2018-09-16, 11:20
Medlem
Prootkraafts avatar
Ovanligt med kineser som beter sig utomlands, dock märkligt att de blev bortkörda. I och med att kinesiska staten reagerat så häftigt måste det röra sig om nära kontakter till styret.
Citera
2018-09-16, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Du har inte jobbat med service va?..Har du det hoppas jag inte stöter på dig..
Detta är vardagsmat för en receptionist på hotell. Man löser det på smidigast sätt.I värsta fall betalar hotellet övernattningen el skickar räkningen till resebyrån, ett billigt pris för att behålla gott rykte o gästerna får en positiv bild de sprider vidare till andra.
Jo självklart har jag jobbat med service. I en herrans massa år. Och är det något jag har lärt mig av det så är der att "den kund som skriker högst och klagar högljuddast är oftast den kund som har fel." T ex värsta exemplet - kunden som skulle hämta sin frus beställning och domderade så väggarna skakade. Visade sig att han gått till fel affär!
Ett annat exempel - en kund som ville att vi skulle avskeda personer pga att kunden inte hade fått hjälp med en order - kunden hade ringt efter stängningsdags!

De här spelande, filmande gycklarna, dessa jordenruntresenärer som sover på billiga vandrarhem, just dessa kineser började leva rövare för att de trodde det skulle säkra deras chanser att få en natt gratis! Men så jobbar inte hotell! Om de vill undvika konkurs!

Polisen bör i framtida fall köra hela gänget till fyllecell på Kronohäktet, låsa in dom och inte släppa ut dom förrän nästa dag så stadens hotell och vandrarhem slipper idioterna.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-09-16 kl. 11:24.
Citera
2018-09-16, 11:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
När du säger det så..

De svenska poliserna var alltså köpta av Peking för att slänga ut äldre, sjuka kineser på gatan, misshandla dem i bilen, kasta ut dem på en kyrkogård – bara för att sedan anklaga Sverige för att det kränker de mänskliga rättigheterna, en anklagelse som är på sin plats.

När frågan om hur Sverige lever upp till de mänskliga rättigheterna nästa gång diskuteras i FNs periodiska genomgång, räkna med att den kinesiska delegaten inför hela världen kommer att ta upp fall som detta.
Sluta jiddra, enda som blev lätt misshandlad var hotellpersonalen.
Citera
2018-09-16, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Låter mysko detta.

Brukar inte Kinesiska turister sprida "runt sig" med cash..?

Det är ju inte fattilappar som tar sig till Europa på semester.

Hm.. Trodde det var tvärtom? Det är väl ett ganska fattigt folk, eller?
Citera
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
I Sverige gäller svensk lag i allmänhet, och på hotellet deras egna ordningsregler i synnerhet. Den kinesiska ambassaden samt politrukerna i Beijing har inget med det här att göra.

Du har helt fel. Rör frågan kinesiska medborgare har de kinesiska myndigheterna - i enlighet med internationell lag - full rätt att uttrycka protester och vidta åtgärder då övergrepp sker, i syfte att säkerställa de drabbades intressen samt varna andra för vad som händer i Sverige.

Hotellet kan göra som det vill. I detta fall ringde det polisen. Denna polis kan dock inte göra som den vill, även om den tror det. När den handlar som i detta fall kostar det svenska skattebetalare miljoner.

Om kineserna misstänktes för att ha gjort något brottsligt skulle de ha gripits, samt satts i förvar och de äldre och sjuka skulle ha getts ett vilorum och blivit föremål för medicinsk behandling. Istället slänger polisen ut dem på gatan, erbjuder dem ingen vård, misshandlar dem i bilen och dumpar dem på en kyrkogård.

De kinesiska myndigheterna överreagerar alls inte. De reagerar som varje anständig myndighet bör göra då grova övergrepp sker mot dess medborgare och för Sverige får detta stora konsekvenser.
Citera
Medlem
WayneJohns avatar
Var det vanliga kinesiska privatpersoner på semester eller var det betydelsefulla affärsmän på tjänsteresa?
Citera
2018-09-16, 11:26
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prootkraaft
Ovanligt med kineser som beter sig utomlands, dock märkligt att de blev bortkörda. I och med att kinesiska staten reagerat så häftigt måste det röra sig om nära kontakter till styret.

Nej, då hade de inte bokat ett vandrarhem.
Citera
2018-09-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Nu förstår jag inte, kanske jag missat något i denna histora, försökte Kineserna misshandla hotellpersonalen ?

Ja, de försökte på vanligt kinesiskt vis tillgripa våld när deras vilja inte hörsammades. Det var därför polis tillkallades.
Citera
2018-09-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag blir bara så otroligt trött på de som försvarar kineserna med näbbar och klor trots att en dåre kan se att det är de som betett sig riktigt svinigt.
.

Jag förstår inte heller att folk väljer att stötta sviniga kineser som trot att turism är imperialism i annan skepnad.
Citera
2018-09-16, 11:34
Medlem
Tror vissa här blandar ihop kinesiska turister med japanska. Kinesiska turister kan vara extremt högljudda, påstridiga och agerar ofta synkroniserat i grupp, vilket kan upplevas som väldigt hotfullt.
Citera
2018-09-16, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jo självklart har jag jobbat med service. I en herrans massa år. Och är det något jag har lärt mig av det så är der att "den kund som skriker högst och klagar högljuddast är oftast den kund som har fel." T ex värsta exemplet - kunden som skulle hämta sin frus beställning och domderade så väggarna skakade. Visade sig att han gått till fel affär!
Ett annat exempel - en kund som ville att vi skulle avskeda personer pga att kunden inte hade fått hjälp med en order - kunden hade ringt efter stängningsdags!

De här spelande, filmande gycklarna, dessa jordenruntresenärer som sover på billiga vandrarhem, just dessa kineser började leva rövare för att de trodde det skulle säkra deras chanser att få en natt gratis! Men så jobbar inte hotell! Om de vill undvika konkurs!

Polisen bör i framtida fall köra hela gänget till fyllecell på Kronohäktet, låsa in dom och inte släppa ut dom förrän nästa dag så stadens hotell och vandrarhem slipper idioterna.

Ja vi har olika syn på det, ibland får man bita i det sura äpplet just för att undvika konkurs.
Givetvis finns det gaphalsar men ryktet är också viktigt!
Citera
2018-09-16, 11:37
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Skitsnack!
Det skulle en kinesisk turist aldrig göra.
Va? Kineser kan inte uppföra sig! De hostar, harklar, rapar, fiser, spottar och tränger sig före.
Nu får man även höra att det de där kineserna gjorde i Stockholm tydligen är ett vanligt beteende i Kina.
Man gråter och åmar sig i receptionen för att få ett billigare pris.
De är helt enkelt tölpar som inte ännu är riktigt mogna för detta med turism.
När jag är i Thailand så håller jag mig så långt bort från dem som jag kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in