2018-09-16, 17:54
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Men vad exakt är det som talar för att kineserana talar sanning i detta fallet? Dinns det någon video om visar hur allt gått till?

Ser ut som dålig teater, överdramatiserat. Sonen verkar tala bra engelska, varför fixar han inte en taxi till ett annat hotell?

https://www.liveleak.com/view?t=sRE8e_1537044761
Citera
2018-09-16, 18:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Nei, jeg mener man skulle hjelpe dem med å finne et annet sted å bo istedenfor å kjøre dem til en kirkegård.

Jeg antar at de ikke hjalp dem, siden ingen har hitill sagt at de prøvde å hjelpe dem.
1. NATURLIGTVIS försökte personalen hjälpa. Men vet du hur det slutade? HOTELLPERSONALEN RINGDE POLIS FÖR ATT ANMÄLA MISSHANDEL, din idiot. Se länk i ett av de första inläggen!
Vem tror du misshandlade?

2. Det finns ett stort lågprishotell nära tunnelbanestationen Skogskyrkogården. Ett nattöppet McDonalds, busshållplatser, med mera. Det är inte ute på vischan.

3. Polisen körde efter gängse agenda, nämligen att avvisa bråkstakarna från platsen där de ställde till bråk. Och se till att de inte kunde komma tillbaka omgående.
Citat:
Ansvaret ligger på gjesten. Men du kan føle deg urretferdig behandlet selv om du skapte problemet.

Husk også på at denne hendelsen skaper problemer for svensk turistindustri. Det er i Sveriges interesse at kinesere som får problemer, får hjelp.
Men så bra, då är vi överens! Ansvaret ligger på GÄSTEN! Och nej, Sverige har absolut ingen skyldighet att hjälpa turister som tar fel på tid med ett halvt dygn och svinar när de inte får som de vill.

Jag kom en gång fram till en spansk flygplats då alla taxiförare strejkade. Fick vänta på en hård bänk mitt i natten i över tre timmar innan bussen gick. Vi var ett helt flygplan fullt med svenska turister och det låg INTE i Spaniens intresse att hjälpa oss!
Citera
2018-09-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ser ut som dålig teater, överdramatiserat. Sonen verkar tala bra engelska, varför fixar han inte en taxi till ett annat hotell?

https://www.liveleak.com/view?t=sRE8e_1537044761

De reagerer annerledes enn svensker, ulik kultur. Tipper de er rike folk fra landsbygda.

Engelsken til sønnen er god nok, men de vet ikke hvordan Sverige fungerer. De vet ikke hvordan man bestiller taxi, de vet ikke om taxiene tar kortet deres, de vet ikke om taxiene kan hjelpe dem. Mye av det svensker tar som selvfølge vet de ikke.

Svensker i Kina ville også fått store problemer, om de ble kastet ut av hotellet. Kina og Sverige er ikke som Sverige og Tyskland. Alt er forskjellig.
Citera
2018-09-16, 18:11
Bannlyst
Citat:
De reagerer annerledes enn svensker, ulik kultur. Tipper de er rike folk fra landsbygda.

Engelsken til sønnen er god nok, men de vet ikke hvordan Sverige fungerer. De vet ikke hvordan man bestiller taxi, de vet ikke om taxiene tar kortet deres, de vet ikke om taxiene kan hjelpe dem. Mye av det svensker tar som selvfølge vet de ikke.

Svensker i Kina ville også fått store problemer, om de ble kastet ut av hotellet. Kina og Sverige er ikke som Sverige og Tyskland. Alt er forskjellig.
exakt i shanghai kan man ju kanske hitta folk som talar engelska, men att hitta det pa en gata mitt i natten e svart, och skall man ta sig till en liten stad i kina av samma storlek som stockholm da e man helt lost som västerlänning. da skulle det kännas tryggt om man far vänta i lobbyn tills man kan lösa problemet själv
Citera
2018-09-16, 18:12
Medlem
Facades avatar
Vilket skämmigt folk...
Beter sig som kineser vanligtvis gör, som svin. Tyvärr.

Tycker det är lustigt hur poliserna bara står en meter ifrån och tittar på det urdåliga skådespelet.
Citera
2018-09-16, 18:13
Medlem
exoticspices avatar
[quote=LuluBrooksie|65284580]På förstasidan av tråden finns två filmer. Det är inte så svårt att kolla innan man postar.
Jag menar om det finns kameraövervakning inne på hotellet, i lobbyn / receptionen när kineserna kommer dit för att se vad som utspelar sig från början och inte vad som händer på gatan. Dom filmerna har jag sett.
Citera
2018-09-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
1. NATURLIGTVIS försökte personalen hjälpa. Men vet du hur det slutade? HOTELLPERSONALEN RINGDE POLIS FÖR ATT ANMÄLA MISSHANDEL, din idiot. Se länk i ett av de första inläggen!
Vem tror du misshandlade?

