2018-09-17, 12:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då är remote-delen avklarad.
Avklarad? Det finns två möjligheter att utlösa en detonation - trådlöst eller via tråd - båda har samma problem med bränder..

Citat:
Inte brandkänsligt med avseende på att ränna av apteringen, nej. Brandkänsligt med avseende på att detonatorn blir oandvändbar, ja.
Jaså? Och detta vet du eftersom?
Inte för det spelar någon större roll, jag finner det bara djupt fascinerande att du tydligen vet att en aptering som utsätts för brand inte kan råka utlösas..

Citat:
Håligheter, baksidor, etc, mindre exponerade för insyn.
Ja du skrev ju: Nej, vad jag förstår så var håligheten exponerad från utsidan. Bara att lägga in.
Här väntar vi fortfarande på någon som helst källa för att kolonnerna skulle varit öppna..

Citat:
Ett annat sätt att applicera t.ex. nano-termit är stryka på blandningen på samma sätt som man målar på grundfärg. Poängen är att ditt argument om att ”apteringar med kilometervis av kablar måste varit omöjligt att aptera utan att det märkts av de som arbetade eller besökte byggnaderna”, är ett ogiltigt argument.
Man målade på termiten alltså? Precis som man målar på grundfärg? Precis som den där grundfärgen som Harrit och co analyserade och trodde var thermitflagor?
Hur tjockt ska man stryka på den där termiten - du kan väl visa med ett lyckat experiment hur detta går till antar jag?

Citat:
Det går således utmärkt att göra det utan att det syns utifrån. Kostar antagligen ofantligt mycket mer än vanliga demoleringar, men var det ett inside job så var inte heller budgeten något problem.
Toppen - exemplifiera!

Citat:
Dagen innan så tillkännager försvarsminister Rumsfeld att det fattas tvåtusen femhundra miljarder dollar i Pentagons budjet, så lite kontrollerade demoleringar de lux off the books var i så fall kaffepengar i sammanhanget.
Jösses - inte det också. Det fattades aldrig några 2500 miljarder - det var 2300 och de var helt enkelt bokförda i olika system och därför svårt att spåra utgiftsposterna.. Det betyder inte att det försvunnit några pengar. Efter 2001 utreddes/spårades pengarna och 2002 var summan ej färdigutrett redan nere i 900 miljarder. detta vet du redan och du har redan fått denna källa: http://archive.defense.gov/news/Jul2001/d20010710finmngt.pdf Den här gången kanske du kan ta dig tid att läsa den också - om du nu är intresserad av vad som faktiskt hände?

Citat:
Vissa av kolumnerna var ihåliga, vad jag förstår, men det är hur som helst inte på något sätt avgörande för argumentet. Självklart går det att dölja apteringarna bakom väggpaneler, inne i hisskakten, stryka på blandningen i samband med nytt brandskydd, i lådor, etc. Så länge man kontrollerar byggnaderna och säkerhetsarrangemangen fullt ut så är det givetvis inga avgörande problem.
Alla kolumnerna var nog ihåliga - ditt påstående var dock att det fanns öppningar där man kunde proppa ner sprängämnen - här väntar vi fortfarande på en källa för det påståendet - att du "förstår" det räcker knappast. Och jo det är avgörande eftersom det är svårt att dölja sprängämnen inne i en pelare om man måste svetsa igen över sprängämnena och riskerar att flyga i luften själv..

Citat:
Det är NIST som i så fall måste bevisa att apteringarna hade varit helt omöjliga att genomföra, om NIST anför problemet som skäl till att inte testa rasmaterialet för spår av explosiver/incendiaries.
Nejdå, NIST har redan visat hur byggnaderna kollapsade - de behöver inte visa hur man inte kunde aptera något de inte har någon som helst anledning att tro fanns där.. Ska de bevisa att det inte landade marsmän också? Antigravitationsvapenoch andra framtid fantasier?

