2018-09-20, 09:14
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Så vad skall man säga om den svenska provokationen att dumpa gamla och sjuka långt utanför staden vid en kyrkogård, gamla och sjuka som vare sig brutit mot lagen, blivit meddelade misstanke om brott eller annat?
Vem/vilka har polisen provocerat genom att avvisa kineserna och släppt av dem vid Skogskyrkogården?

En provokation måste föregå en reaktion, så de enda som kan anses ha provocerat är kineserna. Enkel och klar logik, vilket innebär att du inte kommer att fatta ett dugg.

Håller heller inte för uteslutet att kinesiska ambassaden har varit behjälplig i att ordna en provokation för att försöka få Sverige att tappa ansiktet. De har garanterat noterat hur besatta regeringen är av "sverigebilden", men totalt missbedömt mekanismerna bakom.
Senast redigerad av PlutoJ 2018-09-20 kl. 09:17.
Citera
2018-09-20, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Så vad skall man säga om den svenska provokationen att dumpa gamla och sjuka långt utanför staden vid en kyrkogård, gamla och sjuka som vare sig brutit mot lagen, blivit meddelade misstanke om brott eller annat?

Om man är så gammal och sjuk som du hävdar ska man kanske hålla sig hemma i Kina och söka vård i stället för att resa till andra sidan jordklotet utan att ha ordnat husrum. Eller är det kanske en vedertagen vårdmetod i Kina att sova gratis i lounger på hotell i Europa? En mänsklig rättighet i kinesisk tappning?

Hur gamla var kineserna? Som jag förstått det var föräldrarna i 60-årsåldern och sonen måste ha varit betydligt yngre? Eller har jag fattat fel?

Sen är det väl egentligen fråga om olaga intrång, dvs ett brott enligt brottsbalken, om man vägrar att avlägsna sig från ett ställe där man inte har rätt att vistas. Men den regeln kanske inte gäller hotell? Eller så var Generator Hostel och polisen kanske snälla mot kineserna eftersom de endast blev avhysta och inte blev anklagade för brott.
Citera
2018-09-20, 09:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
De var inte "gamla och sjuka", det var ju sannolikt bara en act som genomskådades av polisen. De störde ordningen och gjorde sig omöjliga inne på/utanför hotellet.

Som jag ser det återstår bara två intressanta frågor: exakt vad hände inne på hotellet, som gjorde att polis tillkallades? Och har de agerat helt oberoende av den kinesiska regimen eller är det hela på något vis iscensatt eller "sponsrat". Jag är normalt mycket skeptiskt inställd till konspirationsteori, men när det gäller Kina (eller mer exakt, den kinesiska regimen) kan inga dylika scenarier uteslutas.
Enligt källor som redan finns i tråden ville hostelpersonalen upprätta anmälan om misshandel, vilket gjorde att Polisen ryckte ut. De var dock snälla och avstod från denna anmälan.
De har berättat att kineserna kommit med verbala hot. Kanske slog de också som väderkvarnar, vem vet.
Citera
2018-09-20, 09:39
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Enkelt: Starta trådar om Tibet, Taiwan, omskolningsläger för muslimerna i nordvästra Kina, Kinesiska sjön, Falun gong, organplundring, kidnappade svensken osv.

Jag hoppas dock på förbättrade relationer och avstår tillsvidare, så vida inte Kina fortsätter att tävlas med Sverige.

Se där!
Och vi får inte glömma att spinna vidare på denna "This is killing" historia. Inte GLÖMMA bort!
Flashback i all ära, men för att få genomslag måste MSM släppa fixeringen vid alla Trump och hans alla medarbetare och ta upp Kina i annat än positiva ordalag.

Denna tråd har varit en ögonöppnare. Kineser är värre än vi visste.
Citera
2018-09-20, 09:40
Medlem
Svensk rasism visar sitt fula tryne igen. I traden hanas kineser pa alla de traditionella satt av rasism. Kinamannen, kinapuffar...

