkar platsen vara öppen. United kommer vara spännande hela säsongen för oss motståndarfans. Det var en duglig insats senast, men annars har det sett riktigt dåligt ut. Shaw har imponerat och Lukaku har petat in några bollar, vilket är viktigt för ett lag utan harmoni. De Gea räddade United mot Watford, men han är i en djup formsvacka just nu. Ett kort tag var han målvakten med allra sämst räddningsprocent. Om jag inte minns fel hade han innan matchen släppt in 10 mål på sina 14 senaste skott. Dessutom lär inte Mourinho sitta kvar i maj. För Uniteds del tror jag att ett tidigt managerbyte är bäst. Som Liverpoolfan ser jag gärna Mourinho stanna så länge som möjligt.

Säsongen är redan underbart rolig. Lag som West Ham, Wolves och Fulham kommer lyfta sig ytterligare, samtidigt som bottenstriden med Cardiff, Saints, Newcastle, Burnley, Brighton och Huddersfield lär bli mer intressant än vad det först såg ut som.

På tal om topplag hejar jag stenhårt på Leeds i Championship. Klassiska Leeds som nykomling och med Bielsa på linjen hade fått årets Wolves att framstå som ointressanta.
Citera
2018-09-18, 14:49
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bara för att informera dig så har Salah gjort en lika bra inledning poängmässigt som förra året.

Den som trodde Salah skulle prestera månad in och månad ut på samma nivå har kanske för höga förhoppningar. Inte ens CR7 eller Messi gör det.

Förstår vad du menar, men håller inte med. Salah har gjort lika många poäng i år som förra året, men Liverpool har samtidigt dubbelt så många poäng. Det betyder att fler spelare klivit fram, och att man inte är lika beroende av Salah. Plus för Liverpool.

Salah har presterat varje månad i sin första LFC-säsong, precis som Messi i en väldigt massa Barcelona-säsonger och Ronaldo i lika många United- och Real-säsonger. Det är inte för höga förhoppningar, det är vad som krävs. Suárez är ett bra exempel. Lika överdrivet bra i både Ajax, Liverpool och Barcelona.

Salah kommer inte vara lika bra i år. Det är omöjligt, han var omänsklig förra säsongen. Vissa kommer se det som ett misslyckande, men han kommer ändå vara topp 5 i poängligan.

Jag tycker att asdfghjklzxcvbnm hade rätt i varje ord. Din poäng är mer otydlig.

Citat:

Vilas de verkligen då? Tror inte att Spurs kommer till CL med tre nyckelspelare bakåt utan anledning. Lloris är ju "skadad", Toby lär lämna i januari och vägrar nog spela för att istället spela för ett nytt lag i vår, och Trippier har säkert en känning eller slitning efter sitt extrema matchande. Alltid tråkigt med reservtrupper, men ge inte hybris-"fansen" på Svenska Fans mer luft. Spurs är en fin klubb. De struntar givetvis inte i CL. Lämnar de spelare hemma finns det en anledning. Ganska uppenbar anledning här.
Citera
2018-09-18, 17:55
Medlem
Kafferastens avatar
Äntligen kan man hålla huvudet högt som supporter till Liverpool, dom är tillbaka där dom hör hemma. För stunden eller för flera år framöver det återstår ju att se. Däremot tror jag inte dom räcker till för att ta titeln från City som känns alldeles för bra. Liverpool skulle varit så här bra före Pep eran då hade man kunnat plocka hem titeln.

Chelsea imponerar verkligen trodde dom skulle missa topp 4 den här säsongen. Visst det kan dom fortfarande göra men känns verkligen inte så. Tog en säsong för Klopp o Pep att få ordning på sina skutor vilket är normalt, men inte kan Sarri gå in och bara dra ihop pusslet direkt?
Citera
2018-09-18, 21:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Och hur bra koll har du på Spurs och hårt matchande överlag? Börjar tvivla..
Rotera i truppen kallas detta fenomen.

Rose spelade istället för Davies mot Liverpool, trots att vi alla nog är överens om att Davies är bättre.
Men nu roteras han in och spelar ikväll med största sannolikhet.

