Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyLingus
Hej gott folk! Är ny här på forumet, men har med stort intresse följt era resonemang under året.
Har ju liksom er undrat vad äcklet Özz fördriver dagarna med, då det varit ganska tyst från honom ett tag. Nu vet jag. Jag åker till Gotland ibland för att hälsa på släkten och i lördags så satt jag på båten från Nynäshamn och bläddrade lite i tidningar som låg på ett bord. Bl.a. Nynäshamnsposten från i fredags den 7:e. Där ägnar en exalterad reporter drygt en halv tidningssida åt att promota Özz och Måns Möllers nya show, Världens Historia som tydligen skulle testas på Nynäshmnspubliken på Folkets hus under lördagskvällen. "Nynäshamnspubliken är perfekt som testpublik" säger Måns Möller. Tror fan det, Nynäshamn har ju styrts av sossarna de senaste 100 åren. Så Folkets hus är ju ett givet forum att bjuda in Özzen till. Man kan också läsa att Özz och Måns även testade sin julshow på Nynäshamnarna i höstas. Längre bak i tidningens läsarshop säljs även biljetter till den nya showen som kommer att spelas på Rival i Stockholm 14, 21 & 28/10 samt 11/11.
Fan också, jag hade så innerligt hoppats att han skulle ha insett hur körd han är och lagt av med sina narrkonster.

Googlade på Özz + Nynäshamn och där stod det om provföreställningen du skriver om men hittade också detta om Eskilstuna den 14 sep.

https://www.ticketmaster.se/artist/ozz-mans-biljetter/953125?rtype=301_expired&eventId=508991
Citera
2018-09-12, 21:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Googlade på Özz + Nynäshamn och där stod det om provföreställningen du skriver om men hittade också detta om Eskilstuna den 14 sep.

https://www.ticketmaster.se/artist/ozz-mans-biljetter/953125?rtype=301_expired&eventId=508991
Jag provbokade och fick två platser på första raden den 14. Det är inte i närheten av utsålt.

Jag tänker inte fullfölja bokningen.

Edit: Fyra personer får sitta tillsammans på rad två, ett sällskap på tre personer får, obrutet, plats på första raden.

Nu börjar min fantasi arbeta. Jag föreställer mig en Özz som i detta nu panikbokar platser så att det ska se fullt ut.

Ny scen: Özz på Eskilstunas gator timmen innan föreställningens början. Han närmar sig forcerat, nästan desperat, diverse främmande människor, mest fjortisar, och försöker pracka på dem gratisbiljetter.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-09-12 kl. 21:19.
Citera
2018-09-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller

Han verkar ju tyvärr ha fullt upp, men jag undrar hur många som egentligen går och tittar.
Är nog ganska glest i raderna får man hoppas. Annars tappar man ju snart hoppet om oss svenskar.
Som han har pissat på oss under åren borde ingen vettig människa betala för skiten.
Citera
2018-09-12, 21:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyLingus
Fan också, jag hade så innerligt hoppats att han skulle ha insett hur körd han är och lagt av med sina narrkonster.

Ha lite tålamod.

Hans föreställning "Världens Historia" var bokad och klar långt innan han exponerades för svenska folket som terroristfinansiär hos Janne J på Uppdrag Granskning. Skulle showen bokats efter Uppdrag Granskning så hade han aldrig kunnat sätta så många framträdanden.

Idag trillar knappast bokningarna in på samma sätt som de gjorde för bara ett år sedan. Hans karriär befinner sig på ett sluttande plan. Han får förvisso en och annat uppdrag fortfarande, men det verkar mest handla om enstaka folk som sympatibokar honom för att "de minsann ska visa att de inte är rasister". Hur länge kommer det att hålla att några enstaka förvirrade människor bokar honom för att vara hyggliga?

Kolla vid den här tiden nästa år var hans karriär befinner sig.

Titta på hans Twitter hur desperat han är. Inte många "gilla" på hans inlägg. Ytterst få som skriver något uppmuntrande.

De flesta kommentarerna går i stil med:

"Akilov?

"Har du frågat din svåger?"

"Bedriver du svågerpolitik Özz?"

"Özz, du är så körd!"

"Jävla fjant!"

mm mm osv osv

Özz är helt enkelt jävligt ute. Han vet egentligen om det själv också men han tänker att om han låtsas som det regnar tillräckligt länge så kommer allt bli som vanligt snart. Men han har fel.

