Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
För en gångs skull en god nyhet.

Jag har ju tryckt på att regionens byggnadsnämnd skall utöva tillsyn mot olovliga ombyggnader på klanens fastigheter. Jag kan inte påstå att det är på grund av mig men nu verkar det i alla fall som detta skall tas upp enligt dagordningen på nästkommande möte i byggnadsnänmden i Region Gotland 12 sep.

"§17
TINGSTÄDE NYSTUGU 1:125- Anmälan attefallsåtgärd -
nybyggnad av växthus
BN
2018/801
Inga handlingar med hänvisning till GDPR
Mikael Nordberg"

Jag kommer givetvis följa upp hur det går med detta och uppmanar andra gotlänningar att göra det med och även innan om ni råkar ha några känningar bland ledamöterna.

Byggnaderna inspekteras. Bra där! Det behövs också en inspektion på interiörerna för att se om de betalat svart eller om de kan visa kvitton men jag antar att det är en helt annan sak. Tyvärr.
Citera
2018-09-08, 08:16
Medlem
Utifrån handlingarna i ärendet verkar det som att det hanterats som en bygglovsansökan och inget kontrollärende. Misstänker att de avser att bevilja ansökan, men att det är ett känsligt ärende så tjänstemännen överlåter åt politikerna att besluta.

Majoriteten i nämnden är S - V - Mp.
Citera
2018-09-08, 08:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Är denna tweet på riktigt? Intressant isåfall...
Ja, det där skulle man vilja veta mer om. Verkar helt bisarrt om det skulle visa sig stämma.
Det framstår i så fall närmast som om "svågern" blivit med i en sekt & förbjudits att ha kontakt med sin egen släkt.
Citera
2018-09-08, 09:10
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja, det där skulle man vilja veta mer om. Verkar helt bisarrt om det skulle visa sig stämma.
Det framstår i så fall närmast som om "svågern" blivit med i en sekt & förbjudits att ha kontakt med sin egen släkt.
Håller med.
"Bisarrt" är det rätta ordet för att beskriva vad vi här kan skymta: Rickard Damm får i denna kommentar kritik från sin mor för att han, likt en svag stackare, låtit frun Debbie Nujen ha kommandot över vilka de gemensamma barnen skall få umgås med.

Tvivlar inte för ett ögonblick på äktheten i Twitter-kommentaren och jag skulle varmt välkomna farmor och farfar Damm att här i tråden berätta lite om hur de upplever situationen med att se sin son, Rickard Damm, indragen i den nujenska klanen och att inte få träffa sina barnbarn.
Citera
2018-09-08, 09:13
Medlem
Citat:
Reagerade också på det.

Generellt sett lägger sig inte svenska föräldrar i sina vuxna barns liv, kommer inte med negativa synpunkter.
Gränsen går vid kriminalitet.
Förmodligen är det extra mycket så om man bär samma efternamn,
och att ens barnbarn bär samma efternamn.

Troligt är att svågerns mamma starkt motsatte sig sonens närhet och acceptans av den kriminella släkt han gift in sig i.
Antingen uppdagades deras kriminalitet för henne för 7 år sen.
Eller så hade hon levt med den kunskapen under en längre tid med vetskapen att hon skulle avskärmas från sina barnbarn om hon uttalade sig för tydligt.
I det senare fallet rann bägaren över för 7 år sen.
Citera
2018-09-08, 10:53
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:

Vilken tragedi, vad som än ligger bakom.

Med tanke på UG och uppträdandet där av ”komikern” så verkar det som att allt inte står rätt till i den där släkten.

(Men vill farmor snacka med barnen kan hon ju bara ringa sin son, på det numret jobbar ju ungarna som vakthundar...)
Citera
2018-09-08, 11:47
Medlem
Citat:
Utifrån handlingarna i ärendet verkar det som att det hanterats som en bygglovsansökan och inget kontrollärende. Misstänker att de avser att bevilja ansökan, men att det är ett känsligt ärende så tjänstemännen överlåter åt politikerna att besluta.

Enne - Det är så här:

I april anmälde Debbie Nujen en Attefallsåtgärd på skolan (Jag tror växthuspaketet låg utanför när jag var där på sportlovet)

Ett par dagar senare ringde en handläggare upp henne och meddelade att någon Attefallsåtgärd inte kan registreras på en fastighet som inte är bostadsfastighet och om att det krävs bygglov för att ändra en fastighets användning genom ombyggnad. Han informerade henne att om hon inte drog tillbaka anmälan skulle det öppnas ett tillsynsärende.

Hon var så vettlös så hon drog inte tillbaka sin anmälan och efter en månad tvingades bygghandläggaren öppna ett tillsynsärende.

