2018-09-11, 15:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fortsätt kalla hennes barn för lögnare då för att skydda en död moders anseende.
Bry er inte om att detta barn kanske blir mobbat på grund av att det uppstår rykten om att han ljugit angående sin mamma p.g.a. den här tråden.

Men så långt tänker inte ni. Bättre skydda den döda än det levande barnet.

Ett barn ljuger inte om vad som försiggår i hemmet. Jag är säker på att NW har talat sanning.

Dessutom är det ibland socialtjänsten som utreder först och lämnar därefter till polisen när utredningen är klart och föräldern inte kunnat bevisas oskyldig. Fram till dess bor dock barnet i annat hem än våldsverkaren.

Minns inte om NW var skriven hos LW eller UW men om han inte var hos LW var hon nog under utredning.

Men du vet alltså att NW sagt att hans mor misshandlat honom? Talar vi om fysiskt våld från LW då alltså?
Citera
2018-09-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag tolkar tvärtom. För om tjejerna kom gående på Apelvägen, och gick in på Videvägen, så bör de ha kommit ifrån NyaHjärsta-hållet.

Eftersom Apelvägen är den första vägen de når om de har tagit gångbron över motorvägen.(Alternativt att de pga. lugn trafik genar över motorvägen så att de kommer upp på Dammvägen, följer den åt höger tills den övergår i Apelvägen). Därefter tar de in på Videvägen.

Dvs. deras gångriktning skulle i så fall kunna stämma med att de kan ha befunnit sig i närheten av LW's bostad runt 23:30-tiden (vid försvinnandet), lämnat LW's sida av Nya Hjärsta via vägbron, gått en bit på Apelvägen för att sedan svänga in på Videvägen ca 23:45-00:15.
Så tolkar jag det också, speciellt vid det klockslaget. De bör alltså haft möjlighet att se personer och fordon som kommer ut från nya Hjärsta, samt om någon bil stått vid sidan av motorvägen, alt någon genat över vägen. Liksom om en bil kör in på Apelgatan eller en mansperson som pratar. Allt beror på om klockslagen stämmer, samt om de har cyklat eller gått med cyklarna.
Undrar vem som har sett dem. Den GM som jag helt fritt har funderat på är i 30-årsåldern och sitter häktad, men Örebro är en liten stad och i den åldern vet nog tjejerna vem det är. Inte så troligt att de träder fram.
Om det är en helt annan GM så kanske de inte minns exakt vilket datum de gick där så långt senare. Jag skulle inte vara säker på vecka ens.
Citera
2018-09-11, 15:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du får gärna citera alla andras inlägg de dagarna också då det hade kommit fram att det fanns ett vittne som sett honom ute aktuell tidpunkt. Och då måste han ju ha mördat Lena drogs genast slutsats, ingen kritiskt tänkande

Därför skrev jag detta inlägg att från ett objektivt och kritiskt perspektiv så bor han i området och kan mycket väl ha tagit en promenad eller dylikt. Högst naturligt beteende.

Ska säga att mina kollegor skrattade gott åt era inlägg nu på morgonen😂 Vi tackar för denna fina start på dagen.

Eller dylikt...

Han kanske letade efter en "närhetsdonator"?

Då var det nog naturligt att gå åt det hållet
eftersom både hans fru och älskarinna bodde
där.

Hur var det nu med det?
Varför flyttade HD dit?
Citera
2018-09-11, 15:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och kunde han se att hon såg att han såg henne?

Hahaha.
Ja, tänk om han såg att hon såg att han såg att hon (nä nu tappade jag bort mig!)

Det var något åt det hållet jag tänkte.

"Ett ont öga".
Citera
2018-09-11, 15:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Eller så är "tanten" på bussresa genom Europa som är bokad för länge sedan genom PRO och inte någon sista minuten resa till N-L som ev vissa har gjort enl tråden.
Kan vara så att den äldre damen inte följer det digitala utan bara tex har gratistidningen Metro och pressen har varit ganska tysta om detta mord, kanske pga att så lite framkommit från polis.
Men eftersom detta var söndagen den 20 maj och LW hittades på fredagen eller lördagen. Det framgick redan då att polisen trodde sig säker på det var LW och bekräftade detta på söndagen. Eller om damen har barn, de sagt till henne att det är inget bry sig om utan polisen har säkert fler vittnen som sett detsamma eller hört något. Tyvärr så kan barn tycka att mamma ska inte blanda sig i detta. Hoppas innerligt att polis får fram vår egen Miss Marple.

Det är viktigt att meddela sig med polis o åklagare, vilket blir helt uppenbart i detta fall. Vill man inte vittna i rättegång får man väl ta den frågan sen... Men i detta fall så lär ju damen kunna se framtiden an med annan tillförsikt om en GM sitter bakom lås och bom.
Citera
2018-09-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Herregud. Hur kan du få det till indicium på att dessa är GM?

Hur skiljer ML:s motivgrund ut sig från andra inblandade såpass att han är GM och inte de andra?

