Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 23:58
  #27709
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har nog aldrig påstått att alla som röstade på Sverigedemokraterna 2010 skulle rösta på Alternativ för Sverige i det här valet. För övrigt så kan jag garantera att AfS inte kommer att haverera så som Nationaldemokraterna gjorde. Jag har nämligen varit medlem i ND och vet därmed att det stora problemet i det partiet var att fel personer fick ledande positioner. Jag kan inte se att detta kommer att ske inom Alternativ för Sverige men du får fortsätta hoppas likväl.
Nej jag sa inte att du påstått något sådant men du vet nog hur de tongångarna gick från åtskilliga debattörer. Nå AfS får göra sin resa det jag bara önskar är att de och kanske i synnerhet anhängarna pratar mer om sin politik och lägger ner den allom rådande smutskastningen av SD och deras företrädare. Vi SD anhängare är minsann inte oskyldiga i den delen heller. Kan inte tänka mig något mer kontraproduktivt.
Citera
2018-09-14, 00:03
  #27710
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Nå AfS får göra sin resa det jag bara önskar är att de och kanske i synnerhet anhängarna pratar mer om sin politik och lägger ner den allom rådande smutskastningen av SD och deras företrädare. Vi SD anhängare är minsann inte oskyldiga i den delen heller. Kan inte tänka mig något mer kontraproduktivt.

Exakt. Det går an att smutskasta SD:are och prata skit. Men vad tror ni AfS:are händer utan SD och SD:are? Då är den enda blåslampan i baken på 7-klövern borta, och då har ni åter vidöppna gränser.

Det går an att gnälla, men SD är ändå en garant för att inte det går åt pipan totalt på kort tid. Det kommer gå åt pipan tids nog ändå tyvärr, men utan SD så hade det gått undan.
Citera
2018-09-14, 00:09
  #27711
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Nej jag sa inte att du påstått något sådant men du vet nog hur de tongångarna gick från åtskilliga debattörer. Nå AfS får göra sin resa det jag bara önskar är att de och kanske i synnerhet anhängarna pratar mer om sin politik och lägger ner den allom rådande smutskastningen av SD och deras företrädare. Vi SD anhängare är minsann inte oskyldiga i den delen heller. Kan inte tänka mig något mer kontraproduktivt.

Ja, optimismen var stor och tonläget högt. Många hade nämligen väntat på exakt det parti som Alternativ för Sverige visade sig vara. Att det inte ledde till ett utmärkt valresultat får vi leva med precis som att ni sverigedemokrater får leva med att ni inte fick det valresultat ni ville ha. Det finns inte mycket annat att göra just nu.
Citera
2018-09-14, 02:05
  #27712
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ropethink
Alliansen eller Rödgröna är ju pest eller kolera. Om den ena får regera istället för den andra känner jag mig inte ett dugg skyldig för. Sen kan man lika gärna lasta något annat promilleparti för den utkomsten om det nu var ett hårstrå som avgjorde.

Du kan inte få mig att känna skuld för mitt val när jag röstade med hjärtat.

Det var inte heller min avsikt. Jag bara påpekade att i årets val blev en röst på AfS en röst på Annie Lööf och indirekt även på Löfven.
Citera
2018-09-14, 06:32
  #27713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det var inte heller min avsikt. Jag bara påpekade att i årets val blev en röst på AfS en röst på Annie Lööf och indirekt även på Löfven.
Varför är du då och gnäller i AfS tråden - mission complete?
Ni är ju själv liberal och borde vara ruggigt nöjd.Det bästa vore väl om vänstern och liberalerna regerade de kommande 4 åren, så att vi som bryr sig om Sverige får rensa ut alla liberaler, kommunister och muslimer en gång för alla
Citera
2018-09-14, 06:39
  #27714
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nu tycker jag inte personligen valrörelsen och torgmötena var usla då de tilltalade mig och reflekterade hur jag känner. Men uppenbarligen är det väldigt få som är lika arga som jag eftersom man inte lyckades överhuvudtaget.