Jag vet att ett tillsynsärende kan ligga hur många år som helst om man inte VILL utöva tillsyn och jag vet att man kan om man VILL utöva tillsyn direkt. (Detta senare ofta mot mindre prominenta innevånare)

Eftersom jag vet att en ytterligare fastighet är ombyggd utan bygglov och att dessa ombyggnader verkar skett med ekonomiska oegentligheter och varit mycket omfattande anmälde jag att det verjkade ha skett olovliga ombyggnader på ytterligare en fastighet och ansåg att byggnadsnämnden skulle utöva tillsyn på båda. Jag har även sänt mail till ledmöterna i byggnadsnämnden och förklarat situationen. Min anmälan lades till i handlingarna för tillsynsärendet.

Jag vet inte vad som skall behandlas under denna punkt på dagordningen men det verkar som arbetsutskottet tagit upp detta enligt den lista du lade ut. En anmälan om Attefallsåtgärd är hur som helst inget man tar upp annars på Byggnadsnämnden.

Något har skett i byggnämndens arbetsutskott (Det går att begära ut protokoll tror jag) och det är något som skall avhandlas på byggnämndens möte. Men vad???

Det här är mycket spännande för det kan om man tänker optimistiskt vara början till att klanens affärer rullas upp av myndigheter.
Senast redigerad av hannes.muller 2018-09-08 kl. 11:53.
Citera
2018-09-08, 11:59
Medlem
Citat:

Nej Man kan inte registrera en Attefallsåtgärd på en fastighet som inte är en bostadsfastighet. Att godkänna är det inte frågan om. Ta ut handlingar på arbetsutskottet så får vi kanske veta - dessa har ju förts in i ärendet. Jag tror en sådan begäran kan göras på (anonym mail) men den förs till handlingarna liksom min begäran. Byggnämndens möte är dock snart och jag tänker om inte annat ringa och fråga en ledamot i nämnden.
Citera
2018-09-10, 02:20
Medlem
Preliminära valresultatet för Gotland bjöd inte på nån större sensation när alla 41 valdistrikt nu har räknats.
SD ökar med 4.5%
M minskar med 4.8%
Det där var de största förändringarna. Özz Nujen kanske ändå inte vågar andas ut? Byggnadsnämndens kvarnar är väl i rullning som det är och det bådar gott.
För oss som gillar rättvisa och hederlighet.

Källa valresultatet: http://mobil.helagotland.se/valet/sa-gar-valet-alla-valdistrikt-pa-gotland-15293338.aspx
Citera
2018-09-10, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Preliminära valresultatet för Gotland bjöd inte på nån större sensation när alla 41 valdistrikt nu har räknats.
SD ökar med 4.5%
M minskar med 4.8%
Det där var de största förändringarna. Özz Nujen kanske ändå inte vågar andas ut? Byggnadsnämndens kvarnar är väl i rullning som det är och det bådar gott.
För oss som gillar rättvisa och hederlighet.

Källa valresultatet: http://mobil.helagotland.se/valet/sa-gar-valet-alla-valdistrikt-pa-gotland-15293338.aspx

Vad egentligen är det som kan hända här? Vad är det som står på spel?
Citera
2018-09-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Vad egentligen är det som kan hända här? Vad är det som står på spel?

För Nujens del nog ingenting även om det fortfarande skall anses som en fullständigt öppen fråga vilika partier som kommer styra ön. Mitt osäkra tips: C+S. M är för otillförlitliga och Sd är totalt oförlitliga att bygga en majoritet på för C så jag tror på en blocköverskridande samregering här.

Det finns dock en lokalpolitiker (utöver mig) här på ön som uppmärksammat Özz Nujen och hans byggprojekt på ön och det är Patrik Thored M. Han är dock lite avvikande bland moderater här som ju mest är av Fi-sorten.
Citera
2018-09-12, 19:32
Medlem
Hej gott folk! Är ny här på forumet, men har med stort intresse följt era resonemang under året.
Har ju liksom er undrat vad äcklet Özz fördriver dagarna med, då det varit ganska tyst från honom ett tag. Nu vet jag. Jag åker till Gotland ibland för att hälsa på släkten och i lördags så satt jag på båten från Nynäshamn och bläddrade lite i tidningar som låg på ett bord. Bl.a. Nynäshamnsposten från i fredags den 7:e. Där ägnar en exalterad reporter drygt en halv tidningssida åt att promota Özz och Måns Möllers nya show, Världens Historia som tydligen skulle testas på Nynäshmnspubliken på Folkets hus under lördagskvällen. "Nynäshamnspubliken är perfekt som testpublik" säger Måns Möller. Tror fan det, Nynäshamn har ju styrts av sossarna de senaste 100 åren. Så Folkets hus är ju ett givet forum att bjuda in Özzen till. Man kan också läsa att Özz och Måns även testade sin julshow på Nynäshamnarna i höstas. Längre bak i tidningens läsarshop säljs även biljetter till den nya showen som kommer att spelas på Rival i Stockholm 14, 21 & 28/10 samt 11/11.
Fan också, jag hade så innerligt hoppats att han skulle ha insett hur körd han är och lagt av med sina narrkonster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in