2018-09-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Angående motorlås så bytte LW lås på sin ytterdörr någon gång mellan våren -17 och hösten 18.
SD har tidigare haft nyckel till LW så det har spekulerats i att han inte lämnade tillbaka den när hon ville det.

Menar du egentligen våren -16 och hösten -17? Alt hösten -17 och våren -18?
Citera
2018-09-19, 19:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Ang skriken. Nu vet vi ju inte huruvida det finns fler personer som hört skrik eller inte. Men en rimlig förklaring till om det var få/inga personer i närheten som hörde något trots att det hördes till Daalan på andra sidan motorvägen kan vara att husen i området skulle kunna ha bullerglas i sina fönster. Det känns för mig högst rimligt att ha det när man bor så nära en motorväg. I det fallet kan det mycket väl ha varit så att endast de personer som valt att sova med öppet fönster denna natt nåddes av ljuden (visst var Daalans fönster öppet?).

Ang. öppen dörr. Om någon knackar på som man egentligen inte vill prata med så är det rimliga att gå ut på trappen/gatan en stund istället för att släppa in personen till sig. Och dörren lämnar man gärna på glänt som en markering att man inte tänker sig att samtalet skall vara så lång tid. Om det sedan händer något under mötet som gör att starka känslor går igång tror jag att dörren på glänt snabbt försvinner ur minnet.

Sammanfattningsvis. För min del känns varken den ev öppna dörren eller de av vad vi hitintills vet väldigt få hörvittnena som några större underligheter.

Åh, både bullerplank och bullerglas kan ha hindrat dödsvrålen från att ”äntra” bostäder (förutom skrikvittnets då) kanske? Det har jag inte tänkt på.
Citera
2018-09-19, 19:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Visst. Men man inför bil i sammanhanget. Det tror jag inte på.

Ah okej. Nej, någon bil tror jag inte på. Jag tror mordet var oplanerat och så långt från LW bor inte SD, så att bil behövs. Han verkar dessutom gilla att röra på sig.
Citera
2018-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Vilka har känt till att han haft nyckel? Barnen? Uw? Vilken relation har de trott att de haft?

Nära vänner till LW visste att SD haft nyckel till LW, men jag kan inte lämna ut namn.
Jag själv noterade dock att hon bytt till motorlås med tagg när jag var hos henne, men jag frågade inte. Tänkte fråga men hon pladdrade på och var så glad så jag glömde snart dörren.
Snyft..
Citera
2018-09-19, 20:04
Medlem
Citat:
Nära vänner till LW visste att SD haft nyckel till LW, men jag kan inte lämna ut namn.
Jag själv noterade dock att hon bytt till motorlås med tagg när jag var hos henne, men jag frågade inte. Tänkte fråga men hon pladdrade på och var så glad så jag glömde snart dörren.
Snyft..
Jag beklagar.
Ok men då måste ju fler känt till deras relation och hon verkligen litat på honom. Mr right som inte va straight kanske?
Citera
2018-09-19, 20:39
Medlem
Citat:
Jag beklagar.
Ok men då måste ju fler känt till deras relation och hon verkligen litat på honom. Mr right som inte va straight kanske?

Förstår inte riktigt frågan, men fler kände till att SD haft nyckel till LW.
Sedan är det spekulation om varför hon bytte lås. En naturlig förklaring är att hon saknade vissa nycklar.
Citera
2018-09-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Menar du egentligen våren -16 och hösten -17? Alt hösten -17 och våren -18?
Ah fel av mig, mellan våren och hösten/vintern 2017
Citera
2018-09-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ah fel av mig, mellan våren och hösten/vintern 2017

Så då öppnade hon dörren självmant den kvällen?
Citera
2018-09-19, 21:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Vad är det som säger att hon var i bostaden när hon chattade? Finns det andra tecken på det?
Det tar inte många minuter att köra från Hjärsta till Apelgatan (eller Örnsköldsgatan).
Polisen är intresserad av en person som talade mitt i natten. Men de uppger inte att det var i LW's bostadsområde. Faktiskt kommer de från polisen, bekräftade vittnesuppgifterna från andra sidan vägen. Om vi lämnar FB-användare därhän förstås.
Om Daalan hörde detta skrik, så kan den upplevda intensiteten förklaras med att skriket kom nära ifrån. Sedan hittades kroppen och Daalan och andra antog att det måste komma från FP. Det mycket märkliga fenomenet att ingen annan har hört det, viftas som vanligt . MEN om skriket var precis bredvid, förklarar det varför Daalan upplevde det så hjärtskärande högt, samt varför inte resten av nejden hörde något.

Hur kan du vara så säker på att inte flera har hört skriken?
Citera
2018-09-19, 21:18
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag beklagar.

Nu när du är i tråden så passar jag på att ställa om en fråga till dig.
Igår skrev du att SD bor i sitt hus med barnen. Jag fick för ett par veckor sedan uppgifter om att varken SD eller HD bor i sina bostäder. Hur säker är du på att SD flyttat tillbaka?
Citera
2018-09-19, 21:27
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Snyft..

Jag beklagar återigen din sorg Sh.Holmes.
Det hedrar dig att du orkar dela med dig av dina fina minnen av Lena.
Citera
2018-09-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu när du är i tråden så passar jag på att ställa om en fråga till dig.
Igår skrev du att SD bor i sitt hus med barnen. Jag fick för ett par veckor sedan uppgifter om att varken SD eller HD bor i sina bostäder. Hur säker är du på att SD flyttat tillbaka?

SD har setts i sin trädgård och runt sitt hus upprepade gånger de senaste veckorna. Dagtid. Barnen likaså fast eftermiddagar. Trädgården är fint skött. Bilen är hemma ibland. HD vet jag inte mycket om alls mer än att SD och HD synts tillsammans i området vid minst 2 tillfällen. Utan barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in