Citat:
Tändsats? Du påstod att man använde speglar från avstånd för att antända apteringar. Jag visade då att det fanns varianter där lasern fanns inne i själva detonatorn som via ett optiskt fiber antände apteringen direkt, utan att först antända en förladdning.
Påstod? Jag visade dig en källa på när man gjorde så - du själv hade en annan källa som visade att man fjärrutlöst lasern - båda systemen arbetade med tändsatser. Såhär beskrivs det i länken du själv angav: [quote]In this type, a pulse from a laser passes down an optical fiber to strike and thus initiate a carbon-doped explosive.[/QUOTE]

Citat:
Nu har jag visat att militär forskning på laser-detonatorer för former av nano-termit blev känd åtminstone 2005 och därmed på goda grunder kan antas ha existerat åtminstone redan mitten av 90-talet, givet fördröjningen av publicering av forskning på militär teknologi och National Security.
Nej det har du inte. Du har visat att civil forskning för bland anat militära ändamål förekom, du har visat att detta diskuterades på en föreläsning år 2005, och att man då diskuterade en väldigt speciell lättantändlig blandning. Om denna blandning ens kan användas för att svetsa sönder ett tupperwarelock återstår för dig att visa. Och framförallt måste du visa att detta, trots att det inte verkar ha varit klart år 2005, fanns år 2001..

Citat:
I vanliga civila kontrollerade demoleringar så seriekopplas apteringar för att tima detonationerna för optimal effekt. Det är alltså inte kringliggande detonationer som antänder varandra. Om nu apteringar av misstag skulle detonera i anslutning till impact och bränder i tvillingtornen, så skulle det tillintetgöra hela CD’n, menar du? Varför då?
Nja, det var allt en sanning med modifikation. Om det rör sig om små apteringar med mindre än 50 laddningar så kan de seriekopplas - vid större system parallellkopplas flera seriekopplade system:
Generellt kan dock sägas att har man färre än 50 sprängkapslar i en salva kan man koppla den i en serie. Vid större salvor måste tändkretsen delas upp i flera serier som parallellkopplas.https://www.oger.is/static/files/Sprengiefni/Kveikjur/ELMANUALs.pdf

Citat:
Vad gäller WTC 7 så brann det ju bara på ett litet begränsat antal våningar, så samma fråga här, hur vet NIST att dessa bränder måste ha tillintetgjort förberedelserna för en kontrollerad demolering?
Vad var det nu det där vittnedu citerade sa i intervjun du länkade häromdagen??
They told us to get out of there because they were worried about 7 World Trade Center, which is right behind it, coming down. We were up on the upper floors of the Verizon building looking at it. You could just see the whole bottom corner of the building was gone. We could look right out over to where the Trade Centers were because we were that high up. Looking over the smaller buildings. I just remember it was tremendous, tremendous fires going on.
Finally they pulled us out. They said all right, get out of that building because that 7, they were really worried about. They pulled us out of there and then they regrouped everybody on Vesey Street, between the water and West Street. They put everybody back in there.
Tremendous, tremendous fires going on! Är det vad du kallar "brann det ju bara på ett litet begränsat antal våningar" så får du gärna förklara om ditt eget vittne ljuger eller om det är något annat som inte stämmer här?

Citat:
Med tanke på hur mycket du så här långt har sett som ”imbecillt” och som senare visat sig vara fullt rimliga scenarion, tycker du inte själv att det omdömet har vattnats ut avsevärt över tid när det kommer från dig?
Vad tänker du på då?
Citera
2018-09-17, 12:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja du skrev ju: Nej, vad jag förstår så var håligheten exponerad från utsidan. Bara att lägga in.
Här väntar vi fortfarande på någon som helst källa för att kolonnerna skulle varit öppna..
12:10 https://youtu.be/5d5iIoCiI8g

Som sagt, vi bockar av ditt ”imbecillt” ett i taget.
Citera
2018-09-17, 13:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
12:10 https://youtu.be/5d5iIoCiI8g

Som sagt, vi bockar av ditt ”imbecillt” ett i taget.

