2018-09-18, 16:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.
Läraren och rektorn har tydligen haft kontakt hela helgen och säkert diskuterat hur göra en anmälan eller ej. Någon av dom kan ha tvekat till att göra en polisanmälan (läraren?) men blev övertalad av rektorn.
Citera
2018-09-18, 16:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M86A
Kan ju vara så att läraren själv bett om att ärendet inte skulle polisanmälas och efter långa diskussioner har ledningen själva valt att göra en anmälan, mot lärarens egen vilja!

Så vi skall nog inte döma ledningen innan vi har all fakta på bordet! Dock är kanske inte flashback är nå vidare duktig på detta, utan här hängs folk ut och rykten blir till sanningar på några sekunder.
Klart det kan föreligga som så, men hur stor är sannolikheten för det? Vad skulle offret få ut av att vänta 1 dag (utöver försvårad brottsutredning)?
Citera
2018-09-18, 16:51
Medlem
Citat:
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.

Ledaren är ju kraftigt anti SD och lärare och dess lakejer är väl överlag väldigt vänster? Har säkert försökt lägga detta under locket. Men som min far sade när jag var väldigt liten, är man med i leken får man leken tåla.
Citera
2018-09-18, 16:52
Medlem
TröttSvensks avatar
Nu spekulerar jag...
Kan det vara så att det är en batikhäxa som gullat med sin toyboy och toyboyen plötsligt gick över till att råknulla och de blev påkomna ?
Citera
2018-09-18, 16:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Könlösa Pojken?
Gymnasiechefen, Richard Weibull, som bl.a. blir intervjuad av Aftonhoran säger sig vara skärrad av händelsen.

På sin Facebook är han öppet SD-kritisk.

Kanske det inte är så konstigt att ledningen försöker tysta händelsen, trots allt?

Han arrangerade muslimsk massbön i skolan på skolavslutningsdagen:

https://samnytt.se/muslimsk-massbon-pa-skolan-i-nassjo-under-skolavslutningsdagen/
Citera
2018-09-18, 16:54
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det är inte en teori jag snutit ur röven, utan en uppfattning som kommer från en del flashback-detektivande. Just ändelsen "-årsålden" är en tydlig fingervisning om att personen inte är exakt i den ålder som ges. I vissa fall är spannet snävare än i andra, och i vissa fall finns det större intresse av att anonymisera än i andra.

Ett spann är ju rimligen placerat så att värdet man hoovrar kring befinner sig MITT i spannet man refererar till, i detta fall att ålder befinner sig mitt i spannet,inte med hela spannet under åldern, din imbecil.
Om man vet att någon är mellan 17 och 19 men inte exakt vilket, skriver man 18 års åldern, inte 20 års åldern om man inte har gödsel i hjärnan.
Senast redigerad av Mextreme 2018-09-18 kl. 16:58.
Citera
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ledaren är ju kraftigt anti SD och lärare och dess lakejer är väl överlag väldigt vänster? Har säkert försökt lägga detta under locket. Men som min far sade när jag var väldigt liten, är man med i leken får man leken tåla.
Ser inte kopplingen, även vänstern borde ju rimligen ogilla våldtäkter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
https://sv-se.facebook.com/Fagersta/posts/m%C3%A5nga-fler-s%C3%B6kande-till-brinellskolan-i-%C3%A5r-och-antalet-obeh%C3%B6riga-har-halveratsan /1160869504064291/
Det är Brinellskolan du länkar till, Brinellgymnasiet är där det misstänks att väldtäkten ägt rum.
Citera
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Lista på elever som börjat till hösten.

https://www.smt.se/article/har-ar-hostens-alla-nya-elever-pa-brinellgymnasiet/
Citera
2018-09-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Som jag fattar det så så är det tingsrätten i Eksjö som kommer att få hantera detta.

Så någon trevlig smålänning får ha koll på vilka målnummer som dyker upp där.

Drog iväg ett mail dit nyss så får se om mågot inkommit ännu.
Citera
2018-09-18, 16:56
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han arrangerade muslimsk massbön i skolan på skolavslutningsdagen:

https://samnytt.se/muslimsk-massbon-pa-skolan-i-nassjo-under-skolavslutningsdagen/
Är det ödets ironi att han lagt upp en sd-kritisk bild på sin facebook med texten ” våldtäkt är ett uttryck för islamisk kultur”?
Citera
2018-09-18, 16:56
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Klart det kan föreligga som så, men hur stor är sannolikheten för det? Vad skulle offret få ut av att vänta 1 dag (utöver försvårad brottsutredning)?
Ville inte anmäla överhuvudtaget? Vi vet inte vad för relation offret och MG har haft. Han kan ha hotat och trakasserat henne under en lång tid innan våldtäkten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in