2018-09-11, 21:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, det är märkligt. Inget är ju så klart svartvitt och relationer är komplexa. Det kan finnas såväl hat som kärlek som tvivel i en och samma relation. Dock så framstår ju, ifall man ska spinna vidare på manus-liknelsen, en slags oväntad dramaturgisk vändpunkt vid mordet. Innan dess så ger ju det vi vet skenet av att allt går utför för makarna Ds relation. Otroheten upptäcks, krav om kontaktförbud ställs av HD mot SD, separationen genomförs, skilsmässsan ansöks. Så långt så är det inget underligt alls. Det ser ut som de flesta trista skilsmässor pga otrohet. Sedan. Mord. SDs fd älskarinna blir mördad och han blir misstänkt av polisen för att vara GM. I ett normalt manus hade nu HD verkligen fått skäl att genomföra skilsmässan med stöd från alla sina tjejkompisar och föräldrar. Det hade blivit romantiska komedier med näsdukar och rött vin, skita i exet och tillbringa sommaren bara med barnen. Men vad händer? Istället vänder hela berättelsen och går åt andra hållet. Makarna D börjar företa sig resor direkt dagen efter mordet, de åker runt och har det trevligt, semestrar ihop och umgås supertajta. Som sagt, inte ens femman skulle ta emot det manuset. Så varför ser det ut på detta viset? Jag tror inte att HD tillhör de här kvinnorna som förälskar sig i kåkfarare och finner SD plötsligt mer spännande och intressant för att han är mordmisstänkt. Hur kan hon ens lita på honom om hon själv inte vet om att han har absolut alibi eller hon själv är GM? Jag är nog en smula trög måste jag tillstå men jag får detta inte riktigt att bli rimligt ifall HD är helt oskyldig själv. Eller så är hon verkligen oerhört lojal och naiv.
Har det aldrig föresvävat dig att din eftersökta förklaring kan vara att paret Davidsson inte alls är inblandade i mordet?
Citera
2018-09-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ang, sk, nya tant vittnet jag inte kan släppa .

Under förhör ställs alltid frågor om GM kan bekräfta sina påstådda förehavanden på något sätt. Det är inte osannolikt att tanten med grått hår som påståtts ha sett (var det väl?)GM straxt efter mordet (ca, 24: 00 vid midnatt) fötts som alibi just då och att efterlysningen är avsedd att slå hål på historien att hon överhuvudtaget existerat.

Det skulle förklara allt med det obefintliga vittnet och framförallt polisens oförklarliga oförmåga att hitta en i grannskapet tydligt beskriven äldre kvinna. Har ni andra några funderingar om detta?
Kortfattat inlägg p.g.a tidsnöd..
Fast skulle polisen då säga något i stil med att denna tant ev sett mördaren? Borde de inte skriva endast en man som sågs prata. Om jag nu förstått rätt att det var SD:s alibi och historia.
Citera
2018-09-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har det aldrig föresvävat dig att din eftersökta förklaring kan vara att paret Davidsson inte alls är inblandade i mordet?

