2018-09-13, 23:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Men presentera då en fungerande regering med SD i dagens läge då??? Hur får du ihop det utan M???

Eller skall inte landet styras alls menar du?

Det jag menar är att Sverigedemokraterna inte kommer att få något inflytande oavsett vad du drömmer om på nätterna.
Citera
2018-09-13, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det vet jag inte. Så säger ju undersökningar idag. Men vad beror det på är frågan?

Man kan ju bara göra en rättvis jämförelse om förutsättningarna är exakt de samma. Man kan inte bara titta på IQ nivån i Afrika jämfört med Europa t.ex. De går ju knappt i skola där och många är analfabeter. Inte konstigt IQ nivån hamnar lägre då.
Mer intressant är en jämförelse om förutsättningarna är samma, dvs. olika etniciteter som sedan flera generationer har levt i västvärlden och är totalt integrerade/assimilerade.

Men sedan är också frågan. Spelar det någon större roll om där är skillnader, så länge inte vi får lida p.g.a det? Alla får väl vara som de vill. I annat fall så skall vi inte ha handikappade människor heller i samhället, eller?

Men om vi återgår till IQ nivå, och om man menar att de med lägre IQ skall förgöras eller vad det nu kan vara, så är ju inte vi svenskar högst upp på listan heller. Skall vi förgöras då? Då skall ju världen fyllas med judar då eller? Då de har ett högre snitt IQ än oss?

Jag tycker det är överdrivet att blanda in sådant där.

Det viktigaste för mig är att min kultur bevaras och att jag kan känna igen mig i mitt land. De som inte vill känna igen sig och vill bli minoritet, tycker jag har ett fritt val att i så fall lämna Sverige och bosätta sig i de länder de känner sig "mer hemma". För det finns ju en gräns så klart.
Fridolin, Lööf, Sjöstedt, med många flera, får jättegärna göra så. Så slipper Annie ta in 30 miljonär flyktingar... hon kan flytta så har hon tillgång till flera hundra miljoner, precis som hon önskar.

Svenskar skapade den svenska kulturen, det är alltså inte den svenska kulturen som skapade svenskarna. Byter du ut befolkningen med utomeropéer så får du kanske Sverige på kartan, nationen kanske heter till och med Sverige fortfarande och inte Swerabia men landet är oigenkännligt och mycket brunt och det speglar av sig i hela samhället i stort, totalt dysfunktionellt med kaos och upplopp. Endast vita svenskar kan representera Sverige, assimilering och integration är postmarxistiska begrepp för att människor på sikt skall acceptera mångkulturen när det redan är försent när de befinner sig i minoritet och kan inte påverka på demokratiskt vis dvs via val sin framtida utgång. Vi befinner oss mycket snart där idag, sossekraturen är smart och massimporterar valboskap som är lojala så länge de får bidrag, med kommuner där sossarna får 70% av rösterna. Problemet är egentligen inte vad de röstar på, problemet är att de befinner sig i ett land när de kommer från andra sidan jorden.

Jag tackar för mig, må du vakna ännu mer ur dvalan.
Citera
2018-09-13, 23:15
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det jag menar är att Sverigedemokraterna inte kommer att få något inflytande oavsett vad du drömmer om på nätterna.

Det kan bara hända om Alliansen sätter sig i knät på Löfven! Och då är ju Alliansen körd. Ända sedan D.Ö. har de sagt att de aldrig kommer göra om det. Aldrig mer släppa fram Löfven.

Gör de det igen, så är det ju politiskt självmord. Det fattar ju vem som helst.

Och visst, så kan det bli. Men då är de körda! Då lär SD plocka Alliansväljare och totalt dränera deras väljarkår till nästa val. Så jävla dumma kan de ju inte vara.

Okej, om jag frågar som så här då. Vad tippar Du för regeringskonstellation då??
Du kan inte säga de rödgröna, och du kan inte säga Alliansen, för SD lär fälla de snabbare än de hinner blinka.

Varsågod, jag är idel öra!
Citera
2018-09-13, 23:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Alternativ för Sverige har aldrig ställt upp i något val tidigare och lanserades i början av det här året medan Sverigedemokraterna har suttit i Sveriges riksdag sedan 2010. Skillnaden är uppenbar.

SD's anhängare (inklusive mig) drömde om 25%. Vi fick 17.7%. Det är alltså 71% av vad vi hade i våra högsta drömmar. visst, inte bra, även om SD är det parti som ökar mest av alla.

