2018-09-18, 20:34
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annanan34
Ni är inte ett jävla dugg bättre än asen ni spyr över. Och försök inte få det till att jag försvarar dem eller deras vidriga handlingar, jag ser gärna att de kastas ut härifrån.
Enligt ert sätt att resonera så är det troligen lärarens fel att hon blev våldtagen, om det nu ens (enligt er) var en våldtäkt. Exakt VAD är det som skiljer ert resonemang från skäggungarnas??
Fy fan.
Då skolan verkar vara en typiskt pk-skola så kan man tänka sig att de flesta anställda röstade för dessa afghaner. Då får man skylla sig själv lite, vi andra har varnat om detta men ingen lyssnade. Ibland måste man tydligen utsättas för skiten själv innan man vaknar upp ur sin dröm.
Citera
2018-09-18, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag sätter mitt innehav av rothschildsk fejkvaluta på att den interna skademinimeringen till viss del misslyckats och någon otrevligt nog viftat med arbetsplatsregler om att man måste anmäla, eller så har de kompletterat offrets anmälan med en egen.

...kan hända att läraren blev tvungen att anmäla, då annars ett drev mot läraren satt igång ifrån narrativet att "lärare har s-xutnyttjat elev på skola" typ... oavsett om så var fallet eller om våldtäkt utförd av eleven är sanningen. media och pk-etablissemanget är otäckt elakt och hatiskt när det kör igång. inga fångar tas då...
Citera
2018-09-18, 20:36
Medlem
[quote=lifeinplastic|65302797]
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkris

Jag tolkade ditt tidigare inlägg att ni var många som som för länge sen insett läget. Det indikerar ju någonstans en mer utbredd medvetenhet ändå bland lärarna.

Bra att du ska byta!

Det är många som insett läget men i den fina demokratin vi bor i blir man av med jobbet om man inte tänker ”rätt”.
Det går inte ens undervisa utan att förklara grundläggande svenska begrepp som varenda unge kunde på första lektionen för 15 år sedan.
Citera
2018-09-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag tror det räknas som våldtäkt om man petar på fel ställe. Det är förmodligen ingen våldtäkt som man tänker sig.

OK jag köper ditt resonemang. Där bör väl också ha varit fler personer i skolan men kanske blev hon chockad att eleven gjorde en TRUMPning, eller en omvänd Hanna Vigh.

Skumt mycket skumt!!
Citera
2018-09-18, 20:37
Medlem
MrGumbys avatar
Eftersom det är ovanligt att sådant här inträffar så är det märkligt att inte Rapport tog upp händelsen i 19.30-sändningen! Eller?
Citera
2018-09-18, 20:38
Medlem
Så SFI:s lokaler är i samma byggnad eller?
Citera
2018-09-18, 20:38
Medlem
napsterspys avatar
En användare på fb kommenterat post i en av de stora grupper att hon känner familjen och de mår väldigt dåligt. Det är.kvinna som jobbar som hjälpstöd i svenska och engelska lektioner. Go figure .
Dessvärre så hittar jag inte igen kommentaren för länka till den.
Citera
2018-09-18, 20:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Något stämmer inte, eller handlar det enbart om att godhetsknarkarna gör sitt för att ursäkta handlingen som ett missförstånd mellan kulturer?

Det är möjligt. Godhetsknarkare kan ha väldig makt om de sitter på chefsposter eller som ansvariga i små kommuner. I grannkommunen Eksjö fanns ju en riktigt galen batikhäxa som efter gruppvåldtäkten och stöket i Mariannelund gick ut i media och var livrädd att rasister skulle komma dit och ge dem dåligt rykte och starta en slutgiltig lösning eller liknande. Med tanke på hur rädda politiker och chefer var att ens låta folk höra talas om väktarförslaget på Brinellgymnasiet tyder det på att värdegrunden är viktigare som koncept än att sättas i praktik... för då måste man ju ta upp jobbiga ämnen i bruna vatten och folk kan ju få för sig att ha åsikter och kräva demokratiska rättigheter.
Senast redigerad av Ratad 2018-09-18 kl. 20:52.
Citera
2018-09-18, 20:40
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Det verkar inte vara en så populär skola bland vita och motiverade elever, självklart är skolan en dröm för afghanerna då de inte behöver arbeta och kan härja fritt.

Här är en recension direkt från deras facebook;

Alla invandrarskolor utvecklas på det sättet. Inte konstigt att det händer såna här saker.
Citera
2018-09-18, 20:42
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
En användare på fb kommenterat post i en av de stora grupper att hon känner familjen och de mår väldigt dåligt. Det är.kvinna som jobbar som hjälpstöd i svenska och engelska lektioner. Go figure .
Dessvärre så hittar jag inte igen kommentaren för länka till den.
"Hjälpstöd" är alltså likvärdigt med lärarassistent ?
Citera
2018-09-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Eftersom det snart kommer ut kan jag avslöja att det är ett av barnen som strejkade ..

haha för bra för att vara sant. facebook och namn tack.
Citera
2018-09-18, 20:44
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
"Hjälpstöd" är alltså likvärdigt med lärarassistent ?
Vet ej. Skriver vad jag har läst. Kan inte hitta igen den användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in