2018-09-19, 19:45
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickedansk
AB rapporterade att BO och MGM hade haft omfattande sms kontakt... Han behöver tolk och pratar bara arabiska. Dömmer ingen utan alla fakta 😬

Engelska alt siffror. Kan ju vart så enkelt som att de sms:ade tider och klockslag i mellan sig. T ex:
MGM: "Svenska 2, kl 13:30?"
BO: "Nej, 14.00"

Det där lilla förstår han nog. Värt att poängtera än en gång är att de knappast hade någon privat sms konversation. Han hade såldes inte hennes privata nummer. På just Brinellskolan finns en lapp vid aulan där samtliga lärares jobbtelefon nr finns nedskrivna. Det är för att underlätta för elever om t.ex frågor om vilken sal de ska ska befinna sig i, om man är sjuk, eller t,ex som ovanstående exempel, frågor om när lektionen börjar.

Så att de haft någon privat sms konversation känns ganska långsökt.

Min kollega var på skolan när det hela inträffade, men han varken såg eller hörde något. Flera klasser hade denna dagen skolfotografering på skolan så det var ett evigt spring i den "nyare" delen av skolan.

Man kan ju gissa att händelsen utspelade sig på andra sidan skolan då, där nästan ingen befann sig.
Apan är i alla fall bakom lås och bom nu. Ska bli spännande och följa det hela.

B.O mår som sagt inget vidare, men har enligt uppgifter jag hört inga större fysiska skador.
Lärare har under onsdagen informerat elever om det inträffande.

Smålands Dagblad och Smålands Tidningen fortsätter att mörka vart nånstans det hela inträffat.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag tycker stavningen i häktningsframställan är konstig "Abdllah", ska det verkligen vara två st L efter D?
Du har en annan stavning, d v s Abdallah.

Hittade hans namn även i Smålandstidningen, då har vi namnet : Nor Aldeen Abdilah
Länk till Smålandstidningen

Hans facebook konto, där heter han Noor Aldeen Abdallah.

Många bud på hans namn, kan det vara medvetet eller har polisen och smålandstidningen fått en släng av dyslexi?
Hittar ingen som bor i Sverige på Facebook med det namnet... Länk?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Engelska?

Eller de kanske använde google translate?

Google Translate brukade gå varm när jag jobbade i branschen.

Vad gäller tolkbehov så räcker uppenbarligen inte svenskan eller engelskan till för att han ska förstå att i förhören samt de juridiska detaljerna han kan behöva diskutera med sin advokat. Inget konstigt även om jag undrar hur han skött sina studier i svenska sedan han kom hit. Men för att han ska få fullgod information krävs någon som på rätt arabisk dialekt kan förklara. Tolkar som dessa kan tjäna pengar.
Senast redigerad av Ratad 2018-09-19 kl. 19:57.
Citera
2018-09-19, 19:47
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Varför inte? Kan vara bra att veta vem BO är om man ska då en klar bild om vad ska hände i fredags.

Det kommer komma fram tids nog. Låt henne vara.
Citera
2018-09-19, 19:49
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Hittar ingen som bor i Sverige på Facebook med det namnet... Länk?

https://www.facebook.com/Noor.Aldeen.28
Citera
2018-09-19, 20:04
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApolloGreken
Bara några saker att klara ut. Kanske redan gjort i några inlägg.

2. Abdullah är sannolikt av palestinskt ursprung. 1948 fördrevs många palestinier från dagens Israel. De kom till flyktingläger bl.a. utanför Damaskus. Dessa läger är numera riktiga städer med murade hus etc. Männen gör värnplikt mm, de är som syrier men saknar medborgarskap. Detta gäller också deras söner, sonsöner osv. Så Abdulla är förmodligen palestinsk arab vars familj varit statslös i Syrien sedan 1948. Inga lagliga problem med att utvisa.

3, På Fejan uppger Abdullah att han utbildningsmässigt hörde till class 2010. Det borde betyda att han påbörjat, kanske också slutfört, en högskoleutbildning som tar slut 2010. Är den treårig är man det året 22 år. Stämmer allt detta är han född 1988, alltså idag 30 år.

När hans familj kom till Syrien kan man ju bara spekulera men att det skulle ha varit just 1948 är ju bara en spekulation, så det behövs inte att kommentera årtal för ingen här har någon aning.

3. Så du tror på alla som skriver deras jobb och utbildningar på FB?
Jag har folk på min FB som jobbar för CIA, gått "Livets hårda skola", gått på Harry Potter skolan etc.
Bara för att dem skriver det så betyder inte att det är sant, eller hur? Så att spekulera i hans ålder genom att analysera hans Facebook och försöka komma på några ledtrådar som bevisar hans ålder är ju lite smått patetiskt.
Citera
2018-09-19, 20:06
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
https://www.facebook.com/Noor.Aldeen.28

Snacka om stereotyp blatte.
Citera
2018-09-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fumlenist
https://joypassiondesire.com/2018/09/17/you-are-never-a-victim-let-the-experience-inspire-you-to-now-become-even-more-confident-and-more-at- peace/#comments

Bloggaren arbetar som Speciallärare inom språk-, läs- och skrivutveckling i Nässjö. Hon har anmält sig till att vara med på Brimnellgymnasiets öppet hus. Är blogginlägget självupplevt eller riktat till en vän...? 😪

Möjligt BO anser jag iaf.
Citera
2018-09-19, 20:15
Medlem
NurseDiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumlenist
Möjligt BO anser jag iaf.

Wow! Sprängstoff!
Citera
2018-09-19, 20:20
Medlem
Ryms avatar
Oerhört intressant hur stor andel av de som postar i den här tråden som redan verkar veta hur det har gått till trots att vi andra knappt har några detaljer alls.

Inse att ni bara spekulerar grundlöst, det finns absolut noll anledning att tro sig ”veta” vad BO har gjort innan och vad hennes politiska åsikt är. Oavsett vad som är sannolikt och inte enligt er.

Sluta med det lågbegåvade ounderbyggda tramset.
Citera
2018-09-19, 20:20
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Syrien, efter vad jag kan utläsa från hans Facebook.
Gott om Palestinier boendes i Syrien.Därutav statslös!
Citera
2018-09-19, 20:29
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
"Läraren skall inte vara skadad och är i arbete efter eget önskemål" enl gymnasiechefen. Så slutsatsen är troligen att våldtäkten inte lämnade några fysiska spår. Kanske denna våldtäkt var ett ofredande ?
Namnet är N** A***** A******

Hittade ingen sådan person inom Nässjö från 20 till 40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in