2018-09-18, 17:50
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Var har polisen fått skit i media pga den här händelsen? Det är ju endast i hela världen i denna tråd vissa står på kinesernas sida.

Instämmer, det hela var en kinesisk provokation. Möjligtvis så kan Kina börjat agera som Ryssland på Internet också, med tanke på de som försvarar provokationen.

Ps. Bra info om Fastlandskina: Chins uncensored:

https://m.youtube.com/watch?v=XmevH4GeRsY
Ds.
Senast redigerad av Ola Schubert 2018-09-18 kl. 17:57.
Citera
2018-09-18, 17:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vart kördes dom upplockade kineserna till?

Det skulle jag också vilja veta. Även vem som körde dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Märkligt hur sadistiska PK folk kan vara när "viktiga" intressen ska försvaras. Området kring Skogskyrkogården är ödsligt på natten, och vem som helst hade drabbats av panik på en sådan plats.

Jag har inte hört att polisen i andra storstäder kör ut bråkiga turister till ödsliga områden utanför stan, typ där det bara är tunnelbana, Nynäsled och en kyrkogård.

De plockades upp därför att det finns genuint goda människor i Sverige till skillnad från PK-goda. Det är i fall som detta man ser hur absurt det är att Sverige tagit epitetet humanitär stormakt.

För mig är det enkelt. Jag skulle inte själv vilja vara i ett annat land utanför en stad, på en okänd och ödslig plats. Som turist måste man vara i centrum för att ordna boende. Var det tänkt att de skulle vara uppe hela natten? Att åklagaren försvarar polisen är inget nytt.

Det är mycket som händer i Sverige som handlar om att noll konsekvenstänk vinner ytterligare terräng. Nu smutskastas kineser som farit illa, för att svensk polis orsakat skada på Sveriges anseende. Tur för dig att det var kineser och inte annat folkslag som drabbades av denna hjärtlösa hantering.

Det sker alldeles för ofta att polisen och statens övriga hantlangare förlorat fotfästet. Om detta är rutin, varför kör de inte ut alla tiggare och andra illegala besökare till samma plats? Nu börjar det märkas internationellt att Sverige är ett land med många bottnar.

Alla platser är ödsliga vid den tiden på natten. Området är hyfsat välbärgat med både Gamla Enskede och Enskededalen, båda med i dagsläget extremt högt värderade villor. Det är en plats dit stockholmspolisen kört orosmoment sedan 70-talet.

Bara för att du inte har 'hört' hur polisen i andra städer arbetar, betyder det ju verkligen inte att det inte är så.

Vem som plockade upp kineserna har du inte heller en susning om. Vart kördes de sen? Var fick de bo?
Citera
2018-09-18, 18:03
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det skulle jag också vilja veta. Även vem som körde dem.
Ja vem/vilka var det?

Vem som plockade upp kineserna har du inte heller en susning om. Vart kördes de sen? Var fick de bo?
Ja var bodde dom? Många frågor som behöver svar.
Citera
2018-09-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ja Kina är verkligen i medeltiden

Jasså är de? Vilken konstig sak att säga de är uppenbarligen tekniskt avancerade.

Däremot var det relativt nyligen de tog sig dit.
Men det är ju en helt annan sak än vad du påstår så efterblivet.
Citera
2018-09-18, 19:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Tesen om att det var några rika kinesiska turister kan vi avslå direkt, då bokar man inte in sig på ett hostel - inte var de resvana heller då de bokat in sig på fel dag!

Jag har jobbat en hel del med kinesiska turister i framförallt Norge och det är inge ”big spenders” precis, de har med sig snabbnudlar i hela väskan och egen vattenvärmare som de kopplar in och blir sen förvånade över att hela hotellets strömförsörjning dör efter att deras hemgjorda adapter brunnit upp.

Kan tänka mig att det gått till så här, kineserna anländer, de blir varse om att de anlänt ett dygn för tidigt, hotellet är fullbokat, hotellet erbjuder dem hjälp med att boka en natt på ett näraliggande hotell.

