2018-09-16, 23:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jodå det gör det visst, polisen rycker inte ut till såna här händelser för att de tycker det är roligt. Av allt att döma hade turisterna ingen bokning på hotellet och valde att leva djävulen istället för att inse sina egna misstag. Uppenbarligen var detta av så allvarlig karaktär att polisen fick göra en utryckning och avlägsna personerna från platsen. Detta kanske är ett normalt beteende i den kinesiska kulturen och en förutsättning för överlevnad, vad vet jag, men det fungerar inte här i västvärlden.
Det står t o m i AB's artikel att hotellpersonalen ville anmäla för misshandel (!) - detta har sedermera ej gjorts och anledningarna till det är nog flera, tänker jag.
1 de måste säga så till polisen för att få polisen att komma dit
2 imho tror jag att turisterna levde rövare och vevade med armarna mot de anställda, men så fort polisen kommit dit och avhyst de ovälkomna snyltgästerna så kände de väl att upprätta en anmälan var lite onödig, och ville vara fair.

Jag begriper inte hur man på fullaste allvar kan tycka att poliserna och hotellpersonal gjort något fel?! Såhär funkar det. Polisen har sin agenda, och är du otrevlig och utåtagerande så förflyttas du bort från brottsplatsen.
Är du ett svin så svinar folk tillbaka - karma - och i det här fallet så fanns ändå snälla svenskar som skjutsade tillbaks dem till stan - gratis.
Citera
2018-09-16, 23:09
Medlem
Det är väl inte första gången som polisen dumpar folk på "konstiga" ställen i Stockholm. De dumpade ju en kille, minderårig tror jag, på någon plats där man verkligen blev fundersam på varför de körde honom dit. Pappan fick ett mindre fit på polisen när han fick reda på det. Man kan ju också fundera på polisens sätt att tänka vid sådana här situationer.
Senast redigerad av Lanternlight 2018-09-16 kl. 23:13.
Citera
2018-09-16, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det står t o m i AB's artikel att hotellpersonalen ville anmäla för misshandel (!) - detta har sedermera ej gjorts och anledningarna till det är nog flera, tänker jag.
2 imho tror jag att turisterna levde rövare och vevade med armarna mot de anställda, men så fort polisen kommit dit och avhyst de ovälkomna snyltgästerna så kände de väl att upprätta en anmälan var lite onödig, och ville vara fair.

Jag begriper inte hur man på fullaste allvar kan tycka att poliserna och hotellpersonal gjort något fel?! Såhär funkar det. Polisen har sin agenda, och är du otrevlig och utåtagerande så förflyttas du bort från brottsplatsen.
Är du ett svin så svinar folk tillbaka - karma - och i det här fallet så fanns ändå snälla svenskar som skjutsade tillbaks dem till stan - gratis.
Det är ju flera här inklusive den kinesiska staten som verkar ha en mer politisk agenda kopplat till det inträffade. Utifrån den synvinkeln är det inte särskilt svårt att förstå deras kritik och svamlande. Incidenten i sig är ju en "icke-händelse" och hade lätt försvunnit i mängden av alla polisiära omhändertaganden och avlägsnanden som sker under en Stockholmsnatt.
Senast redigerad av pf10 2018-09-16 kl. 23:26.
Citera
2018-09-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det är väl inte första gången som polisen dumpar folk på "konstiga" ställen i Stockholm. De dumpade ju en kille, minderårig tror jag, på någon plats där man verkligen blev fundersam på varför de körde honom dit. Pappan fick ett mindre fit på polisen när han fick reda på det. Man kan ju också fundera på polisens sätt att tänka vid sådana här situationer.
Det är möjligt att det har skett misstag och medvetna felaktigheter tidigare, men någon sådan plats var det ju knappast frågan om här.
Citera
2018-09-16, 23:28
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Ja, Skogskyrkogården är som du hör på namnet en skog. I en skog kan det finnas vägar, men detta kanske inte finns där du befinner dig under en sten nånstans i en sumpig skog.

Att dumpa äldre sjuka människor vid denna skog är förstås något som får förstasidesrubriker i Kina och det får vi väl vara glada för, eftersom den svenska polisen inte gjort något fel. Bra reklam alltså!

