2018-09-18, 16:39
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
O.k Jag kände inte till vilken noggranhet som var legio. plus/minus ca 5 år ,intressantSå i 1:a klass är man mellan 1 och 12år.och i 4:e mellan 5 och 15.
Det låter ju inte alls som en teori du snutit ur röven.

17-19 skulle jag ju ange som 18 års åldern men jag gick i skolan innan man kom på att det inte finns ett rätt eller fel sätt att räkna, bara olika sätt.

Det är inte en teori jag snutit ur röven, utan en uppfattning som kommer från en del flashback-detektivande. Just ändelsen "-årsålden" är en tydlig fingervisning om att personen inte är exakt i den ålder som ges. I vissa fall är spannet snävare än i andra, och i vissa fall finns det större intresse av att anonymisera än i andra.
Citera
2018-09-18, 16:40
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Skojar du??? Hazar-radarns nål är så tydlig att den syns från yttre rymden.

Det framgår inte om det är en manlig eller kvinnlig lärare dock.
Inquiring minds need to know!
Aftonbladet skriver att det är en kvinnlig lärare:

"Enligt uppgift till Aftonbladet ska den kvinnliga läraren blivit inknuffad i ett klassrum eller ett annat utrymme inne i skolans byggnad i samband med brottet."
Citera
2018-09-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Precis, och är man 17-19 så är man nog ganska definitivt i tjugoårsåldern. För medias åldersangivelser gäller ett spann på plus/minus ca 5 år.
Min erfarenhet är att noggrannheten ökar ju längre ner i åldrarna man kommer. 28-29 skulle jag inte höja på ögonbrynen för som 30-årsåldern.

Men 20-årsåldern är 20-någonting. 17-19 är övre tonåren. Som tonåring är man inte i tjugoårsåldern.
Citera
2018-09-18, 16:43
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Jag ser att skolans meny är i stort sett halal anpassad, borgar för att det går en hel del musslor där.
Vart hittar jag elevlistor ?
https://sv-se.facebook.com/Fagersta/posts/m%C3%A5nga-fler-s%C3%B6kande-till-brinellskolan-i-%C3%A5r-och-antalet-obeh%C3%B6riga-har-halveratsan /1160869504064291/
Citera
2018-09-18, 16:44
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Min erfarenhet är att noggrannheten ökar ju längre ner i åldrarna man kommer. 28-29 skulle jag inte höja på ögonbrynen för som 30-årsåldern.

Men 20-årsåldern är 20-någonting. 17-19 är övre tonåren. Som tonåring är man inte i tjugoårsåldern.

Fritt spekulerande. Det är ingen lag att man inte kan ange en nittonåring som "tjugoårsåldern".
Citera
2018-09-18, 16:44
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hela framstår som skumt:

Någon blir våldtagen på fredagen. Rektor blir informerad på lördagsmorgonen. Men polisanmälan dröjer till måndagsmorgonen.

Om detta stämmer så är det något riktigt ruttet, som om man försökt lägga locket på & hålla polisen utanför. Dessutom lär man väl inte hitta DNA-spår & liknande flera dagar efteråt.
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.
Citera
2018-09-18, 16:47
Medlem
Jagtardindotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/elev-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-skola

Våldtagen på fredagen, åter i tjänst på tisdagen. Inte illa.

Stabilt psyke.
Citera
Medlem
Könlösa Pojken?s avatar
Gymnasiechefen, Richard Weibull, som bl.a. blir intervjuad av Aftonhoran säger sig vara skärrad av händelsen.

På sin Facebook är han öppet SD-kritisk.

Kanske det inte är så konstigt att ledningen försöker tysta händelsen, trots allt?

Citera
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
2017:https://www.smt.se/article/har-ar-hostens-alla-nya-elever-pa-brinellgymnasiet/

WOW

Språkintroduktion, där var det måååånga...

Citera
2018-09-18, 16:48
Medlem
Om det nu är Brinellgymnasiet så håll koll på Höglandsnytt räkna inte med info från Smålands Dagblad
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Lär komma ut ganska snabbt vem som är GM och vilket ursprung.
Bra att de är "lite" förbannade när en kollega blir våldtagen på sin arbetsplats.
Citera
2018-09-18, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/elev-misstanks-ha-valdtagit-larare-pa-skola

Våldtagen på fredagen, åter i tjänst på tisdagen. Inte illa.

Våldtäckt behöver ju inte betyda penetration i varje hål och ordentligt med stryk.
Citera
2018-09-18, 16:49
Medlem
M86As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.

Kan ju vara så att läraren själv bett om att ärendet inte skulle polisanmälas och efter långa diskussioner har ledningen själva valt att göra en anmälan, mot lärarens egen vilja!

Så vi skall nog inte döma ledningen innan vi har all fakta på bordet! Dock är kanske inte flashback är nå vidare duktig på detta, utan här hängs folk ut och rykten blir till sanningar på några sekunder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in