Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Jodå det gör det visst, polisen rycker inte ut till såna här händelser för att de tycker det är roligt. Av allt att döma hade turisterna ingen bokning på hotellet och valde att leva djävulen istället för att inse sina egna misstag. Uppenbarligen var detta av så allvarlig karaktär att polisen fick göra en utryckning och avlägsna personerna från platsen. Detta kanske är ett normalt beteende i den kinesiska kulturen och en förutsättning för överlevnad, vad vet jag, men det fungerar inte här i västvärlden.
Det står t o m i AB's artikel att hotellpersonalen ville anmäla för misshandel (!) - detta har sedermera ej gjorts och anledningarna till det är nog flera, tänker jag.
1 de måste säga så till polisen för att få polisen att komma dit
2 imho tror jag att turisterna levde rövare och vevade med armarna mot de anställda, men så fort polisen kommit dit och avhyst de ovälkomna snyltgästerna så kände de väl att upprätta en anmälan var lite onödig, och ville vara fair.
Jag begriper inte hur man på fullaste allvar kan tycka att poliserna och hotellpersonal gjort något fel?! Såhär funkar det. Polisen har sin agenda, och är du otrevlig och utåtagerande så förflyttas du bort från brottsplatsen.
Är du ett svin så svinar folk tillbaka - karma - och i det här fallet så fanns ändå snälla svenskar som skjutsade tillbaks dem till stan - gratis.