Jag gillar när folk postar ett enkelt "Akilov?" som kommentar till hans tweets. Väldigt enkelt och bra sätt att markera att ingen glömt att han finansierade en fruktansvärd terrorists uppehälle i Sverige.
Citera
2018-09-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag provbokade och fick två platser på första raden den 14. Det är inte i närheten av utsålt.

Edit: Fyra personer får sitta tillsammans på rad två, ett sällskap på tre personer får, obrutet, plats på första raden.

Nu börjar min fantasi arbeta. Jag föreställer mig en Özz som i detta nu panikbokar platser så att det ska se fullt ut.

Ny scen: Özz på Eskilstunas gator timmen innan föreställningens början. Han närmar sig forcerat, nästan desperat, diverse främmande människor, mest fjortisar, och försöker pracka på dem gratisbiljetter.
Ja, jävlar. Det skulle vara en syn för gudar...

Jag känner lite folk i Nynäshamn, ska lyssna om nån vet hur det gick där i lördags. Reportern som skrev i lokalblaskan verkade ju vara en Özz-diggare. Hon kanske skriver något referat i nästkommande blaska.
Citera
2018-09-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ha lite tålamod.

Hans föreställning "Världens Historia" var bokad och klar långt innan han exponerades för svenska folket som terroristfinansiär hos Janne J på Uppdrag Granskning. Skulle showen bokats efter Uppdrag Granskning så hade han aldrig kunnat sätta så många framträdanden.

Idag trillar knappast bokningarna in på samma sätt som de gjorde för bara ett år sedan. Hans karriär befinner sig på ett sluttande plan. Han får förvisso en och annat uppdrag fortfarande, men det verkar mest handla om enstaka folk som sympatibokar honom för att "de minsann ska visa att de inte är rasister". Hur länge kommer det att hålla att några enstaka förvirrade människor bokar honom för att vara hyggliga?

Kolla vid den här tiden nästa år var hans karriär befinner sig.

Titta på hans Twitter hur desperat han är. Inte många "gilla" på hans inlägg. Ytterst få som skriver något uppmuntrande.

De flesta kommentarerna går i stil med:

"Akilov?

"Har du frågat din svåger?"

"Bedriver du svågerpolitik Özz?"

"Özz, du är så körd!"

"Jävla fjant!"

mm mm osv osv

Özz är helt enkelt jävligt ute. Han vet egentligen om det själv också men han tänker att om han låtsas som det regnar tillräckligt länge så kommer allt bli som vanligt snart. Men han har fel.

Jag gillar när folk postar ett enkelt "Akilov?" som kommentar till hans tweets. Väldigt enkelt och bra sätt att markera att ingen glömt att han finansierade en fruktansvärd terrorists uppehälle i Sverige.
Ja, vad äckligt cynisk han är som försöker hålla skenet uppe fastän han har den vidriga historiken. Hur fan kan han komma undan med detta. Hade en vanlig svenne kommit undan med det? Nej, men kurder verkar vara heliga i det här landet.
Citera
2018-09-13, 07:22
Medlem
"Han har varit en stöttepelare, faktiskt!"
-sagt av Özz Nujen om Måns Möller i denna extremt flamse-tramsiga P4 Stockholm- "intervju" på ca 4 min och som lades upp igår kväll:
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7042285

SR-reportern Ylva Lilja (med en väldigt påfrestande röst) har uppenbarligen inget vettigt att fråga De Flabbande Fånarna om, utan "intervjun" är bara ett sätt att promota deras show med premiär den 20 september.
Ingen enda liten fråga om de fått med Akilov i 'Världens Historia -den osminkade sanningen'..
Senast redigerad av Carinah78 2018-09-13 kl. 07:26. Anledning: rättade länken
Citera
2018-09-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Jag skulle personligen aldrig gå och se honom även om jag länkade om föreställningen. Än mindre sitta och häckla honom på twitter eller i publiken. Jag vill faktiskt att svenskt rättsväsen och rättssamhälle skall ta hand om detta.

Han kanske är helt körd men vill inte inse allvaret. Finns ändå folk som Möller och andra som inte övergivit honom men de kommer väl om folk är tillräckligt ihärdiga. Så är det och det är lite läskigt.

Jag har en viss medkänsla hur pissigt än folk betett sig i sådana här lägen för jag har varit med om liknande själv. Tycker faktiskt synd om "svågern" med efter det att reklamfilmen som ju inte var så lyckad hånats här.
Citera
2018-09-14, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Fast dessa bokningar kanske har gjorts längesedan tillbaka. Och tex sådana bokningar där arbetsgivaren betalar, dvs gruppbokningar. Man kan också tänka sig att Özzen delar ut gratisbiljetter, och mejlat #vistårinteut och #jagärhärare att visa sig

Så att det inte ska se så tomt ut, jag menar...