Man får byta approach helt enkelt och några konkreta saker jag vill se inför EU-valet är dessa:

- Jessica Ohlson måste avsäga sig sina asylärenden och aldrig närma sig något sådant igen eller försvinna från partiet

- Tona ned all hets i talen på möten

- Gör inte invandrings-/återvandringsfrågan till fokus i valrörelsen

- Hetsa inte upp stämningen i onödan

Varför jag tycker man kan tona ned på hets överlag är inte för jag tycker det är fel utan för uppenbarligen skrämmer det iväg väljare. Jag tror inte på det som sägs att man gjorde magplask för man var okända. Jag tror man missmyckades för man lyckades helt enkelt inte fånga in folket.

Nu vet vi vart AfS står, dom är redo att gå i döden för landet (om man ska tro på stämningen dom lyckats bygga upp). Nu är det dags att visa folket att man är mer än skrik, gap och upplopp.
Alla vet vart AfS står i frågan om invandring. Jag hoppas att man kan förmedla till folket att man har en bra politik på många områden och vara lugna och sansade.

Det är helt enkelt dags att visa att man skulle kunna hålla låda och inte spåra ur i riksdagen.

Blir intressant att se vilken väg de väljer att gå och EU-valet blir ett perfekt tillfälle att testa lite nya strategier och eftersom det är så pass nära så kanske inte allt för många hinner tappa intresse.

Vi kommer iallafall inte ge upp
Problemet är att då blir man KD kontra M, dvs samma men lite tuffare i retoriken. Jag tror inte att Afs någonsin kan lyfta före det att SD sitter i regering och ” sviker” sina löften.
Citera
2018-09-14, 08:15
  #27715
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Mig stör det inte att Sverige inte är helt vitt. Men det betyder inte att jag vill bli minoritet i mitt eget land heller.
Det finns faktiskt nyanser. Det behöver inte vara svart eller vitt.

Det måste vara helt vitt om det ska fortsätta vara vitt. Idag är det minst 30% icke-vita i landet men även om det "bara" var 10% så skulle det innebära att det svenska folket blandades ut, smutsades ned och förstördes på sikt. Om inte annat så skulle det ge ett samhälle med evig splittring och konflikt. Se bara på USA innan massinvandringen när de hade 10% negrer. Ett väldigt dåligt samhälle helt enkelt. Etnisk och raslig vit homogenitet är en grundförutsättning för ett trevligt och bra samhälle.



Citat:
Medan den verklighet du vill ha, den verkligheten kan du ju glömma. För du kanske ser hur illa ställt det är? OM AfS skulle ha kommit in i riksdagen, och OM de hade ökat som SD osv. Så hade du fått ditt helvita land om sådär 70-80 år liksom, om någonsin. Det du vill, det är praktiskt taget ogenomförbart.

Med "demokrati" går det naturligtvis inte. Med våld är det ganska lätt att lösa. Det är bara att köra ut eller slå ihjäl allihop. Sånt har skett flera gånger under 1900-talet runt om i världen. Just nu finns dock ingen vilja till detta bland svenskarna eller andra vita i västvärlden, eftersom de är hjärntvättade och styrda av judarna som vann andra världskriget.

Så länge judemakten behåller sitt grepp över media, ekonomi och politik i västvärlden kommer förintandet av de vita folken att rulla vidare.
Citera
2018-09-14, 08:28
  #27716
Medlem
För att stilla det pågående "käbblet" (för att citera allas vår statsminister) mellan SD och AfS anhängare i tråden rekommenderar jag att intresserade tar del av Erik Almqvists analys av valet och hans utkast till riktlinjer för de kommande fyra åren.

Tydligen så ser Almqvist AfS som en viktig faktor i spelet. Några stycken ur den ganska långa texten.

Citat:
Vidare så finns det så klart en rad politiska frågor som SD redan har, eller kommer att behöva, backa ifrån eller åtminstone lägga åt sidan i syfte att välja sina strider mer strategiskt. Jag tänker på NATO och EU, aborter, homoäktenskap och homoadoptioner, medborgarskap och integration. Det är här som Alternativ för Sverige kan spela in betydelsefull roll. Politiskt var AfS rätt ute – det råder knappast någon tvekan om att en stor andel av de konservativa och Sverigevänliga väljarna i mycket hög grad sympatiserar med partiets program. Att man trots det inte lyckas ro hem mer än ca tjugo tusen röster beror sannolikt på framförallt två saker:

1) SD är fortfarande det parti som i väljarnas ögon utmanar etablissemanget och har allt momentum. Och det lär så förbli tills dess att SD är del av ett regeringsunderlag, vilket förhoppningsvis kan ske redan denna mandatperiod.
2) Mediatystnaden omkring AfS var närmast total.

