2018-09-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Dåså, då behöver du inte fundera på vad jag menade. För det flög tydligen högt över skallen på dig.
Jag förstod precis. Och jag förstår att Luleå var det bättre laget och vann mot Brynäs. Ett Brynäs jag tror kommer att hålla till i botten av serien.

Nu när dom flesta om inte alla filmande kärringar lämnat Brynäs så måste någon axla den rollen. Så den är som klipp och skuren för dig.
Citera
2018-09-17, 08:36
Medlem
Kongruensbojds avatar
När Mora förlorar skiter klubben i att lägga upp nåt på Instagram samma kväll.

Agerar andra SHL-klubbar på samma vis?
Citera
2018-09-17, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När Mora förlorar skiter klubben i att lägga upp nåt på Instagram samma kväll.

Agerar andra SHL-klubbar på samma vis?
Det som inte syns finns inte
Jag vet inte hur andra klubbar aggerar, men visst känns det konstigt.
Citera
2018-09-18, 14:48
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det som inte syns finns inte
Jag vet inte hur andra klubbar aggerar, men visst känns det konstigt.
Blir inte mycket Mora på Insta den här säsongen då. Kanske lika bra, blev lite sned på dem när de firade Prajd nyligen. Fan va löjligt.
Citera
2018-09-18, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Blir inte mycket Mora på Insta den här säsongen då. Kanske lika bra, blev lite sned på dem när de firade Prajd nyligen. Fan va löjligt.

Oavsätt om man tycker det är löjligt eller inte är det väl inte mycket att bli sne för

Betänk att C-more ställer “vissa” krav på klubbarna och det kan väl vara en bra grej för mora att göra. Exakta kriterier vet jag inte men 5 mille per klubb ligger i potten per år. Du blir säkert sne på mora om de inte kämpar lite för att få dessa fina slantar.

Socialt engagemang sysslar alla klubbar med och har svårt att bli sne för det. Men alla är vi olika.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-18 kl. 20:48.
Citera
2018-09-19, 09:00
Medlem
Tror absolut detta kommer bli en rolig säsong. Malmö har överraskat under försäsongen med ett bra lagspel och kommunikation på toppnivå trots att många spelare är utbytta. Tror att Malmö kommer gå ut starkt, men kommer få kämpa sista halvan av säsongen. Som vanligt är Malmö drabbade av skador på ett antal av sina bra spelare; något som kommer kanske kunna rädda dom när Hardt och Hetta kommer tillbaka. Har även hört att Emil Sylvegård kan ha lite skadeproblem denna säsongen, återstår att se. Väldigt kul att se Nihlstorp tillbaka framför kassen; får hoppas att han inte är ringrostig.

Vinner Malmö?
Tror jag inte tyvärr, klubben har det svårt ekonomiskt och logistiskt för tillfället.

Går Malmö till slutspel?
Förmodligen, det är en klubb som kommer långt om spelarna kämpar in i det sista, tyvärr har vi sett de senaste säsongerna att spelarna börjar tappa motivationen i slutet av säsongen - något de kan falla på.

Största motståndet?
Tror Rögle blir tuffa iår, deras tränare har varit ett välbehövt ansiktslyft. Givetvis så kommer Växjö vara tuffa, men ibland hittar Tränarna taktiker som tar sig igenom Växjös iskalla backpar.

Hur kommer det gå för Pantern? *ALLSVENSKAN*
Dåligt, Pantern har tyvärr haft stora kommunikationsproblem och tvingas nu även spela i den mycket småskaliga Rosengårds Ishall.

Framför allt, lycka till allihopa! Må det bästa laget vinna!
Citera
2018-09-19, 14:23
Medlem
havreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugan

Största motståndet?
Tror Rögle blir tuffa iår, deras tränare har varit ett välbehövt ansiktslyft. Givetvis så kommer Växjö vara tuffa, men ibland hittar Tränarna taktiker som tar sig igenom Växjös iskalla backpar.
Menar du att du tror Malmös svåraste motståndare i år kommer vara Rögle? Just för att Malmö har problem med dem eller tycker du att de är bäst i SHL? Ingen kritik, är bara nyfiken
Citera
2018-09-19, 20:45
Bannlyst
Jag ser att LHC blåser upp matchen mot HV som ett derby.
AIK-DIF eller IFK-GAIS eller liknande är ett derby i dess rätta bemärkelse.
LHC och HV ligger 13 mil ifrån varandra samt inte ens i samma landskap!
Dvs ungefär samma avstånd som mellan Luleå och SAIK och jag har nog inte hört att de kallar sina matcher för derbyn….
Citera
2018-09-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
AIK-DIF eller IFK-GAIS eller liknande är ett derby i dess rätta bemärkelse.
LHC och HV ligger 13 mil ifrån varandra samt inte ens i samma landskap!
Dvs ungefär samma avstånd som mellan Luleå och SAIK och jag har nog inte hört att de kallar sina matcher för derbyn….

Är väl inte så farligt? Låt dem tro att det är ett derby. De har ju inte så mycket övrigt att fira.

Frölunda-Malmö är ju möjlighet gå för ett E22 derby!
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-19 kl. 22:11.
Citera
2018-09-19, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63

Vilken sten har du och Leman legat under som belyser detta först nu?

E4-derby / derby har nämnts flitigt vid matcher lagen emellan i många år nu, så väl av lagen som av media. Likadant uppe i norr där man nämner Norrlandsderby / derby gång på gång när de vankas match emellan dom. Hur fan du nu kan ha missat det?!
Citera
2018-09-19, 23:12
Medlem
tcfmogs avatar
Mitt favoritderby är E4-derbyt mellan Luleå och HV.
Citera
2018-09-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Vilken sten har du och Leman legat under som belyser detta först nu?

E4-derby / derby har nämnts flitigt vid matcher lagen emellan i många år nu, så väl av lagen som av media. Likadant uppe i norr där man nämner Norrlandsderby / derby gång på gång när de vankas match emellan dom. Hur fan du nu kan ha missat det?!

Nu vet jag inte vad leman har kokat ihop för soppa men lite märkligt är det väl att kalla det derby. Är väl främst media som spinner på det för att få klick och tittare.

Saker man läsa/höra i cmore:
Skånederby - malmö rögle
Norrlandsderby - Luleå Saik
Smålandsderby - Växjö HV
E4-derby LHC-HV
Västkustderby Frölunda-Färjestad

Något jag inte hört ännu är väl Stockholmsderby på Djurgården-Brynäs än. Men kan nog dyka upp iår.

Är väl bra att de försöker sälja in matcherna lite extra. Men blir lite komiskt och lage/tränare börjar prata om det som ett derby. Men spelar det egentligen någon roll? Nä.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-09-19 kl. 23:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in