AfS anhängare talade öppet om att komma in i riksdagen (>4%). 2% skulle vara ett stort misslyckande. Jag blev hånad då jag trodde att AfS skulle få 0.6%. De fick .... 0.3%. Vilket fiasko är störst, AfS eller SD. Inte så svårt att räkna ut. Sveriges mest ökande riksdagsparti, eller ett promilleparti i klass med "Djurens Rätt".
Citera
2018-09-13, 23:23
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Svenskar skapade den svenska kulturen, det är alltså inte den svenska kulturen som skapade svenskarna. Byter du ut befolkningen med utomeropéer så får du kanske Sverige på kartan, nationen kanske heter till och med Sverige fortfarande och inte Swerabia men landet är oigenkännligt och mycket brunt och det speglar av sig i hela samhället i stort, totalt dysfunktionellt med kaos och upplopp. Endast vita svenskar kan representera Sverige, assimilering och integration är postmarxistiska begrepp för att människor på sikt skall acceptera mångkulturen när det redan är försent när de befinner sig i minoritet och kan inte påverka på demokratiskt vis dvs via val sin framtida utgång. Vi befinner oss mycket snart där idag, sossekraturen är smart och massimporterar valboskap som är lojala så länge de får bidrag, med kommuner där sossarna får 70% av rösterna. Problemet är egentligen inte vad de röstar på, problemet är att de befinner sig i ett land när de kommer från andra sidan jorden.

Jag tackar för mig, må du vakna ännu mer ur dvalan.

Fast vem har sagt att jag vill byta ut befolkningen? Jag vill just INTE byta ut befolkningen. Varför tror du jag vill att SD skall få makt?
Det betyder för den delen inte att jag vill rensa ut varenda icke-svensk invånare ur Sverige.
Det betyder inte att jag får hjärtinfarkt bara för att jag ser någon med annan hudfärg på gatan.

Det är det som skiljer oss åt. Du är alldeles för extrem. Förmodligen vill du ha Sverige helt vitt. Mig stör det inte att Sverige inte är helt vitt. Men det betyder inte att jag vill bli minoritet i mitt eget land heller.
Det finns faktiskt nyanser. Det behöver inte vara svart eller vitt.

Som sagt, jag är inte rasist. Dock tycker tydligen 82% av röstarna att jag är det. Men det skiter jag i, för de har inga hållbara argument.

Jag förstår ju också såpass, att den verklighet jag vill ha, den är fullt möjlig. Om än osannolik baserat på valresultatet...

Medan den verklighet du vill ha, den verkligheten kan du ju glömma. För du kanske ser hur illa ställt det är? OM AfS skulle ha kommit in i riksdagen, och OM de hade ökat som SD osv. Så hade du fått ditt helvita land om sådär 70-80 år liksom, om någonsin. Det du vill, det är praktiskt taget ogenomförbart.
Citera
2018-09-13, 23:26
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Om Sverigedemokraterna hade skött sin valrörelse bättre och struntat i att låta en psykiskt trasig pillerknaprare bli deras frontfigur så kanske det hade gått bättre. Du har inte skrivit ett enda kritiskt ord om hur dåligt SD skötte sig under valrörelsen och det bekräftar att ditt parti har utvecklats till en fullfjädrad sekt där Jimmie Åkesson är en gud och Mattias Karlsson är en profet.

SD är en sekt runt 10 pers. Inte för att de har nån som helst intelligens, men alla under dom och väljarna är rena lemmings.
Citera
2018-09-13, 23:27
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
SD's anhängare (inklusive mig) drömde om 25%. Vi fick 17.7%. Det är alltså 71% av vad vi hade i våra högsta drömmar. visst, inte bra, även om SD är det parti som ökar mest av alla.

AfS anhängare talade öppet om att komma in i riksdagen (>4%). 2% skulle vara ett stort misslyckande. Jag blev hånad då jag trodde att AfS skulle få 0.6%. De fick .... 0.3%. Vilket fiasko är störst, AfS eller SD. Inte så svårt att räkna ut. Sveriges mest ökande riksdagsparti, eller ett promilleparti i klass med "Djurens Rätt".