Med dessa förutsättningar var det mycket svårt för AfS att slå igenom och skrälla i ett riksdagsval sex månader efter partiets lansering. Men även om tjugo tusen röster sannolikt är långt under vad de flesta hade förväntat sig så bör man ha i åtanke att SD nådde samma nivå först i det fjärde riksdagsvalet man ställde upp i, och efter att partiet hade funnits i tio år. Noteras kan också att om Sverige hade haft ett proportionellt valsystem där varje röst var lika värd så hade AfS tagit ett mandat även med nuvarande resultat.

AfS måste nu förbereda sig på att gå den långa vägen som SD har gått. Bygga organisation, fokusera på kommunala mandat och på att åtminstone nå 1%-spärren i nästa val. Mellan valen kommer man behöva ägna tid åt utbildningar och medlemsvård, idé- och programutveckling. Och först av allt bör man göra en djup analys av årets val och partiets målgrupp. Gissningsvis kommer slutsatsen bli att partiet även fortsättningsvis måste provocera i syfte att kunna bryta igenom bruset – men att man kanske behöver vara lite mer finkänsliga i sin balansgång för att inte uppfattas som ett gäng radikala provokatörer.

AfS satsade mycket resurser på att få spridning i sociala medier under valrörelsen. Det föll ut väl i den mån att man lyckades samla 60 000 likes för sin Facebook-sida och nå ut till hundratusentals användare av sociala medier. Aktiviteten var så hög att man lyckades tvinga fram en rad positiva rubriker i etablerad media. Men om alla dessa likes kan komma att visa sig vara en användbar bas framöver så övertygade det inte i valet. Min gissning är att det beror på att man i hög grad spred material av karaktären stökiga torgmöten eller frasradikala reaktioner på invandrarbrott och dylikt.

https://samnytt.se/lat-lardomar-av-d...tyrka-i-nasta/
Citera
2018-09-14, 09:08
  #27717
Avstängd
När "svensk" media är som den är så krävs det att AfS verkligen maximerar alternativ marknadsföring.

Ett exempel från idag där den judiska familjen Bonniers tidning DN och den judiska familjen Hjörnes tidning GP censurerar Dalai Lama, så att några sovande svennar inte ska riskera att få myror i huvudet.

https://samnytt.se/dn-och-gp-raderad...atervanda-hem/
Citera
2018-09-14, 10:20
  #27718
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Alternativ för Sverige ställde inte upp i några kommunalval. För övrigt så är skillnaderna mellan AfS och Medborgerlig Samling försumbara när det gäller riksdagsrösterna i de kommuner där MED fick mandat.

Jag vet att de inte ställde upp, på vilket vis är man mer framgångsrik då? Om du inte ställer upp i tävlingen så kan du ju inte få framgång. Det var Afs val och är en orsak men ändrar inte faktum. Så jag konstaterar fakta: MED var mer framgångsrikt än AfS.
Citera
2018-09-14, 10:29
  #27719
Medlem
IPAD-SWEs avatar
JUST NU: Det slutgiltiga valfuskresultatet för riksdagen fastställs först på söndag, enligt ett pressmeddelande från Valfuskmyndigheten.

https://twitter.com/sr_ekot/status/1040511634916220928
Citera
2018-09-14, 10:59
  #27720
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Nej jag sa inte att du påstått något sådant men du vet nog hur de tongångarna gick från åtskilliga debattörer. Nå AfS får göra sin resa det jag bara önskar är att de och kanske i synnerhet anhängarna pratar mer om sin politik och lägger ner den allom rådande smutskastningen av SD och deras företrädare. Vi SD anhängare är minsann inte oskyldiga i den delen heller. Kan inte tänka mig något mer kontraproduktivt.

Håller med, pajkastningen måste sluta och fokus måste ligga på vad man faktiskt vill åstadkomma. Svartmålningen av SD känns som en hämndaktion från gamla SDU tiden, det får vara nog nu.

Personer som Lennart Matikainen eller industrimannen Lars Bern måste få mer utrymme som lugnt och sansat kan förklara hur läget ligger till i Sverige och världen. Finns säkert många liknande personer inom SD och KD som kan träda fram i rampljuset och upplysa folk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback