Citat:
Ursprungligen postat av
exoticspice
Vart kördes dom upplockade kineserna till?
Det skulle jag också vilja veta. Även vem som körde dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Märkligt hur sadistiska PK folk kan vara när "viktiga" intressen ska försvaras. Området kring Skogskyrkogården är ödsligt på natten, och vem som helst hade drabbats av panik på en sådan plats.
Jag har inte hört att polisen i andra storstäder kör ut bråkiga turister till ödsliga områden utanför stan, typ där det bara är tunnelbana, Nynäsled och en kyrkogård.
De plockades upp därför att det finns genuint goda människor i Sverige till skillnad från PK-goda. Det är i fall som detta man ser hur absurt det är att Sverige tagit epitetet humanitär stormakt.
För mig är det enkelt. Jag skulle inte själv vilja vara i ett annat land utanför en stad, på en okänd och ödslig plats. Som turist måste man vara i centrum för att ordna boende. Var det tänkt att de skulle vara uppe hela natten? Att åklagaren försvarar polisen är inget nytt.
Det är mycket som händer i Sverige som handlar om att noll konsekvenstänk vinner ytterligare terräng. Nu smutskastas kineser som farit illa, för att svensk polis orsakat skada på Sveriges anseende. Tur för dig att det var kineser och inte annat folkslag som drabbades av denna hjärtlösa hantering.
Det sker alldeles för ofta att polisen och statens övriga hantlangare förlorat fotfästet. Om detta är rutin, varför kör de inte ut alla tiggare och andra illegala besökare till samma plats? Nu börjar det märkas internationellt att Sverige är ett land med många bottnar.
Alla platser är ödsliga vid den tiden på natten. Området är hyfsat välbärgat med både Gamla Enskede och Enskededalen, båda med i dagsläget extremt högt värderade villor. Det är en plats dit stockholmspolisen kört orosmoment sedan 70-talet.
Bara för att du inte har 'hört' hur polisen i andra städer arbetar, betyder det ju verkligen inte att det inte är så.
Vem som plockade upp kineserna har du inte heller en susning om. Vart kördes de sen? Var fick de bo?