På dessa gratisbokningar och gruppbokningar är det inte säkert att alla dyker upp heller. Det kostar ju en slant att ta sig dit också och det är ju inte gratis

Så det kan ju kanske bli rätt så tomt på förevisningen - Med Özzens hybris blir det nog svårt att smälta, hihi
Fan de skulle kunna bli komiker allihopa, Özzen, Svågern Måns (Dynamit-Harry) , Schyman Sahlin, Kawesa, hela PK i i en Jönssonligan film - fy fan vad jag skulle skratta...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-09-14 kl. 13:41.
Citera
2018-09-14, 15:33
Medlem
Nöjes-Nüjen är självklart mycket intressant som s.k. kändis. Hans syster Debbie och hennes affärsliv ihop med sin make och sin bror är minst lika intressant. Hon är ansluten till Svenska Advokatsamfundet och hennes specialitet som advokat är migrations-juridik. Samtidigt så driver maken Richard Damm flyktingboende och något slags entrepenadföretag i "flyktingboenden".

Detta är en så illaluktande kökkenmödding att advokatsamfundet definitivt bör ta upp Debbie Nüjens medlemskap till prövning. Det rör sig inte bara om de där 85 000 kronorna utan om jävssituationen där hon på Migrationsverket kan värva boenden till makens företag i flyktingbranschen. Alla räkningar från henne som jurist går direkt till Migrationsverket och Migrationsdomstolen. Maken, som heter Richard Damm, sänder också sina räkningar dit eller till kommunen där de asylsökande bor. Är hans fru och /eller hans svåger eller hans svärfar delägare i de här boendena?

Har familjen Nüjen försökt göra samma som vår f.d. riksdagsman Emanuel från Robin(s)on-TV i flyktingbranschen?

Skatteverket är alltid väldigt tystlåtna under utredningarnas gång. Men så lång tid har nu gått sen Akilov-FUP:en blev officiell och Nüjens (i förbifarten) råkade avslöjas, att beslut bör ha tagits av Skatteverket och ev. Ekobrottsmyndigheten. Hoppas verkligen att media nu lyfter upp sina spadea och börjar gräva i den här sörjan.
Citera
2018-09-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Skatteverket är alltid väldigt tystlåtna under utredningarnas gång. Men så lång tid har nu gått sen Akilov-FUP:en blev officiell och Nüjens (i förbifarten) råkade avslöjas, att beslut bör ha tagits av Skatteverket och ev. Ekobrottsmyndigheten. Hoppas verkligen att media nu lyfter upp sina spadea och börjar gräva i den här sörjan.

I Maj-Juni så var det väl någon här på FB som noterat att Özzen begärt uppskov på sin deklaration, hur länge de beviljar uppskov det vet vi inte. För föregående år brukar uppskovet max utsträckas till 30e September, men det är ovanligt.

Özzen har inga goda sådana skäl till att få uppskov, hen ligger inte precis i koma på någon palliativ avdelning, eller hur ? Förutom då på PK/7K-s obduktionsbord och de ska kolla vad som gick fel med värdegrunden och integrationen hos Özzen ?

Gissar att Ramberg har satt sin sista potatis, hon har fått fullt av ohyra i potatislandet ?
Citera
2018-09-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Vad egentligen är det som kan hända här? Vad är det som står på spel?
Özz, systerns/svågerns byggen kan bli granskade av kommunens byggnämnd och ev bli fällda som svartbyggen och även gälla skattebrott (svart arbetskraft). Nämndens majoritet är nu rödgrön men kan bli Allians+SD styrd utifrån valresultatet. Kan det tänkas att olika majoriteter ser olika på Özz ställning som untouchable?

Ett ärende om skolan var uppe på mötet 12/9, men inget verkar ha rapporterats därifrån:
Citat:
21 2018-07-26 Byggnadsnämndens arbetsutskott (2018-08-29)
22 2018-08-06 Situationsplan reviderad med nya mått
23 2018-09-04 Byggnadsnämnden (2018-09-12)
24 2018-09-08 Kompletteringar - även reg separat BN 2018/1058
25 2018-09-08 Fastighetstaxering
26 2018-09-08 Situationsplan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in