Citat:
Förbannad jag blir på det här. Kina tar till allt de kan för att smutskasta andra länder. Stalinism att försöka kontrollera andra länders polissystem för att misskreditera dem. Och länder som har extra civiliserad och human polis står högt på listan att angripa från en diktaturstat.
Att kinesiska ambassaden har mage att ta sig till friheten är helt makabert.
Att kinesiska ambassaden har mage att ta sig till friheten är helt makabert.

I vilket polissystem dumpar man bråkiga turister på en kyrkogård, en bra bit från centrum?
I det fall dessa kineser hade begått ett brott, blir det polisstationen som är normal dumpningsplats i de flesta civiliserade länder med fungerande rättssystem. Nu är det tydligt att polisen inte ansåg att saken handlade om ett brott.
Jag kan ha missat var det finns instruktioner om att använda begravningsplatser som placering av levande människor, förvisso bråkstakar. Ju mer jag tänker på saken är det makabert. Om jag som svensk blev dumpad på en begravningsplats utanför en storstad skulle jag bli rädd. Särskilt när mitt beteende inte lett till sedvanliga rättsliga åtgärder på en polisstation. Det blir i praktiken att polisen dömer folk själva och straffar en person genom att göra det obehagligt för dem. Det vi ser prov på är poliser som inte följer regler och lagar själva.
Visst är kineser och asiater konstiga om man jämför med svenskar. De asiater jag känner är både religiösa och vidskepliga! De skulle bli skräckslagna om de hamnade på en kyrkogård med spöken och andar som går igen.
Visst är svenskar konstiga i Asien som dricker sig redlöst fulla och förstör turistorterna. Men körs de till kyrkogårdar av t ex thailändsk polis?
Hittills så har det svenska bottenskiktet i samhället, inte upptäckt Kina som turistland. Men jag är säker på, att i det fall kinesisk polis befattar sig med en sak, som stökiga svenskar, så blir slutdestinationen inte en kyrkogård utanför centrum, utan polisstationen. I det fall ett brott har begåtts.
Jag ser fram emot den dagen alla stökiga svenskar körs ut på orternas kyrkogårdar. Mallorca,Ibiza, Kos, Rhodos har blivit destinationer för värre folk än dessa kineser som denna tråd handlar om. Jag ser rubriken i Aftonhoran när oförskämda och stökiga svenskar körs ut till de olika turistorternas kyrkogårdar av spansk och grekisk polis.
Då jävlar kommer Margot Wallström ryta till och påtala att de inte begått något brott! Och om det är ett brott begånget så är inte kyrkogård rätt forum för en snabb process.
Och om det nu är rätt agerande av svensk polis i fallet med kineserna, vore det utmärkt i så fall att köra ut alla tiggare och drällande utlänningar som upplevs som störande till Skogskyrkogården. Jag skulle inte klaga över den upprensningen när jag går på stan och shoppar.