Sveriges 10e största parti i riksdagsvalet. Men MED fick in folk i kommunerna så de var mer framgångsrika än Afs i praktiken.
Citera
2018-09-13, 23:30
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Jag trodde på 1,5-2 procent men hade varit nöjd med 1 procent. Så jag uppfattar inte att ditt inlägg är riktat mot mig. Men det är naturligtvis Sverigedemokraternas misslyckande som är det riktigt stora misslyckandet.
Citera
2018-09-13, 23:41
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Alternativ för Sverige har aldrig ställt upp i något val tidigare och lanserades i början av det här året medan Sverigedemokraterna har suttit i Sveriges riksdag sedan 2010. Skillnaden är uppenbar.
Fast var är alla de som röstade på SD 2010 och tidigare och som nu minsann skulle rösta på AfS för att SD mesat till sig? Själv blev man misstrodd och anklagad för att ljuga när man sa att man röstat på SD sedan 2002. Osannolikt och lögn fick det heta. Faktum är att inte en enda en av mina kompisar som jag vet röstat på SD sedan minst 2010 har lagt sin röst på AfS. Man får säga att valresultatet talar sitt tydliga språk om hur många SD:are anno 2010 man fångade.

AfS lät under valrörelsen mer och mer som det insomnade ND för att inte tala om anhängarna här och annorstädes som inte sällan var ett eko från SvP. Det är precis samma tröttsamma tongångar nu som då där man mest av allt angriper SD av alla partier. En gammal taktik för att splittra invandringskritiska som även vänsterliberala i falsk kostym utnyttjar för att splittra än mer men som lätt passerar eftersom nästan hela högen AfS supportrar håller med i alla angrepp på SD. Hur AfS går vidare får vi se men jag håller det för troligt att man traskar vidare i Nationaldemokraternas fotspår.
Senast redigerad av Kloss 2018-09-13 kl. 23:44.
Citera
2018-09-13, 23:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Sveriges 10e största parti i riksdagsvalet. Men MED fick in folk i kommunerna så de var mer framgångsrika än Afs i praktiken.

Alternativ för Sverige ställde inte upp i några kommunalval. För övrigt så är skillnaderna mellan AfS och Medborgerlig Samling försumbara när det gäller riksdagsrösterna i de kommuner där MED fick mandat.
Citera
2018-09-13, 23:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Fast var är alla de som röstade på SD 2010 och tidigare och som nu minsann skulle rösta på AfS för att SD mesat till sig? Själv blev man misstrodd och anklagad för att ljuga när man sa att man rösta på SD sedan 2002. Osannolikt och lögn fick det heta. Faktum är att inte en enda en av mina kompisar som jag vet röstat på SD sedan minst 2010 har lagt sin röst på AfS. Man får säga att valresultatet talar sitt tydliga språk om hur många SD:are anno 2010 man fångade.

AfS lät under valrörelsen mer och mer som det insomnade ND för att inte tala om anhängarna här och annorstädes som inte sällan var ett eko från SvP. Det är precis samma tröttsamma tongångar nu som då där man mest av allt angriper SD av alla partier, en gammal taktik för att splittra invandringskritiska som även vänsterliberala i falsk kostym utnyttjar för att splittra än mer men som lätt passerar eftersom nästan hela högen AfS supportrar håller med i alla angrepp på SD. Hur AfS går vidare får vi se men jag håller det för troligt att man traskar vidare i Nationaldemokraternas fotspår.

Jag har nog aldrig påstått att alla som röstade på Sverigedemokraterna 2010 skulle rösta på Alternativ för Sverige i det här valet. För övrigt så kan jag garantera att AfS inte kommer att haverera så som Nationaldemokraterna gjorde. Jag har nämligen varit medlem i ND och vet därmed att det stora problemet i det partiet var att fel personer fick ledande positioner. Jag kan inte se att detta kommer att ske inom Alternativ för Sverige men du får fortsätta hoppas likväl.
Citera
2018-09-13, 23:57
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Jag har nog aldrig påstått att alla som röstade på Sverigedemokraterna 2010 skulle rösta på Alternativ för Sverige i det här valet. För övrigt så kan jag garantera att AfS inte kommer att haverera så som Nationaldemokraterna gjorde. Jag har nämligen varit medlem i ND och vet därmed att det stora problemet i det partiet var att fel personer fick ledande positioner. Jag kan inte se att detta kommer att ske inom Alternativ för Sverige men du får fortsätta hoppas likväl.

Men vad tror och hoppas du på kommer att ske då? Att AfS får 51%?

AfS är ju dödsdömt som ett parti som kan påverka. Det finns inte på kartan att de inom överskådlig tid får såpass inflytande att de kan göra någonting.
Och vid det laget som de har lyckats växa till sig, om någonsin, så är det redan kört. Då bor det 20 miljoner människor i Sverige, och vi vet alla vilka de kommer rösta på. Varken AfS eller SD!

Därför menar jag, att bättre att samla alla krafter och lägga på SD, som åtminstone HAR en chans.

Hur man inte kan begripa detta är lika oförståeligt för mig som att 82% röstar på detta vansinne som pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in