Citat:
Ursprungligen postat av
GeorgeS.Patton
Jag tror inte du riktigt förstår är man objektiv till data och fakta och jämför skillnader mellan olika folkgrupper samt raser blir resultatet "rasistiskt" eftersom resultatet inte anpassar sig efter dina känslor. T ex så har den vita rasen ett betydligt högre genomsnitts IQ än den svarta/negroida/hudfärgshandikappade eller säger du emot?
Det vet jag inte. Så säger ju undersökningar idag. Men
vad beror det på är frågan?
Man kan ju bara göra en rättvis jämförelse om förutsättningarna är exakt de samma. Man kan inte bara titta på IQ nivån i Afrika jämfört med Europa t.ex. De går ju knappt i skola där och många är analfabeter. Inte konstigt IQ nivån hamnar lägre då.
Mer intressant är en jämförelse om förutsättningarna är samma, dvs. olika etniciteter som sedan flera generationer har levt i västvärlden och är totalt integrerade/assimilerade.
Men sedan är också frågan. Spelar det någon större roll om där är skillnader, så länge inte vi får lida p.g.a det? Alla får väl vara som de vill. I annat fall så skall vi inte ha handikappade människor heller i samhället, eller?
Men om vi återgår till IQ nivå, och om man menar att de med lägre IQ skall förgöras eller vad det nu kan vara, så är ju inte vi svenskar högst upp på listan heller. Skall vi förgöras då? Då skall ju världen fyllas med judar då eller? Då de har ett högre snitt IQ än oss?
Jag tycker det är överdrivet att blanda in sådant där.
Det viktigaste för mig är att min kultur bevaras och att jag kan känna igen mig i mitt land. De som inte vill känna igen sig och vill bli minoritet, tycker jag har ett fritt val att i så fall lämna Sverige och bosätta sig i de länder de känner sig "mer hemma". För det finns ju en gräns så klart.
Fridolin, Lööf, Sjöstedt, med många flera, får jättegärna göra så. Så slipper Annie ta in 30 miljonär flyktingar... hon kan flytta så har hon tillgång till flera hundra miljoner, precis som hon önskar.