2. Det finns ett stort lågprishotell nära tunnelbanestationen Skogskyrkogården. Ett nattöppet McDonalds, busshållplatser, med mera. Det är inte ute på vischan.

3. Polisen körde efter gängse agenda, nämligen att avvisa bråkstakarna från platsen där de ställde till bråk. Och se till att de inte kunde komma tillbaka omgående.
1. Det vet du ingenting om, og ingen har gått ut og sagt at de nektet å bestille et nytt hotellrom. Jeg tror personalet ba dem løse problemet selv. De ble da redd for at de måtte sove på gata, i 10 kuldegrader med besteforeldre som er syke.

2. Og hvis du blir plassert et tilfeldig sted i Beijing eller hvilken som helst by, så finnes det masse steder du kan gå. Første gang jeg var i Kina så var jeg ikke langt unna enn KFC, men det tok meg 1 dag før jeg faktisk dro ditt. Før det spiste jeg kaninhoder fra et lokal butikk.

3. Dette er forvirrete turister som trenger hjelp. Bruk heller slike taktikker på folkene som brenner biler.

Citat:
Men så bra, då är vi överens! Ansvaret ligger på GÄSTEN! Och nej, Sverige har absolut ingen skyldighet att hjälpa turister som tar fel på tid med ett halvt dygn och svinar när de inte får som de vill.

Jag kom en gång fram till en spansk flygplats då alla taxiförare strejkade. Fick vänta på en hård bänk mitt i natten i över tre timmar innan bussen gick. Vi var ett helt flygplan fullt med svenska turister och det låg INTE i Spaniens intresse att hjälpa oss!

Det er ikke i Sveriges interesse å ikke hjelpe turister, fordi da får Sverige et dårlig rykte og turistene velger andre land. Bare denne hendelsen vil føre til flere hundre millioner kroner i tap for turistnæringen.

Og det var definitivt i Spanias interesse å hjelpe dere. Pengene spart ved å ikke hjelpe dere er småpenger sammenlignet med å skape flere hundre misfornøyde turister.
Senast redigerad av Camlon 2018-09-16 kl. 18:37.
Citera
2018-09-16, 18:19
Medlem
Citat:
Jag vet att du trollar. Men du förtjänar inte att få stå oemotsagd.

Ingen "polis" knuffade nån av turistkineserna.
De "filmade" mao teater. Som tur var filmade ett vittne med sin mobiltelefon där man ser att mannen i sällskapet handgripligen slänger sig ner på gatan av egen maskin! Och kvinnan hoar dramatiskt.

Två filmer finns, länkar finns i tråden. Har du inte sett dom, vänligen skriv då inte.

Jag har sett filmen på Aftonbladet, där ser man att det förekommer kroppskontakt mellan polisen och kinesen innan kinesen faller omkull.
Citera
2018-09-16, 18:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Jag har sett filmen på Aftonbladet, där ser man att det förekommer kroppskontakt mellan polisen och kinesen innan kinesen faller omkull.

Hahaha det var väl ändå det lamaste. ’Det förekommer kroppskontakt’.
Citera
2018-09-16, 18:38
Medlem
De flesta kineser på kinesiska sociala medier verkar mest upprörda över att deras tre landsmän beter sig som stora bebisar.

https://www.weibo.com/2656274875/GzrhrApgu?type=repost
Citera
2018-09-16, 18:39
Medlem
HeroesSilencios avatar
Vem fan bryr sig egentligen, släng ut patrasket från landet till och med. Värre skådespel än en pjäs på dramaten!
Meddela sen Kineserna att de kan stänga ner sin ambassad på Djurgården som ändå fungerar som parallellt samhälle. Så många kineser som blivit hämtade mitt i natten och fått utstå tortyr och misshandel där.

Meddela Kinas diplomater att dom kan fälla ner pungen och landa. Vi vill inte se en enda kines här i Sverige igen ändå. End of discussion, Kineser är och förblir äckliga kommunister som numera råkar ha lite pengar men man kan inte köpa sig smak, det borde varenda kines veta om. Tycker dessutom att alla kinser ser ut som piasavakvastar i håret och luktar skit. Usch... släng ut alla från Sverige.
Citera
2018-09-16, 18:42
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
De flesta kineser på kinesiska sociala medier verkar mest upprörda över att deras tre landsmän beter sig som stora bebisar.

https://www.weibo.com/2656274875/GzrhrApgu?type=repost
Inte helt oväntat att det skulle komma. Nu skäms kineserna. Får se om dom vågar sig hit nästa sommar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in