Läste du ens inlägget?
De uppträder väldigt besynnerligt för att ligga i skilsmässa, samtidigt som SD är misstänkt på mord på sin älskarinna som han var otrogen mot HD med under flera år.
Tycker inte du att HD-SD uppträder väldigt underligt även om de skulle vara helt oskyldiga till mordet?
Sånt här är kanske är vanligt förekommande i din bekantskapskrets, dock inte i min
Citera
2018-09-11, 22:26
Medlem
Ja, nog uppträder paret D besynnerligt. Jag funderar på var de gjort av barnen -
omhändertagna?
Citera
2018-09-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Om GM går lös, tror jag inte polisen skulle gå ut med ett signalement på ett vittne på detta sätt. Den kan ju vara rena dödsdomen för henne. Däremot om det finns en person som sitter häktad för ett annat allvarligt brott som han troligtvis kommer att dömas till livstid för. (Alltså inte mordet på LW)
Då kan polisen möjligen beskriva ett vittne. Det skulle också passa med polisens uttalande om att hitta en gärningsman istället för en eller flera.
Det värsta är att om så är fallet, och damen gick runt och berättade vad hon bevittnat redan den 20/5. Så kan orsaken till att Polisen inte har funnit henne vara av det mer tragiska slaget.
Och det är ju en efterlysning.
Saknar Tjackarn..Skulle kunna betala för att höra hans teori om den lilla gråhåriga tantens inblandning och roll i denna härva 😍
Citera
2018-09-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Jag tror ju personligen, liksom polis och åklagare, att SD är gärningsman. Men oavsett så går det ju faktiskt en mördare lös. Som kan bli desperat. Och jag har full respekt för om den 70-åriga damen är oroad för sin egen säkerhet om hon skulle ge sig tillkänna. Jag tror även att gärningsmannen följer tråden, nyfiken och paranoid som han nu är när det efterlysts vittnen i såväl media som i sociala medier. Han känner nog att han än mer har ögonen på sig.
”I see you”
Visst följer GM och hans "svans" tråden.. Se bara vilka rabalder det blir i flödet så fort något nytt i fallet dyker upp 😊
Citera
2018-09-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Saknar Tjackarn..Skulle kunna betala för att höra hans teori om den lilla gråhåriga tantens inblandning och roll i denna härva 😍
Haha, jo du, han skulle ha en fantastisk berättelse om hur lilla gråa tanten faktiskt är en KSI-agent.
Citera
2018-09-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Intressant teori som mycket väl kan stämma. Bra där!
Jag hänger inte med i den här teorin.
Om det är SD med fru som hittat på den lilla gråa damen, hur skulle hon kunna ge dessa alibi?
Hon har väl bara, enligt paret, sagt att hon sett en person från sitt fönster vid aktuell tid?
Missar jag nåt?
Senast redigerad av glendale 2018-09-11 kl. 22:43.
Citera
2018-09-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag hänger inte med i den här teorin.
Om det är SD med fru som hittat på den lilla gråa damen, hur skulle hon kunna ge dessa alibi?

Jo att SD setts i området vid tidpunkten. Han kan ha sagt att en gråhårig dam såg att han pratade med LW och sedan gå hemåt. Ett försök att skaffa sig alibi. Fast den damen är ju bara påhittad så något verkligt alibi blir det inte.
Citera
2018-09-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Tja du kan säkert ha rätt. Kanske var hon medberoende till sin stora baby. Hon hade 3 barn att ta hand om och kände sig tvungen. Mycket lustigt med denna skilsmässa och de verkar tajtare än nånsin. Hotet är borta och nu är de fria. Om det är så att båda eller en av dem är skyldiga så är det korkat att handla som de gör. Nog borde polisen och omgivningen också reagera på detta tycker man.
Kanske HD utåt verkar timid och skör men är den som drev SD att begå detta mord. Kvinnan iscensatte planen och marionetten utförde det.
Men i samband med USA resan skulle de ju försöka lappa ihop förhållandet igen så det kan ju vara så enkelt att de helt enkelt lyckades med det.. Därav alla glada miner och semesterbilder..
Citera
2018-09-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jo att SD setts i området vid tidpunkten. Han kan ha sagt att en gråhårig dam såg att han pratade med LW och sedan gå hemåt. Ett försök att skaffa sig alibi. Fast den damen är ju bara påhittad så något verkligt alibi blir det inte.
Att han har setts av någon annan än tanten?
Sen ska den påstådda tanten ge honom alibi att han inte slog ihjäl LW utan gick därifrån och att hon var i livet då?
Senast redigerad av glendale 2018-09-11 kl. 22:50.
Citera
2018-09-11, 22:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ja, nog uppträder paret D besynnerligt. Jag funderar på var de gjort av barnen -
omhändertagna?

Man kan ju alltid hoppas.

Men antagligen så är de dumpade
på mormor och morfar, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här