1) Jag har aldrig skrivit att ditt påstående om öppningar i kolonnerna var imbecillt, jag har bara bett dig visa att det fanns sådana hål.
2) Det vi diskuterade varde stora kolonnerna i hisschakten i wtc1, 2 och 7.
Det du länkar till filmen är perimeterkolonnerna på tornen - inte kolonnerna i hisschakten - dvs inte de vi talade om. Eller som du själv beskrev det i samma inlägg som du påstod att det fanns "håligheter exponerade från utsidan": I hisschakten, inuti kolonner, bredvid kolonner, där det behövdes för att demoleringarna garanterat skulle lyckas.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Men sätt gärna igång och bocka av mina "imbecillt" när du hittar några att bocka av...
Citera
2018-09-17, 14:03
Avstängd
Citat:
1) Jag har aldrig skrivit att ditt påstående om öppningar i kolonnerna var imbecillt, jag har bara bett dig visa att det fanns sådana hål.
Imbecillt = hånfullt ifrågasätta allt som inte faller dig smaken. Vi tar dem en i taget.

Citat:
2) Det vi diskuterade varde stora kolonnerna i hisschakten i wtc1, 2 och 7.
Var det? Diskuterade vi inte möjliga apteringar överallt i byggnaderna?

- Hisschakten = dolt för ej initierade.

- Ihåliga kolonner = dolt för ej initierade.

- Bakom väggpaneler = dolt för ej initierade.

- Påmålat vid byte av asbestskyddet = dolt för ej initierade.

- Apterat på våningsplan/delar av våningsplan utan hyresgäster = dolt för ej initierade.

Har jag missat något? Imbecillt?

Citat:
Det du länkar till filmen är perimeterkolonnerna på tornen - inte kolonnerna i hisschakten - dvs inte de vi talade om.
Hoppsan? När var det vi inte talade om dessa, menar du?

På tal om ”imbecillt”?

Citat:
Eller som du själv beskrev det i samma inlägg som du påstod att det fanns "håligheter exponerade från utsidan": I hisschakten, inuti kolonner, bredvid kolonner, där det behövdes för att demoleringarna garanterat skulle lyckas.
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
Se ovan.

Citat:
Men sätt gärna igång och bocka av mina "imbecillt" när du hittar några att bocka av...
Jag gör inget annat sida upp och sida ner. Håller du med om att apteringar kan ha placerats inuti ihåliga kolonner och därmed varit dolda från utsidan?

Ja eller nej?
Citera
2018-09-17, 14:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Imbecillt = hånfullt ifrågasätta allt som inte faller dig smaken. Vi tar dem en i taget.
Aha, borde förstått det - onoponos nyspråk in action igen..

Citat:
Var det? Diskuterade vi inte möjliga apteringar överallt i byggnaderna?

- Hisschakten = dolt för ej initierade.

- Ihåliga kolonner = dolt för ej initierade.

- Bakom väggpaneler = dolt för ej initierade.

- Påmålat vid byte av asbestskyddet = dolt för ej initierade.

- Apterat på våningsplan/delar av våningsplan utan hyresgäster = dolt för ej initierade.

Har jag missat något? Imbecillt?

Hoppsan? När var det vi inte talade om dessa, menar du?
Det du påstod var att man inne i hisschakten kunde aptera sprängämnen helt ostört eftersom man höll på och renoverade hissarna. Det var i samband med denna diskussion du påstod att man kunde stoppa in sprängämnen i kolonnerna via håligheter. Här får du ett citat till från samma inlägg du skrev: Har inte detaljkollat det här, men oavsett exakt vad som arbetades med så var respektive hiss avstängd vid aktuell tidpunkt och underlättade därmed apteringen av kolonnerna i anslutning till respektive schakt.

Citat:
Jag gör inget annat sida upp och sida ner. Håller du med om att apteringar kan ha placerats inuti ihåliga kolonner och därmed varit dolda från utsidan?

