2018-09-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om SD är bi- eller homosexuell funderar jag på varför han skulle ha en kvinnlig älskarinna då. Logiken säger mig att han hade skaffat en man som älskare vid sidan av hustrun. Varför två kvinnor? Homosexuella tycker att en är jobbig nog.

Det talades väl om bisexualitet? Och anledningen till relationer vid sidan om har diskuterats i tråden.
Citera
2018-09-10, 14:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det talades väl om bisexualitet?

Okej, även då passar det väl bra med en kvinna som hustru och en man som älskare då. Känns ologiskt med kvinnlig älskarinna, dessutom i hela 6 år som uppgifter gör gällande ibland.
Citera
2018-09-10, 14:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ev efterloggade under våren 2018 är väl för att SD ska stärka sina lögner i förhör. Att hon rev sina ben vid geocaching (allla foton i somras) och blödde på hans kläder typ...Usch vilket lögnaktikt svin!
jag förstår Sh.Holmes vrede, och då har jag aldrig ens träffat LW
Skulle SD då ha signerat Nordsjö-remsan med LW:s nick den 30/3 2018 fast hon inte var med? Och det skulle han då ha gjort som en förberedelse för att komma undan med ett mord i maj?
Senast redigerad av Draifos 2018-09-10 kl. 15:01.
Citera
2018-09-10, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Om tantvittnet sett någon stå och prata utanför LWs bostad vid midnatt, vem pratade han med då?
Om det var LW så kan ju det skrikvittnet hört ca 23.30 inte varit mordet på henne. Och var det inte det så spricker nog mer än ett alibi. FP behöver heller inte alls lika säkert vara MP..
Och var det någon annan än LW han pratade med, vem var det då?

Jag tänker att hur polisen lägger fram en tidpunkt för denna ev. observation i en efterlysning kan den ju med avsikt vara en cirka tid. Tanten har ju berättat för ett par om sin upplevelse och både i den och i sedan parets återgivning kan det ju finnas felaktigheter. Uppgifterna är ju nu lämnade i andra hand, så man får väl se tidpunkten för den eventuella observationen som väldigt ungefär? När man berättar om något för några personer på en marknad, kanske man inte lägger så mycket vikt vid att ange exakt tidsuppgift.

Dessutom tänker jag att om du vaknar och kollar ut, hur ofta vet du exakt vilken tid det är? Det är väl det som är problemet med vittnesuppgifter. Det är inte så lätt att minnas exakt för brottet viktiga detaljer.

Om man blir förhörd av polisen om sin vittnesuppgifter, går de noggrant igenom detta med personen och vad som föregick och vad som kom efter observationen. Fanns det något att "hänga upp " tidpunkten på? Ex pratade hon med någon i telefonen innan, tittade hon på tv? Fanns någon annan i hennes bostad som var uppe och gjorde något som gör att man kan ringa in tiden noggrannare?

Nu har ju inget förhör hållits med kvinnan.
Citera
2018-09-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis det jag menade, skrev dock lite för hastigt då jag för tillfället är mitt uppe i något
Det vore mycket viktigt att det kommer fram till utredarna om uppgiften är riktig

Sh. Holmes har angivit att han varit på förhör, LW har inte för honom nämnt relationen med SD men tydligen haft ett ex som varit bisexuell. Det avslutande om att de forsatte att vara vänner gör att jag dock inte tror det var SD. De var ju inte alls vänner, vägrade åka i samma bil osv.
Citera
2018-09-10, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skulle SD då ha signerat Nordsjö-remsan med LW:s nick den 30/3 2018 fast hon inte var med? Och det skulle han då ha gjort som en förberedelse för att komma undan med ett mord i maj?

Han har ju efterloggat den nyligen, så sannolikt är datumet också förfalskat. Både hon och han hade andra aktiviteter den dagen, på varsitt håll. Detta har diskuterats i tråden.
Citera
2018-09-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att hur polisen lägger fram en tidpunkt för denna ev. observation i en efterlysning kan den ju med avsikt vara en cirka tid. Tanten har ju berättat för ett par om sin upplevelse och både i den och i sedan parets återgivning kan det ju finnas felaktigheter. Uppgifterna är ju nu lämnade i andra hand, så man får väl se tidpunkten för den eventuella observationen som väldigt ungefär? När man berättar om något för några personer på en marknad, kanske man inte lägger så mycket vikt vid att ange exakt tidsuppgift.

Dessutom tänker jag att om du vaknar och kollar ut, hur ofta vet du exakt vilken tid det är? Det är väl det som är problemet med vittnesuppgifter. Det är inte så lätt att minnas exakt för brottet viktiga detaljer.

Om man blir förhörd av polisen om sin vittnesuppgifter, går de noggrant igenom detta med personen och vad som föregick och vad som kom efter observationen. Fanns det något att "hänga upp " tidpunkten på? Ex pratade hon med någon i telefonen innan, tittade hon på tv? Fanns någon annan i hennes bostad som var uppe och gjorde något som gör att man kan ringa in tiden noggrannare?

Nu har ju inget förhör hållits med kvinnan.

