Citat:
Ursprungligen postat av
Daligimage
Dags att skriva igen, jag håller mig på mattan. Det är inte lätt, men det börjar kännas lättare på vardagarna, helgerna är fortfarande värst.
Upplever som jobbet har blivit svårare för att besvara vad någon frågade tidigare.. troligtvis är det för man börjar tänka på mer grejer än vad man gör annars, när tankarna är på spriten, och inte jobbet.
Något som hjälper mig mycket i allt detta Är, en otrolig klyscha, Träning. Men det skingrar tankarna, och ger mig ett mål.
Jag försöker inte tänka bakåt, jag försöker stänga ute grejerna får mig på dåliga tankar, men det är svårt. Fruktansvärt svårt.
Lördag kväll mina kamrater, vi är inte ensamma.
Jag tror på mig själv. Och jag tror på er.
//daligimage
En uppföljning av min resa är väl på sin plats, 10 mars var sist jag skrev och jag har hållt mig ifrån alkoholen i runt 9 månader nu.
Helt nykter har jag inte varit, då jag tog en vecka i Holland slutet på juni, men gräset anser jag inte att jag har ett problem med. Det klarar jag hålla till mycket speciella tillfällen.
Jag skulle ljuga om jag sa att detta är lätt, alkoholen finns ständigt någonstans i mina tankar, och tankarna är svåra att ignorera.
Men jag är väldigt öppen med min pågående resa för i princip alla och jag tror det hjälper mycket. Människorna omkring mig är helt fantastiska på att stödja och uppmuntra mig.
Kämpa på mina gelikar!
Oavsett hur jobbigt ni känner det är, så kommer det vara värt det.
Jag tror på er, och jag tror på mig själv.
//Dåligimage