Kineser ar koola. De skiter i om du ar en utlanning, hong guizi. De vet att deras kultur langre o hogre an ngn i Aftonlandet. Inte bugar de till den vita mannen som t ex thai gor. Kineser kan sitt varde. Skulle vara klokare for svenne att lara sig kinesiska innan tvangsarabiskan slar till.
Citera
2018-09-20, 10:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Denna tråd har varit en ögonöppnare. Kineser är värre än vi visste.

Snarare SÄMRE än vi visste..

Jag har länge gått och grunnat över hur farlig och kompetent Kinas elektroniska arméer är och länge sett dem som ett hot, men efter den här dåliga trollningen av Väst samt alla observationer jag gjort av deras nättrolls aktivitet i sociala media, så har jag insett att Kina är precis lika dåliga som Ryssland är på att trolla Väst.

I korthet: Jag ser inte längre Kina som ett hot.

Kontenta: De är Clowner.

Det var trevligt av Kina att visa att "Tigern sedan länge tappat ALLA sina tänder"
Citera
2018-09-20, 10:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kineser är ett gult rövarpack. Vidrigt jävla folk!
Synd att inte svenska polisen spöade upp dom rejält.

De flesta kinesiska turister sköter sig naturligtvis.
Citera
2018-09-20, 10:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
De flesta kinesiska turister sköter sig naturligtvis.
Nej, dom gör just inte det. Du har förmodligen inte sett så mycket av världen. Kineser beter sig nästa lika illa som ryssar och israeler när dom är utomlands.
Citera
2018-09-20, 11:11
Medlem
Yaskos avatar
Smart av hotellpersonalen att tillkalla polis. Hallå? Ni verkar inom servicebranschen, förstår ni vad service innebär? Ja, kunden kan vara ett rövhål, men det är fortfarande din kund och gäst. Låt de vara kvar i lobbyn tills nästa dag, eller varför inte försöka fixa en billig rum i ett annat hotell?
Citera
2018-09-20, 11:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Som jag ser det återstår bara två intressanta frågor: exakt vad hände inne på hotellet, som gjorde att polis tillkallades? Och har de agerat helt oberoende av den kinesiska regimen eller är det hela på något vis iscensatt eller "sponsrat". Jag är normalt mycket skeptiskt inställd till konspirationsteori, men när det gäller Kina (eller mer exakt, den kinesiska regimen) kan inga dylika scenarier uteslutas.
Finns ingen anledning för Kina att iscensätta något. Det händer alltid saker som den som är intresserad av konflikt kan blåsa upp. Israel och Saudiarabien är andra länder bra på att spela sårade.
Citera
2018-09-20, 11:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej, dom gör just inte det. Du har förmodligen inte sett så mycket av världen. Kineser beter sig nästa lika illa som ryssar och israeler när dom är utomlands.

Jo, men det värstingarna som märks. Att sedan kinesiska turister ligger högt i ligan av värstingturister är en annan sak.

Kombinationen av trängselkultur, bondebefolkning som nyss tagit sig upp ifrån fattigdom och revanschlusta emot omvärlden gör säkert sitt till.

Jag har själv varit med om att en svensk man försökte lura mig från fällstolsplatsen i ett pendeltåg genom att hävda att det fanns en plats kvar längre in i tåget. Det tåget var verkligen,verkligen fullpackat. Jag har också hört kineser uttryck om mig att "han är bra på att trängas". Det är alltså situationen som kan hjälpa till att forma "folkkynnet", tillfälligt eller permanent.
Citera
2018-09-20, 11:36
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Finns ingen anledning för Kina att iscensätta något. Det händer alltid saker som den som är intresserad av konflikt kan blåsa upp. Israel och Saudiarabien är andra länder bra på att spela sårade.

Det är ju precis det det gör. Sverige är på Kinas diplomatiska shit list i o m hela Gui Minhai-affären (plus Dalai Lamas besök i Malmö för ett tag sedan). Att totalt avskriva tanken om att det kan vara orkestrerat på något sätt är väl naivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in