Hur kan JH anses vara GM bara för att han kan ha varit i Örebro vid aktuell tidpunkt? Ser du alla andra som varit i Örebro just då också som misstänkta mördare? Befann du dig själv i Örebro under den natten?
Även om det finns en massa till, så kan ju jag fråga om du läst mitt grundläggande inlägg i frågan där hela hypotesen finns? Innan du gnäller som en hundvalp
Citera
2018-09-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om jag vore en gråhårig tant på ca 70 år som bodde granne med LW och kanske sett GM, skulle jag vara väldigt rädd för att ge mig till känna. Det går ju en mördare lös!
Om GM går lös, tror jag inte polisen skulle gå ut med ett signalement på ett vittne på detta sätt. Den kan ju vara rena dödsdomen för henne. Däremot om det finns en person som sitter häktad för ett annat allvarligt brott som han troligtvis kommer att dömas till livstid för. (Alltså inte mordet på LW)
Då kan polisen möjligen beskriva ett vittne. Det skulle också passa med polisens uttalande om att hitta en gärningsman istället för en eller flera.
Det värsta är att om så är fallet, och damen gick runt och berättade vad hon bevittnat redan den 20/5. Så kan orsaken till att Polisen inte har funnit henne vara av det mer tragiska slaget.
Och det är ju en efterlysning.
Senast redigerad av neverhorse 2018-09-11 kl. 15:58. Anledning: fel i mening
Citera
2018-09-11, 16:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Tänk om tanten bara hittade på mannen utanför för att göra sig intressant. Hon trodde kanske inte att det skulle få några konsekvenser om hon kryddade upp verkligheten lite när hon pratade med människor som hon iaf inte skulle träffa igen. Hoppas isf att inte hennes vittnesmål är superviktigt.
Lilla tanten som är den stora gåtan .

- Linxieloos inlägg är med vad vi vet den i mitt tycke rimligaste förklaringen till att den mystiska lilla damen trots professionella polisers letande och nu även riksmedias efterlysningar inte ens gett minsta hint om vem hon är eller hur hon förvunnit från planeten jorden.

-En kontaktsökande lite ensam och måhända virrig tant som gjort sig lite märkvärdig i mening att få uppmärksamhet.
Något säger mig att damen inte är medveten (och därför kurar och käms?) om den uppståndelse hennes få ord orsakat.
Får väl utgå från att hem ( demensboende ?)för äldre liksom för psykiska funktionsnedsättningar ingått i eftersöket.
Citera
2018-09-11, 16:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Så tolkar jag det också, speciellt vid det klockslaget. De bör alltså haft möjlighet att se personer och fordon som kommer ut från nya Hjärsta, samt om någon bil stått vid sidan av motorvägen, alt någon genat över vägen. Liksom om en bil kör in på Apelgatan eller en mansperson som pratar. Allt beror på om klockslagen stämmer, samt om de har cyklat eller gått med cyklarna.
Undrar vem som har sett dem. Den GM som jag helt fritt har funderat på är i 30-årsåldern och sitter häktad, men Örebro är en liten stad och i den åldern vet nog tjejerna vem det är. Inte så troligt att de träder fram.
Om det är en helt annan GM så kanske de inte minns exakt vilket datum de gick där så långt senare. Jag skulle inte vara säker på vecka ens.

Vet inte hur du ställer dig till skrikvittnet dalaan, men hen skriver idag:

"De kom gåendes på Apelvägen från "stan" hållet, inte från Nya Hjärsta eller Dammvägen."

https://www.flashback.org/sp65233103

" Ursprungligen postat av EnGodTanke
Är det ni som såg tjejerna?

Ja.
"

https://www.flashback.org/sp65233193
Citera
2018-09-11, 16:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Om jag vore en gråhårig tant på ca 70 år som bodde granne med LW och kanske sett GM, skulle jag vara väldigt rädd för att ge mig till känna. Det går ju en mördare lös!

Precis. Jag tror ju personligen, liksom polis och åklagare, att SD är gärningsman. Men oavsett så går det ju faktiskt en mördare lös. Som kan bli desperat. Och jag har full respekt för om den 70-åriga damen är oroad för sin egen säkerhet om hon skulle ge sig tillkänna. Jag tror även att gärningsmannen följer tråden, nyfiken och paranoid som han nu är när det efterlysts vittnen i såväl media som i sociala medier. Han känner nog att han än mer har ögonen på sig.
”I see you”
Senast redigerad av T34Panzer 2018-09-11 kl. 16:21.
Citera
2018-09-11, 16:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Hahaha inte då, såtillvida du inte tror alla grannar och anhöriga skulle hjälpa tant grå byta peruk, fixa rynkorna, förlänga benen och gå under jorden?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-11 kl. 17:02.
Citera
2018-09-11, 16:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lilla tanten som är den stora gåtan .

- Linxieloos inlägg är med vad vi vet den i mitt tycke rimligaste förklaringen till att den mystiska lilla damen trots professionella polisers letande och nu även riksmedias efterlysningar inte ens gett minsta hint om vem hon är eller hur hon förvunnit från planeten jorden.

-En kontaktsökande lite ensam och måhända virrig tant som gjort sig lite märkvärdig i mening att få uppmärksamhet.
Något säger mig att damen inte är medveten (och därför kurar och käms?) om den uppståndelse hennes få ord orsakat.
Får väl utgå från att hem ( demensboende ?)för äldre liksom för psykiska funktionsnedsättningar ingått i eftersöket.

Dock är det ju ev mycket konkreta och avgörande uppgifter hon kan sitta på, så polisen kan ju inte bara negligera uppslaget eller hennes existens. Vad vet man om hur pensionärer lever? Jag känner en f.d. granne som är i sitt sommarhus med sina hundar med eftersänd post så länge vädret alls medger och bara kikar förbi hemma ibland för somliga ärenden. Med nån granne som ser efter annat. Det är klart att det finns en möjlighet att hon har haft annat för ögonen.

Somliga har solhus i Spanien...
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-11 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in