Kineserna vill inte betala för detta utan bestämmer sig för att slå läger i receptionen istället. Efter 5 timmar tillkallas polisen för att avhysa dem från lobbyn då de förmodligen redan börjar plocka upp sin vattenvärmare, nudelportion, och bädda bland stolar och soffor i receptionen. Det är nu de också brukat förlora all förmåga att koversera på ett annat språk än mandarin kinesiska.

Polisen anländer, ber dem lämna, förmodligen upprepade gånger, sen bärs de ut ur lobbyn och för att de inte ska ockupera den igen så fort polisen lämnat så droppas de av söder om söder vid T-banan skogskyrkogården och dess berömda samling av vilda djur.

Kan inte se några fel begågna här av varken hotellet eller polisen.

Prova gör motsvarande i Kina så tror jag nog att det inte blir en transport till en kyrkogård utanför staden som man belönas med...

Förmodligen en korrekt beskrivning. Jag har hört att kineserna gärna äter frukostbuffen och middagen, men till lunch så brukar de be receptionen om varmt vatten att röra ned sina nudlar i, såvida de inte har doppvärmare med sig själva. Iof hälsosamt.

Själv så tror jag att det rör sig om en högst medveten kinesisk provokation.
Citera
2018-09-18, 19:09
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Att köra turister ut till en ödslig förort där det finns en kyrkogård, är vidrigt. Var det tänkt att de skulle hittat tunnelbanan eller vandra längs Nynäsvägen för att lugna ner sig? Inte hur jag tolkar denna instruktion.

Acceptera att fasaden på Sverigebilden krackelerar mer och mer för varje dag som går. Vi har ingen Bullerbypolis om det är det du vill inbilla kineser och resten av världen. Kling och Klang har bara tuffat till sig lite mot värnlösa turister. Vilken straffbelagd gärning var det som skulle avvärjas?

Tror du seriöst att andra länder inte behandlar bråkstakar likadant...? Jag har vänner som betedde sig som svin i Paris när MFF mötte PSG och de blev utkörda till utkanten av staden nära något ghetto.

Vad skulle polisen göra annars?
Citera
2018-09-18, 19:19
Medlem
Är det sant att polisen placerat 3 tomma kistor bredvid 3 gropar på skogskyrkogården där de släppte av dem som det diskuteras på kinesisla forum?
Citera
2018-09-18, 19:22
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Är det sant att polisen placerat 3 tomma kistor bredvid 3 gropar på skogskyrkogården där de släppte av dem som det diskuteras på kinesisla forum?

Snälla länka till detta
Citera
2018-09-18, 19:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Vad tror du själv???
Citera
2018-09-18, 20:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

"Visst"

Och massakern på Himmelska fridens torg har aldrig inträffat

Och inga Falun gong anhängare har någonsin blivit satta i fängelser och läger

Och Kina är återhållsamt med dödsstraff

Och Kinas kommunistiska parti företräder helt och hållet det kinesiska folket

"Sure"........
Citera
2018-09-18, 20:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Iof så tror jag fortfarande att det hela rörde sig om en medveten kinesisk provokation.

Men å andra sidan, vi får väl vara glada för att det bara var tre gäster i sällskapet:

https://youtu.be/lRJOYOaz45c?t=186
Citera
2018-09-18, 20:56
Medlem
Citat:

Det är ju löjligt. De släpptes inte av på kyrkogården utan vid tunnelbanestationen som har samma namn som kyrkogården. Det är bara en del av den kinesiska propagandan (som vissa i tråden verkar svälja rakt av).

De urtrikespolitiska konsekvenserna av detta blir nog små eller obefintliga. Läser man lite internationell press så är det ingen som tar detta på allvar utan alla gör kopplingen till Gul Minhai och Dalai Lama. Kineserna framstår bara som löjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in