Ja eller nej?
OM det fanns sådana öppningar som du påstår hade det naturligtvis varit möjligt - men dels har du inte visat det och dels hade man fortfarande (precis som jag skrev tidigare) varit tvungen att sätta mottagarna utanför kolonnerna såtillvida man inte även hade uppfunnit någon trådlös teknik för att sända till radiomottagare tvärs igenom tjocka stålbalkar... Anledningen att jag redan tidigare tog upp detta med mottagarna var just eftersom jag aldrig förnekat att det vore omöjligt att stoppa saker i en ihålig balk, jag har bara bett dig visa bevis för dina påståenden.
Citera
2018-09-17, 15:10
Avstängd
Citat:
Avklarad? Det finns två möjligheter att utlösa en detonation - trådlöst eller via tråd -
Ja? Går det att detonera apteringar remote? Du svarar här, ”ja” = då var det avklarat, apteringar går att detonera remote.

Eller?

Citat:
båda har samma problem med bränder..
Fast det är ju en helt annan frågeställning, eller hur. Dessutom har du ju helt uppenbart fel även här. ”Trådar” brinner och går sönder vid mekaniska skador. Det gör även elektromagnetiska vågor, menar du?

På tal om ”imbecillt”?

Citat:
Jaså? Och detta vet du eftersom?
Inte för det spelar någon större roll, jag finner det bara djupt fascinerande att du tydligen vet att en aptering som utsätts för brand inte kan råka utlösas..
Om apteringen detoneras av laser som i sin tur utlöses elektroniskt remote så ser jag ingen naturlag som säger att även brand måste utlösa samma process, nej.

Det gör du?

Citat:
Källa länkad till ovan.

Citat:
Man målade på termiten alltså? Precis som man målar på grundfärg?
Från Kevin Ryans artikel igen:
It turns out that explosive, sol-gel nano-thermites were developed by US government scientists, at Lawrence Livermore National Laboratories (LLNL) (Tillotson et al 1998, Gash et al 2000, Gash et al 2002). These LLNL scientists reported that --
“The sol-gel process is very amenable to dip-, spin-, and spray-coating technologies to coat surfaces. We have utilized this property to dip-coat various substrates to make sol-gel Fe,O,/ Al / Viton coatings. The energetic coating dries to give a nice adherent film. Preliminary experiments indicate that films of the hybrid material are self-propagating when ignited by thermal stimulus”

(Gash et al 2002).
Kevin Ryan fortsätter:
The Port Authority’s engineering consultant Buro Happold, helping with evaluation of the fireproofing upgrades, suggested the use of “alternative materials” (NIST 2005). Such alternative materials could have been spray-on nano-thermites substituted for intumescent paint or Interchar-like fireproofing primers (NASA 2006). It seems quite possible that this kind of substitution could have been made with few people noticing.
Ännu en ”imbecillt” från SnakePlisssken avbockad. Ja, lugnt och fint, det kommer upp en lista framöver. En lång ...

Citat:
Precis som den där grundfärgen som Harrit och co analyserade och trodde var thermitflagor?
Ja? Är det också ”imbecillt”, menar du?

Citat:
Hur tjockt ska man stryka på den där termiten - du kan väl visa med ett lyckat experiment hur detta går till antar jag?
Se ovan. Vad gäller oberoende reolikationer så får vi nog vänta på att US/Israeli/NATO weapons grade nanothermite blir avhemligat samt att någon med pengar finansierar ingredienserna. Inte billigt, vad jag förstår.

Citat:
Toppen - exemplifiera!
Exemplifiera, vad?

Citat:
Jösses - inte det också.
Ännu ett av dina nu smått legendariska, ”imbecillt”?

Citat:
Det fattades aldrig några 2500 miljarder - det var 2300 och de var helt enkelt bokförda i olika system och därför svårt att spåra utgiftsposterna..
Not accountable for = fattas. Jag visar vilka belopp det är som Rumsfeld tillsammans med Kongressen hånskrattar åt. Med sådana belopp på vift och attityden hos de förtroendevalda avseende detta, visar på ett fint sätt hur enkelt det var att finansiera 9/11 utan att någon ens höjde på ett ögonbryn.

Business as usual.

