Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-13, 19:58
  #26257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det låter riktigt. GM har alltså följt motorvägen (slänten?) fram till bron vid Vivallaskogen, har jag uppfattat rätt då?


Ja, det stämmer och där om man viker av kan man ta sig till MGM bostad utan större risk att möta någon.
Citera
2018-09-13, 20:00
  #26258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kan alltså ha varit SD som tog den
vägen hem?

Om han t.ex. var blodig och ville
undvika att möta någon?


Ja, precis den vägen är stort sett riskfri att ta från mordplatsen till bostaden.
Citera
2018-09-13, 20:00
  #26259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
jordgubbsflickan
Medlem
Reg: Jun 2015
Inlägg: 227
Jag har redan sagt det men säger det igen.

Personen var äldre än vad de tipsat om. Personen ser yngre ut än vad han är.

Mössan är handlad på en statoilmack på 90 talet.

Kniven är handlad på en marknad sent 80 tal. Personen köpte den för att "leka" med kniven som man gör med butterflykniv, vilket var populärt på den tiden.Personen är normalt inte våldsam.

Person mådde vid tillfället dåligt och hade psykos och han hörde röster. Han är inte alls våldsam i vanliga fall.

Personen hade inte sökt hjälp hos psyk.//


Det här nedanför skrevs då utav nicket : "Sulfint"
Jag tror att personen hon misstänker kan vara GM är född kring 1971. Han bodde i Linköping 2004 men är ursprungligen uppväxt typ 100 km därifrån. Han lämnade även Linköping ett tag efter 2004. Är det inte så jordgubbsflickan ?

//Vettetusan om det gör att Lenas mördare är samme mördare som i Linköping ???

Men det berättades om att den som är misstänkt i Lenas fall hade en likadan mössa som gärningsmannen i Linköping ,men det har ju säkert sålts ett tusentals sådana mössor på Statoilmackar .Eller hur !!
Skulle denna jordgubbsflicka vara ett vittne till brottet? Eller ?
Citera
2018-09-13, 20:01
  #26260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har vänner och bekanta till LW delgett polisen information om att SD utsatt henne för hot, trakasserier och våld förut (mer än det som anmäldes)?


Ja, det har kommit fram sådana uppgifter och att dom haft kontakt i smyg.
Citera
2018-09-13, 20:03
  #26261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan du berätta något mer om den mobil som du tidigare nämnt togs in till NFC. Är det nu bekräftat att det är LW's? Kan du säga var den hittades?


Jag svarade på en tidigare fråga här ikväll och kan inte bekräfta en enskild mobiltelefon.
Men man har undersökt 5 st mobiler i utredningen. Vad jag vet.
Citera
2018-09-13, 20:04
  #26262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soi17
Tittar man på Google earth så ser man att det är möjligt att förflytta sig i Vivallaskogen ända till cirka 15 meter från MGM:s tomtgräns...


Ja, han har haft en bra reträttväg från mordplatsen till bostaden om han nu är den skyldiga.
Citera
2018-09-13, 20:07
  #26263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Hur vet man att mördaren väntade utanför på Lena? Har man vittnesuppgifter på detta eller vet man det på annat sätt?
Då hade de alltså bestämt träff?


Enligt dom uppgifterna jag har så har MGM kontaktat LW och velat träffats
.Men påstår i förhör att träffen aldrig ägde rum. Men man har sparade digitala spår som MGM lämnat efter sig och det har även han erkänt att han skickar detta på mordkvällen. Men han förnekar att man efter det träffats.
Citera
2018-09-13, 20:08
  #26264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Alltid lika spännande att läsa dina inlägg..Fortsätt att uppdatera oss med det du vet 👍👍👍


Tack!
Citera
2018-09-13, 20:09
  #26265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Har de börjat intressera sig för området vid gångbron nu eller har det området blivit genomsökt tidigare?


Man har sökt i området vid gångbron och även tagit sig samma väg för att klocka hur lång tid det tar att förflytta sig från mordplatsen till bostaden.
Citera
2018-09-13, 20:10
  #26266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, precis den vägen är stort sett riskfri att ta från mordplatsen till bostaden.
Vet du något om hur man ser på chanserna att detta mord blir löst?
Citera
2018-09-13, 20:11
  #26267
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Enligt dom uppgifterna jag har så har MGM kontaktat LW och velat träffats
.Men påstår i förhör att träffen aldrig ägde rum. Men man har sparade digitala spår som MGM lämnat efter sig och det har även han erkänt att han skickar detta på mordkvällen. Men han förnekar att man efter det träffats.


Och allt det här skulle alltså inte räcka till "sannolika skäl"?

Ursäkta om jag skriver det men jag vet fall där MGM har suttit häktad för mindre.
Citera
2018-09-13, 20:11
  #26268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Vet man att någon befann sig utanför bostaden eller vet man att det var SD? Och är det framsidan eller baksidan av bostaden som menas?

Man vet med 100% säkerhet att någon befann sig på framsidan av LW bostad och man jobbar för att binda en gärningsman till platsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback