Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Kasselstrand & C.o kommer alltid vara hjältar för mig. Dom är nog lika chockerade som jag. Det är svårt att ta in hur ens eget folk är så förbannat jävla trögt. Hjältarna i Afs har lagt ner hela sin själ i detta & vågat trotsa etablissemanget på ett närmast Trumpianskt sätt. Förväntningarna på en svensk skräll som vi sett i flera andra länder var extremt höga, hypen stor och man var stark på sociala medier. Att då få detta dråpslag är i sanning inte lätt. Svensken är ett speciellt folkslag.
Idag kommer jag sörja. Imorgon fortsätter kampen för Sverige. Om inte annat så är det fortfarande värt att kämpa för alla svenskar som fortfarande inte är helt självhatiska, och för fosterjorden, för våra förfäder. Det finns inte en chans att jag går stilla in i natten.
Jag känner detsamma. Nu är haveriet ännu närmare och Sverige är i ännu högre grad beroende av ett nationalistiskt alternativ som ämnar genomföra storskalig återvandring.
Kanske är fönstret för att lösa detta parlamentariskt förbi, men när oroligheterna börjar skölja över folket måste det finnas något att samlas kring. Lösningen måste finnas där.
Tilltron till det svenska folket är idag ännu mer stukat, men det är bara inse att hotet inte är tillräckligt konkret för gemene man ännu. Förr eller senare kommer dock även svensken vakna i panik. Även om det känns lockande att lägga sig ner och ge upp så är det inte rätt.