O.k Jag kände inte till vilken noggranhet som var legio. plus/minus ca 5 år ,intressantSå i 1:a klass är man mellan 1 och 12år.och i 4:e mellan 5 och 15.
Det låter ju inte alls som en teori du snutit ur röven.
17-19 skulle jag ju ange som 18 års åldern men jag gick i skolan innan man kom på att det inte finns ett rätt eller fel sätt att räkna, bara olika sätt.
Det är inte en teori jag snutit ur röven, utan en uppfattning som kommer från en del flashback-detektivande. Just ändelsen "-årsålden" är en tydlig fingervisning om att personen inte är exakt i den ålder som ges. I vissa fall är spannet snävare än i andra, och i vissa fall finns det större intresse av att anonymisera än i andra.
Skojar du??? Hazar-radarns nål är så tydlig att den syns från yttre rymden.
Det framgår inte om det är en manlig eller kvinnlig lärare dock.
Inquiring minds need to know!
Aftonbladet skriver att det är en kvinnlig lärare:
"Enligt uppgift till Aftonbladet ska den kvinnliga läraren blivit inknuffad i ett klassrum eller ett annat utrymme inne i skolans byggnad i samband med brottet."
Någon blir våldtagen på fredagen. Rektor blir informerad på lördagsmorgonen. Men polisanmälan dröjer till måndagsmorgonen.
Om detta stämmer så är det något riktigt ruttet, som om man försökt lägga locket på & hålla polisen utanför. Dessutom lär man väl inte hitta DNA-spår & liknande flera dagar efteråt.
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.
Anledning att ifrågasätta ledarskapet, jag skulle säga avskedan snarast.
Kan ju vara så att läraren själv bett om att ärendet inte skulle polisanmälas och efter långa diskussioner har ledningen själva valt att göra en anmälan, mot lärarens egen vilja!
Så vi skall nog inte döma ledningen innan vi har all fakta på bordet! Dock är kanske inte flashback är nå vidare duktig på detta, utan här hängs folk ut och rykten blir till sanningar på några sekunder.