2018-09-13, 19:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Detta klingar också bra med mitt egna resonemang:

Egentligen så saknade AfS existensberättigande. Det är vansinne att rösta in ett oppositionsparti vars enda syfte är att motarbeta ett annat oppositionsparti. Blåslampa behövs inte så vidare SD inte faktiskt har politisk makt.

Inte heller behövs ett "hårdare alternativ" eftersom SD skulle få exakt effekt som danska DF. Detta parti var mjukare än SD, men har på sikt gjort så att danska S har blivit likt vårat SD.

SD hade följt samma mal, man hade varit mjuka i början så att övriga partier anpassat sig. För att inte därefter förlora sin egna existensberättigande så hade SD hårdnat för att särskilja sig och för att föra politiken framåt. Man hade på sikt blivit ett DF.

Om ett parti helt plötsligt ska komma in och skrika ut med invandrarna så förstör det hela den naturliga processen, och det gör inget annat än att skrämma iväg såväl partier, samarbetspartner, och väljare från den plötsliga effekten.

Jag säger inte att SD inte är skyldiga för sitt resultat, du förstår fortfarande inte min tes... Det är erat problem, ni är så inskränkta på eran hype att ni blir så defensiva vid närmaste resonemang som antyder något annat. Jag skrev klart och tydligt att det var det gemensamma bråket från båda som enbart kunde kosta rösta och tjäna noll.

Vem startade bråket?
Citera
2018-09-13, 19:57
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem startade bråket?

Alltid så jävla defensiv...

Det borde vara ointressant för oss "vem som började". Du är inte fotsoldat för att möjliggöra Kasselstrands personliga vendetta mot Jimmie och Karlsson. Nu verkar också som att de har haft en blöt kväll ihop med EXPO och sått sina egna frön i maktkampen.

Vårt intresse borde vara att föra ett förbannat förnuftigt resonemang. Ska vi fortsätta den här skiten i 4 år till mellan oss eller? och fortfarande förvänta oss att SD kommer bli 30%?
Citera
2018-09-13, 20:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det borde vara ointressant för oss "vem som började".

Det tycker du eftersom du vet vem som startade bråket.

Citat:
Nu verkar också som att de har haft en blöt kväll ihop med EXPO och sått sina egna frön i maktkampen.

Varför dammar du av den där gamla icke-storyn som var allmänt känd långt innan Nyheter Idags "avslöjande"?

Citat:
Ska vi fortsätta den här skiten i 4 år till mellan oss eller?

Jag skrev nyligen att jag aldrig kommer att glömma den hetskampanj som du och dina partikamrater har bedrivit mot Alternativ för Sverige och det står jag fast vid. Det är tyvärr försent för oss två att lägga tjafset bakom oss och det är enbart ditt fel.
Citera
2018-09-13, 20:08
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Det är försent att initiera ett narrativ där Alternativ för Sverige får ta ansvar för mandatfördelningen med tanke på att Mattias Karlsson i fredags klargjorde att han inte vill ha AfS-sympatisörernas röster.

Helt klart. Det gjorde att det blev blankt från mig i landsting och kommun, samt att steget tillbaka till SD blir betydligt svårare. Att rösta på ett parti vars företrädare inte vill ha min röst kräver verkligen något extra i utbyte.
Citera
2018-09-13, 20:19
Medlem
baggebo1s avatar
Jag uppdaterar större städer-listan eftersom det har tillkommit några högintressanta städer som precis är färdigräknade, Malmö och Uppsala bland annat. Som väntat går AfS mycket bra i Uppsala. Malmö betydligt sämre än Lund, vilket är intressant. Helsingborg går bra, bättre än Malmö, men får också se sig slagen av Lund. Enköping har gått in som den bästa "över 100-röster"-staden:
Kod:
Enköping	0,39	110
Uppsala		0,35	502
Lund		0,35	279
Helsingborg	0,32	281
Hässleholm	0,32	108
Karlstad	0,31	195
Luleå		0,31	164
Kalmar		0,30	138
Örebro		0,28	271
Växjö		0,28	167
Malmö		0,27	529
Västerås	0,25	241
Jönköping	0,25	228
Östersund	0,25	106
Kristianstad	0,23	123
Karlskrona	0,23	103
Citera
2018-09-13, 20:26
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Det tycker du eftersom du vet vem som startade bråket.

Nej, jag tycker det för att jag lever inte för att tjäna Åkesson och du borde inte leva för att tjäna Kasselstrand. Det är deras bråk och borde inte berör oss. Jag är totalt ointresserad av att lyssna på vem som började och jag är bergsäker på att även om jag gjorde det så skulle jag presenteras för två olika versioner och tolkningar. Åter igen totalt ointressant och inte intellektuellt för fem öre gällande mitt politiska resonemang.

Citat:
Varför dammar du av den där gamla icke-storyn som var allmänt känd långt innan Nyheter Idags "avslöjande"?

Därför att den är relevant i diskussionen om "bråket" och SD fiffel med EXPO

Herregud ska vi träska ner oss i detta, är redan nu uttråkad.

Citat:
Jag skrev nyligen att jag aldrig kommer att glömma den hetskampanj som du och dina partikamrater har bedrivit mot Alternativ för Sverige och det står jag fast vid. Det är tyvärr försent för oss två att lägga tjafset bakom oss och det är enbart ditt fel.