Citat:
Det betyder inte att det försvunnit några pengar. Efter 2001 utreddes/spårades pengarna och 2002 var summan ej färdigutrett redan nere i 900 miljarder. detta vet du redan och du har redan fått denna källa: http://archive.defense.gov/news/Jul2001/d20010710finmngt.pdf Den här gången kanske du kan ta dig tid att läsa den också - om du nu är intresserad av vad som faktiskt hände?
Jag har aldrig påstått att någon har stulit alla pengarna. Jag påstår att pengarna i juridisk mening inte gick att spåra/lokalisera i systemet, vilket innebar att de de facto fattades.

En intressant liten detalj är att det var just den del av Pentagon som sprängdes i luften där arbetet med att lokalisera pengarna bedrevs.

Tillfällighets-departementet?

Citat:
Alla kolumnerna var nog ihåliga - ditt påstående var dock att det fanns öppningar där man kunde proppa ner sprängämnen - här väntar vi fortfarande på en källa för det påståendet - att du "förstår" det räcker knappast. Och jo det är avgörande eftersom det är svårt att dölja sprängämnen inne i en pelare om man måste svetsa igen över sprängämnena och riskerar att flyga i luften själv..
Avbockat, som sagt.

Citat:
Nejdå, NIST har redan visat hur byggnaderna kollapsade - de behöver inte visa hur man inte kunde aptera något de inte har någon som helst anledning att tro fanns där.. Ska de bevisa att det inte landade marsmän också? Antigravitationsvapenoch andra framtid fantasier?
NIST genomförde inga tester av rasmaterialet för spår av sprängmedel/incendiaries eftersom man visste att man inte skulle hitta något.

Är det NIST eller Du som påstår att en komponent i det vetandet är att sådana omöjligt skulle kunna ha apterats utan upptäckt?

Citat:
Påstod? Jag visade dig en källa på när man gjorde så - du själv hade en annan källa som visade att man fjärrutlöst lasern - båda systemen arbetade med tändsatser. Såhär beskrivs det i länken du själv angav:
Citat:
In this type, a pulse from a laser passes down an optical fiber to strike and thus initiate a carbon-doped explosive.
Här har du rätt. Jag har inga bevis i nuläget för att det finns laser-detonatorer som antänder nanotermit direkt, utan ett mer lättantändligt mellanled.

Jag ser däremot inte varför det inte skulle vara möjligt, i princip.

Citat:
Nej det har du inte. Du har visat att civil forskning för bland anat militära ändamål förekom,
I princip all militär forskning i USA läggs ut på civila företag.

Citat:
du har visat att detta diskuterades på en föreläsning år 2005, och att man då diskuterade en väldigt speciell lättantändlig blandning. Om denna blandning ens kan användas för att svetsa sönder ett tupperwarelock återstår för dig att visa. Och framförallt måste du visa att detta, trots att det inte verkar ha varit klart år 2005, fanns år 2001..
Som sagt, att det här kommer till allmänhetens kännedom 2005 ger att det pågått i minst tio år innan. Minst.

Citat:
Nja, det var allt en sanning med modifikation. Om det rör sig om små apteringar med mindre än 50 laddningar så kan de seriekopplas - vid större system parallellkopplas flera seriekopplade system:
Generellt kan dock sägas att har man färre än 50 sprängkapslar i en salva kan man koppla den i en serie. Vid större salvor måste tändkretsen delas upp i flera serier som parallellkopplas.https://www.oger.is/static/files/Sprengiefni/Kveikjur/ELMANUALs.pdf
Va? Finns det någonting i ditt citat som motsäger mitt påstående om att apteringar i civila CD’s inte detonerar varandra trots närhet?