Detta är dessutom klara besked. Eftersom inga fel - enligt Sveriges regim - har begåtts av polisen, så har de kinesiska myndigheterna grundade skäl att utfärda en resevarning då det gäller Sverige: Håll Er Borta från ett land vars polis behandlar gamla och sjuka på detta sätt. Där finns det grundläggande problem med de mänskliga rättigheterna. Detta är det kinesiska beskedet till sitt eget folk och detta är väl grundlagt.

Men vad fan, ge dig. DET ÄR INGEN SKOG! Jag bor fan i området. Klart som fan polisen haft anledning att forsla bort dem, de har betett sig som småbarn, snåla och småaktiga som inte kan ta ansvar för sin egna misstag. Vilken sten lever du under? If you act like an ass, you´re gonna be treated like an ass. Världens sämsta skådespel den där sonen....alltså riktigt pinsamt att kolla på. Förmodligen inavlade.
Citera
2018-09-16, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Riktigt illa skött av både hotellet och poliserna. Gamla människor från andra sidan jordklotet, även kunder hos hotellet fast inte förrän påföljande natt.

Hur svårt hade det varit att låta dom kvarstanna i receptionen, eller hjälpa dom till ett annat boende över natten. Dumpa dom avsides mitt i natten , horribelt.

Hur i himmelens namn kan mana skita ner Sverige genom att bemöta dom som om de var andra klassens medborgare ? Skäms, både hotell-personal och poliser.

1) Att hitta boende får de göra själv.
2) De är varken första eller andra klassens medborgare, de är inte alls medborgare.
3) Det var inget hotell utan ett hostel.
Citera
2018-09-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste instämma. De hade valt fel dag. En sak som kan hända. De är i ett främmande land och hotellet gör inte sitt yttersta för att ja kontakta något annat hotell eller bereda upp plats så de kan sova där.

Sedan kommer polisen och dumpar dom på en kyrkogård! Fy fan alltså. Sverige skulle varna för resor i Kina om detta hade hänt ett äldre svensk par med sin son där. Jobbar man inom turism gäller det att vara flexibel och då ha beredskap för att saker som detta kan hända att folk pga möjligen språkförbistring bokat fel dag.

Uselt skött av både hotell som av polis.

HOSTEL, INTE HOTELL.
Citera
2018-09-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Vad kan det ha varit för djur runt kyrkogården ifråga?
Mördarsniglar, mördarkaniner eller har det redan blivit farliga tigrar och drakar i kinesisk media?
Och hur kallt var det egentligen. Lite höstväder eller isbjörnsväder dvs minus 50?

En och annan bambi har de kanske sett, eventuellt något rådjur och några hemska katter som varit ute i natten.
Citera
2018-09-16, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Vad hände sedan? Gick de på McDonalds eller fortsatte de att skrika tills solen gick upp?

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight

Var fanns kinesernas målsmän? Deras mammor och pappor är nog också arga nu.
Senast redigerad av Passepartout 2018-09-16 kl. 23:59.
Citera
2018-09-17, 00:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vad hände sedan? Gick de på McDonalds eller fortsatte de att skrika tills solen gick upp?
De flaggade ner några snälla svenskar som körde in dem till stan. Mer vet nog ingen.
Citera
2018-09-17, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
HOSTEL, INTE HOTELL.

Ja, det var ett vandrarhem/hostel. Inget femstjärnigt lyxhotell där man kan förvänta sig hög service och det lilla extra.

Varken vandrarhemmet eller polisen har gjort något fel i det här fallet. Att statlig kinesisk media tar upp det här beror nog på Dalai Lamas besök.
Citera
2018-09-17, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, det var ett vandrarhem/hostel. Inget femstjärnigt lyxhotell där man kan förvänta sig hög service och det lilla extra.

Varken vandrarhemmet eller polisen har gjort något fel i det här fallet. Att statlig kinesisk media tar upp det här beror nog på Dalai Lamas besök.

De tillverkar undermåliga kläder och har sviniga turister så de kan dra åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in