Hon kanske är en del av SDs uttänkta försvar? Finns det en gråhårig granntant så måste hon ju gå att hitta...
Citera
2018-09-10, 15:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han har ju efterloggat den nyligen, så sannolikt är datumet också förfalskat. Både hon och han hade andra aktiviteter den dagen, på varsitt håll. Detta har diskuterats i tråden.
Den digitala loggen är tydligen skriven i efterhand. Men på Nordsjö-remsan fanns väl också två signaturer skrivna efter SD:s och LW:s signaturer, och de signaturerna (typ Pöisme & Sina147) var väl daterade april om jag inte minns fel. Skulle SD ha skrivit dit dessa signaturer också då?
Citera
2018-09-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Den digitala loggen är tydligen skriven i efterhand. Men på Nordsjö-remsan fanns väl också två signaturer skrivna efter SD:s och LW:s signaturer, och de signaturerna (typ Pöisme & Sina147) var väl daterade april om jag inte minns fel. Skulle SD ha skrivit dit dessa signaturer också då?

Vi får hoppas att polis och kriminaltekniker tittar på detta just nu.
Citera
2018-09-10, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån det jag sett av LW's dokumentation så har jag fått uppfattningen att LW själv inte varit medveten om det.

För om hon hade velat "snika till sig" fler hittade cacher till sin statistik, så borde hon istället rimligtvis ha siktat in sig på att få den digitala loggen registrerad. Själva pappersremsan påverkar ju inte statistiken.

Frågan är snarare varför SD velat ha hennes nick tillsammans med sitt på remsan?

Det hela verkar minst sagt - skruvat...

Det börjar bli nästan lika intressant i tråden som i valet...
Och du är vår "reporter" (nästan) på plats.

Eftersom det är två läger som med näbbar och klor försvarar sina positioner så hårt så att det mer eller mindre känns omöjligt att veta vad man ska tro, så känns det bra att du fortsätter att gräva och lägga fram det du hittar på det sätt som du gör.

Bra jobbat och jag väljer att ha förtroende för dig (även om vi kanske inte tycker exakt lika i allt)!

Undrar bara för att få klart för mig hur det ligger till: är det på en cashremsa eller fler remsor som det föreligger diskrepans mellan rems- loggningar och digitala loggningar?

Försökt hänga med här när jag läst ikapp, men känns som jag kan ha missuppfattat något.
Citera
2018-09-10, 15:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det börjar bli nästan lika intressant i tråden som i valet...
Och du är vår "reporter" (nästan) på plats.

Eftersom det är två läger som med näbbar och klor försvarar sina positioner så hårt så att det mer eller mindre känns omöjligt att veta vad man ska tro, så känns det bra att du fortsätter att gräva och lägga fram det du hittar på det sätt som du gör.

Bra jobbat och jag väljer att ha förtroende för dig (även om vi kanske inte tycker exakt lika i allt)!

Undrar bara för att få klart för mig hur det ligger till: är det på en cashremsa eller fler remsor som det föreligger diskrepans mellan rems- loggningar och digitala loggningar?

Försökt hänga med här när jag läst ikapp, men känns som jag kan ha missuppfattat något.

Och jag som själv försökt undvika all val-hysteri

Men tillbaka till din fråga: i cachen som jag skrivit om idag är det till synes en remsa.
Citera
2018-09-10, 15:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån det jag sett av LW's dokumentation så har jag fått uppfattningen att LW själv inte varit medveten om det.

För om hon hade velat "snika till sig" fler hittade cacher till sin statistik, så borde hon istället rimligtvis ha siktat in sig på att få den digitala loggen registrerad. Själva pappersremsan påverkar ju inte statistiken.

Frågan är snarare varför SD velat ha hennes nick tillsammans med sitt på remsan?

Det hela verkar minst sagt - skruvat...

Ponera att LW:s syfte snarare varit att ställa i SD i skum dager, när hon sedan lägger ut grejer på sociala medier som vederlägger att hon skulle ha varit på den andra platsen med SD. Eller att hon i efterskott föredragit exponeringen med de andra snarare än den med SD. Vilket kunde tvinga SD ut i skogen att redigera sina remsor. Och att redigera digitala loggar som antyder att LW varit med.

Var detta perioden då LW var skadad?

Jag söker något som kan ligga grund till käbbel snarare än bara ont blod eller svartsjuka.

Annars återstår väl bara att SD velat ”pinka in” LW genom att antyda att de stod varandra nära.

Men det blev ju då i stället ett skott i foten, som det gärna blir när man tror att den virtuella världen skulle ge ngn fribiljett till att vara på två platser samtidigt, elelr ha kakan och käka den.

Lite OT: För den som ställt sitt hopp till riksdagsvalet för möjligheten att på allvar rensa upp lite i geocacheträsket — förvisso vällovligt — så ser det väl ut som det blir till att bida sin tid i ytterligare fyra år. Jag hade iofs nästan sett fram emot en slutgiltig klassning av lämpliga fritidssysselsättningar för folk och fä, samt lite sammanstötningar mellan politiserade musikstilar i folkparker och på dansbanor. Skulle dansbandsfolket tåla censur av somliga av sina låtar? Skulle folkdansgillena ta till vapen eller uppträda med nationsgardesvakt? Skulle Melodifestivalen bilda en egen republik och inträda i EU under egen flagga? Och viktigast av allt, vad skulle hänt med Alfons på Skansen? Och musikradion... Nu får vi aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in