2018-09-18, 17:14
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Vem fan plockar upp tre galna kineser mitt i natten?
Luktar kineser här....
Möjligt att det var kineser, men att tro att det var Kinesiska staten stinker konspirationsdåre/foliehattsteori ända till Kina.
Citera
2018-09-18, 17:18
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var du än befinner dig vid 2 - 3-tiden på natten i Sverige tenderar det att vara ödsligt. Eftersom de lämnades inom synhåll från tunnelbanestationens entré kan det inte ha varit några problem att hitta tunnelbanan.

Nu slapp de ju åka kollektivt då ’någon’ lägligt plockade upp dem efter 30 minuter och kördes tillbaka till city.

Jag gissar att kineserna kördes iväg från city för att de störde ordningen, samt att det fanns risk för att de skulle återvända in i lobbyn. Vilken de blivit avvisade ifrån.
Det var väl inte tunnelbanan dom blev körda till, för att sedan ta sig in till stan igen, utan meningen var väl att det finns ett annat hotell/hostel bredvid där dom skulle övernatta på?

Kan tycka att det måste funnits närmare hotell/hostel polisen kunde kört till.
Citera
2018-09-18, 17:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Skit också.
Kan vi inte göra kineserna något värre för att förvärra relationerna?
Vad kan man göra för att sabba Kina relationerna riktigt jävla ordentligt utan att bryta mot flashbacks regler?

Enkelt: Starta trådar om Tibet, Taiwan, omskolningsläger för muslimerna i nordvästra Kina, Kinesiska sjön, Falun gong, organplundring, kidnappade svensken osv.

Jag hoppas dock på förbättrade relationer och avstår tillsvidare, så vida inte Kina fortsätter att tävlas med Sverige.
Citera
2018-09-18, 17:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det var väl inte tunnelbanan dom blev körda till, för att sedan ta sig in till stan igen, utan meningen var väl att det finns ett annat hotell/hostel bredvid där dom skulle övernatta på?

Som det redan stått i tråden några gånger nu, så finns ett billigt Ta Inn där de blev avsläppta.
Om de inte ville hosta upp de kronor det rummet skulle kosta, så kunde de sitta och häcka över en kaffe på McDonalds tills solen gick upp. Dygnetrunt-öppna McDonalds ligger också i närheten.

Det fanns alltså en tanke med polisens agerande.
-Få bort bråkstakarna
-skjuts till ett billigt hotell
-alt till nattöppet McD.
Citera
2018-09-18, 17:22
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Vem fan plockar upp tre galna kineser mitt i natten?
Luktar kineser här....
Vart kördes dom upplockade kineserna till?
Citera
2018-09-18, 17:24
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Som det redan stått i tråden några gånger nu, så finns ett billigt Ta Inn där de blev avsläppta.
Om de inte ville hosta upp de kronor det rummet skulle kosta, så kunde de sitta och häcka över en kaffe på McDonalds tills solen gick upp. Dygnetrunt-öppna McDonalds ligger också i närheten.

-Få bort bråkstakarna
-alt till nattöppet McD.

Kineserna spelar över. Riktigt rejält.

Polisen gör sitt jobb. Får skit av kulturmarxistisk media. Fy fan.
Citera
2018-09-18, 17:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Enligt tidigare uppgift i tråden hade de markerat sin plats på Google Maps, och det var 90m från tunnelbanan.

Släpptes de av vid TaInn var det meckigare att hitta till t-banan. Men som jag ser det var inte inte polisens avsikt att de skulle hittat nytt boende på ett annat hotell mitt i natten.
Citera
2018-09-18, 17:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Kineserna spelar över. Riktigt rejält.

Polisen gör sitt jobb. Får skit av kulturmarxistisk media. Fy fan.

Var har polisen fått skit i media pga den här händelsen? Det är ju endast i hela världen i denna tråd vissa står på kinesernas sida.
Citera
2018-09-18, 17:31
Bannlyst
Jag vet INTE. Men så här tänker jag:

Tills dess att ni vet den ABSOLUTA SANNINGEN om vad som har hänt:

Säg INTE att poliserna gjorde rätt, säg INTE heller att poliserna gjorde fel. Säg istället: "vi vet INTE".
Var neutrala, så slipper vi kanske världskrig. Hur som helst, var ödmjuka, men gottgör inga synder genom att begå andra synder.
Citera
2018-09-18, 17:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

-Få bort bråkstakarna
-alt till nattöppet McD.

