Citat:
Ursprungligen postat av
nbsp
Lite bristfälliga uppgifter om vad som skett. Visst beter sig kineserna som barnungar på filmerna som visas.
Men vad skedde före det på hotellet, erbjöd sig hotellet att hjälpa dem att få rum på annat hotell? De torde ha bättre kännedom om läget på hotellmarknaden och veta var de kan kolla.
Men även om de inte gjorde det så bör folk som reser över halva jorden själv klara av att söka upp annat hotell. Det kan ju inte ha varit några obildade fattiglappar från den kinesiska landsbygden.
Hade jag blivit tillsagd av kinesisk polis att lämna en lokal, hade jag gjort det. Det var ju inte heller mitt i smällkalla vintern.
Hade du läst tråden hade du känt till att - enligt vandrarhemmet - de försökte hjälpa kineserna till annat boende. Turisterna var tydligen inte så samarbetsvilliga, utan låg i lobbyns soffor och vägrade svara på tilltal.
Det finns inte heller nån anledning att tvivla på vandrarhemmets uppgifter här. De hade ju varit jätteglada om de kunnat bli av med detta problem asap.
Det råder inte heller i Stockholm ’smällkall vinter’ i början av september.
Sedan, efter att ha blivit körda tillbaka till city av den hjälpsamme samariten - vem nu det kan ha varit - så verkar kineserna klarat att fixa logi. Jag undrar var det var.