2018-09-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu när du är i tråden så passar jag på att ställa om en fråga till dig.
Igår skrev du att SD bor i sitt hus med barnen. Jag fick för ett par veckor sedan uppgifter om att varken SD eller HD bor i sina bostäder. Hur säker är du på att SD flyttat tillbaka?

Kan ju absolut vara så att han bor någon annanstans och bara är hemma ibland, kanske när barnen är där. I somras var han knappt hemma alls och hade då även hjälp med trädgården av HD och andra anhöriga.. enligt min uppgiftslämnare.
Citera
2018-09-19, 21:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet inte om det finns fler som hört skriket.

Och om trädgårdskvinna skulle bo på andra sidan, borde polisen vara något mer precisa i efterlysningen tänker jag:

" Kvinnan berättade också att hon bor nära platsen där Lena Wesström hittades död och att hon hade vaknat vid midnatt natten mellan 14-15 maj då Lena försvann, och iakttog då en person som pratade utanför bostaden. "

https://www.facebook.com/polisen.i.orebro.lan

"Nära platsen där hon hittades död" måste väl ändå betyda Nya Hjärsta, inte andra sidan. Om man sett en man en eller ett par kilometer från fyndplatsen, kanske man inte tänker att det ska ha med mordet att göra?

Om man kollar bilderna här måste man väl kunna få fram vittnets troliga position.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Villorna ligger ju en bit in från gatan och man borde inte kunna höra röster vid normal samtalsnivå från gatan på det avståndet. Någon bostad nära planket och nära gatan måste det ju vara.

Edit:
Byalagsgatan 3 och Rättarevägen 13 verkar ju mest troligt. Men om polisen verkligen fått dessa uppgifter att hon bor nära FP och hört röster så borde de ju ha kunnat knacka på för länge sedan. Dessutom har ett förnamn att gå på.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-09-19 kl. 22:11.
Citera
2018-09-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om man kollar bilderna här måste man väl kunna få fram vittnets troliga position.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Villorna ligger ju en bit in från gatan och man borde inte kunna höra röster vid normal samtalsnivå från gatan på det avståndet. Någon bostad nära planket och nära gatan måste det ju vara.

Edit:
Byalagsgatan 3 och Rättarevägen 13 verkar ju mest troligt. Men om polisen verkligen fått dessa uppgifter att hon bor nära FP och hört röster så borde de ju ha kunnat knacka på för länge sedan. Dessutom har ett förnamn att gå på.

Tänkbart just där Byalagsgatan möter Rättarevägen, en bit in åt höger sett från LWs håll.

Som jag skissat i min hypotes då jag inbillat mig att diskussionen blev hög där. Den hörntomten verkar skyddad av väldigt mycket träd mot Rättarevägen men huset är närmare vägen vid slutet av Byalagsgatan. Hur som verkar det nära FP.

Polisen kan ha sökt de boende flera ggr utan att få kontakt. Bortresta?
Senast redigerad av Remark 2018-09-19 kl. 22:47.
Citera
2018-09-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Så skrik i dödsångest är vanliga i detta område?
Hur många sådana "skrik" har blivit inringda varje år? Och varför bara detta område, då borde det vara var och varannan natt i en stad som Örebro.
Nej det ter sig självklart att skriken hör ihop med mordet.
Javisst.
Jag tror stenhårt FP är BP dessutom.
Citera
2018-09-19, 23:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
SD har setts i sin trädgård och runt sitt hus upprepade gånger de senaste veckorna. Dagtid. Barnen likaså fast eftermiddagar. Trädgården är fint skött. Bilen är hemma ibland. HD vet jag inte mycket om alls mer än att SD och HD synts tillsammans i området vid minst 2 tillfällen. Utan barn.

Citat:
Kan ju absolut vara så att han bor någon annanstans och bara är hemma ibland, kanske när barnen är där. I somras var han knappt hemma alls och hade då även hjälp med trädgården av HD och andra anhöriga.. enligt min uppgiftslämnare.

Tack för svar 😊. Då jag fick mina uppgifter för ett par veckor sedan så kan det ju ändå stämma att SD numera bor i huset. Eller åtminstone är där oftare än tidigare.
Citera
2018-09-19, 23:30
Medlem
MV. Har du någon info om den äldre kvinnan från marknaden i Karslund är funnen ännu?
Citera
2018-09-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nära vänner till LW visste att SD haft nyckel till LW,
Vet du varför han hade det? Förstå mig rätt nu.
Citera
2018-09-20, 03:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag beklagar.
Ok men då måste ju fler känt till deras relation och hon verkligen litat på honom. Mr right som inte va straight kanske?

Ja, det är väl mycket troligt.
Citera
2018-09-20, 03:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min trovärdighet på dom fakta jag sagt hoppas jag ingen tvivlar på. Är det nått som inte stämt?
Mina teorier och hypoteser får ni tro vad ni vill om.

Jag tror inte på ett ord som du skriver.

Bl.a. skrev du att HD flyttade till sin brors lägenhet.
Där har du ett fakta som inte stämde.
Citera
2018-09-20, 03:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Läste av en anledning Medinsyns två inlägg igen.