Kineserna blev avsläppta på Sockenvägen, dvs Skogskyrkogårdens norra sida. Hotell Ta Inn och McDonalds ligger vid begravningsplatsens södra ände.
Citera
2018-09-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var du än befinner dig vid 2 - 3-tiden på natten i Sverige tenderar det att vara ödsligt. Eftersom de lämnades inom synhåll från tunnelbanestationens entré kan det inte ha varit några problem att hitta tunnelbanan.

Nu slapp de ju åka kollektivt då ’någon’ lägligt plockade upp dem efter 30 minuter och kördes tillbaka till city.

Jag gissar att kineserna kördes iväg från city för att de störde ordningen, samt att det fanns risk för att de skulle återvända in i lobbyn. Vilken de blivit avvisade ifrån.

Märkligt hur sadistiska PK folk kan vara när "viktiga" intressen ska försvaras. Området kring Skogskyrkogården är ödsligt på natten, och vem som helst hade drabbats av panik på en sådan plats.

Jag har inte hört att polisen i andra storstäder kör ut bråkiga turister till ödsliga områden utanför stan, typ där det bara är tunnelbana, Nynäsled och en kyrkogård.

De plockades upp därför att det finns genuint goda människor i Sverige till skillnad från PK-goda. Det är i fall som detta man ser hur absurt det är att Sverige tagit epitetet humanitär stormakt.

För mig är det enkelt. Jag skulle inte själv vilja vara i ett annat land utanför en stad, på en okänd och ödslig plats. Som turist måste man vara i centrum för att ordna boende. Var det tänkt att de skulle vara uppe hela natten? Att åklagaren försvarar polisen är inget nytt.

Det är mycket som händer i Sverige som handlar om att noll konsekvenstänk vinner ytterligare terräng. Nu smutskastas kineser som farit illa, för att svensk polis orsakat skada på Sveriges anseende. Tur för dig att det var kineser och inte annat folkslag som drabbades av denna hjärtlösa hantering.

Det sker alldeles för ofta att polisen och statens övriga hantlangare förlorat fotfästet. Om detta är rutin, varför kör de inte ut alla tiggare och andra illegala besökare till samma plats? Nu börjar det märkas internationellt att Sverige är ett land med många bottnar.
Citera
2018-09-18, 17:43
Medlem
Krungtheps avatar
Tesen om att det var några rika kinesiska turister kan vi avslå direkt, då bokar man inte in sig på ett hostel - inte var de resvana heller då de bokat in sig på fel dag!

Jag har jobbat en hel del med kinesiska turister i framförallt Norge och det är inge ”big spenders” precis, de har med sig snabbnudlar i hela väskan och egen vattenvärmare som de kopplar in och blir sen förvånade över att hela hotellets strömförsörjning dör efter att deras hemgjorda adapter brunnit upp.

Kan tänka mig att det gått till så här, kineserna anländer, de blir varse om att de anlänt ett dygn för tidigt, hotellet är fullbokat, hotellet erbjuder dem hjälp med att boka en natt på ett näraliggande hotell.

Kineserna vill inte betala för detta utan bestämmer sig för att slå läger i receptionen istället. Efter 5 timmar tillkallas polisen för att avhysa dem från lobbyn då de förmodligen redan börjar plocka upp sin vattenvärmare, nudelportion, och bädda bland stolar och soffor i receptionen. Det är nu de också brukat förlora all förmåga att koversera på ett annat språk än mandarin kinesiska.

Polisen anländer, ber dem lämna, förmodligen upprepade gånger, sen bärs de ut ur lobbyn och för att de inte ska ockupera den igen så fort polisen lämnat så droppas de av söder om söder vid T-banan skogskyrkogården och dess berömda samling av vilda djur.

Kan inte se några fel begågna här av varken hotellet eller polisen.

Prova gör motsvarande i Kina så tror jag nog att det inte blir en transport till en kyrkogård utanför staden som man belönas med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in