2018-09-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är många som misstänker honom utan att komma med massa påståenden, anklagelser, falska rykten, galna diagnoser.

Du är för mycket anklagande, till den grad så att jag nu börjar fundera på om du är GM eftersom du gör allt du kan för att SD ska få skulden. Klassiskt beteende av de verkliga GM som jag har sett många gånger.

Jag ska tipsa polisen om dig faktiskt. Jag är 100% säker på att du skyller onormalt mycket på SD för att vara helt oskyldig.

Vad är du för klåpar-psykolog? Hur tror du det känns att få en närstående mördad och se den misstänkte leva vidare som inget har hänt? Säkert vet LWs vänner och anhöriga betydligt mer om indicierna än vad vi vet i denna tråd.
Citera
2018-09-10, 14:26
Medlem
Citat:
Ni bedömer det som SD gör utanför tråden.
Jag bedömer det beteende jag ser i tråden enbart och det var jag tydlig med att jag lämnar resten till polisen. Men du vill missförstå, förvränga och misskreditera som vanligt.

Men om du tycker att säga att tråden inte ska leva, att uppmana människor att misshandla SD på ett stort årligt event, säga att han är narcissist som vore det belagd sanning inte spekulation, är normalt beteende så säger det allt om var din moralkompass ligger.

Du som annars påstår att man ska vara noga med att vad som är spekulation och sanning ska särskiljas. Gäller tydligen inte alla.

Jag gör också enbart bedömningar av det jag läser. Och jag läser inte samma sak som du. Jag gör däremot en bättre bedömning av språkliga nyanser än du. Så var ödmjuk. Bristen på din förståelse av uttryck, nyanser, och din ödmjukhet av din egen förmåga talar till din nackdel.
Citera
2018-09-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neverhorse
Det värsta är att den rundgången som följer av detta när tidningar använder sina "källor" och vi använder dessa artiklar som referenser är att vi kan lika gärna börja spå i spåkula istället.

Du ska nog inte räkna med att journalister använder våra trådar som källor. Däremot kan de få tips som de kan gräva vidare i och på så sätt få något bekräftat.
Citera
2018-09-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Spelar ingen roll om du "bevisat" för vissa, lägg upp det i tråden så att alla kan se, eller så lägger du av med att alla andra måste bevisa allt dem skriver?

men det kommer du aldrig våga, mycket snack i liten båt

Jag tror han gör rätt att inte outa sig för SD och hans lärjungar, minst en av er är livsfarlig.
Citera
2018-09-10, 14:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Samtalsterapi får man ta till hjälp eller dylikt. Man går inte och uppmanar människor att misshandla, trådar att dö m.m.
Jag kan mycket väl bedöma vad som är vanligt sorgearbete och den upprördhet som uppkommer därav. Det jag ser i tråden är på en annan nivå och jag är kvalificerad nog att göra denna särskiljning vilket som är vilket
Tyfligt och koncist inlägg.
Sorg går inte urskulda att bete sig hur som helst
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-09-10 kl. 14:42.
Citera
2018-09-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Kanske träffade jag rätt där, bisexuell kan förklara en del.
Då släpper jag en till liten bomb eftersom Lena förtjänar att rättvisa skipas och att hon säkert inte klandrar mig för att jag, i motsatts till andra "vänner" försöker få fast hennes mördare.

Såhär är det,
LW berättade att hon haft ett fantastiskt förhållande med en man, det började hur bra som helst och allt klaffade verkligen.
Efter ett tag började dock vissa saker verka underliga, som han inte ville prata om.
LW ställde på honom och krävde ett svar, och efter många försök kom så svaret fram : LW var inte ensam om att gilla män.
Förhållandet överlevde inte detta, men de fortsatte att vara vänner.
Det här var ju onekligen intressanta uppgifter utifall detta stämmer. Den mannen ska alltså även ha varit bisexuell/gay, kan ett motiv till mordet möjligen finnas här: en rädsla av att inte bli avslöjad
Citera
2018-09-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ett mycket intressant inlägg. Den Peter-letande marknadstanten kan (om hon existerar) med sitt eventuellt kommande vittnessmål röra om ordentligt i grytan...

Kanske är det ytterligare ngr vänner till SD som säger sig fått uppgifter från Peter Tanten.
Citera
2018-09-10, 14:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ni bedömer det som SD gör utanför tråden.
Jag bedömer det beteende jag ser i tråden enbart och det var jag tydlig med att jag lämnar resten till polisen. Men du vill missförstå, förvränga och misskreditera som vanligt.

Men om du tycker att säga att tråden inte ska leva, att uppmana människor att misshandla SD på ett stort årligt event, säga att han är narcissist som vore det belagd sanning inte spekulation, är normalt beteende så säger det allt om var din moralkompass ligger.

Du som annars påstår att man ska vara noga med att vad som är spekulation och sanning ska särskiljas. Gäller tydligen inte alla.

Jag har inte försvarat några hot, förvrängt något eller efterfrågat halten av spekulation eller sanning.

Jag ifrågasätter att du anklagar en vän till Lena för att vara hennes mördare!
Du borde ta en titt på din egen moralkompass.
Citera
2018-09-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Det här var ju onekligen intressanta uppgifter utifall detta stämmer. Den mannen ska alltså även ha varit bisexuell/gay, kan ett motiv till mordet möjligen finnas här: en rädsla av att inte bli avslöjad

Det var min tanke och därför är det mycket viktigt att utredarna får kännedom om det. Skulle det inte
stämma så går hen inte till polisen.
(Du menade "en rädsla för att BLI avslöjad?")
Citera
2018-09-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag ställer mig också lite frågande till vad det här kan ha med trådens ämne att göra. Någon som kan förklara på ett begripligt sätt?

Ev efterloggade under våren 2018 är väl för att SD ska stärka sina lögner i förhör. Att hon rev sina ben vid geocaching (allla foton i somras) och blödde på hans kläder typ...Usch vilket lögnaktikt svin!
jag förstår Sh.Holmes vrede, och då har jag aldrig ens träffat LW
Citera
2018-09-10, 14:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var min tanke och därför är det mycket viktigt att utredarna får kännedom om det. Skulle det inte

Om SD är bi- eller homosexuell funderar jag på varför han skulle ha en kvinnlig älskarinna då. Logiken säger mig att han hade skaffat en man som älskare vid sidan av hustrun. Varför två kvinnor? Homosexuella tycker att en är jobbig nog.
Citera
2018-09-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Precis det jag menade, skrev dock lite för hastigt då jag för tillfället är mitt uppe i något
Det vore mycket viktigt att det kommer fram till utredarna om uppgiften är riktig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in