Citat:
Vad var det nu det där vittnedu citerade sa i intervjun du länkade häromdagen??
They told us to get out of there because they were worried about 7 World Trade Center, which is right behind it, coming down. We were up on the upper floors of the Verizon building looking at it. You could just see the whole bottom corner of the building was gone. We could look right out over to where the Trade Centers were because we were that high up. Looking over the smaller buildings. I just remember it was tremendous, tremendous fires going on.
Finally they pulled us out. They said all right, get out of that building because that 7, they were really worried about. They pulled us out of there and then they regrouped everybody on Vesey Street, between the water and West Street. They put everybody back in there.
Tremendous, tremendous fires going on! Är det vad du kallar "brann det ju bara på ett litet begränsat antal våningar" så får du gärna förklara om ditt eget vittne ljuger eller om det är något annat som inte stämmer här?
Nu blandar du ihop frågeställningar hej vilt igen. Var säger vittnet att det brann på hur många våningar?

Det är väl NIST som påstår att det brann på ett mycket begränsat antal våningar?

Citat:
Vad tänker du på då?
Det kommer en lista snart. En lång.
Citera
2018-09-17, 16:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja? Går det att detonera apteringar remote? Du svarar här, ”ja” = då var det avklarat, apteringar går att detonera remote.
Varför frågar du ens sånt trams - är det någon överhuvudtaget som har ifrågasatt detta i tråden?
Det är ju helt absurt vilka meningslösheter du sprider omkring dig, allt för att till synes begrava dina misstag..
Citera
2018-09-17, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
JFast det är ju en helt annan frågeställning, eller hur. Dessutom har du ju helt uppenbart fel även här. ”Trådar” brinner och går sönder vid mekaniska skador. Det gör även elektromagnetiska vågor, menar du?
Sluta tramsa nu, jag har flera gånger skrivit att även mottagare, batterier, kretskort etc är brandkänsiga precis som kablar. Ingen har ens antytt att elektromagnetiska vågor skulle vara brandkänsliga.
Varför håller du på så här? Försöker du begrava dina misstag med rent trams?
Citera
2018-09-17, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om apteringen detoneras av laser som i sin tur utlöses elektroniskt remote så ser jag ingen naturlag som säger att även brand måste utlösa samma process, nej.
Det gör du?

Nej självklart inte - men det var ju inte vad du påstod heller - du skrev "Inte brandkänsligt med avseende på att ränna av apteringen, nej. Brandkänsligt med avseende på att detonatorn blir oandvändbar, ja."

Men det var ju för väl att du har ändrat dig på det uttalandet.
Citera
2018-09-17, 16:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Källa länkad till ovan.
Jag kan inte se annat än perimeterkolumner i den källan - det vi diskuterade var hisschaktet.

Citat:
Från Kevin Ryans artikel igen:
It turns out that explosive, sol-gel nano-thermites were developed by US government scientists, at Lawrence Livermore National Laboratories (LLNL) (Tillotson et al 1998, Gash et al 2000, Gash et al 2002). These LLNL scientists reported that --
“The sol-gel process is very amenable to dip-, spin-, and spray-coating technologies to coat surfaces. We have utilized this property to dip-coat various substrates to make sol-gel Fe,O,/ Al / Viton coatings. The energetic coating dries to give a nice adherent film. Preliminary experiments indicate that films of the hybrid material are self-propagating when ignited by thermal stimulus”

(Gash et al 2002).
Kevin Ryan fortsätter:
The Port Authority’s engineering consultant Buro Happold, helping with evaluation of the fireproofing upgrades, suggested the use of “alternative materials” (NIST 2005). Such alternative materials could have been spray-on nano-thermites substituted for intumescent paint or Interchar-like fireproofing primers (NASA 2006). It seems quite possible that this kind of substitution could have been made with few people noticing.
Ännu en ”imbecillt” från SnakePlisssken avbockad. Ja, lugnt och fint, det kommer upp en lista framöver. En lång ...
Jaså? När har jag kallat det imbecillt?
Irrelevant kan jag dock sträcka mig till att kalla det eftersom ingen fortfarande har lyckats visa att det går att kapa stålkolonner på det sättet - så varför nämner du det här när det är kapade stålkolonner vi diskuterar?

Citat:
Ja? Är det också ”imbecillt”, menar du?
Fel var det i alla fall..