Vilka griniga känsloargument du kör på, överdramatisk är bara förordet tillsammans med tampongen i din byxficka. Nu ska du för evigt "straffa" de som inte höll med dig för att dina känslor har blivit sårade i debatten. Väx upp för fan om vi nu ska ta er seriöst inför 2022.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-13 kl. 20:29.
Citera
2018-09-13, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag uppdaterar större städer-listan eftersom det har tillkommit några högintressanta städer som precis är färdigräknade, Malmö och Uppsala bland annat. Som väntat går AfS mycket bra i Uppsala. Malmö betydligt sämre än Lund, vilket är intressant. Helsingborg går bra, bättre än Malmö, men får också se sig slagen av Lund. Enköping har gått in som den bästa "över 100-röster"-staden:
Kod:
Enköping	0,39	110
Uppsala		0,35	502
Lund		0,35	279
Helsingborg	0,32	281
Hässleholm	0,32	108
Karlstad	0,31	195
Luleå		0,31	164
Kalmar		0,30	138
Örebro		0,28	271
Växjö		0,28	167
Malmö		0,27	529
Västerås	0,25	241
Jönköping	0,25	228
Östersund	0,25	106
Kristianstad	0,23	123
Karlskrona	0,23	103

Du missade en av städerna med mest kaoz av alla - Nyköping 150 med 0,42%
Citera
2018-09-13, 20:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Du missade en av städerna med mest kaoz av alla - Nyköping 150 med 0,42%
Jag har inte missat den, den är bara inte helt färdigräknad än. Nyköping kommer att ligga högt på den där listan när den är klar.
Citera
2018-09-13, 20:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Därför att den är relevant i diskussionen om "bråket" och SD fiffel med EXPO

Nej, den är irrelevant vilket jag tydliggjorde genom att kalla den för en icke-story.

Citat:
Herregud ska vi träska ner oss i detta, är redan nu uttråkad.

Om du inte vill diskutera gammal skåpmat så ska du inte dra upp gammal skåpmat.

Citat:
Vilka griniga känsloargument du kör på, överdramatisk är bara förordet tillsammans med tampongen i din byxficka. Nu ska du för evigt "straffa" de som inte höll med dig för att dina känslor har blivit sårade i debatten. Väx upp för fan om vi nu ska ta er seriöst inför 2022.

Om du erkänner att ni betedde er som ett gäng små fittor i den här tråden och ber om ursäkt för detta så kommer jag att omvärdera min inställning.
Citera
2018-09-13, 20:54
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Nej, den är irrelevant vilket jag tydliggjorde genom att kalla den för en icke-story.

Om du inte vill diskutera gammal skåpmat så ska du inte dra upp gammal skåpmat.

Om du erkänner att ni betedde er som ett gäng små fittor i den här tråden och ber om ursäkt för detta så kommer jag att omvärdera min inställning.

Då tackar jag för oss eftersom det inte kommer att hända. Ni är inga snöflingor som du kanske tror (vilket kan ha varit anledningen till att ni valde afs) och du borde istället erkänna att båda har betet sig lika goda mot varandra. Det är jag redo att göra, vilket var hela min poäng i det förra inlägget.

Det enda AfS lyckades med var att ställa till det för alla, det är ni som är klantskallarna som tjänade etablissemangets syfte för att motarbeta oss. Det är riktigt skönt ändå att Flashback nu har normaliserat och det åter igen är Sverigevänner mot etablissemanget som står i fokus. Tror de flesta av oss helt enkelt kommer att dra ett streck över det här och försöka glömma ert svek för satt ni skapade inbördeskrig i etablissemangets syfte.
Tack och lov kan jag till och med skriva i den här tråden utan att få 20 arga troll citerande efter mig.

Normaliserad och sund stämning råder tillslut på forumet.
Trevligt att träffas. Hej på dig.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-09-13 kl. 20:57.
Citera
2018-09-13, 20:54
Medlem
0rganets avatar
Lite komiskt att Afs har 0,3 procent och NMR har 0,3 promille....
De kan ju ha en hemlig handsignal nu för att hälsa på varandra typ: ok tecknet med tre fingrar upp..
Citera
2018-09-13, 20:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Då tackar jag för oss eftersom det inte kommer att hända. Ni är inga snöflingor som du kanske tror (vilket kan ha varit anledningen till att ni valde afs) och du borde istället erkänna att båda har betet sig lika goda mot varandra.

Det enda AfS lyckades med var att ställa till det för alla, det är ni som är klantskallarna som tjänade etablissemangets syfte för att motarbeta oss. Det är riktigt skönt ändå att Flashback nu har normaliserat och det åter igen är Sverigevänner mot etablissemanget som står i fokus. Tror de flesta av oss helt enkelt kommer att dra ett streck över det här och försöka glömma ert svek för satt ni skapade inbördeskrig i etablissemangets syfte.
Tack och lov kan jag till och med skriva i den här tråden utan att få 20 arga troll citerande efter mig.

Normaliserad och sund stämning råder tillslut på forumet.
Trevligt att träffas. Hej på dig.

Då säger vi så.

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lite komiskt att Afs har 0,3 procent och NMR har 0,3 promille....
De kan ju ha en hemlig handsignal nu för att hälsa på varandra typ: ok tecknet med tre fingrar upp..

Tog det många timmar för dig att komma på det där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in