Trippier / Alderweireld kontra Aurier / Sanchez är ingen konstig rotation alls.

Vi kan nog också få se Lucas vila och Son starta.

Förra säsongen gjorde man exakt likadant och lyckades vinna sin tuffa CL-grupp.

Och förresten..
Att City startar med Mahrez en match, Sane en annan och i den tredje startar ingen.
Betyder det då att City inte "går in" för någon tävling alls?
Att lämna trippier och toby hemma för "technical reasons" är inte att rotera. Utan man vilar dem för matchen mot brighton. Inte ovanligt men problemet i detta fall är
1. Vi är två månader in i säsongen. Är spurs spelarna redan trötta? Dåligt tränade? Kika på liverpool, barcas startelvor. Bästa lag gäller. Och då spelar barca hemma mot psv som man vinner mot med b-laget ändå. Om sputs spelarna redan är tröttkörda så kommer denna säsongen inte sluta bra.

2. Normalt sett så roterar lagen och vilar spelare i slutspelsfasen. Då vilar man oftast spelarna i ligan inför dem tuffa CL matcherna. Spurs gör tvärtom. Man vilar spelare i dem tuffare CL matcherna för att fokusera på ligan. Man är ett så kallat deltagarlag utan någon större ambition. Man är med för pengarna. Inte för att tävla. Därav loserklubb.

Trippier är tydligt förstaval framför aurier. Toby har varit det senaste tiden också. Och som sagt är inte första gången heller. Gjorde väl det för två år sedan. Vilade spelare i gruppspelet när det såg mörkt ut (inte omöligt) att ta sig vidare.
Citera
2018-09-18, 23:59
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Liverpool överraskar faktiskt också lite. Jag trodde definitivt inte på 5 raka vinster (8 poäng efter 5 matcher förra året om jag inte misstar mig). Jag trodde däremot på förhand att Mané skulle bli deras bästa målskytt i år (inte helt missnöjd över att ha valt honom före Salah i FPL), och håller fast vid det. Mané kommer vara livsfarlig i år. Firmino ser lika bra ut som alltid, Milner blir bättre för varje år, och Gomez imponerar något extremt bredvid VvD. När Keita och Fabinho kommer in i lagets tempo kommer det bli ännu bättre. Salah kommer också göra en bra säsong, men förmodligen "bara" 20-25 mål och 5-10 assists på det.

Säsongen är redan underbart rolig. Lag som West Ham, Wolves och Fulham kommer lyfta sig ytterligare, samtidigt som bottenstriden med Cardiff, Saints, Newcastle, Burnley, Brighton och Huddersfield lär bli mer intressant än vad det först såg ut som.

På tal om topplag hejar jag stenhårt på Leeds i Championship. Klassiska Leeds som nykomling och med Bielsa på linjen hade fått årets Wolves att framstå som ointressanta.

Tror själv att Salah får svårt att nå över 20 mål tyvärr, det är betydligt värre än att han missar klara målchanser. Han länkar inte upp tillräckligt bra i övriga spelet och inte nog med att han slår bort en del passningar han väljer även fel beslut när han kommer till lägen. Känns som Mane och Firmino måste göra en supersäsong om vi ska orka hela säsongen. Pessimistisk som man är så tror jag att vi snubblar på mållinjen.

Tror du verkligen Newcastle kommer ligga kvar och guppa i botten? har dom inte en tillräckligt bra trupp och manager för att undvika att riskera degradering. Tycker nästan redan att både Burnley och Cardiff lär ryka som det sett ut hittills om man inte gör något drastiskt. Med dessa två räddningsplankor bör man lösa ett nytt kontrakt och hade inte deras spelschema inledningsvis varit så svårt så hade man legat i mitten.

Sjukt svag för Leeds jag med och varit det under alla år jag följt fotboll. Dags att deras otur vänder nu och man tar klivet upp. Otroligt intressant trupp men framför allt är det Bielsa som är spännande att följa. Riktigt starkt att han redan har fått ihop det så pass bra redan och jag tror det finns mer att hämta där. Roligt för Pontus att han har fått några starter nu på slutet och förhoppningsvis kan han ta en ordinarie plats.
Citera
2018-09-19, 14:52
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Tror själv att Salah får svårt att nå över 20 mål tyvärr, det är betydligt värre än att han missar klara målchanser. Han länkar inte upp tillräckligt bra i övriga spelet och inte nog med att han slår bort en del passningar han väljer även fel beslut när han kommer till lägen. Känns som Mane och Firmino måste göra en supersäsong om vi ska orka hela säsongen. Pessimistisk som man är så tror jag att vi snubblar på mållinjen.

Tror du verkligen Newcastle kommer ligga kvar och guppa i botten? har dom inte en tillräckligt bra trupp och manager för att undvika att riskera degradering. Tycker nästan redan att både Burnley och Cardiff lär ryka som det sett ut hittills om man inte gör något drastiskt. Med dessa två räddningsplankor bör man lösa ett nytt kontrakt och hade inte deras spelschema inledningsvis varit så svårt så hade man legat i mitten.

Sjukt svag för Leeds jag med och varit det under alla år jag följt fotboll. Dags att deras otur vänder nu och man tar klivet upp. Otroligt intressant trupp men framför allt är det Bielsa som är spännande att följa. Riktigt starkt att han redan har fått ihop det så pass bra redan och jag tror det finns mer att hämta där. Roligt för Pontus att han har fått några starter nu på slutet och förhoppningsvis kan han ta en ordinarie plats.

Jag är också pessimist egentligen, men jag har en känsla jag aldrig förut haft. Jag tror faktiskt att Liverpool är på riktigt i år, även om Salah fortsätter spela lika dåligt som mot PSG igår. Liverpool ser sjukt bra ut, samtidigt som mästare ofta får problem (även så extremt bra lag som City). Chelsea är jag rädd för, men det vete fan om inte Liverpool har stolpe-in i år.

Rafa Benítez är fortfarande en av världens bästa managers, men truppmässigt tycker jag inte att Newcastle är bättre än ett mittenlag i Championship. Vet inte vad som hänt med Shelvey, men förutom Dubravka och Lascelles tycker jag nog att han är den enda som håller bra PL-klass i laget. Hoppas att Rafa fortsätter göra mirakel där, men så länge Ashley är kvar kommer Newcastle kämpa i motvind. Cardiff och Burnley är som du säger ännu sämre, men det ser riktigt illa ut hittills för Newcastle.

Jansson är en väldigt sevärd spelare, som nog kan göra bra ifrån sig i PL om Leeds går upp. Jag föredrar nästan honom före Lindelöf. Bielsa i Championship är mer chockerande än vad Rafa i Championship var, men jag tror nog att Bielsa sneglar lite mot PL nästa år. Med all rätt, ska sägas! Såna managers vill man ha i Premier League!
Citera
2018-09-19, 15:57
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Det är väl nu som man borde bli mest förbannad som spurs fan att INGEN värvades i sommar.
Citera
2018-09-19, 17:36
Medlem
För Wolves del så är det Man United next på Old Trafford.
Senaste gången vi vann där så var klockan 1980 och Mel Eves var segerskytt.
Jag tycker att vi klickar bra som lag för närvarande,och vi åker till Manchester för att vinna poäng.
Vår målvakt Rui Patricio är av världsklasskaliber och han har visat det även i Premier League.
Vår tre/fem backslinje har släppt ett mål på senaste tre,och det var Citys kvitteringsboll.
Ryan Bennett som vi fick fritt från Norwich har inte satt en fot fel hitills och när Conor Coady och framförallt Big Willy Boly nu spelar på sin rätta standard så finner motståndet det svårt att göra mål på oss.
Våra wingers hjälper samtidigt till bakåt och producerar framåt.Johnny Castro och speciellt Matt Doherty imponerade både emot West Ham samt Burnley.

Vårt centrala mittfält är klass.Ruben Neves har möjligen ett snäpp till att visa upp kvalitetsmässigt,å andra sidan har vårt nyförvärv Joao Moutinho imponerat oerhört så här långt.Portugisen är redan settlad i klubben och har presterat ett flertal MOTM prestationer redan.

