2018-09-18, 20:46
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereid
haha för bra för att vara sant. facebook och namn tack.

Då finns det garanterat något trevligt foto på vederbörande tillsammans med vår älskade statsminister.
Citera
2018-09-18, 20:48
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Lär komma ut ganska snabbt vem som är GM och vilket ursprung.
Bra att de är "lite" förbannade när en kollega blir våldtagen på sin arbetsplats.

Misstanker att anledningen till att de utrycker sig lite forsiktigt med att de ar "lite forbannade" ar att valdtakten ar begangen av en invandrare. Nar sa ar fallet galler det att vara forsiktig i sina fordommanden och navigera asikts och pk korridoren med stor varsamhet...
Citera
2018-09-18, 20:48
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
Vet ej. Skriver vad jag har läst. Kan inte hitta igen den användare.

Vad heter gruppen?
Citera
2018-09-18, 20:49
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGumby
Eftersom det är ovanligt att sådant här inträffar så är det märkligt att inte Rapport tog upp händelsen i 19.30-sändningen! Eller?
Antingen är det för att just det är Rapport och det kan vara rasistiskt. Eller är det pga det inte finns så mycket info än, kanske inte tillräckligt för ett inslag.
Citera
2018-09-18, 20:50
Medlem
napsterspys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Vad heter gruppen?
En av de stora jag följer. Stoppa maktmissbruket, stå upp för Sverige eller någon med liknande agenda.
Citera
2018-09-18, 20:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...kan hända att läraren blev tvungen att anmäla, då annars ett drev mot läraren satt igång ifrån narrativet att "lärare har s-xutnyttjat elev på skola" typ... oavsett om så var fallet eller om våldtäkt utförd av eleven är sanningen. media och pk-etablissemanget är otäckt elakt och hatiskt när det kör igång. inga fångar tas då...

Sure man. Det kan finnas en smaskig knullhistoria bakom allt som måste täckas upp men det gör man bäst genom att se till att folk kniper käft. Här har det inte funkat och jag tror det är försen att hitta på hållbara historier. Ockhams rakkniv kan dock vara lämplig att använda här tills vi vet om det finns någon intrig bakom eller var ett överfall. Jag finner överfallsteorin värre. Om någon begår ett övergrepp på en skola mot någon helt okänd eller som de bara ytligt träffat i klassen och liknande kunde vem som helst hamnat ensam med det knullsugna abret. Om inte föräldrar och elever protesterar så bör facket ta av sig tystnadsmasken och leva jävel.
Citera
2018-09-18, 20:51
Medlem
abandoftrusts avatar
Skummat igenom lite snabbt, men är det bekräftat att GM är en av freddes öppna hjärtan kebabtekniker/entreprenör?
Citera
2018-09-18, 20:57
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
En användare på fb kommenterat post i en av de stora grupper att hon känner familjen och de mår väldigt dåligt. Det är.kvinna som jobbar som hjälpstöd i svenska och engelska lektioner. Go figure .
Dessvärre så hittar jag inte igen kommentaren för länka till den.

Ajajaj, då lutar det åt att hon är en av de många icke utbildade som jobbar på skolorna. Antagligen är hon inte fackligt ansluten. Skönt för facket som kanske slipper att ställa till en så stor scen om gärningspersonen visar sig vara problematisk och kritiken kan avfärdas med något om brunt vatten.

Det är ju val om fyra år och trångt bland de finare köttgrytorna och man måste väl ändå få unna sig. *nudge, nudge*
Senast redigerad av Ratad 2018-09-18 kl. 21:01.
Citera
2018-09-18, 21:01
Medlem
Har roat mig att kolla över alla lärare jag kunnat hitta på skolan. Gode gud vila godhetsknarkande PK-iter det jobbar där. Många av sina inlägg kommer de nog att få äta upp nu... kanske blir allmän höststädning av facebook väggarna för lärarkåren :P
Citera
2018-09-18, 21:06
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Faktumen att våldtäkten skedde på Fredagen, skolledningen hade kännedom om våldtäkten hela helgen och polisanmälan gjordes först på Måndagen gör att det hela framstår som synnerligen märkligt.
Är det en friskola motverkar de snarare en anmälan. Att de, friskolan alltså skulle vara delaktiga i en anmälan eller göra en egen anmälan finns inte på kartan. Då kan man ju tycka att offret skulle gå hela vägen själv och anmäla men jag väljer att stanna här i den komplexa situationen för vem det vara må som är utsatt.
Citera
2018-09-18, 21:08
Medlem
Jag har barn på den skolan och de har inte hört ett pip om detta idag..
Citera
2018-09-18, 21:12
Medlem
Strejkade mot vad?
Citat:
Ursprungligen postat av Batiktanten
Eftersom det snart kommer ut kan jag avslöja att det är ett av barnen som strejkade ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in