2018-09-10, 11:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Att AfS inte fick större framgång är tyvärr beviset på att svensken och Sveriges öde är att bli ett nytt Palestina och Syrien med islamsk överhöghet och inbördeskrig.

Nästa lågkonjunktur kommer sänka det här landet helt.

Mitt råd: se om ert egna "hus", se till att spara och snåla, amortera ned bostadslånen, bosätta er i vita områden. Se till att barnen utbildar sig.
Stöd andra patrioter.

Sedan får skiten rämna.

Låt det då bli ett Palestina! När kampen blir fysisk kommer inkräktarna sticka precis som de redan gjort innan de kom hit. Svensken kommer ha en helt annat motivation att strida för sin jord. Trösta dig med detta faktum, men fram tills dess uppmanar jag alla att inte ge upp försöken att vinna parlamentariskt. Det är vi skyldiga att göra, om inte för de idag levande svenskarna så för våra förfäder och framförallt våra barn.
Citera
2018-09-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag känner detsamma. Nu är haveriet ännu närmare och Sverige är i ännu högre grad beroende av ett nationalistiskt alternativ som ämnar genomföra storskalig återvandring.

Kanske är fönstret för att lösa detta parlamentariskt förbi, men när oroligheterna börjar skölja över folket måste det finnas något att samlas kring. Lösningen måste finnas där.

Tilltron till det svenska folket är idag ännu mer stukat, men det är bara inse att hotet inte är tillräckligt konkret för gemene man ännu. Förr eller senare kommer dock även svensken vakna i panik. Även om det känns lockande att lägga sig ner och ge upp så är det inte rätt.
Allt de som sägs om finanskrasch och en total kollaps av samhället kommer inte ske, man hörde samma snack på 90-talet.
Citera
2018-09-10, 11:06
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kasselstrand, Hahne, Ahl och Jonsson kommer inte sluta vara strålande talare och tänkare bara för att AfS fick ett resultat under förväntan. De måste ha en framtid inom politiken. SvP hade inga figurer på den nivån.
Martin Ekedahl var nog mer intellektuell än de flesta i AfS. Och Daniel Höglund hade lika fin utbildning som många i AfS. AfS hade dock mycket större bredd av bra människor och hade bättre talare.
Citera
2018-09-10, 11:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Afs är ju helt körda nu. Att de skulle kunna komma igen och ta sig in i riksdagen nästa val är ju helt orimligt! Ett gäng uteslutna stollar och extremister kan aldrig lyckas med detta.
Utan tvivel ett dunderfiasko. Naturligtvis är AfS inte stollar av Svernskarnas Partis kaliber, men tveksamt om de överlever detta. "They go the way as the whiggs"
Citera
2018-09-10, 11:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Hittills har de ju sagt att de ska fortsätta köra på. Återstår att se ifall så verkligen blir. Personligen hade jag blivit riktigt besviken ifall de packade ihop nu. Då var det ingen idé att rösta på dem över huvud taget ifall de bara ska göra vad otaliga andra partier redan gjort, dvs packat ihop vid motgång. Tanken är ju att AfS ska vara ett nytt slags parti. Jag tror fortfarande på dem.

Detta. Lägger de ner är vi verkligen grundlurade och då förlåter jag dem aldrig. Jag tror dock de fortsätter som utlovat.

Självrannsakan, mognad och fortsatt hög energi så har de min röst även i framtiden.
Citera
2018-09-10, 11:07
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Kudos till dig som orkar navigera i denna tråden och vara saklig.

Personligen sa jag redan för en vecka sedan att AfS kommer få ett valresultat på max 0,2 %. Detta efter att ha bevittnat ett torgmöte där företrädare för partiet lekte flygplatsterminal och skrek att det är dags att åka hem.

Vem tror på fullaste allvar att detta är en bra metod för att locka väljare? Till och med folk som jag betraktar som främlingsfientliga stod och skakade på huvudet.

Tack själv. Ja, det är hela mitt syfte med att vara här, att lugna ner och hålla det sakligt.
Jag var ett jävla arsle en gång i tiden, en självgod sosse som satt här och pekade finger utan att lyssna i min upplysta bubbla. Idag är jag bara sosse.

Flygterminalen tillsammans med judenäsa i t-banan var två riktigt dåliga vägar att ta. Ingen fingerspitzengefühl där inte.
Citera
2018-09-10, 11:09
Medlem
Ge inte upp!

Lågan måste hållas brinnande, oavsett om valresultatet blev en besvikelse (vilket iof en hel del förstod redan långt innan).

Själv blir jag bara mer motiverad att kämpa för Sveriges sak efter valresultatet. Frågan om Återvandring måste hållas vid liv och har redan kommit påtal i ett par etablerade partier. Gå inte ur partiet, känn inte att ni gjorde något i onödan. Alla aktivister och sympatisörer har gjort en insats. Ytterst få partier har spurtat och fått högre resultat efter bara några månaders existens i det första valet. AfS är inget undantag, men kampen fortsätter.

Som Kasselstrand sa: "Ge ALDRIG upp!"
Citera
2018-09-10, 11:10
Medlem
Hur många röster och procent fick AfS tillslut? Var hela övriga-stapeln deras?
Citera
2018-09-10, 11:11
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Martin Ekedahl var nog mer intellektuell än de flesta i AfS. Och Daniel Höglund hade lika fin utbildning som många i AfS. AfS hade dock mycket större bredd av bra människor och hade bättre talare.
Bättre talare ja, och bättre propagandister. Bättre strateger, bättre driv. Det är klasskillnad.

AfS gjorde mycket rätt. AfS kunde inte gjort så hemskt mycket annorlunda. Kanske startat partiet tidigare, det är väl en grej. Men annars så gjorde partiet vad man kunde. Det här visar mest att "folket" är en oerhört trög massa. Och att "sociala medier" är den där filterbubblan de säger att det är.
Citera
2018-09-10, 11:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille

Det får vi veta först på slutet av veckan. Gissningsvis runt 0,4 procent/25 000 röster.
Citera
2018-09-10, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt
AFS kommer resa sig.

EXXAKT!

EXAAAKT!

Citat:
Ursprungligen postat av Lacaille

Det vet vi inte än, tror jag? Men helt otänkbart att AfS skulle utgöra hela Övriga stapeln, som väl typ me procent. Kanske 0,4%? O då är jag nog fortfarande lite optimistisk.
Citera
2018-09-10, 11:17
Medlem
Karmans avatar
Hela internet skrattar åt Afs, enligt "Breakit":
https://www.breakit.se/artikel/15338/alternativ-for-sverige-drog-pa-sig-offerkoftan-nu-skrattar-hela-internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in