Anfallsmässigt så skapar laget mycket målchanser.Både Diogo Jota och Helder Costa uppvisar stigande formkurvor och vi har i Adama Traore en avbytare som redan förändrat matchbilder då han bytts in efter cirka timmen spelad.Raul Jimenez linkar upp spelet väldigt bra och passar mycket bra in i det sättet vi spelar,där man ständigt måste springa i djupled och hitta fria ytor.Dock skulle han ha scorat minst fyra mål på de chanser han fått jämfört med de två mål som han gjort hittills.

Manchester United torde vara förvarnade om att det inte blir någon pushover på Lördag för att hålla den 38 åriga trenden intakt.

WOLVES AY WE!
Citera
2018-09-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag är också pessimist egentligen, men jag har en känsla jag aldrig förut haft. Jag tror faktiskt att Liverpool är på riktigt i år, även om Salah fortsätter spela lika dåligt som mot PSG igår. Liverpool ser sjukt bra ut, samtidigt som mästare ofta får problem (även så extremt bra lag som City). Chelsea är jag rädd för, men det vete fan om inte Liverpool har stolpe-in i år.

Rafa Benítez är fortfarande en av världens bästa managers, men truppmässigt tycker jag inte att Newcastle är bättre än ett mittenlag i Championship. Vet inte vad som hänt med Shelvey, men förutom Dubravka och Lascelles tycker jag nog att han är den enda som håller bra PL-klass i laget. Hoppas att Rafa fortsätter göra mirakel där, men så länge Ashley är kvar kommer Newcastle kämpa i motvind. Cardiff och Burnley är som du säger ännu sämre, men det ser riktigt illa ut hittills för Newcastle.

Jansson är en väldigt sevärd spelare, som nog kan göra bra ifrån sig i PL om Leeds går upp. Jag föredrar nästan honom före Lindelöf. Bielsa i Championship är mer chockerande än vad Rafa i Championship var, men jag tror nog att Bielsa sneglar lite mot PL nästa år. Med all rätt, ska sägas! Såna managers vill man ha i Premier League!

Leeds?
Dirty Leeds?
I´m with Cloughie.

Bortsett detta så saknar klubben nödvändiga förutsättningar i skrivande stund att undvika att i allra bästa fall bli en jojo klubb.Leeds italienska ägare saknar nödvändiga finanser för kunna driva klubben förbi detta vanliga stadie.Leeds spelartrupp skulle behöva massiva investeringar för att undvika nedflyttningskamp år efter år.

Dessutom fallerar jag att se hur nuvarande trupp skall vara redo för uppflyttning.Jämför man med vissa andra Chumpionshipklubbar så är inte spelartruppens standard up to scratch.Leeds har en benägenhet av att öppna säsongerna bra för att sedan falna bort.Jag höjer inte en millimeter på ögonbrynen om liknande sker denna säsong.
Citera
2018-09-20, 01:41
Medlem
Citat:
Att lämna trippier och toby hemma för "technical reasons" är inte att rotera. Utan man vilar dem för matchen mot brighton. Inte ovanligt men problemet i detta fall är
1. Vi är två månader in i säsongen. Är spurs spelarna redan trötta? Dåligt tränade? Kika på liverpool, barcas startelvor. Bästa lag gäller. Och då spelar barca hemma mot psv som man vinner mot med b-laget ändå. Om sputs spelarna redan är tröttkörda så kommer denna säsongen inte sluta bra.

2. Normalt sett så roterar lagen och vilar spelare i slutspelsfasen. Då vilar man oftast spelarna i ligan inför dem tuffa CL matcherna. Spurs gör tvärtom. Man vilar spelare i dem tuffare CL matcherna för att fokusera på ligan. Man är ett så kallat deltagarlag utan någon större ambition. Man är med för pengarna. Inte för att tävla. Därav loserklubb.

Trippier är tydligt förstaval framför aurier. Toby har varit det senaste tiden också. Och som sagt är inte första gången heller. Gjorde väl det för två år sedan. Vilade spelare i gruppspelet när det såg mörkt ut (inte omöligt) att ta sig vidare.

Det bör väl inte vara någon skräll att Spurs går dåligt? dom hade ju mest spelare med tills sista vm-dagarna. att dom då inte breddade truppen är ju ett jäkla under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in