Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Var du än befinner dig vid 2 - 3-tiden på natten i Sverige tenderar det att vara ödsligt. Eftersom de lämnades inom synhåll från tunnelbanestationens entré kan det inte ha varit några problem att hitta tunnelbanan.
Nu slapp de ju åka kollektivt då ’någon’ lägligt plockade upp dem efter 30 minuter och kördes tillbaka till city.
Jag gissar att kineserna kördes iväg från city för att de störde ordningen, samt att det fanns risk för att de skulle återvända in i lobbyn. Vilken de blivit avvisade ifrån.
Märkligt hur sadistiska PK folk kan vara när "viktiga" intressen ska försvaras. Området kring Skogskyrkogården är ödsligt på natten, och vem som helst hade drabbats av panik på en sådan plats.
Jag har inte hört att polisen i andra storstäder kör ut bråkiga turister till ödsliga områden utanför stan, typ där det bara är tunnelbana, Nynäsled och en kyrkogård.
De plockades upp därför att det finns genuint goda människor i Sverige till skillnad från PK-goda. Det är i fall som detta man ser hur absurt det är att Sverige tagit epitetet humanitär stormakt.
För mig är det enkelt. Jag skulle inte själv vilja vara i ett annat land utanför en stad, på en okänd och ödslig plats. Som turist måste man vara i centrum för att ordna boende. Var det tänkt att de skulle vara uppe hela natten? Att åklagaren försvarar polisen är inget nytt.
Det är mycket som händer i Sverige som handlar om att noll konsekvenstänk vinner ytterligare terräng. Nu smutskastas kineser som farit illa, för att svensk polis orsakat skada på Sveriges anseende. Tur för dig att det var kineser och inte annat folkslag som drabbades av denna hjärtlösa hantering.
Det sker alldeles för ofta att polisen och statens övriga hantlangare förlorat fotfästet. Om detta är rutin, varför kör de inte ut alla tiggare och andra illegala besökare till samma plats? Nu börjar det märkas internationellt att Sverige är ett land med många bottnar.