2018-09-16, 17:29
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
De fleste kinesere bestiller reisen sin igjennom et reisebyrå som ordner alt for dem. De vet ingenting om hvordan de skal hjelpe seg selv i Stockholm.

Du kan se i innlegg #367 at svensker ville gjort det like dårlig i Kina. Personen ville ha fryst på gata mens han ventet på en taxi som ikke vil ta han imot.

Då borde de alltså kontaktat sin reseledare/resebyrå som ordnar allt för dom.
Citera
2018-09-16, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Då borde de alltså kontaktat sin reseledare/resebyrå som ordnar allt för dom.
De e ju lätt mitt i natten
Inse att hotellet betett sig som skit
Citera
2018-09-16, 17:38
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vad kan man förvänta sig av ett kommunistland. Dem borde kika lite på sina finare grannar japan. Där snackar vi bra folk. Oerhört fina turister.
Helt enig.

Men japanerna är i en klass för sig. Skulle nästan beskriva deras artighet som utomjordisk.
Citera
2018-09-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Jag har inte varit i Kina, men det kanske fungerar så där, att du kan betala för att bo i lobbyn om du kommer fel dag och tid. För att få hjälp med att komma till ett annat hotell är det bara att fråga personalen på ett vänligt sätt, som ordnar det genom att ringa efter en taxi och be chauffören köra dit.

Nei, du kan ikke sove i lobbyen i Kina.

Men kinesere er ute etter å tjene penger. De vil definitivt kjøre deg til et hotell og be dem om å betale. Du kommer til å betale mer enn du egentlig skal, men du får et sted å sove. Kan du ikke betale så vil du sove på gata.

Citat:
Jag har svårt att sätta mig in i deras situation därför jag har aldrig och kommer aldrig att bli utkastad från ett hotell. Vet du varför? Därför att jag vet hur man beter sig när man besöker ett annat land och accepterar vad som gäller och inte gäller när det handlar om klockslag för in- och utcheckning.

Det er fordi du er svensk og ikke en gammel kineser. Men kanskje vil du bestille en billett på et kort som ikke fungerer og glemme å sjekke eposten din. Da ankommer du hotellet uten et sted å bo.
Senast redigerad av Camlon 2018-09-16 kl. 17:42.
Citera
2018-09-16, 17:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
Vet inte hur det är med kameraövervakning på just det här hotellet/vandrarhemmet. Men finns det film så skulle det vara väldigt intressant att titta på den, för att se vem eller vilka som har betett sig som skit inne i lobbyn.
Senast redigerad av exoticspice 2018-09-16 kl. 17:45.
Citera
2018-09-16, 17:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nei, du kan ikke sove i lobbyen i Kina.
Men du tycker vi ska tillåta det i Stockholm???
Citat:
Det er fordi du er svensk og ikke en (["gammel" = åldrarna medelålders här så denna info är irrelevant/Lulu anmärkning]) kineser. Men kanskje vil du bestille en billett på et kort som ikke fungerer og glemme å sjekke eposten din. Da ankommer du hotellet uten et sted å bo.
Och vems ansvar är detta? (Ta åtminstone för fan ut sedlar på växlingskontor hemma innan du åker!)
Jag vill ha ett svar. VEM LIGGER ANSVARET PÅ?

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vet inte hur det är med kameraövervakning på just det här hotellet/vandrarhemmet. Men finns det film så skulle den vara väldigt intressant att titta på den, för att se vem eller vilka som har betett sig som skit inne i lobbyn.
På förstasidan av tråden finns två filmer. Det är inte så svårt att kolla innan man postar.

Citat:
Tidningen Huanshi i Kina tykcer följande
jag är benägen att tycka detsamma
Det vet vi ju redan att du är vänsterpatrask som hatar polisen (ACAB, right?). Så synd då att det finns video som visar att poliskvinnorna betett sig helt korrekt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-16 kl. 17:48.
Citera
2018-09-16, 17:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
De sa de var villig til å betale for å være der. De hadde sikkert vært villig til å betale for et annet hotell, men de vet naturligvis ikke hvordan de skal gjøre det.

Prøv å sett deg inn i deres situasjon. Hva ville du gjort om du ikke får sjekket inn på hotellet i Kina, og de ønsker å kaste deg ut på gata? Du vet ikke hvordan du skal få et nytt hotell.

Har du själv satt dig in i deras situation? Skulle du vägrat lämna lobbyn? Skulle du kastat dig på marken och skrikit som ett barn? Skulle du själv ha vrålat this is killing this is killing?
Citera
2018-09-16, 17:45
Bannlyst
Tidningen Huanshi i Kina tykcer följande
Citat:
"Huanshi", "People's Daily" and "Xinhua News Agency" yesterday overwhelmingly promoted this incident. "Huanshi" was even more violent. "The few Swedish policemen are not only the scum of the world's police, but also the dregs of the people." Requires compensation from Sweden. The incident has risen to the diplomatic level, and the Chinese Foreign Ministry has claimed that it has made solemn representations to Sweden on the incident.

jag är benägen att tycka detsamma
Citera
2018-09-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det är riktigt, ta i med hårdhandskarna mot turister men fega ur när förorten brinner...….

Spot on. Det förvånar mig inte ett dugg. Svensk polis har en tradition över sig att ta i med hårdhandskarna mot svagare individer, men fegar ut så fort de får riktigt motstånd.

Frågan är hur detta kommer att drabba turistnäringen?
Citera
2018-09-16, 17:48
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Idiot sluta sprida lögner.
Alla nationaliteter som har kinesiska turister klagar över att de är svin.
Svenskar är det få som klagar på
Säger bara grisfester.
Citera
2018-09-16, 17:53
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Med den info som hitintills tillhandahållits + videon med galningarna som är det klart för mej vilka som betett sej om skit.
Och det är inte hotellet.
Citera
2018-09-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men du tycker vi ska tillåta det i Stockholm???

Nei, jeg mener man skulle hjelpe dem med å finne et annet sted å bo istedenfor å kjøre dem til en kirkegård.

Jeg antar at de ikke hjalp dem, siden ingen har hitill sagt at de prøvde å hjelpe dem.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Och vems ansvar är detta? (Ta åtminstone för fan ut sedlar på växlingskontor hemma innan du åker!)
Jag vill ha ett svar. VEM LIGGER ANSVARET PÅ?

Ansvaret ligger på gjesten. Men du kan føle deg urretferdig behandlet selv om du skapte problemet.

Husk også på at denne hendelsen skaper problemer for svensk turistindustri. Det er i Sveriges interesse at kinesere som får problemer, får hjelp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in