Citat:
Se ovan. Vad gäller oberoende reolikationer så får vi nog vänta på att US/Israeli/NATO weapons grade nanothermite blir avhemligat samt att någon med pengar finansierar ingredienserna. Inte billigt, vad jag förstår.
Aha, hemlig militär framtidsteknik igen.. Om det inte finns på riktigt så kan man ju alltid hitta på att militären nog har det ändå... Trodde vi hade kommit längre än dagisstadiet dock..

Citat:
Exemplifiera, vad?
Ovanstående - dvs "ett lyckat experiment hur detta går till".

Citat:
Ännu ett av dina nu smått legendariska, ”imbecillt”?

Du är extremt tramsig för närvarande.
En enkel sökning i 911-avdelningen visar att de enda gånger jag ens använt ordet "imbecill" är när jag svarat på dina påståenden om vad som är imbecillt (som att Jowenko skulle vara inkontinent Imbecill), en gång på julafton 2017, en gång inatt samt i din tirad efter det...
Lycka till med fortsatt tramsande om det..
Citera
2018-09-22, 16:41
Avstängd
Citat:
Jag kan inte se annat än perimeterkolumner i den källan - det vi diskuterade var hisschaktet.
Struntprat. Vi diskuterar aptering av laddningar överlag. Perimeter, core och mittemellan. Ja, kolumner var ihåliga med öppningar som gjorde det möjligt att lägga i sådana, väl dolda för upptäckt utifrån och utan jidder med fästanordningar.

Check.

Citat:
Jaså? När har jag kallat det imbecillt?
Så, att sprejmåla/rolla nanotermit som ’grundfärg’ på stålbalkar är inte ett ”imbecillt” förslag som möjlig aptering, tycker du?

Citat:
Irrelevant kan jag dock sträcka mig till att kalla det eftersom ingen fortfarande har lyckats visa att det går att kapa stålkolonner på det sättet - så varför nämner du det här när det är kapade stålkolonner vi diskuterar?
Fast, citaten ovan visar ju på framgångsrika tester med att göra just det? Att ingen har visat det på video eller annat sätt kan nog bero på att det handlar om hemligstämplad vapenteknologi, tror du inte det?

Citat:
Fel var det i alla fall..
Men inte ”imbecillt” ”i alla fall”?

Citat:
Aha, hemlig militär framtidsteknik igen.. Om det inte finns på riktigt så kan man ju alltid hitta på att militären nog har det ändå... Trodde vi hade kommit längre än dagisstadiet dock..

Ovanstående - dvs "ett lyckat experiment hur detta går till".
Både teknologin och förmågan att framställa stora volymer fanns redan 2001. Återigen, det lär nog dröja innan den blir tillgängligt för allmänheten.

Det är dock inget argument för att den inte finns.

Citat:
Du är extremt tramsig för närvarande.
En enkel sökning i 911-avdelningen visar att de enda gånger jag ens använt ordet "imbecill" är när jag svarat på dina påståenden om vad som är imbecillt (som att Jowenko skulle vara inkontinent Imbecill), en gång på julafton 2017, en gång inatt samt i din tirad efter det...
Lycka till med fortsatt tramsande om det..
Jag försöker ringa in dina högst egna kriterier för vad som kan anses ”imbecillt”. Om det finns system i galenskaperna.

Får jag inte försöka göra det, menar du?
Senast redigerad av onopono 2018-09-22 kl. 16:43.
Citera
2018-09-22, 17:02
Avstängd
Ett rimligt antagande är att t.ex. thermate först användes för att skära/smälta stål och att nanothermite användes vid kritiska tidpunkter för att säkra att de redan försvagade byggnaderna kollapsade totalt med ett minimum av exponering utåt.

Den hypotesen förklarar i ett slag samtliga dokumenterade enskildheter. Något som NIST brand- och impact-hypotes definitivt inte klarar. Den förklar i princip inte ett smack, utöver upphovsmännens övergripande intention, att ’förklara’ hur byggnaden INTE kollapsade till följd av sprängmedel och incendiaries.

Här hade ’kreativiteten’ egentligen inga gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in