Får då en obehaglig känsla att man får en kort inblick i en märklig persons tankevärld. Med det vi vet (hur mycket man nu kan lita på de få uppgifter vi har) så känns beskrivningen av vad som hänt och dess förklaringar så skruvade. En snabb inblick i en mördares sätt att tänka??:

(Mina fetningar och numreringar i inläggen inom spoilers)
Inlägg 1, 24/8:

https://www.flashback.org/p65035898#p65035898

Inlägg 2, 24/8:

https://www.flashback.org/p65036874#p65036874

*1. Korkade, begåvningsreserv- Kan ha en viss förståelse för att man kan känna så om man läser här. Särskilt om man vet hur saker och ting händer ihop kanske en del spekulationer och annat kan kännas väl banalt. Kanske blir man just mest förbannad.

*2. Vad jag anser om att SD tog kontakt med de personer som han misstänkte att LW haft kontakt med på kvällen- det har jag redan ondgjort mig över flera gånger. HUR kunde han veta/gissa vilka hon hade kontakt med? Och sedan ATT han gör det i en allvarlig situation!
Av detta samlar han en bild av tidpunkten för försvinnandet som han berättar för flera personer, inklusive polisen.
Ja, det är väl det som får mig att tänka på inte bara att denna person vill kanske veta vad som sagts och hänt för att själv luska, utan att denna person vill ha kontroll, tar kontrollöver situationen på ett sätt som de flesta kanske inte skulle göra. Istället skulle de flesta säkert lämna dessa aningar om med vilka LW hade haft kontakt med direkt till polisen.

*3. Helt frivilliga upplysningsvisa hörandet?
Det var väl ett förhör och ett anhållande?
Ja, nu visar han chatten. Men gör han detta helt utan anmodan? Misstänker att det är först när han på frågan om de haft kontakt på kvällen (låtsas) "missförstår" frågan och säger nej. Men visst, det erkänner han sedan att digital kontakt, det har de haft och visar upp sin chatt med LW.

*4. Visst. det är klart. MV är också korkad. Inte bara vi, "begåvningsreserven". Så tänker en...

*5. Ok, detta är fakta. Så? Hur säker kan man vara när någon som är misstänkt för mord berättar hur något gick till?

*6Det här är väl nästan det underligaste av allt. Den förklaring till svara, svara ,svara? Ok om det var ett barn. Eller om det var ett engångsskämt som var idiotiskt. Men att det skulle vara en långvarig lek där SD skulle vara ett syskon... Vuxna personer? Nej den förklaringen är för bisarr för att vara sann, tror jag. och om den är det. Då vete sjutton. En lögn från en lögnare. Vad jag tror.

*7. Att UW kontaktade honom för assistans tror jag är en till lögn. Kanske vet inte SD det själv, men jag är övertygad om att UW och kanske barnen vetat om anmälningarna. Kanske även barnen hört något på mordkvällen och UW har snabbt dragit slutsatsen att SD är inblandad.

Det var nog inte hjälp UW ville ha, utan han ville veta var LW var någonstans och om SD hade något med det hela att göra. En till lögn i mina ögon. Som han tutar i sin omgivning.

*8. Är det den äldste sonen som fattar misstankar? Jag tror det. Inte för att be om hjälp. Jag har mina misstankar...

*9. Vifår väl se på hur god for UW och SD står när FUP kommer...
Tror inte på detta heller.

Detta är naturligtvis bara spekulationer.
Och jag kan faktiskt ha en förståelse att de som är inblandade får väldigt starka känslor och att det kan bli hatkänslor mot allt som skrivs här.
Men i vissa statements i dessa två texter lyser det ändå mgm personlighet igenom. det är jag övertygad om.

Ja, det låter som om det är skrivet av en dryg,
överlägsen narcissist.

Och vad skulle det vara för förklaring till att skriva
SVARA, SVARA, SVARA...
för att ens "syster" kramar sin bror?
Citera
2018-09-20, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och dessa nära vänner tyckte de att det
var OK hur SD och LW bar sig åt mot HD?

Det finns ingen ursäkt för otrohet.
Trivs man inte med den man är gift med
så kan man skilja sig.
Och de som är gifta låter man bli.
Det kallas RESPEKT!

Det sista två raderna ligger på den gifte mannen,
han skall visa sin hustru respekt och därmed inte vara otrogen

OM han bryter trohetslöftet
skall han bära det fulla ansvaret för det.
-------------------------------

LW är på intet sätt bunden av deras trohetslöften till varandra.

Inte heller för att hon var den som via sitt ämbete godkände giftermålet.
Det är väl ändå helt orimligt.

SD tycks dessutom ha en märklig och närmast unik egen definition på otrohet. Huruvida HD delar den eller SD skulle acceptera att hon tillämpade samma vet jag inte.
Senast redigerad av Remark 2018-09-20 kl. 04:13.
Citera
2018-09-20, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW visste mycket väl att de var gifta.
Då har hon inte där att göra.
Man bär sig inte åt så mot en annan kvinna.

Men det rimliga är väl ändå att den ansvarige, som de facto, är den som avgivit trohetslöftet tar konsekvenserna när han medvetet bryter mot dem.

Eller menar du att den ogifta kvinnan, oavsett, även skall bära mannens ansvar. Hur är det med den äkte mannens moralkompass?

Jag har svårt att tro att det var LW som var den drivande parten här.
Senast redigerad av Remark 2018-09-20 kl. 04:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in